Gezondheid alle pijlers

blaasontsteking?

28-06-2011 09:32 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
gisterenavond kreeg ik een zeurend gevoel in mijn blaas en het gevoel dat ik moest plassen. Maar na het plassen werd dat gevoel alleen maar erger. Ben heel veel water gaan drinken, ongeveer een liter gedurende de nacht (kon ook niet goed slapen door dat zeurende gevoel en de plasdrang), en vanochtend was ik er zeker van, ik heb een blaasontsteking. Dus meteen urine naar de huisarts gebracht, maar de assistente zei dat er niets bijzonders te zien was. Ze zou het nog op kweek zetten, maar volgens haar was het geen blaasontsteking.

Maar wat kan het anders zijn? Ik heb er echt last van, is een heel vervelend gevoel. En vooral wat doe ik eraan?
Ik zou dan toch een afspraak met de huisarts maken. Als die je kan vertellen dat het geen blaasontsteking is, is het aan hem/haar om dan verder uit te zoeken wat het wel kan zijn of je iig een advies te geven.

En je hebt nog geen uitsluitsel, want ik heb ook wel eens gehad dat er op het 1e oog niets aan de hand leek, maar uit de kweek wel een blaasontsteking bleek. Wanneer hoor je wat van die kweek?
Ik zou trouwens vooral veel blijven drinken, zoals je nu ook al doet.
Hoe kunnen wij dat nu weten? Ga naar de huisarts!
Het is zoals het is
Cranberries gaan eten.
Je blaas of plasbuis kan ook wat geirriteerd of geprikkeld zijn. Gewoon veel water blijven drinken (kruidenthee, drinkbouillon, cranberriesap) en in de gaten blijven houden. En wie weet, misschien komt uit het kweekje toch een geniepige bacterie...
Wat eten we vanavond?
quote:Youk79 schreef op 28 juni 2011 @ 09:43:

Hoe kunnen wij dat nu weten? Ga naar de huisarts!daar is ze geweest...
Ik word vanmiddag teruggebeld. Maar ik dacht dat een blaasontsteking niet heel ingewikkeld was, gewoon plasje inleveren en dan uitslag ja of nee. Ik wist niet dat het ook nog een twijfelgeval zou kunnen zijn.

Oh ja, cranberriesap ga ik zo kopen, hoop dat dat ook een beetje lekker is.
Gonorroe geeft dezelfde klachten. Maar kan best dat de bacteriën nog niet met genoeg waren om een kleurverandering te geven op de dipstick van de assistente. Blijf veeeel drinken en als het morgen nog zo is: zo geconcentreerd mogelijke urine (die minstens 2 uur in je blaas heeft gezeten) naar de huisarts brengen en opnieuw laten testen.
quote:Minie86 schreef op 28 juni 2011 @ 09:54:

Gonorroe geeft dezelfde klachten.

fijn...

nee, kanniet het geval zijn, tenzij mijn man iets weet wat ik niet weet
Ik ben net klaar met blaasonsteking.. Maar als je echt die klachten hebt toont het toch op deze kwestie!

Ik zal morgen anders nogmaals een plas wegbrengen en/of afspraak maken bij huisarts! Hoe langer je ermee doorloopt is het gevaarlijk. Het kan namelijk leiden tot een nierbekken ontsteking wat bij mij al bijna het geval was (ik voelde het totaal niet en toen voelde ik die pijn en meteen plas weggebracht en fikse ontsteking)

Ga naar de drogist en koop vitamine C pillen en slik er elke dag een! Goed genoeg blijven drinken en aanhouden bij de dokter!
Blaasontsteking kan inmiddels richting nierbekkenontsteking zijn, dan kunnen ze in je plas niks vinden, hou in de gaten of je koorts krijgt, pijn in je rug etc dan meteen naar de huisarts, krijg je een ab kuur.

Bier drinken is ook heel goed tegen een blaasontsteking, bier reinigt de nieren!
zit ook en beetje te stressen omdat ik over een paar dagen op vakantie ga, en ik wil echt niet met een blaasontsteking (of erger) weg. Even kijken wat de assistente vanmiddag zegt, en anders vraag ik een afspraak met de huisarts.

en nu ga ik aan de bier
Heb ik ook regelmatig gehad, alle verschijnselen van een blaasontsteking, tot bloed plassen aantoe, en dan bij de dokter horen dat je niet positief test..

Wat goed helpt is heel veel zuur drinken, ik heb standaard zo'n flesje citroensap of limoensap in de koelkast klaar staan en drink daar dan enorme hoeveelheden van in water (vaak wel met een beetje siroop, anders krijg ik t niet weg)

Vooral voor het slapen gaan zorgen dat er veel zuur in je blaas komt.

Na een paar dagen is het dan meestal weg.

Sterkte!
Suikerziekte?
Als het niet weggaat, nog een keer laten testen.

Het kan zijn, dat de test nog niet positief uitslaat
Als ik een blaasontsteking heb, hoef ik geen vraagteken te gebruiken! Dan heb ik zoveel pijn, ben moe en zielig.
quote:watgebeurter schreef op 28 juni 2011 @ 11:28:

Als ik een blaasontsteking heb, hoef ik geen vraagteken te gebruiken! Dan heb ik zoveel pijn, ben moe en zielig.de pijn valt mee, het is vooral een heel zeurend gevoel, tegen pijn aan. Maar de vraagteken was omdat de assistente vd huisarts zei dat er niets te zien was.
Tama, als je op vakantie gaat, en je blijft deze klachten houden, overleg dan met de huisarts of e een AB-kuur van 1 (of 2) pil mag. Ik weet de naam niet, maar bij mij werkte het als een trein! Ik had vaak last van blaasontsteking, en de reguliere kuur hielp blijkbaar niet goed genoeg, want hij kwam telkens terug. Na de 'kuur' van 1 (of 2 dus, ik weet het niet precies meer) pil was ik er vanaf en tot op heden nog steeds! Hiep hoi!

Ter voorkoming vind ik de cranberrry pillen tegen blaasontsteking van het huismerk van de etos erg fijn. Die geven veel zuur af in je blaas.

Qua cranberrysap: je moet wel de echte nemen, van de natuurwinkel, maar die is heel erg vies. Die van de appie is teveel gezoet, en niet zuur genoeg.

Sterkte!
Ik had laatst ook weer eens een blaasontsteking.

Vlak voor de vakantie. Heb expres 3 dagen gewacht met urine in te leveren omdat ik ook vaak te horen krijg dat er niets te zien is. En inderdaad er was weer niets te zien. Maar ik moet wel wat hebben want ik ga op vakantie zei ik. Gelukkig kreeg ik toen wel een kuur mee.

Ik wordt er gewoon moedeloos van als je te horen krijgt dat er niets te zien is. Ik voel toch zelf dat het een blaasontsteking is.

Sterkte Tama.
Poor you. Kun je niet nog even bij de huisarts langs? ik weet van onze assistente dat ze 2 testjes heeft, een gewone, met direct uitslag, en nog eentje, die duurt wat langer, maar wel binnen een paar uur uitslag. Die is veel gevoeliger maar duurder.
thanks katherina, ik zal de assistente erom vragen. ze heeft nog niet teruggebeld...
Ben je al teruggebeld Tama?
ja, ben teruggebeld. of ik het uithoud tot morgen, want dan zetten ze het op kweek om te weten welke soort antibiotica ze moeten geven. Ik zei dat ik het uithoud, maar om een uur of 5 kreeg ik ook steken in mijn rug, aan de rechterkant. Niemand meer bereikbaar natuurlijk. Heb nu paracetamol geslikt en wacht totdat ik weer kan bellen morgen.
Als je straks gaat slapen kun je beter ibuprofen of naproxen slikken als je dat hebt, die werken ontstekingsremmend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven