Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Een speelgoedkeukentje is ook een leuk idee. Elke keer twijfel ik of we hem ook zullen kopen, maar we hebben het toch maar niet gedaan. Ik zou dan het liefst een houten willen, of zo één van Ikea. Maar goed, die moet je ook weer kwijt kunnen in de kamer. Kan op zich nog wel, maar goed.

Wij hebben L een "motor" gegeven, zo'n loopmotor voor buiten. Hij vond het erg leuk. En we hadden nog wat spoorrails bijgekocht voor z'n hematreinset. Daar speelt hij ook graag mee.

Wij (of eigenlijk L. dus) hebben op fruit getrakteerd: satéprikkers met fruit daaraan (aardbei, rode druif, groene druif, stukje kaas, snoeptomaatje en een paar rozijntjes) in een rode kool met aluminiumfolie eromheen gewikkeld. Ik zal even kijken of ik een plaatje kan plakken.

Vorig jaar had ik van een komkommer een krokodil gemaakt en daar cocktailprikkers ingestoken met kaas en worst eraan.

Als er snoep als traktatie wordt gegeven krijgen de kinderen het altijd mee naar huis: fruit en kaas en worst wordt daar wel meteen opgegeten en dat vind ik eigenlijk wel het leukste.

satéprikkers met fruit

krokodil
Klinkt als een relaxte vakantie Cookie. Ik denk (hoop eigenlijk) dat die van ons ook zo wordt. Niet teveel doen in ieder geval. Ging het vliegen goed met je dochter?

Ben je al veel aangekomen nu of valt het wel mee? Omdat je bang was dat de vk een opmerking zou maken. Moet jij bij de vk op de weegschaal? Ik niet in ieder geval, bij de vorige 2 ook nooit gedaan. Ze vroegen alleen naar mijn begin gewicht maar hebben me nog nooit gewogen.

Deernie, dat klinkt nou niet alsof je een leuke middag hebt gehad. Hopelijk is de uitslag goed.

Welterusten, ik ga slapen, ben al te laat eigenlijk.
Hier ook even update! Ik ben zo onwijs druk met verhuizen, spullen laten komen, trouwerij dat ik af en toe echt veel stress heb want alles loopt telkens anders dan ik gepland heb..

Dus ben even iets minder op het forum, vanaf volgende week kom ik ook echt inhoudelijk reageren!

Heb (weeer) n blaasontsteking, vorige maand ookal. Nu ben ik echt super beroerd van de antibiotica, word er misselijk van de hele dag en heb veel harde buiken ( door blaasonsteking) dus ben deze week ma niet gaan werken.

Pretecho ook vorige week gehad, was super! Ons kindje lag echt heel leuk, konden gelijkt gezichtje zien en op een gegeven moment draaide ze weg, en ging ze even de rest bekijken en toen konden we tgezichtje weer zien.

Baby stak dr tong uit en sabbelde op de navelstreng, en deed dr handje bij dr oogjes enzo heel lief oja en mondje open dus echt schattig. Een lekkere bolle zei de echoscopiste haha ben benieuwd want me vriend en ik zijn allebei heel slank haha. Ze zei: lekkere bolle wangen ( heb ze van mij haha)
Weekend: wat was jij er vroeg bij vanmorgen. Kon je de slaap niet meer vatten?

Peetje: Wat ben jij creatief met groente en fruit. Haha... leuk joh! Hoorde laatst iemand die op die flesjes/tubetjes met vloeibaar fruit trakteerde, mocht ook en de kids vonden het leuk.

Margriet, wat vervelend dat je niet weet wat er scheelt. Hopelijk worden de klachten snel minder of krijgt het beestje een naam.

Cookie: fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Hoe lang moet je nog werken tot je verlof? En wat en leuk idee zo'n keukentje. Misschien kan je de visitie vragen om een schortje of ovenwanten en bijv een theeservies of kookgerei (weet dat de HEMA dit allemaal in de schappen heeft liggen).

Deernie: laat je de uitslag weten? En wat een debiele kwaaltjes kan je krijgen door een zwangerschap of niet? Ik hoor de meest vreemde dingen om me heen. Ben zelf snotverkouden, heb daardoor slecht geslapen vannacht.

Heb deze week een gesprek met mijn leidinggevende over het aantal uren dat ik straks wil blijven werken en over wanneer ik met verlof wil etc. Zelf wil ik wel voor de 4 weken voor de uitgerekende datum gaan, maar of mijn lijf het daarmee eens is. Misschien dat ik de drie weken tussen de zomervakantie en het verlof één vakantiedag in de week opneem. Dat zou wel iets lucht geven denk ik én ik hoef niet verplicht 6 weken van tevoren met verlof te gaan.

Ik heb nu een heel onbevredigend gevoel na een werkdag. Heb het gevoel dat ik de kantjes er vanaf loop en verveel me eigenlijk ook een beetje. De afgelopen weken merkte ik dat wanneer ik druk ben op het werk, ik ook moe ben als ik thuiskom, maar wel voldaan en dat heb ik liever dan moe en een nutteloos gevoel.
Peetje, leuk idee zo'n sateprikker met fruit! Had er helemaal niet aan gedacht om iets te trakteren wat ze daar al kunnen eten. Bij ons worden vooral kleine cadeautjes gegeven als kleine boekjes, kleurboekje, opwindspeeltjes (die in de uitdeelcadeauzakjes bij de AH en Hema te koop zijn :-) ) met vaak een doosje rozijntjes erbij.

Zat zelf te denken aan knijpfruit met iets erbij (toevallig waar jij het over had Dinges!). Snoep mag bij ons op het KDV niet, maar dit soort dingen wel. Maar dat fruit of komkommer van jou is erg leuk idee en ziet er erg leuk uit!

Leuk cadeau ook, een loopmotor!

Ik heb ook wel even zitten twijfelen over een speelgoedkeukentje, omdat het toch ruimte inneemt, maar we hebben geen hele grote. Heb 'm via de site van Intertoys besteld, de Smoby Tefal.

Die houten van Ikea is ook leuk, maar vond vriend niet zo leuk.

We hebben niet een heel grote woonkamer, dus hoop dat het niet een te grote sta in de weg wordt, zeker als straks de box ook weer opgezet wordt... Maar ja, ik ben inmiddels wel gewend dat er overal speelgoed ligt (wel opgeruimd aan de kant hoor, maar toch). Ik vind het ook niet erg, ben geen type waarbij je in de woonkamer geen speelgoed mag zien.

Ik ben volgens mij wel het meest aangekomen van iedereen hier.... 15 kilo (bij bijna 30 weken). En ik moet nog minimaal 10 weken.... Maar was vorig jaar aan het lijnen, dus denk dat het er bij mij aan is gevlogen, omdat mn lichaam gewend was aan minder eten en ik toen ik zwanger was ineens meer ging eten, dus alles opgeslagen is. Heb in het begin ook veel gesnaaid om het misselijke gevoel maar kwijt te raken. En een beetje omdat ik de afgelopen jaren vaak gelijnd heb en dus beetje dacht 'nu hoeft het eindelijk even niet' Let er nu wel veel meer op trouwens.

Het zit bij mij vooral op mn billen, heupen, bovenbenen. En mn buik natuurlijk. Maar aan mn gezicht zie je het niet en ik heb ook mn taille nog. Maar behalve vriend heeft nog niemand opmerking gemaakt over aankomen Laatst zeiden collega's nog dat ik er verder juist nog zo goed uitzie

Ik moet wel elke keer op de weegschaal, helaas. Vind het zelf eigenlijk niet nodig, maar het moet blijkbaar. Had de laatste twee keer zelfde VK en vind haar een beetje een pinnig type. Hoop dat ik vrijdag een andere VK heb. En anders ga ik zeggen dat ik niet elke keer iets hoef te horen over dat ik moet oppassen met aankomen of dat ze ook een diëtiste in de praktijk hebben (alsof ik zelf niet weet wat je moet eten). Want ik ben dan wel aangekomen, maar zie er niet uit als een bakbeest en dat ik na de bevalling die kilo's weer kwijt moet raken is toch mijn eigen zorg. Ik rook niet, drink niet, eet gezond en met de baby gaat tot nu toe alles goed. Dat vind ik toch een stuk belangrijker dan die paar extra kilo's!

Zo, mijn tirade over kilo's is weer voorbij hahaha. Is bij mij beetje gevoelig onderwerp...

Het vliegen ging heel goed met onze dochter! Het was ook niet zo lang, 2 uur en 10 minuten. Eigenlijk voorbij voor je er erg in hebt. En zowel heen als terug viel dochter bij het opstijgen al bij vriend op schoot in slaap, om vervolgens alleen de laatste drie kwartier wakker te zijn. Ideaal!! Zag een paar ouders om ons heen beetje jaloers kijken haha. Had wel bij Zeeman paar cadeautjes voor een euro gekocht (kleurboekje, stickers en lippenbalsem van Belle omdat ze mijn lippenstift ook altijd op wil :-) ), zodat ze cadeautjes kon uitpakken. Was niet eens echt nodig, maar ze vond het wel erg leuk!

Hoop dat jullie vakantie inderdaad ook erg relaxed is! Wanneer gaan jullie en waar naartoe?

Dinges, bedankt voor de cadeautips! Heb nu inderdaad aan mn moeder en zusje doorgegeven dat ze leuke keukenspulletjes erbij kunnen kopen! Hoop dat dochter het leuk vindt!

Alleen beetje jammer dat ik eigenlijk iets te laat ben met bestellen. Cadeau komt morgen binnen, maar had het iets eerder moeten bedenken, dan was het vandaag al binnengekomen en had ze het morgenochtend direct uit kunnen pakken... Nou ja, ik zeg wel tegen haar dat de postbode morgen haar cadeau komt bezorgen. Kijken of ze de hele dag bij de deur gaat staan, wachtend op haar cadeau

Succes met je gesprek met leidinggevende over verlof en aantal uren straks!

Deernie, hoop voor je dat de uitslag van de glucosetest goed is! Dat maakt dan het vieze drankje en beroerde gevoel weer een beetje goed!
Hey hey,

Jeetje weekend, verhuizen, trouwen,echo, blaastontsteking en dan toch zo vroeg op het forum, hoe krijg je het allemaal voor elkaar?Ben je erg beroerd van de blaastonsteking of valt het mee?

Fijn dat jullie zo,n mooie echo hadden! Ook in 3D?

Margriet, hoe is het met jou pijnlijke plek en je ribben? Trek je het een beetje?

Dinges, sterkte met je verkoudheid, op werk. En als je nog wat uren hebt, zou ik die lekker inzetten inderdaad, tegen de tijd dat wij weer moeten beginnen is het al weer bijna 2012, met nieuwe vakantie -uren!

Wij hebben vrijdag een bruiloft, Jee weet niet goed wat ik aan zal trekken, wordt ook weer van dat net niet weer" 19 graden en bui-en. Wel gister alvast nettere schoenen gehaald

(op gympen of slipper naar een bruiloft is ook zo wat) En op mijn "echte "hakken red ik het op het ogenblik niet meer. Nu een nette zwarte schoen gekocht en kleine sleehak, waar ik iig goed op kan lopen.

Grtjessssssss
Weekend, je hebt het inderdaad erg druk zeg, met verhuizing en trouwen! Doe je wel een beetje rustig aan (voor zover dat lukt natuurlijk met zulke stressvolle dingen)!

Sterkte ook met (alweer) blaasontsteking! Vervelend dat je daar zo'n last van hebt.

Margriett, hoe is het nu met je? Heb je nog steeds pijn en koorts? Hoop dat het beter gaat! Weet je eigenlijk al meer over je voorliggende placenta? Is die nog verschoven?
[quote]cookie80 schreef op 22 juni 2011 @ 14:42:

Ik rook niet, drink niet, eet gezond en met de baby gaat tot nu toe alles goed. Dat vind ik toch een stuk belangrijker dan die paar extra kilo's!

Cookie, dit is Zo herkenbaar! Dit is ook mijn gevoel! Ik ben nu 13,5 kg aangekomen en ben nu 31 weken zwanger. Maar het commentaar dat ik krijg... zucht!

Even over je pinnige verloskundige, als je haar zat bent, kan je dat ook aangeven. En je afspraken plannen bij een andere verloskundige.

Wij hebben ook 1 verloskundige, die we echt niet meer willen, is geen enkel probleem. Alle afspraken worden nu bij een van de andere verloskundigen ingeplant.
Cookie, van harte gefeliciteerd met je dochter! Wat heb je voor een traktatie gemaakt? Iets eetbaars of iets niet-eetbaars?

Is ze blij met het keukentje?

Ik vind het ook een beetje onzin dat je steeds op de weegschaal moet staan, ben blij dat ik dat niet hoef. Alsof je dat zelf niet weet. En als je gezond eet is er toch niets aan de hand?
@cookie ik ben ook al 15 kg aangekomen, maar nu eet ik niet veel meer dan normaal maar ik beweeg veel minder door bekkenklachten, ik werk normaal en nu al sinds week 14 niet meer. Dus ook dat werkt mee. ( aangezien ik op me werk veel moet lopen)

Van harte gefeliciteerd met je dochtertje!

Ik ben nog aan twijfelen hoeveel procent ik wil gaan denken.....ik werk om het weekend sowieso en vriendlief neemt vrijdag vrij .

We hadden er eerder aan moeten denken maar finacieel wordt het hier gewoon krap aangezien ons spaargeld enorm geslonken is door diverse persoonlijke redenen.

Vriendlief maakt zich niet zo druk en is van mening dat het goed komt en dat het makelijk kan

Hoezo ik maak me druk om echt alles....hormomen....

Hier in mijn omgeving zijn er afgelopen dagen 2 kennissen/vriendinnen bevallen van een meisje en dan denk ik ik wil ook.....maar laat mijn kleine meid ook nog maar 10 weken zitten. Das beter.

Maar als ik dan die kleine meiden zie denk ik ook, het moet er ook nog uit. Ik had me helemaal niet bangemaakt voor de bevalling maar als ik die kleine meisjes dan nu zie denk ik...ja....

Maar goed maak me er maar niet te druk om.

Met mij gaat het redelijk, koorts is weg :D alleen nog veel last van mijn zij/buik, morgen om kwart over 3 naar de gynacoloog en dan hoop ik wat meer te weten.

Nu had ik gisteren minder pijn dus iets meer gedaan als dagen ervoor en zoals ik me nu voel, boet ( of hoe noem je dat ) vandaag voor.

Mijn placenta ligt goed, dus ik mag op de natuurlijke weg bevallen!!!

Vanmiddag intake van kraamzorg zijn er nog dingen die ik speciefiek moet aangeven ofzo....en wat gaan ze vragen?
Fijn dat de placenta goed ligt Margriet! Ik moet over 3,5 week voor een echo om naar de placenta te kijken. Maar ik ga er vanuit dat deze dan ook goed ligt.

Kreeg je iemand van de kraamzorg op bezoek? Bij mij ging het de vorige 2 keer telefonisch en veel bijzonders zeiden ze niet eigenlijk.

Wij hebben vandaag alles ingepakt voor de vakantie, morgenvroeg (rond 5 uur) vertrekken we... Nou ja, inpakken betekent bij mij eigenlijk zo'n beetje de hele garderobe van de kids in de koffer stoppen en ook bijna mijn hele zwsch garderobe... Ik heb in ieder geval niet te weinig mee, haha. En zolang het allemaal in de auto past... Maar eigenlijk heb ik stiekem belachelijk veel mee.
Dinges heeft au... De afgelopen dagen vooral aan het einde van de dag ter hoogte van mijn middenrif en iets naar de rechterkant. Vreselijk. Heb al een beetje gegoogled, mogelijk ligt de lever in de verdrukking. Maar ik wordt er niet goed van. Was vandaag na het werk blij dat ik thuis was, kon wel janken in de auto en dat terwijl ik normaalgesproken niet zo snel piep.

Kent iemand van jullie dit ook? Uiterlijk is er niets te zien, maar het voelt alsof er iemand met een mes tussen mijn ribben steekt.

Wat leuk, kan ik jullie ook eens tips/suggesties doen met die cadeautips! Cookie, van harte met je dochter.

En wat een irritante verloskundige. Is er een reden waarom je telkens moet wegen? Er wordt toch niet gedacht aan diabetes ofzo?

Peetje: fijne vakantie!

Margriet, hier begint de bevalling ook wat meer te leven. Schoof het nog steeds voor mij uit, maar moet me er nu toch echt in gaan verdiepen geloof ik. Binnenkort maar eens een boek uit de bieb halen
morning!

Margriet, gelukkig is je koorts weg, maar nog steeds weet je dus niet wat het is?

Hoe was het met de kraamzorg die langs kwam? Heb hier nog niets gehoord?

En wat goed van je placenta, ik moet Dinsdag, spannend.

Peetje, hele fijne vakantie, N-joy!

Dinges, ik herken het wel ,maar zit vlak onder mijn huid, bij jou ook? Nu moet ik zeggen dat het hele huid gebied net onder mijn borsten erg gevoelig is, ik moet maandag naar VK ,zal es vragen wat het kan zijn. Vorige keer werd er al wel verteld dat je ribben iets meer uit elkaar gaan staan,om ruimte te maken. Kun je daar misschien last van hebben?

Cookie, lees net pas jou gedoe met de VK en weegschaal, zeker van de week overheen gelezen ( zwangerschaps dementie?!?) Wat vervelend zeg, maar ook vreemd ,ook ik nog nooit op weegschaal gestaan bij VK.

Komt bij de ene komt meer aan in het begin en sommige pas in later staduim van zwangerschap..... Ik ging in het begin ook vrij hard, maar nu al weken stabiel.

Grtjes en alvast fijn weekend allemaal!
Ik heb geen idee wat ik aangekomen ben maar ik was al fors en voel me nu ook enorm! Ik moest 1 keer op de weegschaal bij de vk en daarna niet meer. Wat een geluk. En ik ben al 1.80 lang en dus al zwaarder dan met verwacht. Dus wegen.... Ik haat het. Wij hebben ook 1 vk die ik niet leuk vind. Maar we krijgen wel vaak een andere. Er zijn er 7. Zal je net zien dat die ene heks dienst heeft als ik moet bevallen. . Hahah.

Margriet, gaat hetnu weer beter? Al nieuws?

Weekend, als rustiger aan kunnen doen?

Loveland, is alleen de huid gevoelig of heb je het idee dat het ook van binnen zit? Mijn huis is daar nl ook wat gevoelig. Maar alleen de huid. Heeft denk ik ook met sommige van mijn bh's te maken.

Peetje, fijne vakantie. Al ben je waarschijnlijk al weg. Haha. Ik neem ook altijd te veel mee. Ik ga t weekend weg en mijn man vroeg of ik die stapel kleding ook voor hem was. Maar nee, alles is voor ikke.

Dinges, hoe is t met de lever? Is de pijn al minder? Ik piep normaliter ook niet zo snel maar soms hebben we echt rare dingen als zwangere vrouwen hoor. Nooit geweten!

Ik. Ben nog lang beoerd gebleven van die glucosetest. Ik weet nog geen uitslag. Maar ben wel heel benieuwd. Ik heb echt even een paar dagen last gehad van misselijkheid die ineens opzet en heel hevig is. Het volgende moment wil ik bij wijze van een broodje kroket. Ikke is gek.

Gister intake gehad bij de bekkenmevrouw. En jawel, ik heb echt iets! Ik was bang dat ze niets ging vinden maar ik het rechts een abnormale ruimte tussen m'n bekken. Hoe en wat begreep ik niet maar ik voelde het wel. Haha. Nu oefeningen doen die de boel moeten verlichten. Volgende week ga ik aanleren welke. Mijn man had ik meegenomen en dat was maat goe ook want ik vergat natuurlijk weer de helft. Ik met ook met schaatsen en skeeleren kort achter elkaar mega hard gevallen en dat is nu de oorzaak denkt met. Auw.

Maar het grote nieuws van de dag is dat we een naam hebben voor een lief klein meisje. De jongens naam hadden we al. Heb direct een proef geboortekaartje besteld zoals ik m leuk vind. Zelf gemaakt en jawel, man ging overstag! Haha.

Heb ook maar gelijk de babykamer afgemaakt en ingericht. Je kan t maar af hebben...haha.
Ben ik weer. Net bij de VK geweest en alles was goed! Ijzer en glucose geprikt en die waren ook helemaal in orde. En ik moest weer op de weegschaal haha, maar ben sinds drie weken terug maar halve kilo aangekomen en dat vond ik zelf erg netjes! Zeker met de vakantie ertussen! Ik kreeg nu dus te horen dat t erg netjes was haha. Was ook andere VK dan vorige keer. Eerst een stagiaire en later kwam er VK bij die hele leuke meid is. Hoop eigenlijk dat ik haar bij m'n bevalling straks heb,maar met 4 VKen is t maar afwachten natuurlijk.

Bedankt voor jullie fijne woorden hierover trouwens! Bianca, ik hoef ook niet perse niet meer bij die ene VK,want als ik haar straks bij bevalling heb, ken ik haar liever wel goed. Maar hoop wel dat de volgende controles bij anderen zijn Maar bedankt voor de tip om evt niet meer bij haar af te spreken.

Wegen moet bij ons trouwens gewoon standaard elke keer. Vorige zwangerschap ook. Weet ook niet precies waarom.

Ik weet trouwens niet meer wie t zei dat er nu n echo bij is gekomen om de ligging te bepalen, maar ik heb m ook! Over drie weken.

Baby ligt trouwens nu wel met z'n hoofdje naar beneden. Daar was ik blij om, want laatste keer lag hij nog helemaal dwars. Hoop dat hij nu goed blijft liggen!!

Peetje, je zal t wel niet meer op tijd lezen, maar fijne vakantie!!!

Margriet, wat fijn dat je placenta nu wel goed ligt! En dat je je weer iets beter voelt. Ben benieuwd of er bij de gyn nog iets uitkomt.
Gisteren verjaardag van dochter gehad, was heel erg leuk! Ze vond t keukentje geweldig, is er niet meer bij weg te slaan

We zijn gister naar Blijdorp gegaan en hadden t gelukkig droog (op 1 heel kort buitje na). Dochter vond t allemaal erg leuk om te zien! Na vier uur daar slenteren overigens wel overal last van, buik, rug, benen, bekken

Dit weekend vieren we haar verjaardag nog en dan maandag trakteren op KDV.

Deernie, fijn dat er toch iets gevonden is aan je bekken. Of eigenlijk niet natuurlijk, maar dat er dus in ieder geval n goede reden is dat je zo'n last hebt.

Fijn ook dat jullie nu beide namen hebben en geboortekaartje!! Wij nog niet helaas....

Margriet, hoop dat je eruit gaat komen wat werken betreft. Is ook heel lastig als je om financiële redenen andere beslissingen moet nemen dan je anders misschien gedaan zou hebben.

Kan me voorstellen dat je nu ook al je kindje in je armen wil houden als je dat bij mensen in je omgeving ziet!
@Nientje, wat fijn dat de echo leuk was, leuk dat de familie mee mocht.

@Peetje, beetje laat, maar nog gefeliciteerd met je verjaardag! En nog een fijne vakantie! Je leest het wel pas als je weer terugbent, haha.

@Deernie, goed aan jezelf denken. En, wat goed dat je werkgever meedenkt. (de mijne zit nog steeds in een ontekenningsfase).

Goed bezig geweest met kamertje, kaartje en naam!

@Margriet, wat een verhaal. Hoe is het bij de gynaecoloog gegaan

@Weekend, leuk dat de pretecho leuk was.

@Cookie, wat vervelend dat de vk pinnig doet, en dat met je gewicht.. Je weet toch wat je eet en dat je oplet. Niet overin zitten.

Zelf ben ik 9 kilo aangekomen, nog netjes voor 26 weken. Maar toch vraagt iedereen of ik er echt maar 1 krijg en wat dat moet worden met nog 3 maanden te gaan. Het zit ook echt bijna allemaal op mijn buik. Een keer zo’n vraag is nog grappig, maar na 10 keer ben ik het ook wel beu.

Kleding, inderdaad weinig afwisseling en zeker met dit weer. De zwangerschapszomerjurkjes hangen maar in de kast. Op naar volgende week, over de 30 graden.

Hoe zit het als je minder uren gaat werken per dag? Ga je dan meteen de ziektewet in?

Deze week ben ik elke dag met harde buiken of last van mijn ribben thuis gekomen van het werk. Als ik dan thuis rust neem gaat het wel redelijk snel weg. Vorige week en weekend heb ik het wel heel erg druk gehad. Vandaag en dit weekend neem ik meer rust en kijk ik even aan hoe het volgende week gaat. Gaat het niet dan wil ik inderdaad ook minder uur per dag werken. Heb ergens gelezen dat ze je een uur extra pauze moeten geven als je 8 uur of meer op een dag werkt?
@ Cookie, wel fijn dat je net deze keer een leuke vk had of niet? En fijn dat de weegschaal je 'spaarde'. Leuk dat je dochter het cadeau leuk vond. Weet niet hoe groot jullie het gevierd hebben, maar was het te doen?

@ pijn in de ribben. Heb een vergelijkend rib onderzoek gedaan bij medezwangen en moeders en hoorde dat meer er last van hebben of hadden. Mogelijk heeft het te maken met je baarmoeder die nu heel hoog ligt waardoor alles in de knel komt te liggen. Ik heb het vooral aan het einde van de dag.

@ Deernie, lijkt me wel fijn dat je een soort erkenning krijgt voor je klachten of niet? Nu nog hopen dat de oefeningen gaan helpen.

@ xxxjes. Bij mijn weten ga je inderdaad voor een bepaald percentage de ziektewet in wanneer je bijvoorbeeld 6 uur gaat werken. Over het algemeen geen probleem voor de werkgever, omdat de oorzaak zwangerschap is en dit hem geen cent kost.

Je hebt als zwangere inderdaad recht op een uur extra pauze. Ik gebruik dit niet maar ga (in overleg) nog weleens een uurtje eerder weg en zo gebruik ik die extra 'pauze' zeg maar. Maar kan me voorstellen dat wanneer je bijv staand werk hebt, je in de ochtend en middag extra pauze neemt om te gaan zitten.

De verwarming snort hier, de thee zit in de pot... en ik ga lekker niksen!
Ennn wy krygen een MEISJE! Op de echo is dit per ongeluk naar voren gekomen. Oeps. Risico van t vak! Haha
Deernie, gefeliciteerd met je meisje.

Is iedereen al op vakantie?? Het is zo rustig hier.
dubbel
dubbel
Goeiemiddag allemaal,

Daar ben ik ook weer een keertje. Veel te lang niet op het forum geweest, slecht.. slecht.. slecht! Hebben jullie ook regelmatig inlogproblemen? Ik kan sowieso niet meer via mijn mobiel meer lezen, alleen de laatste 5 topic onderwerpen Ik neem mij elke dag voor om 's avonds even op de computrr te gaan maar het komt er gewoon niet van

Gelukkig wel weer helemaal bijgelezen alleen weet nu al niet meer goed waarop te reageren

Allereerst wat fijn om te lezen dat het bij jullie en de baby's allemaal goed gaat. Dat doet goed!

@vergeetachtigheid, die slaat hier dus ook steeds meer toe sinds een aantal weken..

@kriebeligheid, ook wat prikkelbaarder de laatste weken

@ribbenpijn, ik herken het niet op die manier maar ik heb wel regelmatig echt pijn aan mijn onderste ribben door de bewegingen van de kleine.

@vermoeidheid, hier de laatste twee weken weer veel vermoeider. Merken jullie dat ook? Ik lig 's nachts ook vaak wel 3 tot 4 uur lang wakker.. soms ook door de bewegingen van de kleine of ik krijg gewoon geen slaap te pakken, maar wel echt moe. Jammer dat Viva op mijn mobiel dan dus niet echt werkt

@weegschaal, Cookie hier is het ook standaard om elke keer op de weegschaal te staan tijdens de controles Ik kom alleen niet zo snel aan dus dat is op de een of andere manier ook altijd rottig. Het is denk ik nooit echt goed Gelukkig kan de vk mij wel altijd weer geruststellen dat de kleine wel lekker goed groeit en hoe! :D

@gewicht beebje, bij de pretecho van 27w0dgn was dat 1377 gram en op de echo gisteren in het ziekenhuis bij 28w4dgn was dat 1461 gram.. Dus onze jongen lag nu ook 12 dgn voor op de 'standaarden' Maar volgens de gyn was dat niet erg afwijkend en helemaal goed. Die verschillen mogen er nu zijn. Misschien heeft hij nu net een groeispurt en gaat het later weer wat langzamer. Ze hebben dus eigenlijk ook nog niks gezegd over het geschatte geboortegewicht.

@30 weken echo, ben ik helemaal voor Hier doen ze dat niet standaard. Bij twijfel dan dus weer wel. Ik krijg wel tussen de 34-36 weken een liggingsecho. Hij ligt nu elke keer fijn met zijn hoofdje naar beneden dus maar hopen dat hij lekker zo blijft liggen.

Hier gaat alles gelukkig helemaal goed. Gisteravond toch nog even op controle geweest bij de vk. Ik had wat vreemde buikklachten en aanzienlijk minder beweging dan normaal. Bij de vk bleek met de doptone gelukkig alles helemaal goed. Toch even naar het ziekenhuis doorgestuurd voor een ctg scan en echo, maar gelukkig geen weeenactiviteit en alles zag er goed uit. Dat is dan toch wel even een fijne geruststelling.

@margriett, wat vervelend om te lezen. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.

@deernie, wat leuk een meisje! Joehoe dat klinkt als een leuk risico van het vak hihi..

@zon, hier in het zuiden is hij nog niet komen kijken, hmm.. bij jullie?

Allemaal een fijne dag toegewenst en dat jullie allemaal lekker kunnen genieten van het getrappel in de buik :Imao:

Liefs
Deernie, ik zou me geen zorgen maken als ze bij de echo zeggen dat de baby 800 gram is terwijl er in die mailtjes staat 600 gram. Die mailtjes kloppen volgens mij vaak niet hoor wat dat betreft. En als jullie allebei niet klein zijn zou het ook raar zijn als de baby een kleintje wordt toch?

En wat leuk een meisje! Vinden jullie het heel erg om het te weten? En zagen jullie het zelf?

Haarspeldjes, fijn dat de echo zo leuk was! Aan de ene kant zou ik wel graag een pretecho willen aan de andere kant vind ik het zonde geld ofzo... het is toch niet goedkoop....

Nientje, ook een leuke echo gehad dus! Inderdaad wel apart dat iemand anders al weet wat het wordt

Peetje, gefeliciteerd met L!

Dinges, ik heb ook vaak de neiging om mijn plas op te houden, maar dat is voor blaasontsteking inderdaad niet handig.

Weet je al hoelang van tevoren je met verlof gaat? Ik ga 5 weken van tevoren, maar ik plak mijn vakantiedagen er achteraan zodat ik pas in januari weer hoef te werken, is ook lekker.

En hoe gaat het met de pijn? Ik heb wel eens gehoord dat je nieren in de verdrukking kunnen komen. Maar dat zal ook best met de lever kunnen gebeuren.

Margriett, hoe was de intake van de kraamzorg? Hier was het dit keer telefonisch, bij de eerste zijn ze echt op bezoek gekomen.

M2b, hoe staat het met de babykamer?

Juffie, ook zo'n lage bloeddruk. Die van mij was de vorige keer 99/65. Ik vond het erg laag maar volgens de vk niks om me ongerust over te maken. Ik heb nog nooit een bovendruk gehad van onder de 100!

Cookie, fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. Hoe warm was het daar?

En gefeliciteerd met je dochter!

Weekend, ook een leuke echo gehad dus!

xxxjes, als je minder gaat werken ivm zwangerschapsklachten ga je inderdaad gedeeltelijk de ziektewet in. Maar dat wordt door het UWV vergoed omdat het zwangerschapsgerelateede klachten zijn. Wel moet je dan 6 weken van tevoren met verlof.

AA, fijn dat het goed met je gaat. En het klinkt als een zware baby. Maar als de gyn het allemaal nog goed vind is het prima toch! Mijn ervaring is dat ze het ook wel eens fout hebben. Bij mijn schoonzusje zeiden ze dat de baby een paar dagen voor liep op groei. Hij is uiteindelijk met 39 weken geboren maar was nog geen 5 pond. Dus dat hij voor liep lijkt me niet helemaal waar....
Onze vakantie was leuk! Alleen de heen- en terugreis was wat minder, het was toch zo'n 7 uur enkele reis en dochterlief was daar niet zo happy mee. Maar goed... we hebben het overleefd.

Met de zwangerschap gaat alles heel erg goed. Ik moet woensdag weer naar de VK, krijg dan een prik voor mijn negatieve bloedgroep. Ik ben vrijdag 2x naar het ziekenhuis geweest om mijn glucose te testen, ik ben benieuwd of er nog wat uit komt maar ik denk het niet. Bij mijn eerste zwangerschap was ik met deze termijn al een kilo of 6 zwaarder dan nu en toen had ik ook geen zwangerschapssuiker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven