Noodweer!
dinsdag 28 juni 2011 om 07:41
Ik ben een watje maar ze hebben me best bang gemaakt met de vooruitzichten. Noodweer op komst!
De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.
Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?
Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!
Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!
Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.
Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?
Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!
Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!
Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
dinsdag 28 juni 2011 om 22:51
quote:Twisted schreef op 28 juni 2011 @ 22:31:
Doordat ik heel eigenwijs (met gevaar voor eigen leven) toch alles tegen elkaar open had gezet, is het nu 2,5 graad minder warm in huis (maar nog steeds 24,5). Het lijkt wel alsof er een tweede ronde aan komt, maar misschien is dat slechts wishful thinking...nee da's echt zag ik net op buienradar, tegen 12-en is t in 020 weer raak zag ik en om 3-4 uur ook weer. Heerlijk Jammer dak er waarschijnlijk zo doorheen slaap...
Doordat ik heel eigenwijs (met gevaar voor eigen leven) toch alles tegen elkaar open had gezet, is het nu 2,5 graad minder warm in huis (maar nog steeds 24,5). Het lijkt wel alsof er een tweede ronde aan komt, maar misschien is dat slechts wishful thinking...nee da's echt zag ik net op buienradar, tegen 12-en is t in 020 weer raak zag ik en om 3-4 uur ook weer. Heerlijk Jammer dak er waarschijnlijk zo doorheen slaap...
dinsdag 28 juni 2011 om 22:53
hier in groningen barst het nu los! Alles zoemt en er is een heel enge constante brom te horen. Het regent en flitst enorm, de klappen zitten nog een endje verderop, maar kraken en scheuren genoeg. Ik slaap normalier op de 2de verdieping, ik ben naar de begane grond verkast, vind het dood eng boven, ik voel me hier beneden met de lichten aan toch veiliger. Als de bliksem er boven in klapt dan is alleen mijn man maar geroosterd en we hadden net toch ruzie, lol. Maar laat ik de goden niet verzoeken en dan tenminste maar hopen da de kids door blijven slapen.
Wel kut dat nu de ramen dus niet open kunnen. Tis nu vast lekker aan het afkoelen en hier binnen is het nog steeds 29 graden *huilsmiley*
Wel kut dat nu de ramen dus niet open kunnen. Tis nu vast lekker aan het afkoelen en hier binnen is het nog steeds 29 graden *huilsmiley*
dinsdag 28 juni 2011 om 22:57
de kans dat de bliksem inslaat in de buurt terwijl jij onder de douche staat, is natuurlijk niet zo groot......
De kans op de hoofdprijs in de staatsloterij is slechts zo’n 0,00001%. Ter vergelijking: de kans op een dodelijk verkeersongeluk is 800 maal groter (2002). De kans dat je getroffen wordt door een vallend vliegtuig is twee maal groter dan de hoofdprijs winnen. En je hebt tien maal meer kans getroffen te worden door de bliksem.
http://www.beelen.net/story/sid85/winka ... terij.html
De kans op de hoofdprijs in de staatsloterij is slechts zo’n 0,00001%. Ter vergelijking: de kans op een dodelijk verkeersongeluk is 800 maal groter (2002). De kans dat je getroffen wordt door een vallend vliegtuig is twee maal groter dan de hoofdprijs winnen. En je hebt tien maal meer kans getroffen te worden door de bliksem.
http://www.beelen.net/story/sid85/winka ... terij.html
dinsdag 28 juni 2011 om 23:00
quote:Liv schreef op 28 juni 2011 @ 22:54:
[...]
Maar is dat niet alleen als het onweer echt heel dichtbij is dan?
water is een supergeleider, ik weet niet zo direct de snelheid van een ontlading. maar wat voor jou op de fiets heeel erg ver is, is voor een blikseminslag niet zo erg ver....
(gevonden: 100.000km per seconde, herbereken je winkans!)
[...]
Maar is dat niet alleen als het onweer echt heel dichtbij is dan?
water is een supergeleider, ik weet niet zo direct de snelheid van een ontlading. maar wat voor jou op de fiets heeel erg ver is, is voor een blikseminslag niet zo erg ver....
(gevonden: 100.000km per seconde, herbereken je winkans!)
dinsdag 28 juni 2011 om 23:05
quote:arwen-de-elf schreef op 28 juni 2011 @ 22:53:
hier in groningen barst het nu los! Alles zoemt en er is een heel enge constante brom te horen. Het regent en flitst enorm, de klappen zitten nog een endje verderop, maar kraken en scheuren genoeg. Ik slaap normalier op de 2de verdieping, ik ben naar de begane grond verkast, vind het dood eng boven, ik voel me hier beneden met de lichten aan toch veiliger Als de bliksem er boven in klapt dan is alleen mijn man maar geroosterd en we hadden net toch ruzie, lol. Maar laat ik de goden niet verzoeken en dan tenminste maar hopen da de kids door blijven slapen.
Je buurprovincie is nu ook aan de beurt!
Zuid oost Drenthe hier en het onweert enorm, griezelig gewoon.
hier in groningen barst het nu los! Alles zoemt en er is een heel enge constante brom te horen. Het regent en flitst enorm, de klappen zitten nog een endje verderop, maar kraken en scheuren genoeg. Ik slaap normalier op de 2de verdieping, ik ben naar de begane grond verkast, vind het dood eng boven, ik voel me hier beneden met de lichten aan toch veiliger Als de bliksem er boven in klapt dan is alleen mijn man maar geroosterd en we hadden net toch ruzie, lol. Maar laat ik de goden niet verzoeken en dan tenminste maar hopen da de kids door blijven slapen.
Je buurprovincie is nu ook aan de beurt!
Zuid oost Drenthe hier en het onweert enorm, griezelig gewoon.