Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Eindelijk tickets geboekt! Via 333travel met LTU vanaf Dusseldorf. Ook al wonen we om de hoek bij Schiphol, dit scheelde ons met z'n tweeen bijna 700 euro (zijn nu 1600 all in kwijt voor 2 tickets).

Nu komt het leuke gedeelte van het plannen!

Zit te denken na een aantal dagen Bangkok (vanuit daarook naar Kanchanaburi, Ayutthana en Erawan) dan met slaaptrein naar Chiang Mai, daar een trek door de jungle en kooklessen. Daarna van Chiang Mai naar Ko pha gnan vliegen. Helaas zijn we hier rondom een full moon party.

Hoe lang van te voren kun het het beste een binnenlandse vlucht (Chiang Mai naar surat thani of naar Ko Samui) boeken? En terug van ko pha gnan naar Bangkok?

groetjes Chip
Fijn dat je geboekt hebt! Goeie prijs toch voor in het hoogseizoen?!

Tip voor BKK, ga fietsen met Co van Kessel, dat is echt helemaal leuk!!

Van Chiang Mai kun je vliegen naar Koh Samui. En dan vandaaruit de boot nemen naar Koh Phangan. Waar wil je heen op Phangan? Ik ben in de baai Nai Pan Noi geweest en dat was echt Paradise On Earth!! En daar merk je ook vrij weinig van de FMP, alleen in Haad Rin (?) is het dan megadruk!

Ik zou de vlucht wel een tijdje van tevoren boeken, schijnt altijd best vol te zitten in het hoogseizoen en zeker als er een FMP on the way is.
Hallo,

ik ga voor de tweede keer, volgende week vertrekken we.

En heb er zin in!! Ben benieuwd hoe het is voor een tweede keer, wil ook andere eilanden gaan bekijken nu. Vorige keer gee binnenlandse vlucht genomen, was een dag onderweg naar Koh Samui. Deze keer gaan we dat wel doen, lees hier ook dat dat goedkoop is. Is toch 1 dag extra op het strand, haha.

Nog meer mensen die volgende week gaan? Toevallig?

Is dus heel heet nu, vriend van me zit er en het is 34-37 graden,elke dag!
quote:

Eindelijk tickets geboekt! Via 333travel met LTU vanaf Dusseldorf. Ook al wonen we om de hoek bij Schiphol, dit scheelde ons met z'n tweeen bijna 700 euro (zijn nu 1600 all in kwijt voor 2 tickets).

Er zijn mensen die door de maatschappij de treinkosten naar Dusseldorf vergoed hebben gekregen. Was alleen een andere maatschappij (Mahan Air). Wij zijn met de auto gegaan, kostte €75 parkeergeld voor drie weken.
Ik eergister mijn ticket geboekt via 333 Travel vanaf Dusseldorf naar Bangkok en dan van daaruit een binnenlandse vlucht naar Krabi (met AirAsia omgerekend rond de € 30,=) . Ben benieuwd hoe het zal zijn. Treinticket naar Dusseldorf kostte me € 78,=. Dit wordt mijn eerste vakantie alleen. Ik ga 14 dagen, maar niet met een backpack, maar met een rolkoffer, want helaas heb ik niet de conditie om te gaan sjouwen. Dat zal er misschien een beetje raar uitzien over het strand, maar het is niet anders ;)

Ik heb een vraagje voor degenen die in die boomhut sliepen in dat National Park in het Zuiden van Thailand. Onwijs veel muggen daar? Verhoogd risico op malaria of hebben jullie daar niks van gemerkt? Mijn doc zegt dat ik er beter niet heenkan, maar heeft hij daarin gelijk? 

In mijn uppie reizen is iets geweest waar ik altijd nieuwsgierig naar ben geweest, en het is tijd om het eens uit te proberen. Ik heb niks maar dan ook niks qua hotels geregeld ;). Spanning en sensatie dus. Als iemand nog leuke tips of must sees voor Bangkok, Krabi, Ko Phi Phi, Ko Pangan of Ko Samui heeft dan hoor ik het graag! 

Ik vertrek a.s. woensdag! Jippie! Kan niet wachten! 

P.S. vraagje over vaccinaties. Ik heb 1 jaar en 1 maand geleden Hepatis A vaccinatie gehad, maar die is maar 1 jaar geldig, binnen 24 maanden moet je de tweede halen om 15 jaar beschermd te zijn, maar hoe strikt is die geldigheidsduur van 1 jaar?
Ik BKK heb ik een fietstocht gedaan met "Co van Kessel". Kan ik je ontzettend aanraden, zo zie je ook hele andere stukken van BKK. Koh Samui vond ik persoonlijk wat minder, ik kwam toen van Koh Panghan vandaan en dat was toen wel ff schrikken qua toerisme en qua natuur. Op Panghan ben ik in de baai Nai Pan Noi geweest, ik vond dat echt het paradijs (resort Panviman). Je komt van de boot en dan moet je eerst een hobbelen met een busje het hele eiland over maar het is het dubbel en dwars waard. In die baai liggen allemaal gezellige barretjes en je zit met je tafel op het strand. Toen wij er waren was het vrij rustig (begin juni). Op Koh Samui is het leuk om met een scooter rond te rijden. Tis ook echt wel een prachtig eiland maar Chaweng vond ik vrij verschrikkelijk. Je kunt er prima stappen dus dat is wel leuk maar het was mij te druk! Wij verbleven daar in Seascape, geen aanrader! Het noorden van Samui was wel heel mooi en minder toeristisch!

Heel veel plezier!!!
In het zuiden van Thailand is geen verhoogde kans op malaria. Het enige waar dat wel is is op Koh Chang, dat ligt vlakbij de grens met Cambodja. dus ook niet in Khao Sok, want dat natuurpark bedoel je. Het is overigens aan te raden om je altijd goed in te smeren met een muggenmelk met deet. Geen malariapillen slikken, want het middel is erger dan de kwaal. Denquefever (knokkelkoorts) kan er soms wel heersen in Thailand en daar geldt ook voor: goed insmeren en 's avonds een lange broek aan.

Khao Sok is trouwens supergaaf, vooral als je een tour maakt naar het stuwmeer en daar overnacht in bamboehutjes op het water.

Ga in Krabi naar Railey Beach, erg mooi en gezellig.

Koh phangan: Haad Salad en Haad Yao zijn ook leuke stranden en wel makkelijk per taxi/brommer te bereiken (handig als je toch naar Haad Rin wilt 's avonds).

Koh Samui: ik hou wel van een beetje drukte op z'n tijd, zeker na een aantal rustige plaatsten vind ik het altijd lekker om de hele avond op de markt te lopen en bij lekkere restaurantjes te eten (en Burger King hahaha). Lamai is een stuk rustiger dan Chaweng en Big Buddha/Bophut/Meanam Beach nog rustiger, maar het strand is ook veel minder mooi dan in Chaweng.
Weet er iemand hoeveel een vlucht van chiang mai naar koh samui kost?

Mag ook ongeveer zijn, dan weet ik alvast waar ik op moet rekenen.

Schijnt niet veel te kosten?
De bad-/strandplaats Rayong(vaste land), kent iemand dat en is dat de moeite waard??
quote:

Weet er iemand hoeveel een vlucht van chiang mai naar koh samui kost?

Mag ook ongeveer zijn, dan weet ik alvast waar ik op moet rekenen.

Schijnt niet veel te kosten? Met Bangkok Air kost het je vanaf zo'n 40 euro retour. www.bangkokair.com
Ik zou lekker naar Ton Sai gaan, naast Railey Beach (vanaf Krabi met de boot bereikbaar). En van de 3 eilanden vind ik Koh Tao verreweg het leukst. Alles is per scooter bereikbaar. Binnen de kortste keren ken je veel mensen en het is supergezellig daar. Baan Chalok is een goeie baai om te zitten. Wij gingen een week en bleven een maand (ook op Ton Sai trouwens!)
Wij gaan in juli naar Thailand met een Djoser junior reis. De route van deze (extra ingeplande) reis wijkt af van de normale route. We zouden naar Koh Samed gaan, maar nu wordt het Rayong. Weet iemand hoe het daar is??
Hoi,

Ook bij mij begint het weer te kriebelen. Als ik mijn ervaringen zo teruglees die ik hier vorig jaar heb opgeschreven dan heb ik weer zo'n zin om te gaan!

Deze zomer gaat niet lukken, dus we denken erover om rond de kerst drie weken te gaan. Is iemand al eens rond die tijd daar geweest? Het is daar dan hoogseizoen, toch? Aanrader of afrader?

Groetjes, Toffi
Tip: kooklessen in Chiang Mai bij Gap's (zij hebben ook 2 guesthouses in Chiang Mai, het guesthouse in het oude centrum is super, maar je hoeft niet bij Gap te verblijven om je op te mogen geven voor de kookles)

Bezoek voor een heerlijk strand ook Ko Lanta! (of ga eilandhoppen: via Krabi naar Ko Lanta naar Phi Phi naar Phuket)

Hoi,

Ik heb ff een vraagje:wij zitten er serieus over na te denken om ook naar Thailand te gaan,maar we zitten vast aan september,oktober is dat wel een goeie tijd om te gaan?

Of kunnen we beter wachten en in januari gaan?

Erik is de Mol en HPL de Lul.
Hangt er vanaf waar je heen wilt. In zuid Thailand (Phuket, Lanta, Krabi, Phiphi) regent het bakken in september-oktober, maar op Koh Samui en omstreken is het dan heerlijk, niet te heet met af en toe en buitje.  In januari is het in zuid thailand erg warm, moet je van houden.
quote:Hoi,

Ik heb ff een vraagje:wij zitten er serieus over na te denken om ook naar Thailand te gaan,maar we zitten vast aan september,oktober is dat wel een goeie tijd om te gaan?

Of kunnen we beter wachten en in januari gaan?

Perfecte tijd, september. In januari is het een stuk drukker (en duurder, als je daar al van kan spreken in Thailand. Huisje dat in september €3 was, was in Januari €6 per nacht)
quote:Hangt er vanaf waar je heen wilt. In zuid Thailand (Phuket, Lanta, Krabi, Phiphi) regent het bakken in september-oktober, maar op Koh Samui en omstreken is het dan heerlijk, niet te heet met af en toe en buitje.  In januari is het in zuid thailand erg warm, moet je van houden.

We hebben nog niet echt een idee waar we percies naar toe willen.

Als er mooie stranden zijn,we kunnen snorkelen en het niet zo super druk is vinden wij het prima!

quote:

quote: mayou reageerde

Hangt er vanaf waar je heen wilt. In zuid Thailand (Phuket, Lanta, Krabi, Phiphi) regent het bakken in september-oktober, maar op Koh Samui en omstreken is het dan heerlijk, niet te heet met af en toe en buitje.  In januari is het in zuid thailand erg warm, moet je van houden.

Als er mooie stranden zijn,we kunnen snorkelen en het niet zo super druk is vinden wij het prima!

In januari is het overal een stuk drukker, omdat je dan in het hoogseizoen zit. Als je van snorkelen (en relatieve rust) houdt zou ik naar Koh Tao gaan. In sept-okt is het daar erg lekker, ik ben er nu 2x geweest in deze periode en beide keren erg mooi weer gehad. Het is laagseizoen, rustig en je kunt er ontzettend mooi snorkelen (Tanote bay, Ao Leuk, Shark Bay). Mocht je wat drukker willen, kun je altijd met de boot naar Koh Samui gaan (of naar de full moon party op Koh Phangan), tripje van 2 uur, maar eerlijk gezegd vond ik Samui veel minder leuk dan Tao en je kunt er niet snorkelen. Op de eilanden in Zuid thailand is het in die periode regentijd. Ik ben een paar keer in september in Phuket geweest en iedere keer raak.
quote:

In januari is het overal een stuk drukker, omdat je dan in het hoogseizoen zit. Als je van snorkelen (en relatieve rust) houdt zou ik naar Koh Tao gaan. In sept-okt is het daar erg lekker, ik ben er nu 2x geweest in deze periode en beide keren erg mooi weer gehad. Het is laagseizoen, rustig en je kunt er ontzettend mooi snorkelen (Tanote bay, Ao Leuk, Shark Bay). Mocht je wat drukker willen, kun je altijd met de boot naar Koh Samui gaan (of naar de full moon party op Koh Phangan), tripje van 2 uur, maar eerlijk gezegd vond ik Samui veel minder leuk dan Tao en je kunt er niet snorkelen. Op de eilanden in Zuid thailand is het in die periode regentijd. Ik ben een paar keer in september in Phuket geweest en iedere keer raak.
quote:

Ok, nu weet je het wel denk ik :P
quote:Ok, nu weet je het wel denk ik :P

Ja!Bedankt hè!

Ik ben om!Ik ga zoeken en boeken!

quote:Wij gaan in juli naar Thailand met een Djoser junior reis. De route van deze (extra ingeplande) reis wijkt af van de normale route. We zouden naar Koh Samed gaan, maar nu wordt het Rayong. Weet iemand hoe het daar is??En Rayong...bij niemand bekend???
En Rayong...bij niemand bekend???

Niet bij mij.Sorry!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven