Hoeveel besteden aan boodschappen?

zaterdag 25 juni 2011 om 15:47
Ik zag onderaan de pagina al een topic staan met ongeveer dezelfde titel, maar daar ging het uiteindelijk meer om boodschappen en leuke dingen bij elkaar. Vandaar dit nieuwe topic. Ik vroeg me af uit hoeveel personen jullie houshouden bestaat en hoeveel jullie per maand uitgeven aan boodschappen. Wij zijn met zn 2-en en geven ongeveer 250 euro per maand uit, en dan let ik wel redelijk op wat ik koop. Ik door vaak veel lagere bedragen, en vraag me af of dat dus aan mij ligt. Ik tel dan trouwens wasmiddel en schoonmaakmiddelen niet mee, evenals shampoo e.d.

zaterdag 25 juni 2011 om 17:28
Ik ben alleen, max. 25 euro per week. Eens in de maand haal ik medicijnen/non food (noodzakelijk ivm handicap+kwaal) wat niet via apotheek hoeft. Dat komt er nog bij.
Ik rook niet en ik drink niet, verder haal ik veel rood-witte produkten bij de Cee éénmetdrienullen . . . . . alles wat ik niet hoef te eten, gaat zo goedkoop mogelijk!
Ik rook niet en ik drink niet, verder haal ik veel rood-witte produkten bij de Cee éénmetdrienullen . . . . . alles wat ik niet hoef te eten, gaat zo goedkoop mogelijk!
zaterdag 25 juni 2011 om 17:32
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet precies weet..
Ik haal hele grote booschappen, daar prop ik de vriezer mee vol, de koelkast en de voorraad kast. Denk dat ik hier zo'n 150 euro voor kwijt ben. Wasmiddel koop ik 1 keer in de zoveel tijd in de aanbieding en gelijk een paar, dus die uitgave heb ik niet elke maand. Vers brood en melk haal ik elke week...en als ik trek heb in iets wat ik niet in huis heb ga ik extra naar de supermarkt. Soms is het drinken bijv op en vul ik dat weer aan.
Per maand ben ik denk ik zo'n 250 a 300 euro kwijt denk ik. Exclusief sigaretten, etentjes en drogisterij arikelen (aan de drogist ben ik zo'n 50 euro pm kwijt)
Wij zijn met zn tweeen. Ik doe het op deze manier omdat ik en partner echt een hekel hebben aan boodschappen doen, dus wil zo min mogelijk in de supermarkt zijn.
Ik haal hele grote booschappen, daar prop ik de vriezer mee vol, de koelkast en de voorraad kast. Denk dat ik hier zo'n 150 euro voor kwijt ben. Wasmiddel koop ik 1 keer in de zoveel tijd in de aanbieding en gelijk een paar, dus die uitgave heb ik niet elke maand. Vers brood en melk haal ik elke week...en als ik trek heb in iets wat ik niet in huis heb ga ik extra naar de supermarkt. Soms is het drinken bijv op en vul ik dat weer aan.
Per maand ben ik denk ik zo'n 250 a 300 euro kwijt denk ik. Exclusief sigaretten, etentjes en drogisterij arikelen (aan de drogist ben ik zo'n 50 euro pm kwijt)
Wij zijn met zn tweeen. Ik doe het op deze manier omdat ik en partner echt een hekel hebben aan boodschappen doen, dus wil zo min mogelijk in de supermarkt zijn.

zaterdag 25 juni 2011 om 18:32

zaterdag 25 juni 2011 om 18:38
quote:Geraldine schreef op 25 juni 2011 @ 16:31:
Doordat we melk,boter,fruit en groente bij Aldi halen schilt ons dat 120 Euro per maand.Als de melk hetzelfde smaakt als bij de A.H.halen wij het gewoon bij Aldi of Lidl.Ik heb net de AH-Aldi test weer gedaan en een aantal artikelen is bij de AH zelfs iets goedkoper dan bij de Aldi. Ik neem aan dat je verse melk koopt? Want de houdbare euroshoppermelk van AH is even duur of 2 cent goedkoper dan bij de Aldi. Daar kan ik helaas geen geld op besparen.
Doordat we melk,boter,fruit en groente bij Aldi halen schilt ons dat 120 Euro per maand.Als de melk hetzelfde smaakt als bij de A.H.halen wij het gewoon bij Aldi of Lidl.Ik heb net de AH-Aldi test weer gedaan en een aantal artikelen is bij de AH zelfs iets goedkoper dan bij de Aldi. Ik neem aan dat je verse melk koopt? Want de houdbare euroshoppermelk van AH is even duur of 2 cent goedkoper dan bij de Aldi. Daar kan ik helaas geen geld op besparen.

zaterdag 25 juni 2011 om 19:50
Hier ca. 100 euro per week voor 2 volwassenen en een 1-jarige. WC-papier, keukenrol en wasmiddellen halen we ca. eens per maand bij de Lidl. Goedkoop, we doen er langer mee en de kwaliteit is prima. Maar de rest halen we bij een 'gewone' supermarkt, want ik heb gemerkt dat daar bijvoorbeeld rijst, houdbare melk,etc. van het huismerk net zo goedkoop is als bij de Lidl. Voorgesneden groente kopen we vrijwel niet meer, wel voorgesneden groentemixen uit de vriezer, dat scheelt ook. 1 x per week haal ik op de markt fruit, nu vaak aardbeien, frambozen, wat luxere fruitsoorten. Dat is op markt een stuk goedkoper dan in de supermarkt.

zaterdag 25 juni 2011 om 19:57
quote:Pinkroses schreef op 25 juni 2011 @ 17:13:
Achnein; ik weet hoe zwaar dat is.
Wij moeten als gezin bestaande uit 2 volw en 1 baby ons zien te redden van 20 euro per week.
Hier moeten ook pampers van worden betaald.
Gelukkig krijgen wij 2 wekelijkse steun van de voedselbank waar we dan over het algemeen 3 soorten groenten en brood van krijgen.
Fijn dat je nu wel een mogelijkheid hebt tot creeeren van voorraad! Wat het voor mij makkelijker maakt is dat ik weet dat er ook veel mensen zoals jij zijn, die het met nog veel minder moeten doen.
Achnein; ik weet hoe zwaar dat is.
Wij moeten als gezin bestaande uit 2 volw en 1 baby ons zien te redden van 20 euro per week.
Hier moeten ook pampers van worden betaald.
Gelukkig krijgen wij 2 wekelijkse steun van de voedselbank waar we dan over het algemeen 3 soorten groenten en brood van krijgen.
Fijn dat je nu wel een mogelijkheid hebt tot creeeren van voorraad! Wat het voor mij makkelijker maakt is dat ik weet dat er ook veel mensen zoals jij zijn, die het met nog veel minder moeten doen.
zaterdag 25 juni 2011 om 19:58
zaterdag 25 juni 2011 om 20:08
Officieel hebben we hier beide zo'n 50 euro per week, samen dus 100. Voor een student dus best ruim.. we maken het ook niet op meestal, zitten gemiddeld rond de 60-70 euro en hebben dan echt lekkere en luxe dingen. Ik realiseer me ook wel dat ik daar geluk mee heb, ik ga naar de ah en koop alles gewoon van merk, hoef niet echt op de prijzen te letten..