Noodweer!

28-06-2011 07:41 1257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een watje maar ze hebben me best bang gemaakt met de vooruitzichten. Noodweer op komst!

De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.

Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?

Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!

Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!

Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
echt, geen onweer meer? De hele nacht, yess ik kan slapen, dankjewel!!
Het lijkt wel alsof het opnieuw begint in Venlo.

half uurtje stilte en nu begint het weer te rommelen. Geen harde knallen tot nu toe. Zijn dit naweeen of begint het opnieuw?
quote:rosanna08 schreef op 28 juni 2011 @ 23:51:

geen idee Arwen, maar dat vertelden mijn ouders altijd En die hadden het weer van hun ouders neem ik aan
quote:rosanna08 schreef op 28 juni 2011 @ 23:48:

ik denk omdat er vroeger minder bekend was over onweer en bliksem enzo en er meer inslagen waren.

Toen ik nog in jouw provincie woonde.....

laat ik dit maar niet hier posten want dat is best eng
Er rijden hier geen treinen meer. Normaliter altijd nachttreinen, maar het is helemaal stil op het spoor.

Wel auto's en ik hoor mensen op straat.
Helemaal rustig hier, op wat flitsen na!
nee kwamen zelf huilend uit bed, 2 vd 3 dan, geen haar op mn hoofd die ze preventief uit bed zal trekken. Maar ik ga slapen, dag-dag. X
buienradar zegt dat de komende uren nog meer komt, vooral in het midden en oosten van het land.

hier in omgeving 030 is het rustig, alleen begin van de avond flinke buien en geen extreem onweer.

Dat komt dan waarschijnlijk nog.

De angst voor onweer is een oeroude existentiële angst.

Die zit er zeg maar "ingebakken" bij mensen.

In je huis kan er niet veel gebeuren.

In een auto zit je ook veilig.

En hier in het midden van het land zullen de grootste klappen wel opgevangen worden door de radio toren in Lopik dat het hoogste punt van gehele regio is.
Vilma, het is hier ook nog niet klaar, maar het flitst niet meer zo heftig achter elkaar. Wel veel regen.

Met bestek (messen) klaarzitten, mijn vader vertelde dat ze dat vroeger op de boerderij deden. Om de beesten los te snijden als de bliksem in de stal zou inslaan.
Ik weet nog wel dat toen ik vroeger klein was, we met erg onweer altijd (?) uit bed werden gehaald. En dat we dit met het gezin beleefden, al dan niet achter de bank maar zeker niet bij het raam in de buurt... Maar weer wel vol ontzag voor het natuurgeweld.

Heb geen idee meer of dit initiatief echt van mijn ouders afkwam, of dat we het zelf zo eng vonden zodat ze ons wel uit bed moesten halen. Ik kan me die avonden nog wel goed herinneren.
Slap lekker arwin.
quote:Karlie schreef op 28 juni 2011 @ 23:58:

Ik weet nog wel dat toen ik vroeger klein was, we met erg onweer altijd (?) uit bed werden gehaald. En dat we dit met het gezin beleefden, al dan niet achter de bank maar zeker niet bij het raam in de buurt... Maar weer wel vol ontzag voor het natuurgeweld.

Heb geen idee meer of dit initiatief echt van mijn ouders afkwam, of dat we het zelf zo eng vonden zodat ze ons wel uit bed moesten halen. Ik kan me die avonden nog wel goed herinneren.Ik ook, warme chocolademelk erbij .
Hier net een onwijze hoosbui, het dondert en bliksemt nog steeds, maar Dan gezellig dus niet van die keiharde knallen.
Heerlijk net een uur buiten gewandeld met de hond. ( het was droog )

Net 10 minuten binnen, en het barst weer in volle hevigheid los
Nou, wij Belgen kakken er weer achteraan. Hier begint het nu pas. Wat wel grappig is, is dat iedere keer 1 minuut voordat het begint valt de schotel uit en 1 minuut voordat het afgelopen is doe hij het weer. Dus ik hoef niet aan mijn grote teen te voelen
quote:rogue_25 schreef op 28 juni 2011 @ 23:37:

Waarom zijn mensen eigenlijk zo bang van onweer als ze in hun huis zijn? kinderen oke maar volwassenen? snap het nooit zo.Ik ben er totaal niet bang voor. Het heeft - het klinkt heel vreemd voor anderen - ook wel iets gezellig. Buiten regent het (algemeen gezien, niet specifiek nu) en dondert het, ik zit lekker droog binnen. Het heeft wel wat, vind ik.
World of Warcraft: Legion
Hier (noorden van Texel) wordt het nu iets rustiger. Daarnet een paar flinke flitsen en klappen gehad. Als ik buienradar bekijk komen er vanacht nog een paar buien van zee hier naar toe. Hopelijk slapen we er lekker doorheen.
if we all light up, we can scare away the dark...
Hier begint het weer te donderen..het was even muisstil.

En ik voel frisse lucht, eindelijk!
Ja dat vind ik dus ook. Nou ja ik ga nu proberen te slapen.

Vechten tegen de hitte. Trusten allemaal.
Ik ga ook naar bed. Ik zie morgen wel, hoe het zit met het weer, en of het nog regent.

Welterusten allemaal!
World of Warcraft: Legion
quote:lila01 schreef op 29 juni 2011 @ 00:00:

[...]

Ik ook, warme chocolademelk erbij .

Warme chocolademelk? Het zou echt kunnen, we kregen heus wel íets troostends maar geen idee wát. Ik kan me alleen die hele situatie herinneren, geen hapjes en/of drankjes.

In mijn herinnering was het een heel bijzondere-situatie, waarom wordt anders iedereen wakker gemaakt? Maar ook wel weer 'troostend', omdat het apart is dat we daarvoor werden wakkergemaakt, we wel samen waren en dit samen beleefden. Eigenlijk wel mooie herinneringen vind ik, als kind.
Eindelijk thuis.

Tip: reis niet met de ns als het onweert en regent.

quote:madamecannibale schreef op 29 juni 2011 @ 00:59:

Eindelijk thuis.

Tip: reis niet met de ns als het onweert en regent.

Dat was toch al door de NS aangegeven ?

Maar wel kut voor je :(
quote:just-juul schreef op 29 juni 2011 @ 01:10:

[...]

Dat was toch al door de NS aangegeven ?

Maar wel kut voor je :(Ja was het ook, maar ik was eigenwijs
Goedemorgen.

Ik ben in slaap gevallen en heb niks meer gehoord. Was het erg in het oosten?

En mijn balkon kan ik vandaag zelf schrobben. Stom plan van me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven