welke tomtom?

28-06-2011 20:58 14 berichten
Over 'n week of 5 vertrek ik naar Canada/USA en wil eigenlijk 'n nieuwe tomtom aanschaffen. De kaarten van deze gebieden kan ik zo kopieeren. Maar ik heb ook wel 'ns gehoord over 'n optie waardoor je 'n route vooraf helemaal in kan laden maar dat dit niet met elk model tomtom kan? Gevalletje klok en klepel.

Wie is er op de hoogte van tomtoms en wat is nu 'n goed modelletje. Niet te groot en niet te duur. De Europakaarten die er standaard op zitten zijn bijzaak. Zal hooguit die van Belgie en misschien 'n stukje Duitsland gebruiken naast de Nederlandse.

Op m'n vaders tomtom (geen idee welk type) kon je trouwens niet de USA kaart erbij zetten, dat kostte teveel ruimte zodat ie de Europese er af moest halen. Liever heb ik dat alles gewoon kan blijven staan.
Alle reacties Link kopieren
Geeeeeeen idee, ik huurde hem altijd bij de auto daar.

Maarre.. vertel: welk stuk ga je doen? Gaaf!
Kun je toch bij de auto huren lijkt me?
Huren is duurder dan kopen en dan heb ik er hier ook nog wat aan Bovendien kan ik dan thuis al alle adressen inprogrammeren, dat scheelt daar weer 'n hoop gedoe.

Ga 'n hopelijk heel mooi stuk doen: Vancouver, Vancouver Island, Whistler, 100 Mile House (ranch), Jasper, Banff, Wolf Creek Montana (ranch) Yellowstone NP en Cody in Wyoming en dan via Calgary weer naar huis.
Wij hebben van de week de garmin gekocht voor de USA omdat je hier gewoon een sd kaartje in kan doen met de kaar. Van USA en Canada. Die van TomTom moest je downloaden en dan was er weinig ruimte omeuropa erop te laten. Gekocht bij halfords en ksdaart USA online gekocht ( 50¤)
Sorry typefouten forun mobiel
De kaart van USA/Canada hebben we nog van vorig jaar, dus die wil ik niet opnieuw hoeven kopen.

Weet niet of die kaarten compatible zijn met andere merken gps?

Zou eventueel de tomtom van m'n vader wel mogen lenen, maar omdat ik zelf nog met 'n oude navman rondrij, wilde ik mezelf eigenlijk gewoon 'n nieuw aparaatje aanschaffen, zowel voor op reis als voor zometeen in NL.
geen idee of dit een goeie tip voor jou is, maar ik heb een garmin nüvi 1300 gekocht. Dit schijnt het enige navigatiesysteem te zijn waarvan je de kaarten gratis kunt downloaden van internet, zolang als je dit ns hebt. Bij alle andere merken moet je betalen voor de kaarten.
Volgens mij moet je bij garmin ook betalen.

Maar ik heb dus al n vorig jaar gekochte kaart, dus dat is het probleem niet.

Na diverse sites te hebben bekeken ind ik n tomtom XL IQ 4,3 inch wel tof.

Iemand daar bekend mee? En met de life optie?
quote:love2dance schreef op 28 juni 2011 @ 21:18:

Wij hebben van de week de garmin gekocht voor de USA omdat je hier gewoon een sd kaartje in kan doen met de kaar. Van USA en Canada. Die van TomTom moest je downloaden en dan was er weinig ruimte omeuropa erop te laten. Gekocht bij halfords en ksdaart USA online gekocht ( 50¤)

Heb je 'n linkje waar je die kaart voor 50 euro hebt kunnen kopen?

Ik ga misschien uiteindelijk toch voor de Garmin. Die heeft veel meer specificaties (hoogtemeter, routes aanmaken, coordinaten, trip log)

Enige nadeel sofar vind ik de bevestiging. Bij TomTom zit die ingewerkt in 't toestel en bij Garmin krijg je er zo'n groot ding bij.

Was net bij de Mediamarkt geweest en daar heb ik de Nuvi 1440 helemaal uitgeprobeerd. Zag er goed uit!
quote:kristianna schreef op 28 juni 2011 @ 22:59:

geen idee of dit een goeie tip voor jou is, maar ik heb een garmin nüvi 1300 gekocht. Dit schijnt het enige navigatiesysteem te zijn waarvan je de kaarten gratis kunt downloaden van internet, zolang als je dit ns hebt. Bij alle andere merken moet je betalen voor de kaarten.

Volgens mij heb je met de 'lifetime' versies recht om de bijgeleverde kaart (europa) 4 keer per jaar gratis te vernieuwen.

Een USA/Canada kaart kost gewoon geld.

Op de site van Garmin zag ik dat 't 89 euro kost voor die kaart. Wie weet nog 'n goedkopere optie? Of krijg je dan 'n minder uitgebreide kaart?

Ook las ik op 'n verkoopsite dat je POI's kunt downloaden, maar die vind ik niet terug op de garmin site. Ik wil namelijk wel graag de points of interest van Canada.
Wie kan wijs uit de nummering van Garmin?

Ik heb bij Mediamarkt de 1440 bekeken en nu zie ik dat dat 'n type is uit 2011 terwijl de 1490 uit 2009 is. Wat is hier de logica achter? Ik dacht hoe hoger de nummering hoe nieuwer/beter, maar dat blijkt niet zo te zijn.

De 2460 is ook uit 2011 en zo te zien nog meer opties dan de 1440.
Ik heb de Nuvi 2460 inmiddels besteld.

Nu 'n vraagje aan bezitters van Nuvi's die er ook 'n USA/Canada kaart op hebben gezet:

Waar kun je die 't beste downloaden? Gewoon op de site van Garmin (89 euro) of zijn er goedkopere (maar wel goeie!) alternatieven?

En betreffende de POI's: zijn de standaard voorgeprogrammeerde POI's toereikend, of kun je best nog aanvullen? En zo ja: waar vandaan? Die kon ik op de Garmin site namelijk niet terugvinden.
Wat is ie gaaf!!!!

Heb net de kaart van USA/Canada er op gezet en mijn locaties al ingeprogrammeerd. Super makkelijk en snel. En veel leuke extra's die tomtom niet heeft.

Spraakopdracht is ook 'n vinding zeg! Wat geweldig! En leuk dat ie hoogte aangeeft, dat zal vooral in de bergen 'n leuke extra zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven