Noodweer!

28-06-2011 07:41 1257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een watje maar ze hebben me best bang gemaakt met de vooruitzichten. Noodweer op komst!

De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.

Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?

Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!

Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!

Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
Machutookunbietjemeerzijn,

Ik snap die paniek ook niet hoor. Ik woon in Twente en tot aan ongeveer 22:30 heb ik geen onweer gezien of gehoord. Het onweerde in elk geval tussen 23:00 en 0:00. Om 0:30 was het rustig en ging ik naar bed. Wat er verder gebeurd is, weet ik niet.

De lucht is grauw, maar het regent niet. Het is enigszins benauwd, m.i. Helaas ben ik niet thuis, dus ik heb geen gelegenheid om mijn huis door te laten luchten. Dat kan vanavond pas.
World of Warcraft: Legion
Kan iemand mij vertellen of het vannacht in Amsterdam heeft geonweerd? Ik heb namelijk de rare kronkel dat ik - terwijl ik normaal van het minste of geringste wakker word - altijd door onweer dwars heen slaap. Ik ben dus gewoon een beetje nieuwsgierig.
quote:Christiane04 schreef op 29 juni 2011 @ 12:28:

Kan iemand mij vertellen of het vannacht in Amsterdam heeft geonweerd? Ik heb namelijk de rare kronkel dat ik - terwijl ik normaal van het minste of geringste wakker word - altijd door onweer dwars heen slaap. Ik ben dus gewoon een beetje nieuwsgierig.Geen idee of het in Amsterdam heeft geonweerd, maar in Haarlem (en dat is best vlakbij ) heeft het vannacht eventjes wat harder geregend en daarbij heeft het ook eventjes geonweerd met wat flitsen en gerommel. Geen harde klappen of hele lichte flitsen.
Gister buiten onder het afdak gezeten met vriend en kat tussen ons in, en naar dat prachtige natuurgeweld gekeken. Ben ook geen held, en kreeg echt wel klamme handjes toen de bliksem hier 2x heel dichtbij insloeg, maar wat prachtig die paars groene lucht
Ik heb trouwens vreselijk slecht geslapen vannacht, want het bleef maar benauwd, zelfs tijdens de regen en onweer veranderde er niet veel.

Nu is het wel lekker met een zonnetje.
quote:Christiane04 schreef op 29 juni 2011 @ 12:28:

Kan iemand mij vertellen of het vannacht in Amsterdam heeft geonweerd? Ik heb namelijk de rare kronkel dat ik - terwijl ik normaal van het minste of geringste wakker word - altijd door onweer dwars heen slaap. Ik ben dus gewoon een beetje nieuwsgierig.

Nou er vlakbij in elk geval wel, dus in Amsterdam denk ik ook.

Het is zo lekker buiten nu. Heerlijk koel.
brrrrr heb het nu ineens ijskoud serieus, wel ff wennen dit hoor.
Is er al ergens noodweer?

Hier omgeving Waalwijk is het nog droog, wel bewolkt.

Zag dat ze code oranje weer afgeven.
Zutphen meldt zich! Hier benauwd, geheel bewolkt maar droog. Ik wacht de gebeurtenissen met spanning af .
Flevoland in de buurt van Lowlands meldt zich. Het is hier vreselijk benauwd, maar ik heb de hele dag alles al potdicht in huis. Het is dan ook aangenaam vertoeven binnen, buiten totaal niet.

Mijn vriend zit op LL, ik vind het maar niks. Normaal ben ik niet zo bangig, maar ik vind het geen fijn idee dat ze onweer en windstoten verwachten terwijl het op dat vlak ook is mis gegaan op Pukkelpop. Ik heb zelf ook ooit eens noodweer meegemaakt op LL, toen schuilden we in zo'n grote tent. Eigenlijk niet zo slim met al dat ijzer.

Gelukkig komt hij vanavond thuis, en hij zou vanmiddag z'n zooi alvast in de auto gooien. We wonen dichtbij dus hij is er zo.

(Bij ons trouwens code geel. Maar toch een beetje spanning dus. Vanochtend trouwens al wat flinke hoos- en onweersbuien gehad.)
Hier in Gelderland waar wij wonen is het code rood, maar tot nu toe valt het mee. De zon scheen volop en ondanks dat het nu wat dicht aan het trekken is, geen regen of onweer. Wel erg benauwd, en vanmorgen wel een hoosbui met onweer gehad, maar dat was het enige. Ze zeggen dat er een grote kans is op een tornado hier. Ben benieuwd!!
Hij sms'te net: hij komt na Skunk Anansie naar huis omdat hij zelf ook geen zin heeft in noodweer daar. Fijn, dan is hij er over een paar uurtjes al.
Amsterdam half bewolkt en ontzettend benauwd!!
Omgeving Breda, bewolkt, warm en benauwd.
Ah know`t, tha shunt
quote:plopsje schreef op 21 augustus 2011 @ 15:39:

Hier in Gelderland waar wij wonen is het code rood, maar tot nu toe valt het mee. De zon scheen volop en ondanks dat het nu wat dicht aan het trekken is, geen regen of onweer. Wel erg benauwd, en vanmorgen wel een hoosbui met onweer gehad, maar dat was het enige. Ze zeggen dat er een grote kans is op een tornado hier. Ben benieuwd!!Getver, hier gelukkig niet. Zat net op buienradar te kijken, volgens mij valt het hier wel mee.
omgeving 040 beetje regen en begint dicht te trekken.

Irritant benauwd!!
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 21 augustus 2011 @ 15:40:

Hij sms'te net: hij komt na Skunk Anansie naar huis omdat hij zelf ook geen zin heeft in noodweer daar. Fijn, dan is hij er over een paar uurtjes al.Oh ja, het is de laatste dag LL vandaag. Dan gaat het zeker stortregenen . Fijn dat je vriend vroeg naar huis komt Georgette... is toch niet zo'n prettig idee anders met Pukkelpop nog zo vers in het geheugen.
Oost Brabant: de eerste druppels zijn gevallen. vanochtend ook al een buitje met onweer.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 21 augustus 2011 @ 15:40:

Hij sms'te net: hij komt na Skunk Anansie naar huis omdat hij zelf ook geen zin heeft in noodweer daar. Fijn, dan is hij er over een paar uurtjes al.Dat is wel fijn ja, dat ie vroeg thuiskomt. Na pukkelpop zou ik het er ook niet op hebben.

Hier in Gelderland waar wij wonen is het code rood, maar tot nu toe valt het mee. De zon scheen volop en ondanks dat het nu wat dicht aan het trekken is, geen regen of onweer. Wel erg benauwd, en vanmorgen wel een hoosbui met onweer gehad, maar dat was het enige. Ze zeggen dat er een grote kans is op een tornado hier. Ben benieuwd!!

hier ook Gelderland, Arnhem. vanochtend idd. hoosbui gehad, maar hier geen onweer. tis wel errug benauwd en dichtgetrokken, maar verder nog helemaal niks.

was naar mijn broer gefietst en weer terug, in totaal zo'n anderhalf uur. het plakte aan alle kanten dus ben meteen maar ff in de douche gestapt.

heb alles potdicht zitten, het is hier binnen 5 graden koeler dan buiten, wil ik wel zo houden....
Bangerik meld(t?) zich......Hier in het midden van het land is al in geen eeuwigheid de zon meer te bekennen,de lucht ziet er rustig uit en het is wel benauwderig/warmig......Zou het hier dan meevallen?? (hoopt van wel)
Hier is het stikheet. Volgens de buienradar is hier geen onweer op komst.

Code rood? Waar zie je dat dan Plops? Bij mij is ie nog 'gewoon' oranje.

*gaat in sensatiezuchtige modus*
quote:evelynsalt schreef op 21 augustus 2011 @ 15:46:

Hier is het stikheet. Volgens de buienradar is hier geen onweer op komst.Het gaat over warmte-onweer, en dergelijke buien komen niet langzaam aangedreven maar ontstaan spontaan als gevolg van grote temperatuurverschillen in de atmosfeer. Vandaar dat je ze op de radar nog niet ziet. Het is ook niet te voorspellen waar en wanneer dergelijke buien zullen optreden, en ook de hevigheid is nog een verrassing. Meestal blijkt het wel mee te vallen, soms ook niet (Pukkelpop).
ach natuurlijk groentesoep, eigenlijk is dat best logisch.

het is hier nu wel weer erg bewolkt aan het worden, maar dat zegt dus nog niks? wat heb je dan aan buienradar..??

tis zo benauwd buiten dat ik alles potdicht heb......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven