ongerust

03-07-2011 14:02 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag als het goed is 8 weken en 6 dagen zwanger.

Maar toen ik vanmorgen opstond en naar het toilet ging zat er een klein beetje rossig bloed aan het papiertje.

Nu net weer geweest en in mijn inlegkruisje zat ook nog iets bloed (niet fel rood) en aan papier ook.

Ik maak me nu toch echt heel erg zorgen.

Heb echt zo'n zeurderig gevoel in mijn onderbuik.

We hebben pas over 3 dagen onze eerste afspraak bij de verloskundige.

Wie heeft dit ook mee gemaakt?
Ik ken het ook. Ik was 8 weken zwanger, kreeg toen heel veel bloedverlies (echt helderrood bloed) en ontzettende buikpijn/kramp. De huisarts dacht op basis van het verhaal dat er sprake zou zijn van een mk. Ik wilde toch graag voor een echo om het zeker te weten, ik wilde niet zo zitten wachten op wat ging komen. Ik bleek een stolsel in de baarmoeder te hebben dat zorgde voor de bloedingen en de heftige pijn. De zwangerschap was nog gewoon intact. Mijn dochtertje is inmiddels ruim 2 maanden.

Ik weet van een vriendin van mij dat zij de hele zwangerschap door bloed heeft verloren en krampen heeft gehad. Zij heeft inmiddels ook een gezond kindje.

Het is lastig om er iets zinnigs op te zeggen. Ik zou morgen de verloskundige bellen en zeggen dat je direct wil komen voor een echo.
Heb het ook gehad met ong. 8 weken. Het was bij mij helderrood, maar niet zo veel en na een paar uur was het bruin. Is allemaal goed gegaan en dochter is nu 10 mnd. Hoop dat het bij jou ook goed gaat!
Hier ook wat last van bloedingen gehad. De "kleine" meid is nu ruim 3. Ik heb toen de vk gebeld. Volgens haar hoefde ik me toen geen zorgen te maken zolang ik geen last had van krampen. Van de ene op de andere dag was het over.'

Probeer je niet te veel zorgen te maken. Veel vrouwen hebben last van bloedverlies tijdens de zwangerschap. Heel vaak is er niets aan de hand.

Bij de tweede zwangerschap trouwens geen last gehad van bloedingen...
Hier veel bloedverlies bij derde zwangerschap. Vanaf 6 weken tot 21 weken heb ik bijna dagelijks bloed verloren. Helderrood maar geen pijn of krampen. Nu ligt er een jongetje van 11 mnd naast me te spelen, en waar de bloedingen vandaan kwamen is nog niet bekend...

Sterkte en gewoon de vk bellen als je je zorgen maakt (zoals nu) misschien kunnen ze dan meteen een echo maken..
Idd vk bellen als je je zorgen maakt. Dat heb ik toen ook gedaan (was ongeveer 6 weken zwanger, dus moest nog een paar weken wachten). Ik hoefde toen niet te komen voor een echo, maar ze heeft me wel gerust kunnen stellen.
quote:Evie1980 schreef op 03 juli 2011 @ 14:24:

Ik heb het ook gehad, meerdere keren zelfs en gedurende mijn hele zwangerschap. Inmiddels is mijn zoontje kerngezond en alweer 6 maanden. Zolang het bloed niet fel rood en 'vers' is en je geen krampen hebt, is er niks aan de hand. Ik bleek een gevoelige baarmoedermond te hebben waardoor er makkelijk een klein bloedvaatje sprong bij hard hoesten, niesen, e.d.

Niet om je ongerust te maken, hoop natuurlijk dat er niks aan de hand is, maar even realistisch: dit klopt (helaas) niet. Ik lees vaak dat er pas iets mis kan zijn bij helderrood bloedverlies en krampen, maar ik heb bij alledrie mijn miskramen alleen bruin en donkerroze bloed gehad. En geen krampen. Pas na de pillen om de boel op te wekken (omdat het niet vanzelf loskwam) kwam er rood bloed aan te pas en voelde ik een en ander aan krampjes.

Nogmaals, niet om je nu (nog erger) in de stress te laten schieten, maar je hebt er uiteindelijk niet veel aan om gerust gesteld te worden op basis van niet kloppende informatie.

Hoop dat je afspraak met de vk vervroegd kan worden, des te sneller weet je hoe en wat, succes!
Je zou ook nog een pretecho kunnen laten maken. Daar kun je soms heel snel terecht, bij sommige ook op zondag of 's avonds.
Ik heb het drie keer meegemaakt. De eerste keer een miskraam gehad. De tweede en derde keer prima zwangerschap gehad. Steeds kleine hoeveelheden bruin bloed. Het zegt helemaal niets. De eerste weken van een zwangerschap zijn spannend. Het is gewoon afwachten, je kan niets doen. En dat gaf mij toch ook ergens rust, het is zoals het is.

Kan je verloskundige zelf echo's maken? Als ze dat niet zelf doet, dan is het ook nog te vroeg om het hartje te horen en zal je nog langer moeten wachten.

Dan is het handig om te bellen en je verloskundige een afspraak te laten maken voor een spoedecho. Dat deed mijn verloskundige wel.
En ook met rood bloed kan het goed gaan... Je kan idd. nergens vanuit gaan.
Helderrood bloed zegt idd niks. De eerste zwangerschap een megabloeding gehad, maar niks aan de hand.

De tweede zwangerschap ook helderrood bloed en dat eindigde in een mk.

Hoe is het nu TO?
TO, helaas kun je niets anders doen dan afwachten. Ik heb begrepen dat de helft van de zwangerschappen waarin sprake is van bloedverlies eindigt in een miskraam en de andere helft gewoon voldragen wordt.

Het kan 2 kanten op gaan en de tijd zal leren welke.

Sterkte in ieder geval!
Zo wat een reacties..ik heb af en roe een klein beetje rossig in mn inlegkruisje.Niet fel rood en ook niet heel veel maar ben blij als het stopt.

Geen buikkrampen maar wel een beetje zeurderig gevoel.

Ik wacht het maar af..zoals iemand (weet even geen naam meer)al schreef:je kan er verder niets aan doen.

Ben wel blij om te lezen dat het vaker voorkomt en ook gewoon goed kan gaan.

xx
Het kan alle kanten op helaas.

Maar om eerlijk te zijn vindt ik bloedverlies/roze met een zeurderig gevoel in je onderbuik geen goed teken!

Ik hoop voor je dat het nog goed zit.
Ik heb het ook gehad, ook met krampen rond 6 weken zwangerschap> er was niks aan de hand gelukkig. Bleef gedurende mijn zwangerschap de krampen houden, en met 33 weken een grote bloeding met allemaal grote stolsels gehad midden in de nacht. Bijna een liter bloed verloren, oorzaak, onbekend. had volop wee activiteit. maar de placenta zat goed, en de oorzaak van de bloeding weten ze nog steeds niet. Inmiddels is onze kleine, 2,5 jaar.
Bij mijn mk had ik geen bloeding, heb het zelf op gang moeten brengen met medicijnen.

Bij macmini had ik bij 9 wkn een ontzettende bloeding op vakantie. Echo wees uit dat het goed was, en zij hadden het ook goed qua geboortedatum. Ik heb veel echo's gehad om maar te blijven kijken of het goed ging.

Zwanger zijn is zo onzeker, ik hoop dat je vandaag terecht kan en dat alles goed is.
Tot nu toe niets meer gehad en hopelijk blijft dat nu ook zo.

Ik wacht toch maar gewoon morgen af want als het niet goed zou zijn dan kan de verloskundige daar toch ook niets aan doen.

Ik denk dat ik misschien ook iets te paniekerig was want het viel best wel mee de hoeveelheid en was niet rood.

Ik heb alle verhalen gelezen van jullie en blijf gewoon hopen dat alles goed komt want gelukkig is er veel geschreven over goede afloop.

Ik kan niet wachten tot ik een hartje heb gehoord,dan ben ik pas relax denk ik xxx
hier ook met 8 weken gehad en nog flink veel bloed ook. Bij mij kwam het doordat er een bloedvaatje was gesprongen na te harde ontlasting ( sorry, vies praatje ).
ds2, als het bloeden nu wegblijft zou ik zeker proberen me niet te veel zorgen te maken. Hopelijk blijft alles gewoon goed gaan
ds2 ze kunnen me deze termijn nog niet luisteren naar het hartje. Het zit nu nog te laag vandaar, dan weet je dat je dat ook niet hoeft te verwachten morgen. Misschien heeft jouw verloskundige wel een echoapparaat en kijkt ze even. Anders krijg je een doorverwijzing voor een echo. Dus waarschijnlijk heb je morgen nog geen duidelijkheid. Succes ermee!
Maar toch lees ik dat veel vrouwen al met 9 weken een hartje hebben gehoord...oh dat wil ik ook zo graag!
Ik was ook rond 8 weken voor het eerst en toen zei ze dat ze het echt pas deden na de 12 weken. Daarom zeg ik het maar even tegen je, ik had er ook stiekem heel erg op gehoopt.

Weet je als je niks hoort dan weet je nog niks. Is dat omdat er geen hartje is of omdat het te laag zit. En ik denk dat de meeste verloskundigen daar geen zin in hebben, die onduidelijkheid. Je zadelt toch die vrouw ook weer op met meer onzekerheid. Zeker als die gelezen heeft dat bij anderen rond die termijn wel een hartje te horen was.
Ik heb dit ook gehad, rond de 9e en de 12e week en mijn dochter is inmiddels 17 maanden. Ik heb mijn eerste echo rond 10 weken gehad en we hebben toen heel duidelijk het hartje gehoord!
Waarom bel je de verloskundige niet en vraag of je de afspraak van morgen kunt verzetten naar vandaag?? Misschien hebben ze nog wel een plekje?
Je kan het hartje horen via de echo. Maar met een doppler lukte het bij mij met 14 weken uitwendig.
Net toch maar de verloskundige gebeld want ik had weer een druppel bloed en ik mag vanmiddag een echo komen maken.Ben zo blij als alles goed is.Sta stijf van de zenuwen en heb net een flink potje gehuild.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven