Het is over
donderdag 16 juni 2011 om 11:07
Na alle dingen die er waren tussen ons is nu paar dagen geleden de keuze gekomen. Het is beter als we zonder elkaar doorgaan.
Hij voelt zich beter met een meisje die het zelfde als hij is. Hij heeft ook lang gehoopt dat het nog wel naar boven zou komen dat het toch wel goed zit. Maar het is niet anders.
Allebei lang gehuild en afscheid genomen. Het is beter zo, en ook voor mij. Ik wil niet in een relatie zitten waar ik steeds in paniek ben.
We zijn goede vrienden gebleven en dat voelt goed.
Ik zit nu in een dip, denk dat ik nooit meer zo'n lieve man tegenkom. Ik hoop dat deze dagen snel voorbij gaan! Gelukkig ben ik niet alleen.
Dat wou ik even zeggen hier.
Hij voelt zich beter met een meisje die het zelfde als hij is. Hij heeft ook lang gehoopt dat het nog wel naar boven zou komen dat het toch wel goed zit. Maar het is niet anders.
Allebei lang gehuild en afscheid genomen. Het is beter zo, en ook voor mij. Ik wil niet in een relatie zitten waar ik steeds in paniek ben.
We zijn goede vrienden gebleven en dat voelt goed.
Ik zit nu in een dip, denk dat ik nooit meer zo'n lieve man tegenkom. Ik hoop dat deze dagen snel voorbij gaan! Gelukkig ben ik niet alleen.
Dat wou ik even zeggen hier.
maandag 27 juni 2011 om 16:19
quote:bloem55 schreef op 27 juni 2011 @ 15:51:
Je moet hem ook ruimte geven, en het is vast niet zo dat hij geen rekening met je houd! Hij heeft vast momenten dat hij echt nadenkt hoe het nu verder moet, en misschien wil die het wel weer proberen.Ruimte oké, maar hij hoeft dan nog niet zo met mij om te gaan... Hij doet net alsof ik de reden ben dat het de laatste tijd niet lukte met zijn scriptie. Ik wil niet op hem wachten, misschien wel voor niets, en dat doe ik dan ook niet. Dan is het voor hem maar een gemiste kans.
Je moet hem ook ruimte geven, en het is vast niet zo dat hij geen rekening met je houd! Hij heeft vast momenten dat hij echt nadenkt hoe het nu verder moet, en misschien wil die het wel weer proberen.Ruimte oké, maar hij hoeft dan nog niet zo met mij om te gaan... Hij doet net alsof ik de reden ben dat het de laatste tijd niet lukte met zijn scriptie. Ik wil niet op hem wachten, misschien wel voor niets, en dat doe ik dan ook niet. Dan is het voor hem maar een gemiste kans.
maandag 27 juni 2011 om 16:56
quote:bloem55 schreef op 27 juni 2011 @ 16:06:
Ik snap dat ze mij dat probeert te vertellen hoor.
Misschien is het wel echt iets over mij dan, maar op dit moment kan ik mij niet voorstellen dat ik alter alleen gelukkig kan zijn.
Vast ook omdat mijn ouders graag willen dat ik een gezin heb en een goed thuis, zo ben ik opgevoed. En ik ken echt heel erg weinig mensen hier in de buurt die alleen wonen en geen gezin hebben
Kijk hier hebben we dus de kern van je probleem te pakken.
Het is je opvoeding en je omgeving die je dus altijd verteld hebben dat je een gezin moet krijgen later, een goede baan en een fijne partner. Jou ouders zijn waarschijnlijk ook nog happy bij elkaar.
Daardoor is je beeld van relaties niet realistisch.
Een man is niet het belangrijkste in je leven, dat ben jij.
Live together die alone. Zolang jij maar gelukkig bent.
Zet het geluk van je man nooit voor dat van jezelf.
Dat maakt hem happy en jou doodongelukkig. Het draait in je leven tenslotte om jezelf. Jij moet er wat van maken.
Het is jou leven.
En ik ben nog geen 30 hoor. Ik woon nog gewoon thuis bij mams, heb een simpel slechtbetaald baantje en geen doel in mijn leven. Maar toch ben ik ook alleen gelukkig.
Ik snap dat ze mij dat probeert te vertellen hoor.
Misschien is het wel echt iets over mij dan, maar op dit moment kan ik mij niet voorstellen dat ik alter alleen gelukkig kan zijn.
Vast ook omdat mijn ouders graag willen dat ik een gezin heb en een goed thuis, zo ben ik opgevoed. En ik ken echt heel erg weinig mensen hier in de buurt die alleen wonen en geen gezin hebben
Kijk hier hebben we dus de kern van je probleem te pakken.
Het is je opvoeding en je omgeving die je dus altijd verteld hebben dat je een gezin moet krijgen later, een goede baan en een fijne partner. Jou ouders zijn waarschijnlijk ook nog happy bij elkaar.
Daardoor is je beeld van relaties niet realistisch.
Een man is niet het belangrijkste in je leven, dat ben jij.
Live together die alone. Zolang jij maar gelukkig bent.
Zet het geluk van je man nooit voor dat van jezelf.
Dat maakt hem happy en jou doodongelukkig. Het draait in je leven tenslotte om jezelf. Jij moet er wat van maken.
Het is jou leven.
En ik ben nog geen 30 hoor. Ik woon nog gewoon thuis bij mams, heb een simpel slechtbetaald baantje en geen doel in mijn leven. Maar toch ben ik ook alleen gelukkig.
maandag 27 juni 2011 om 18:16
Hoezo een nieuwe brief? heb je de oude al verstuurd dan?
Of ben je daar niet tevreden over?
Maar vroeger was ik ook vaak bang dat ik alleen zou eindigen, nu niet meer. Niet omdat ik denk dat ik toch wel aan de man kom, dat kan ik niet weten maar omdat ik er vrede mee heb als ik wel alleen eindig.
Op jou leeftijd was ik daar ook heel veel mee bezig, met dat alleen sterven gedoe. Tijdverspilling wederom.
Of ben je daar niet tevreden over?
Maar vroeger was ik ook vaak bang dat ik alleen zou eindigen, nu niet meer. Niet omdat ik denk dat ik toch wel aan de man kom, dat kan ik niet weten maar omdat ik er vrede mee heb als ik wel alleen eindig.
Op jou leeftijd was ik daar ook heel veel mee bezig, met dat alleen sterven gedoe. Tijdverspilling wederom.
maandag 27 juni 2011 om 18:20
Het lijkt me vooral zo zonde om te piekeren en te hopen op die ene droomman.
Het is namelijk niet iets wat je kan plannen..
Je hebt het niet in de hand
Je kan geen langdurige relatie kopen of er voor sparen
Het overkomt je.....of niet
Persoonlijk lijkt het me dood zonde om dan maar de rest van je leven ongelukkig te zijn omdat je wat mist..
Kijk je gaat er nu wel zo makkelijk van uit, dat je nog iemand vind, maar voor het zelfde geld gebeurd dat niet.
Ik zeg niet DAT het gebeurd, maar het kan wel...
Ben het daarom ook wel heel erg met Roque eens, niet piekeren over de hele verre toekomst...
Leef in het nu, en maak er nu wat van....
Ik was 37 toen ik mijn lief tegenkwam, en tot die tijd ben ik echt niet ongelukkig geweest hoor, lijkt me echt eeuwig zonde als jij wel die weg in zou slaan
Het is namelijk niet iets wat je kan plannen..
Je hebt het niet in de hand
Je kan geen langdurige relatie kopen of er voor sparen
Het overkomt je.....of niet
Persoonlijk lijkt het me dood zonde om dan maar de rest van je leven ongelukkig te zijn omdat je wat mist..
Kijk je gaat er nu wel zo makkelijk van uit, dat je nog iemand vind, maar voor het zelfde geld gebeurd dat niet.
Ik zeg niet DAT het gebeurd, maar het kan wel...
Ben het daarom ook wel heel erg met Roque eens, niet piekeren over de hele verre toekomst...
Leef in het nu, en maak er nu wat van....
Ik was 37 toen ik mijn lief tegenkwam, en tot die tijd ben ik echt niet ongelukkig geweest hoor, lijkt me echt eeuwig zonde als jij wel die weg in zou slaan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 27 juni 2011 om 18:28
Ah lief zeg Summer. Doet me goed, echt. Vooral omdat ik me de laatste weken niet zo sterk gevoeld heb. Ben blij dat ik nu weer aardig opgekrabbeld ben na een zware periode.
Het is gelukkig niet de eerste keer in mijn leven dat ik een tik gehad heb, ik kom er altijd wel weer bovenop. Overleven zit in onze familie.
Wat ik nu nog iets meer moet leren is Leven, eens een keer in het diepe springen, dat durf ik vaak niet.
Maar ik doe mijn best, ik leef wel voor vandaag dus dat is al stap 1.
Het is gelukkig niet de eerste keer in mijn leven dat ik een tik gehad heb, ik kom er altijd wel weer bovenop. Overleven zit in onze familie.
Wat ik nu nog iets meer moet leren is Leven, eens een keer in het diepe springen, dat durf ik vaak niet.
Maar ik doe mijn best, ik leef wel voor vandaag dus dat is al stap 1.
maandag 27 juni 2011 om 18:33
Springen IS ook doodeng Roque
Wat mij ooit heeft geholpen is mezelf afvragen:
Wat is het allerergste dat er kan gebeuren?
Dat ik op mijn bek ga?
dan zijn er vrienden die me er weer boven op trekken.
Ik was 25, net getrouwd, eengezinswoning en bezig voor een kindje toen mijn nu ex man besloot dat hij niet meer verder met me wilde.
Ik dacht echt dat ik nooit meer gelukkig zou worden
Ik heb weken gehuild en besloot op een dinsdag
Dit wordt NIET mijn leven, een leven vol tranen
Ik heb mijn baan opgezegd en ben gaan reizen
woonde toch weer tijdelijk thuis, dus dat kon vrij makkelijk
Ik heb 9 maanden door Zuid Amerika gezworven, ben vreselijk op mezelf teruggeworpen maar ben er zo veel sterker uitgekomen.
En was dat niet gelukt...dan was ik verder gaan uithuilen bij mijn vriendinnen
Wat mij ooit heeft geholpen is mezelf afvragen:
Wat is het allerergste dat er kan gebeuren?
Dat ik op mijn bek ga?
dan zijn er vrienden die me er weer boven op trekken.
Ik was 25, net getrouwd, eengezinswoning en bezig voor een kindje toen mijn nu ex man besloot dat hij niet meer verder met me wilde.
Ik dacht echt dat ik nooit meer gelukkig zou worden
Ik heb weken gehuild en besloot op een dinsdag
Dit wordt NIET mijn leven, een leven vol tranen
Ik heb mijn baan opgezegd en ben gaan reizen
woonde toch weer tijdelijk thuis, dus dat kon vrij makkelijk
Ik heb 9 maanden door Zuid Amerika gezworven, ben vreselijk op mezelf teruggeworpen maar ben er zo veel sterker uitgekomen.
En was dat niet gelukt...dan was ik verder gaan uithuilen bij mijn vriendinnen
maandag 27 juni 2011 om 18:52
Wat een sterk verhaal zeg Summer en wat ben jij ook sterk.
En stoer, dat je toch gesprongen bent. Je hebt ook gelijk, er kan ook niks gebeuren. Ik heb een veilig net om me op te vangen, maar toch durf ik nog niet. Ik stap bovenop de duikplank te schuifelen van links naar rechts. Kijk twijfelend in het water onder me.
Lijkt me geweldig om zo'n lange reis alleen te maken zeg, wow ben echt jaloers. Vond een weekje griekenland alleen al heel wat voor mijn doen. Toen ben ik mezelf al veel beter leren kennen, daarom ga ik in augsutus weer 2 weken, lekker alleen even tot mezelf komen.
Respect voor je kracht Sumi!
En stoer, dat je toch gesprongen bent. Je hebt ook gelijk, er kan ook niks gebeuren. Ik heb een veilig net om me op te vangen, maar toch durf ik nog niet. Ik stap bovenop de duikplank te schuifelen van links naar rechts. Kijk twijfelend in het water onder me.
Lijkt me geweldig om zo'n lange reis alleen te maken zeg, wow ben echt jaloers. Vond een weekje griekenland alleen al heel wat voor mijn doen. Toen ben ik mezelf al veel beter leren kennen, daarom ga ik in augsutus weer 2 weken, lekker alleen even tot mezelf komen.
Respect voor je kracht Sumi!
maandag 27 juni 2011 om 18:55
Weet je wat het gekke is Roque, ik ben nu 38 en besef me NU pas wat voor een impact die reis op me gemaakt heeft
Hoe ik er positiever van ben geworden, hoe het me gevormd heeft.
En nog iets raars.....het koste me helemaal geen kracht
Ik heb genoten 9 maanden lang
Niet meer twijfelen bij het randje Roque....springen!
Hoe ik er positiever van ben geworden, hoe het me gevormd heeft.
En nog iets raars.....het koste me helemaal geen kracht
Ik heb genoten 9 maanden lang
Niet meer twijfelen bij het randje Roque....springen!
maandag 27 juni 2011 om 19:01
Nee die heb ik niet verstuurd, die heb ik een dag na het uit ging geschreven. Er staan dus hele overdreven dingen in. Ik wil een nieuwe schrijven en hem dan opsturen. Ik denk dat hij het echt respecteert en het een goed plekje geeft. En ik voel dat het mij ook een goed gevoel gaat geven. Maar soms ook weer niet, moeilijk is dat nog.
Super dat je helemaal alleen hebt gereist summer! Knap van je.
Ik zou dus bijvoorbeeld nooit alleen willen reizen Ieder mens is anders!
Super dat je helemaal alleen hebt gereist summer! Knap van je.
Ik zou dus bijvoorbeeld nooit alleen willen reizen Ieder mens is anders!
maandag 27 juni 2011 om 19:09
TSja Bloem, je zal het uiteindelijk toch in je eentje moeten maken
Als je het alleen niet redt, redt je het met een partner ook niet
Al was het alleen maar om het feit dat je je partner veel te belangrijk gaat maken binnen een relatie
Begrijp me niet verkeerd, mijn vent is alles voor me, ik koop de sterren en de maan voor hem als dat nodig is, maar het zal nooit ten koste gaan van mijn eigen zijn.
Mijn eigen gevoel, mijn eigen stukje ik....
Ik sta als een huis, hij heeft het vruchtgebruik maar ook zonder hem zou dat huis blijven staan....
Al was het alleen maar om het feit dat je je partner veel te belangrijk gaat maken binnen een relatie
Begrijp me niet verkeerd, mijn vent is alles voor me, ik koop de sterren en de maan voor hem als dat nodig is, maar het zal nooit ten koste gaan van mijn eigen zijn.
Ik sta als een huis, hij heeft het vruchtgebruik maar ook zonder hem zou dat huis blijven staan....
maandag 27 juni 2011 om 19:24
quote:Summerdance schreef op 27 juni 2011 @ 19:09:
Prachtig omschreven en precies wat ik bedoel Bloem.
Die brief blijf ik geen goed plan vinden maar ja dat moet je zelf weten natuurlijk.
En wat Sumi zegt: als je alleen op vakantie bent maak je heel snel vrienden ( veel sneller dan dat ik ze normaal maak ) heel leuk is dat.
Prachtig omschreven en precies wat ik bedoel Bloem.
Die brief blijf ik geen goed plan vinden maar ja dat moet je zelf weten natuurlijk.
En wat Sumi zegt: als je alleen op vakantie bent maak je heel snel vrienden ( veel sneller dan dat ik ze normaal maak ) heel leuk is dat.
maandag 27 juni 2011 om 19:31
Hoe zou jij je voelen rogue als je nu van je ex een brief zou krijgen en dat er heel lieve dingen over je in staan, dat de tijd met jou geweldig was. Wat zou je daarmee doen?
Als ik dat zou krijgen zou ik het echt heel erg lief vinden en het zou mij toch nog een extra gevoel geven dat nu het uit is hij kijkt naar de mooie dingen die er waren.
Als ik dat zou krijgen zou ik het echt heel erg lief vinden en het zou mij toch nog een extra gevoel geven dat nu het uit is hij kijkt naar de mooie dingen die er waren.
maandag 27 juni 2011 om 19:32
maandag 27 juni 2011 om 19:38
Jij mag ook antwoord erop geven hoor summer
Tuurlijk alles wat erin staat weet hij al.
Maar ik wil hem duidelijk maken dat hij echt een goed persoon is en dat ik hem het beste gun! Heb ik eigenlijk al 10 keer vertelt tegen hem. En als ik mezelf dit zie typen denk ik niet dat hij het nog een keer wil horen, want hij weet het al.
Maar ik wil zo graag nog voordat ik 5 weken wegga iets laten horen van mezelf. Of misschien gewoon een smsje met; Veel plezier deze vakantie blabla en dan daar paar dingen in?
Tuurlijk alles wat erin staat weet hij al.
Maar ik wil hem duidelijk maken dat hij echt een goed persoon is en dat ik hem het beste gun! Heb ik eigenlijk al 10 keer vertelt tegen hem. En als ik mezelf dit zie typen denk ik niet dat hij het nog een keer wil horen, want hij weet het al.
Maar ik wil zo graag nog voordat ik 5 weken wegga iets laten horen van mezelf. Of misschien gewoon een smsje met; Veel plezier deze vakantie blabla en dan daar paar dingen in?