Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
pfffft vanochtend weer om 5.45 opgestaan omdat we zonodig moetn werken...pfffft prik mij maar lek, ben nu dus ook hartstikke gaar

@FF wat Mmmoi zegt over bv, jammer, maar helaas.....is het er niet, dan is het er niet. easy peasy.

Wel fijn dat Tessa het zo goed doet, en MAx ook weer erg verwend met veel cadeautjes!

@Ris, wat ik me vanochtend zat af te vragen in de trein...was je wel uitgenodigd voor die vergadering, of heb je er zelf voor gekozen om er niet bijte zijn? (ja ik houd me best wel en boel met jullie bezig:-p) als ze je niet hebben uitgenodigd, is eht niet fair om je maar allerlei taakjes toe te bedelen, terwijl je (als ik het goed gelezen heb hoor) nog geen afspraak met je dikkedeur hebt gehad, hoe je ondersteunende taken vorm kan en mag geven. Als je er zelf voor gekzoen hebt om niet te gaan heb je kleine pootje om op te staan.

wat betreft psz, wij doen Mayte wel heen, buurmeisje gaat ook en om het nog eens erger te maken, dan gaat ze heen op dagen dat ik of Lief thuis zijn. Dat betekent dat we haar gaan opgeven voor de dinsdagmiddag en de vrijdagochtend en dan is ze meestal de maandag en de donderdag bij de oppas. We hebben de keus uit 2 peuterspeelzalen en die zijn beide in de buurt, maar we kiezen voor degene die het dichtste bij is en zit in het zelfde gebouw als waar ze straks ook naar de basisschool heen gaat. Is de weg al bekend en kent ze straks de meeste klasgenootjes en kindjes uit de straat al. De reden dat we haar daar naar toe willen hbben op dagen dat we thuis zijn, heeft er mee temaken dat we dan zel het beste kunnen inschatten of ze er moe van is geworden en dat ze meteen haar ding bij ons kan neerleggen en we kunnen haar zelf brengen en halen. Om hier de oppas mee op te zadelen, wil ik helemaal niet dat wil ikke zelluf doen!

O ja mijlpaaltje! Mayte loopt max 5 stapjes los!!!!!! Gisteren met haar verjaardag deed ze de eerste stapjes en vandaag bij de oppas heeft ze er 5 achterelkaar aan gedaan! (en daar was ik dan toevallig zelf ook bij) Het gaat zo stiekem! je kijt haar eens aan en voordat je het goed en wl in de gaten hebt staat ze 2 meter verder en vraag je, je af hoe ze daar gekomen is.

ga wijffie uit bed halen en in bad stoppen (voordeel dat ze iets onder de knie aan het krijgen is, is dat ze veel slaapt, vandaag bij de oppas van 10.00 tot 13.45!!!!!)
Hoi hoi,

Pfff, Mats is helemaal over de rooie, vandaag met hem naar het ziekenhuis geweest voor zijn helm en hij mag gaan afbouwen, over week is ie helemaal helmloos. Overdag hoeft ie hem sowieso niet meer op. Ik ga morgen maar eens een mooie muts voor hem kopen, hihihi! Maar nu wil ie niet slapen, al die indrukken, bovendien moest ik 1 uur en een kwartier wachten voor ik aan de beurt was, poehee!!

Psz, nog totaal niet over nagedacht, ik vind het wel belangrijk dat Mats leert omgaan met andere kinderen, dus hij gaat sowieso heen maar waar..? Geen idee, eerst maar eens 1 worden!

FF, jammer dat de bv niet gaat, fijn dat je geen last van stuwing hebt! Het was het proberen waard toch? Lekker genieten van je meisje!!!

Dadelijk lekker domtvkijkavondje! Lief is aan het zingen en ANTM en Project Runway komen erop, heerlijk!

Nou, mijn menneke houdt het lang vol zeg, hij is nog steeds aan het huilen!
Vermoeiende dag weer vandaag want manlief kwam ongepland wat later thuis en hij zou eigenlijk boodschappen doen dus toen ik thuiskwam moest ik Floor nog door de regen meenemen naar de supermarkt en daarna nog koken. Tegen de tijd dat we aan tafel zaten was het al half 7 en ze moest ook nog in bad wat natuurlijk niet met een volle maag kan dus ze lag pas iets na half 8 in bed.

Op het werk was het ook gekkenhuis vandaag en toen ik terug liep van de supermarkt had ik flink last van krampen in mijn buik dus het was echt even teveel.

psz: ik vraag me af of dat wel meerwaarde heeft ten opzichte van de kinderopvang waar ze al naar toe gaat. De psz zit bij ons in het gebouw van het kdv en de dagen zijn ook altijd op dagen dat ze daar al heen gaat dus ze zouden haar denk ik wel even kunnen brengen en ophalen. Ik zie het niet zitten als ze buiten die drie dagen dat ik werk nog extra dagen ergens heen gaat, dan zie ik haar helemaal niet meer.

@annie: wat goed dat het helmpje afgebouwd mag worden! Is toch wel lekker met knuffelen enzo. Jammer dat hij er zo van overstuur was maar het resultaat was goed.

@ringel: jeetje, wat knap van Mayte!! Dat is ook een snellerd hoor. Met een beetje moeite staat Floor nu een paar tellen los maar daar houdt het ook echt mee op. Ik zie haar ook nog niet zo snel los lopen want aan de hand (2 handen, 1 lukt echt nog niet) zwiebert ze nog zo heen en weer.

@mmmoi: wat geweldig dat Jasmijn al zo veel zegt, dat moet toch heerlijk zijn om te horen. Vandaag had Floor voor het eerst dat ze mij door het raam aan zag komen na het werk en dat ze hard op het raam ging slaan en mamama roepen en lachen. Verder komt er nog niks verstaanbaars uit behalve "da" wat volgens mij iets als "ja" betekend.

Over mijn lijk kijk ik niet want dat trek ik me veel te veel aan. Ik sta er regelmatig bij stil dat we het heel goed hebben en dat dat lang niet voor iedereen zo is.

@FF: we hebben aan de buurjongen gisteren ook duplo gegeven, leek me inderdaad heel leuk. Jammer dat het niet gelukt is met de BV maar je hebt het in ieder geval geprobeerd.

Ik wil je trouwens best mailen maar ik weet je mail-adres niet. Moeten we dat niet via de moderator doen, dat jij daar vraagt of ze het aan mij willen geven?

@ris: goed hoor dat je aan jezelf denkt. Lukt mij ook vaak niet maar als je het zelf niet doet dan doet niemand het.

Leuk he, zo'n pop. Floor gaat ook uitgebreid pop de fles geven en inderdaad kusjes, zo schattig. Gelukkig vindt ze autootjes ook geweldig.

@babba: alles goed? Al een tijdje niet meer gezien hier.
Maffe Ringel; aan mij denken in de trein! Over de vergadering; ik wist dat er een vergadering was, had het daar met mijn dikkedeur (errug grappig; ze is namelijk heel klein en heeeeel slank; komt dus totaal niet overeen met het woord) zelfs over gehad; dat ik daar niet heen hoefde. Dus aardige poot om op te staan dacht ik zo.

En applaus voor Mayte! zomaar 5 stappen los gezet!!! JIPPIE!!!

Pebbles; rustig aan doen hoor! Ik zorg dat ik altijd wat in de vriezer heb liggen voor het geval er zoiets gebeurt, dan maar opwarmen in de maggietron en een keer minder vers en gezond eventueel, maar dat zou ik ook niet trekken.

Nu lekker vroeg naar bed hoor!

Mmmoi, was het weer leuk met de tienerclub? Wat gaat Jasmijn toch als een speer! Ella pakt ook boekjes en sleept ze dan naar ons, gisteren heeft ze haar pop voorgelezen, maar echte dingen zeggen doet ze nog niet hoor. Ze kletst wel aan één stuk door, heel gezellig!

Nog even over het psz verhaal. In mijn woonplaats zitten alle psz onder de zelfde stichting. Dat hoeft niet slecht te zijn, maar er is dus helemaal niks anders te kiezen (behalve een christelijke psz, maar dat past niet bij ons). De rest is allemaal katholiek. Nu ben ik katholiek, maar er zijn geen openbare en ook niet bij onze Brede Scholen zitten geen psz-en, vind ik erg raar. We hebben zoveel verschillende scholen en dan maar één soort psz. Ach ja... we hebben nog een half jaar om te denken...

Gisteren zei de man trouwens ineens dat ik vandaag maar even naar het zkh moest bellen om een afspraak te maken bij de gyn. Ik kreeg bijna een rolberoerte! We hadden afgesproken dat we na onze vakantie in mei pas zouden gaan bellen.... Maf he... komt denk ik omdat we nu gewoon lekker sexen ipv doelgericht en zodra het zkh weer in the picture is, ben ik bang dat we (ik) compleet in de stress schiet (en) en dat de lol er af gaat. Laat mij nog maar ff genieten (hahaahaha).

Zo, dan ga ik nu vast mijn boterhammen smeren voor morgen. Ik heb ook besloten dat ik het maar over me heen laat komen.
*Wil even zeggen dat ik jullie kindjes zo knap vind! Echt waar, er lopen er hier al zoveel, zeggen woordjes...wauw! Dochter hier kruipt net en zegt "mama". Zo grappig, die verschillen!*
@Mirjam, ja, maar december/januari kindjes zijn nu eenmaal mega super bijzonder natuurlijk! (*grinn*)

van wanneer is jouw dochter eigenlijk?

@Ris.....zomaar vanuit het niets? jeumig. Die mannen van ons zijn er toch maar meer mee bezig dan dt we zelf in de gaten hebben geloof ik.

Tuurlijk hou ik me met jullie bezig! dit topic is ondertussen zo met m'n irl verwoven (is dat een woord?) dat ik eigenlijk niet meer zonder kan, een soort van digitaal dagboek wat ook nog antwoord geeft.

Ze zijn hier in de buurt aan het heien, lekker is dat, steeds als die paal neerkomt tikt het hier ergens in huis en dreunt het hele huis na. Beven op z'n grondvesten....

Hoop dat er geen scheuren in de muren komen.

Vandaag wordt het moi weer (en dan morgen weer zeikregen) dus ga er straks lekker met meisje op uit met de fiets, even wat boodschapjes halen enz enz. Vanacht begon ze om 00.30 te miepen, had ze een zeiknatte luier, heb haar in d'r bed, zonder lenzen in (lees; dus behoorlijk kippig) in het donker een schone luier gedaan....is ff hanessen, maar wel gelukt! Hebben jullie wel eens van die nachtluiers gebruikt? (pampers drynights ofzo?) ze wordt s'ochtends echt wakker van een mega natte luier (rond 5.00) en is dan klaarwakker! (vinden wij niet zo fijn) ze krijgt nu voor de nacht een luier nr 5 om, werkt wel iets beterder, maar nog niet optimaal....wellicht dat ik vandaag uit de super een pak haal.

ga zo maar eens douchen en haar wassen. Ha en heb afgelopen zaterdag op m'n werk op de weeg schaal gestaan (heb er thuis geen, wel zo lekker) en heb er precies een jaar over gedaan, zonder dieten of sporten of anderssoortig lichaams manipulatie middel, weer terug te komen op m'n oude gewicht van voor de zwangerschap! Weeg weer 71 kilo (bij een lengte van 1.80 best wel netjes al zeg ik het zelf) en pas weer in al mijn broeken! (zelfs de heul strakke alleen daar blubbert een beetje buik overheen) Voordat ik Lief leerde kennen woog ik 67, 68 kilo, zal ik wel nooit meer halen (en neigt naar onder gewicht volgens m'n BMI) heb toen ooit eens m'n vet percentage laten meten, die was te laag (vlgns mij was dat toen zo'n 16% terwijl gemiddeld vor vrouwen 21 voldoende of goed is) maar dat is allemaal verleden tijd......I feel good teneneneneneh!
Ringelding, mijn dochter is van 16 januari, dus net zo oud als de kindjes hier.
ringel;

welke luiers gebruik je? mijn ervaring is toch dat de merk luiers de nacht beter doorkomen. ik gebruik nu bumblies en huggies. en wij hebben nooit lekkage zeg maar. maar das erg persoonlijk. de een lekt wel door bij het ene merk en de ander niet. maar pampers en huggies doen het meestal snachts wel goed. ik vind de bio luiers sneller doorlekken trouwens.
We gerbuiken nog altijd de luiers van de Liddl, die bevallen op zich erg goed (en errug handig met het wettness indicatie systeem, blauw streepje is natte luier, al hoewel, je ruikt het natuurlijk ook wel) Heb net zo'n pak pampers gekocht met een dry nite laagje (en nog voor het goede doel want met Unicef etiket) dus dat gaan we maar proberen voor de komende nacht.

wat ik altijd zo yukkie vind aan de meeste luiers, is dat wanneer ze vol zitten het zo'n gelei achtige massa wordt (je kan er mee kleien) en met de Liddl luiers is dat niet geval (+ de hoop dat ze daardoor sneller zindelijk wil worden-> raar woord, zindelijk)

@Mirjam, jij dan ook nog van harte gefeliciteerd met je guppie!

verder geen nieuws of bijzonders.......dus ga ff uiltje knappen, oogleden trillen, teken dat ik ff moet dimmen!
Hoi hoi,

Pfff, beetje misselijk, hihi!!! Komt waarschijnlijk door de staalpillen, maar swoh, tis goed te doen.

Wij hebben bijna altijd Kruidvat luiers, lekker groot (7-18 kilo), die kunnen met mak om de billen van Mats heen. Huggies zijn veuls te klein en Pampers absoberen poep zo goed dat je het nauwelijk ruikt terwijl plas vreemd gaat rieken. Doekjes van Natusan, lekker zacht en voor mij geen misselijkmakende geur!

Mirjam, jij ook nog van harte! Mats doet het net zo goed als de jouwe hoor. Hij kruipt ook pas net en zagt papa (geen mama, grrrrrrr). Er zitten hier idd een paar snelle jelles tussen.

Ringel en Ris; toch wel spannend bij jullie dus, hopenlijk lopen jullie dus ook nog ergens dit jaar met een dikke buik?

Hallo meiden,

Even snel, want het normale leven met vier kinderen is even wennen. Het gaat geweldig met onze Tessa. Ze doet het heel erg goed. Bijgaand een foto van Max die de taart verslind. Wat is hij toch alweer groot! Hier trouwens Kruidvat luier. Nummer vijf (junior) want de nummer vier past onze kerel echt niet meer in.

groetjes Barbara
@myriam, hier een trage hoor. Roan schuifelt net langs de tafel, roept iets van toes (=poes) en verder halen we er nog niets uit qua woorden. Hahaha.

@ringel, wij gebruiken gewone pampers. Bevalt goed. Hij is wel regelmatig doorgelekt maar dat is hij bij alle luiers geweest. Ook de dry-nites.

@annie, wat fijn dat Mats z'n helmpje wat minder op hoeft. Wat voor muts ga je kopen? Ik doe Roan eigenlijk nooit een muts op.

@pebbles, Rustig aan doen hoor. Als je nou weer zo druk moet doen, geef Floor dan gewoon een boterham joh. Lekker makkelijk en ze wordt er niet minder om en voor jou is er dan wat meer rust

@ris, wat leuk dat je man daar zelf over begon zeg. Wil je het zelf ook wel? Nu weer beginnen?

@pepiet en babba. Hoe is het?

Hier een druk dagje werk. Van 7.45 tot 18.00. Niks an om Roan zo weinig te zien. Man gaat zo koken en ik blijf lekker bankhangen.
Ja, mijn werkweek zit er ook weer op! Drukke maar gezellige dag gehad op school, wel veel ruzietjes uit te praten... Jasmijn is gebadderd, we hebben gezamelijk bloemkool gegeten en ze ligt alweer in bed...volgens mij slaapt ze ook al, want ze was direct stil. Ze is altijd bek af als ze bij mijn ouders vandaan komt, daar speelt ze zó ontzettend veel! Op zich wel lekker voor ons natuurlijk. Manlief moet vanavond weer eens weg dus de bank en de afstandsbediening zijn voor mij alleen.

@Allen: Manlief en ik zijn bezig een tienerkamp van een weekend in de zomer te organiseren, maar het vinden van een geschikte locatie is nogal moeilijk. Aangezien velen van jullie in bosrijke omgeving wonen en zo: is er bij jullie in de buurt niet ergens een leuke kampeerboerderij oid? Groningen of Friesland wordt te ver; de rest is te doen!

@Luiers: Wij gebruiken ook pampers, maat 4. Maar ik koop ze altijd ergens als het derde gratis is. Heb nu nog vijf pakken in huis door zo'n actie. Ze zijn dan niet zo duur meer en ik vind ze gewoon super. Jasmijn lekt maar heeeeeeel soms door maar dat komt dan ook altijd doordat ze enórm veel gepoept én geplast heeft.

O ja, leuk nieuws: mijn collega die met zw.schapsverlof is en een ppd had, is er al een heel stuk bovenop! Door de medicatie gaat het veel beter met haar. Gisteren kwam ze haar baby op school laten zien. Haar vervanger gaat per 1 feb. weg omdat hij een fulltime vaste baan aangenomen heeft, maar gelukkig is er weer een nieuwe vervanger gevonden, een vrouw van in de 40 ofzo. Ik heb haar vandaag ontmoet en ze leek me heel erg aardig. Toen moest ik daarna nog even op gesprek komen bij de directeur en die zei dat hij het best een taakverzwaring voor mij vond; maar 2 dagen werken, maar daarbij steeds nieuwe duopartners inwerken, heeeeel veel voorbereiding, en dingen als rapporten e.d. komen op mij neer. Dus als blijk van waardering zei hij, gaat hij mij de aankomende tijd (ik weet eigenlijk niet voor hoe lang) één dagdeel in de week extra uit laten betalen, dat betekent dus 2,5 dag salaris! Super!!!! Ik vind dat echt een enorm goede actie van de dikkedeur (hij is trouwens ook mega mager, hihi) en ik voelde me echt groeien op het moment dat hij dat zei!

Ik ga nu nog even surfen naar een vakantie voor de herfst, we (mijn ouders, mijn broer, schoonzus, Eva, manlief, ik en Jasmijn) kunnen allemaal 2 dagen vóór de herfstvakantie al vrij krijgen wat enorm veel geld scheelt, dus willen we met zijn allen naar bij voorkeur Egypte!!! Lekker hoor. Wel duur, maar dan gaan we van de zomer niet op vakantie, of in ieder geval niet uitgebreid. Ik vind het altijd erg lekker om in het koude najaar bij te tanken in een warm land. Grote kans dat ik dan zwanger ben (tenminste, ik hoop het wel te zijn rond die tijd denk ik nu) maar dat is niet zo erg, als ik maar niet zes maanden of langer ben ofzo... heb er wel zin in!

Nou meiden, moet nog aantal dingen op internet doen zoals wat mensen mailen dus ik stop er even mee. Morgen gaan we (ik, Jasmijn en mijn ouders) een dagje naar mijn opa en oma in de Achterlijkehoek dus ben drukdrukdruk, hihi...

Doei! xxxxxxx voor alle lieverds hier....
pas je wel op met wat je zegt mmmoi (de achterlijke hoek is ook waar digidinnetjes wonen!)

Jammer dat Groningen of Friesland te ver is, weet nog wel een paar leuke kampeer boerderijen (waar we ooit zelf ook wel eens gelogeerd hebben) ook op de eilanden weet ik nog wel het 1 en ander (veel op kamp geweest met m'n voormalige studenten vereniging, damn dat is al weer een leven geleden)

verder ook weinig te melden wederom, bedankt iig voor de info over luiers. We proberne de dry nite vanacht maar eens, ben benieuwd of ze weer om 00.30 wakker wordt van een natte luier.

Morgen hebben we kennismakings gesprek met een evt nieuwe gast ouder. ben wel blij dat er vlot een evt nieuwe is gevonden, want de sfeer met de huidige wordt toch wel ietwat gespannen. beetje rare situatie ook.....

morgen ook nog een dag vrij joepie en alleen donderdag en zondag werken (en dan maandag en woensdag met slaap dienst enz enz, maar deze week is easy peasy)
Heej mmmoi, ben je gezellig in de buurt morgen. Daar hebben ze trouwens wel veel kampeerboerderijen. Ik ken er zelf geen maar op de site van de vvv's zijn er veel te vinden (zoek op kampeerboerderij en mijn woonplaats, dan is het de 1e link).

Zelf zou ik ergens op de veluwe leuker vinden omdat daar wat meer te doen is en ook eerder in het jaar. Ook ligt het iets dichter bij een aantal steden.

Wel heel leuk dat jullie dat organiseren. Dat zou ook echt iets voor mij zijn, vroeger heb ik ook flink wat kampen georganiseerd en dan maar hopen dat je weer een paar leraren of ouders zo gek krijgt om mee te gaan.

@luiers: grappig dat bij Pepiet de eco-;luiers sneller doorlekken want bij mij is het vaak andersom. Met eco luiers gaat het altijd goed maar ze hebben ze niet altijd bij de Etos dus dan neem ik nog wel eens een ander merk mee. Die lekken dus heel vaak wel door, zowel pampers, etos eigen merk als kruidvat. Huggies heb ik nog niet geprobeerd.

Als je die klei in de luier niet prettig vindt Ringel, dan zou je die eco luiers van de Etos ook eens kunnen proberen. De vulling is van mais en heeft dat klei effect helemaal niet. Ook wordt het niet helemaal kurk droog wat met de zindelijkheid dus misschien nog wel wat helpt.

Zindelijk worden hoeft van mij nog even niet, het lijkt me heel lastig om midden in de Appie met een "moetplassen" peuter aan mijn been te staan.

@FF: wat heeft Max lekker zitten smullen zeg! Hij kon zijn kleertjes in ieder geval niet vies maken. Wat vindt hij van Tessa?

@krokus: die boterham was dus niet eens in me opgekomen, best een goed idee. Een eitje had ik ook nog wel gehad.

Ik ben zo gewend om elke dag steevast met z'n alleen aan de warme hap te zitten.

Het eten gaat trouwens super goed hier. Floor eet nu echt alles met ons mee. Van nasi met augurk en een eitje tot tortellini met mozarella/tomaat salade. Boerenkool met worst is ze helemaal gek op en vissticks verslind ze ook.

@ris: een voorraadje in de vriezer aanleggen is ook erg handig. We hadden alleen 2 weken geleden afgesproken om de vriezer leeg te eten zodat we hem weer eens konden ontdooien dus er zat niks in waar ik nog een hele maaltijd van kon maken. Vissticks met waterijsjes wordt toch wel een gekke combi.

@ris: haha, je lief heeft dus wel weer zin in gezinsuitbreiding. Misschien dat het nu juist relaxter gaat als je nu al naar de gyn. gaat omdat je er nog helemaal geen haast mee hebt of werkt dat niet zo?

@mirjam: ik vind "mama" zeggen al heel wat hoor. Floor doet het net af en toe sinds een week en dan nog bedoelt ze er heel vaak niks mee.

@ringel: goed dat je weer je oude gewicht hebt! De laatste 3 kilo's heb ik toch echt mijn best voor moeten maar nu ben ik zelfs 3 kilo lichter dan ervoor (dus 6 minder dan een maand of 3 geleden).

Ik mag alleen niet meer afvallen van de VK en ik doe heel erg mijn best maar ik heb echt geen eetlust op het moment. Tot nu toe alleen maar afgevallen dus deze zwangerschap maar ik ben ook nog maar 9,5 week.

Lekker gefietst vandaag? Ik zag me morgen ook al weer lekker in het zonnetje wandelen maar het mooie weer duurt dus maar 1 dag?

Hai!

Ik ben moe! Maar het was wel goed om weer op de werkvloer rond te lopen. Wat wel heel typisch is voor ons team; niemand vraagt hoe het met me gaat. En dat is wel even slikken als het zo kut is gegaan (mede of vooral door je werk). Maar daar was ik op ingesteld. Ben de dag begonnen met doorspreken wat ik vandaag moest doen hoewel we dat vorige week al kort hadden gedaan. Was een goed begin in elk geval.

Daarna heb ik de ochtend groep 1 en 2 gedaan en de middag heb ik in groep 7/8 gewerkt. Zwaar relaxt!!! Ik was zo'n beetje de invaller die een paar uurtjes de klas op moest vangen en dat is wel lekker; geen nakijkwerk, geen sores, geen ouders en als het niet liep, jammer dan; morgen is hun juf er weer..... heerlijk!

Van mijn psych moest ik in een schrift gaan opschrijven waar ik kwaad/ boos/ overdezeik van raak mbt mijn werk. Er zijn wat kleine dingen die me geïrriteerd hebben, straks even noteren.

Mijn collega die samen met mij het cadeau zou gaan kopen, heeft me vanmiddag gebeld, zij gaat het morgen halen en ze gaat ook onze vertrekkende collega bellen om te vragen wat ze wil hebben. Ze hadden bedacht dat ik mee zou doen om dat zij en ik de vertrekkende collega het best gekend hebben (veel jaren mee samengewerkt als duo-partners). Vandaar.. heel logisch allemaal, maar ik ben er niet meer op terug gekomen.

Luiers; ik haal de pampers alleen als ze in de aanbieding zijn (idd 3 halen 2 betalen, vorige week nog). De eco-luiers van Etos zijn eigenlijk nog steeds mijn favoriet, maar zo f***** duur! Kruidvat hebben we al een hele tijd niet meer gebruikt, waarom weet ik eigenlijk niet.

Ella heeft nog nooit doorgelekt volgens mij. Ik ruik het wel altijd als ze een piesbroek heeft en ik vind de Pampers ook behoorlijk stinken; meer dan de eco-luiers.

Wij hebben ook nog échte eco-luiers oftewel de uitwasbare. Die gaan we denk ik gebruiken als we Ella zindelijk willen gaan maken.

Wat betreft zkh/zwanger worden. Van mij mag het nog wel ff duren voor we naar het zkh gaan. Ik ga er niet van uit dat het spontaan gaat lukken. Die illusie heb ik al lang laten varen. Dus nu is het gewoon relaxt, leuk, gezellig en na onze holiday wordt het weer serieus!

Pebbels, vervelend he... diepvriezers moeten af en toe schoon.... bah, wat vind ik dat een rotklus! Wij hebben een mega diepvriezer, dus die is én niet 1-2-3 leeg, én niet 1-2-3 ontdooid en ook niet 1-2-3 schoon.... wij hebben 'm pas nog helemaal leeggehaald.

Ik moet ff met de man een boodschappenlijstje maken. Ik ga me helemaal toeleggen op gezond eten!

Van de week heb ik stoofvlees gemaakt (eerste keer), pompoen uit de oven (eerste keer) en puree; en lekker dat het was! Maar ja.. toen had ik wel heul veul tijd!

doei!
@ris: mmmm pompoen uit de oven, dat klinkt lekker. Ik zou niet eens weten waar ik een pompoen vandaan haal en hoe ik die in stukken krijg.

Die eco-luiers vind ik wel meevallen wat prijs betreft. Ze zijn normaal 8,50 per pak en als er een aanbieding is (3 halen, 2 betalen of 25% korting) dan sla ik er meteen een boel in. Van die uitwasbare bij het zindelijk worden is best een goed idee, dat lijkt toch meer op gewoon ondergoed en voor een paar ongelukjes (stomme uitdrukking eigenlijk) is het eigenlijk zonde om steeds een nieuwe wegwerpluier om te doen.

ooooo, ze zijn heerlijke carpaccio aan het eten op de tv en ik heb er zoooooo'n zin in.
Nog steeds niemand?? Ik was hier vanmorgen ook al maar het was heel stil.

pebbles; nog ff een paar maandjes volhouden he

ik heb net trouwens leuk gescoord bij de blokker. de afgeprijsde spullen nog eens 50% extra korting! voor Mees een little people trein voor 5 euro en van die kokers met poppetjes voor 1,75! Voor Bram lego voor 3,50. voor mijn nichtje een echt barbie 2,50. en een gave verkleedset met vleugels en allerlei bling bling rokjes, toverstafjes en slofje voor 2,50! en voor mezelf een dekbed overtrek (litjumeaux) voor maar 8 euro. nou ik ben helemaal happy! Loont de moeite om ff te kijken.

verder druk met boodschappen, zwemmen en een nieuwe accu moet ik zo halen., stond gister stil
Hi,

dat zijn leuke aanbiedingen pepiet. Ik zal vanmiddag of morgen ook eens gaan kijken. Vooral dekbedovertrek wil ik graag nieuw hebben. We hebben er nu 2, 1 erop en 1 eraf zeg maar. Alleen 1 van die 2 vind ik heel irritant. Daar zit aan de onderkant zo'n heel open strook, ipv dat de onderkant een stukje dichtgenaaid is. Heb ik de hele tijd het dekbed half uit het overtrek.

Vanochtend even gewerkt, anderhalf uur. Vanavond weer. Hoef ik pas om 19 uur te beginnen en dan ben ik tegen half twaalf thuis. Morgen lekker de hele dag vrij. Joehoe!
Nou, wat is het hier rustig zeg! Hier in huis ook, Mats ligt heerlijk te slapen. Vanmorgen stond hij in zijn box voor het raam, begon hij in eens keihard te huilen. Bleek dat de slager naast osn nieuwe voorraad kreeg en waarschijnlijk was Mats bang voor de meneer in het witte pak. Ik ben met hem voor raam gaan staan om samen te kijken, toen was het al een stuk minder eng. Lief werkt in de asbestbranche en is dus vaak zo'n mannetje in wit pak. Poos terug was Mats dan best bang als hij in zijn oranje veiligheidsjas thuiskwam. Nu is Mats het wel gewend, maar toen papa zijn superdeluxe nieuwe gasmasker demonsteerde (waar al zijn collega's jaloers op zijn, raar mannenwereldje) was Mats echt bang.

Pepiet, mooie aanbiedingen hoor, bij onze Blokker hebben ze helaas geen speelgoed, maar ik ga vanmiddag wel even kijken.

Mmmoi, zijn jullie nu dan al weer bezig voor een tweede?

Verder alles goed met iedereen?
JA hier alles okidoki, Alleen meteen erg druk vanochtend. We zijn bij het nieuwe gastgezin geweest voor een kennis making en volgens mij heeft MAyte een goede eerste indruk achtergelaten. Daarna thuis en broodje en Lief is nu boodschappen doen en schoonouders komen zo nog ff langs hupppelen (zo zie je ze nooit, zo zijn ze heir elke week)

Had vanacht echt een supermmooie naam voor een meisje ingegeven gekregen, vertel ik die vanochtend aan Lief, vind het niks. Maar de meisjes naam die ik eigenlijk altijd al in m'n hoofd had vind hij nu wel leuk (hahahahaaaa krijg ik lekker toch nog m'n zin) meisjes naam die ik mooi vind is Amparo (is ook een spaanse naam, net als Mayte) misschien krijg ik hem nog wel zo ver, even een nieuwe tactiek bedenken (ooooeeeeiiiiii ben gemeen)

Nog zoiets mafs, gisteren was ik met meisje op de fiets er even op uit gegaan en met een omweg terug naar huis gefietst. Kom ik halverwege een vrouw ook op de fiets tegen. Daarbij denk ik geheel spontaan, o dat is onze nieuwe gastouder! Staan we vanochtend dus bij de voordeur, is het dus idd DIE vrouw die ik dus gisterochtend op de fiets ben tegen gekomen! Maf of maf? Maar wel bijzonder iig. Wij vinden het helemaal oke, nou hoop ik maar dat zij Mayte ook leuk vindt om op te passen (moet haast wel, Mayte is gewoon het leukste meisje van ons dorp!!!)
echo.....

Ga nu werken. Tot morgen!
@pepiet: dat is nog eens leuk winkelen! Ik ben er vorige week nog geweest omdat ik zag dat ze opruiming hadden maar toen hadden ze helemaal geen speelgoed in de aanbieding. Ik zal vrijdag toch nog even kijken want dat zijn wel hele leuke prijzen.

@annie: wat grappig dat Mats zo bang is van mannen in witte of oranje pakken, alsof hij er een associatie mee heeft. Dat gasmaker kan ik me wel weer wat bij voorstellen, zeker als daar eerst het gezicht van je papa was.

@ringel: wat grappig dat je zo'n voorgevoel bij die gastouder had, sterk zesde zintuig. De truc met "vreemde" namen is volgens mij dat het bekend moet gaan klinken dus gewoon lekker elke dag toevalllig noemen.

@krokus: werk ze.

@pebbles en pepiet Dank voor jullie kaartjes. Nu kon ik echt niet meer niet langs komen.

Kyrans verjaardag was heel leuk. We hadden het maar een paar uurtjes in de ochtend gedaan. De kraamzuster regelde gelukkig veel dus ik hoefde eigenlijk alleen maar op de bank te hangen. Veel is me ook wel ontgaan van die ochtend. Heb gelukkig wel met Kyran de kaars op de taart uitgeblazen en met hem taart gegeten. Hij vond het superlekker heb leuke foto's van tzt wel op de groep. Toen ik het wel zat was stond gelukkig de verlos voor de deur voor controle en had ik een excuus om lekker naar boven te gaan. Iedreen is toen boven even komen kijken naar Myrddin. Al met al een geslaagd verjaardagsfeest.

Moet zeggen dat dat placenta-gedoe er nogal in hakt. De kraamzuster was gister voor het laatst (kunnen ze niet voor eeuwig blijven?echt ideaal iemand die de hele dag voor je zorgt) en ik was vandaag voor het eerst een hele dag alleen. 's Ochtends tranen met tuiten toen de mannen weg gingen. Kyran was naar oppasmoeder dat wel maaar het was toch een drukke dag. Had myrddin in bad gedaan en was zelf net zo uitgeput als hij van dat bad. Echt supersuf. Heb dus niet altijd evenveel puf om mezelf de zoldertrap op te hijsen naar de computer. Maar verder gaat het goed met ons Myrddin drinkt inmiddels goed, af en toe nog spugen. En als ik het rustig aan doe gaat het met mij ook wel goed. De nachten vallen ook alles mee Myrddin is tot nu toe niet echt een spookje. Laat ik het afkloppen.

Tot snel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven