Gezondheid alle pijlers

pijn rondom de eisprong

27-06-2011 22:48 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie herkent dit?

Ik krijg zo'n 4 dagen voor mijn eisprong last van mijn onderbuik. Ik voel mijn eierstokken en mijn baarmoeder (niet echt met pijnlijke kramp, maar wel gevoelig.)

Ook krijg ik een beetje kramp in mijn darmen, opgeblazen gevoel.

Na de eisprong is dit gevoel weg.

Zijn er meer mensen die dit hebben?

Marlou
Ik heb altijd pijn tijdens mijn eisprong. Wel handig dat je weet dat je dan een eisprong hebt.
He Flowerfield! ook zoveel dagen?
2 dagen flinke pijn, diarree.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Voel wel de eisprong zelf, dan krijg ik zeurende pijn links of rechts. Paar uurtjes houdt dat altijd aan.
Ja hoor, ik had ook pijn bij mijn eisprong als ik niet aan de pil was. Lastig, want ik moest door die pijn niet dènken aan seks, maar om zwanger te raken 'moest' het dan juist.
Ik heb er ook last van, duurt meestal een dag of 2. Buikpijn, rugpijn, bolle buik, niet te genieten.

Gek genoeg heb ik daar meer last van dan mijn menstruatie zelf.
Dank voor de reacties!

java, herken je ook dat het meerdere dagen aanhoudt?
He No, dat herken ik helemaal! Heb van mijn menstruatie bijna geen last.
Nee het hield zo'n 24 uur aan, maximaal.
Had het idd als jong meisje wel, beurtelings links en rechts. Was niet leuk. Na pilgebruik nooit meer teruggekomen, ook niet in de jaren dat ik geen pil slikte..
Ja, herkenbaar. Heb meer last van mijn eisprong dan van mijn menstruatie.
Ik had er niet zo heel lang last van. Een dag hooguit.
Sinds mijn sterilisatie heb ik er last van, daarvoor nooit.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Dank voor al jullie reacties. Als ik het zo lees dan heeft niemand zoveel dagen last van zijn eisprong, hooguit een dag of twee.

Nog mensen die ook een dag of vier last hebben?

Marlou
Ja, wel last maar zeker geen vier dagen. Wel ongeveer 24 uur.

Ik voel vooral de eisprong zelf maar ook vlak daarvoor is het al gevoelig. De echte steken/krampen komen volgens mijn fertiliteitsarts en gyn doordat er vloeistof in de follikel zit. De follikel barst bij een eisprong open en die vloeistof brandt dan wat. In mijn geval dan hé.

Ben je regelmatig ongesteld?
kaetje, dat klinkt wel logisch. Gekke is dat het bij mij echt al eerder ongemakkelijk, zeurderig, kramperig voelt.

Ben wel regelmatig ongesteld.
Mijn fertiliteitsarts vroeg toendertijd wanneer ik de pijn voelde. Als het echt duidelijk voor de eisprong was dan is het de druk in je onderbuik omdat de follikel steeds groter en groter wordt.

Misschien toch eens vragen bij de huisarts, ik weet eigenlijk niet of het normaal is dat je er 4 dagen last van hebt. Heb je verder nog klachten? Een pijnlijke menstruatie bijvoorbeeld?
ik heb een endocyste gehad. deze is succesvol verwijderd. mijn menstruaties zijn niet pijnlijk, dat is eigenlijk het rare. misschien heb ik een gevoelige eierstok aan de operatie over gehouden!
TO, je haalt technisch gezien 2 dingen door elkaar

Je kunt last hebben van de eisprong maar dat is dan letterlijk zo: bij een eisprong komt altijd een beetje bloed vrij (als is het maar eeb druppeltje) en soms komt dat in de vrije buikholte en dat kan pijn geven. Die pijn is er dus pas vanaf de eisprong en duurt 24-48 uur

Andere klachten zijn hormoon gerelateerd, opgeblazen gevoel ofzo, endometriose kan ook veel klachten geven.

Als je klachten zo erg zijn dat je er iets mee wilt zal de ha of gyn vragen om een dagboekje bij te houden. Daar zou je dan nu al mee kunnen beginnen.

Klachten en menstruatiepatroon
Je bent zelf een theepot
Hoi Suus,

Ik heb vooral last voor mijn eisprong. Ik begrijp uit jouw verhaal dat dat met hormonen te maken heeft. Ik heb dit al een aantal maanden bijgehouden en het begint elke keer een dag of vier voor mijn eisprong. Ik snap alleen niet wat de verandering in hormoonhuishouding te maken heeft met gevoelige eierstokken en baarmoeder. Zal eens een afspraak maken met mijn gynaecoloog om daar uitleg over te vragen.

Dank in ieder geval voor je toelichting!

Marlou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven