Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de liefhebbers: vanavond om 10 over half 11 komt een tussenaflevering van Wie is de Mol met een samenvatting van de laatste 3 afleveringen en een vooruitblik op aflevering vier. Ook wordt er gekeken naar wie er verdacht is.

@niniane: dat die placenta verwijderen er zo in heeft gehakt kan ik me heel goed voorstellen. Dat was gewoon nog een hele operatie met narcose nadat je net bevallen was. Dan voel je je niet met een paar dagen weer helemaal fit lijkt me. Wel leuk dat je toch de verjaardag van Kyran nog een beetje mee hebt kunnen maken want het is toch wel bijzonder, zo'n eerste verjaardag.

Kon je geen verlengde kraamzorg aanvragen vanwege die operatie? misschien heb je wel recht op meer uren, dat zou je dan even aan je VK moeten vragen want die beslist volgens mij.
Daar was ik ook weer...terug uit de Achterhoek, sorry als ik iemand beledigd heb met de vorige naam, maar ik denk wel dat jullie begrepen dat het een grapje was. Ben de hele dag weg geweest, alles voor Jasmijntje mee. Wilde ze daar weer niet gemakkelijk slapen in het campingbedje. Uiteindelijk wel maar werd ze na een halfuur weer wakker van een poepbroek. De rest van de dag wakker geweest!!! Toen we naar huis gingen was het 19 uur dus slaaptijd voor Jasmijn, maar in de auto werd ze eerst stierlijk vervelend. Hoop geklier totdat ze uiteindelijk door zingen en aaien van mijn moeder in slaap viel om 20 uur. Eenmaal thuis overgelegd in bedje en niets meer gehoord. Manlief vond het wel jammer dat hij haar nu niet even kon knuffelen, maar het is niet anders. We hebben het wel gezellig gehad met mijn opa en oma. Ze zijn altijd zo blij als ze Jasmijn weer zien. Ze hebben echt heimwee naar haar, zo lief!

Eenmaal thuis was ik nét te laat voor de IQ test op tv, vond ik jammer, doe ik altijd aan mee. Maar even online mee doen maar. Straks ga ik idd wel de Mol kijken Pebbs, thanx voor de tip maar ik had het al gezien. Komt na IQ, vandaar...

@Pepiet: Jeetje, wat een superaanbiedingen, wou dat ik bij je in de buurt woonde! Spaar toch alles van LP voor Jasmijn maar het is zo duur, dus ik koop vaak tweedehands. Onze Blokker heeft die aanbiedingen volgens mij niet...als het morgen een beetje mooi weer is kan ik wel eens op de fiets gaan kijken. Maar gaat die Blokker van jullie stoppen met LP verkoop ofzo, dat alles weg gaat?

@Annie: Wij zijn nog niet bezig voor een 2e maar als het oktober is kan het best zijn dat ik weer net een paar maandjes zwanger ben...zoals ik er nu over denk, zou ik in de zomer wel weer willen beginnen (manlief wil het liefst gisteren al) maar ik weet natuurlijk niet hoe ik er dan nog over denk.

Verder weet ik het ff niet meer, er is zooooo veel geschreven... ik ga lekker mijn pyama aan doen en voor de buis hangen.

x!
Net de IQ test op internet meegedaan en ik heb een iq van 128 maar er waren een aantal vragen die ik wel goed had maar ik had een beetje ruzie met het programma omdat het niet helemaal gelijk met televisie liep. Geen idee hoe ze dat omrekenen maar dan zal het wel in de 130 ergens zijn geweest.

Vanaf 120 is high dus ik voel me weer helemaal super, haha.
slimme dames hier dus! heb geen idee wat mijn iq is, maar de laatste keer zat het rond de 130 (en dat is 4 jaar geleden ofzo, dus trek er maar wat van af aan gestorven hersencellen enzo)

@Pebbles, ik volg je nog steeds een beetje op het augustus topic, maar jij hebt echt veel verstand van hoe alles werkt met kortingen, levensloop etc etc. mag ik m'n belasting met jou komen invullen? (grapje) maar ik heb dus echt de ballen verstand van dat soort dingen!

@Nininane, super dat je toch "de belangrijke momenten" van Kyran's verjaardag hebt kunnen mee maken (karsje uitblazen doe je toch met je mama) Ach volgend jaar doe jet het gewoon dunnetjes over met Myrddins verjaardag en Kyran's!

Mmmoi ook al weer bezig met babies...hihihihi gaan we straks met z'n allen aan de klus.

ga zo maar eens slapen, bevalt me wel om optijd naar bed te gaan.

Nog ff vraagje, Mayte krijgt nu s'ochtends en s'avonds nog een fles, maar drinkt beide eigenlijk niet meer op (tis redelijk een strijdje aan het worden) wil er eigenlijk mee beginnen dat ze s'ochtends meteen pap krijgt en s'avonds na het warme eten in bad en slapen, zodat we d'r niet meer wakker hoeven maken, maar hoe bouw je het af en moet ze dan ook extra vitamines hebben?

Denk dat we eerst de avond fles er maar af moeten halen (tis al zolang geleden dat we iets hebben afgebouwd) maar om met een volle buik in bad te gaan lijkt me ook niet fijn. (s'ochtends uitgebreid badderen zit er vaak niet in ivm oppas en wil er toch wat regelmaat in houden en ze slaapt er zo lekker op, geef nu ws al antwoord op m'n eigen vragen) tips zijn welkom!

trusten en tot morgen ofzo!
@ringel: belasting is ook mijn werk maar levensloop is meer eigen intresse want daar weten ze bij ons op kantoor eigenlijk niet zoveel van.

Maar ik wil je gerust helpen hoor al denk ik dat er voor jullie niet veel extra dingen uit te halen zijn die niet al standaard uit het aangifte programma komen. Combinatiekorting en aanvullende combinatiekorting bijvoorbeeld waar je recht op hebt als je allebei werkt en een kind hebt maar dat berekent het programma automatisch al als je aangeeft dat je een kind hebt en je vult loon in.

Ben je er nog??

Wat die flessen betreft hoef je alleen maar vitamine D druppels te gaan geven net als bij de borstvoeding, de rest haalt ze al uit de bijvoeding. In totaal heeft ze nog zo'n 300 cc zuivelproducten per dag nodig incl. yoghurt/pap etc.

Dat was het echt weer voor vandaag ik heb toch nog even dat programma van de mol gekeken maar nu ben ik ook echt moe en morgen gaat om half 7 de wekker weer (of eerder als Floor eerder wakker wordt).

@ringel, je geeft toch gewone melk? Ik geloof dat een kindje van een jaar iets van 300ml melkproducten "moet" hebben. Als het een strijd wordt met de flessen zou ik er gewoon mee stoppen, niks niet afbouwen. Zo doe ik het met Roan:

8 uur fles of beker melk en een boterham

12 uur 1 of anderhalve boterham en een beker melk

17.30 uur potje of vers en wat yoghurt.

18.30 fles opvolgmelk

Tussendoor nog een koekje en wat fruit. Net hoe de dag loopt. Ook krijgt hij nog 2 flessen roosvicee en soms water tussendoor. Morgen ga ik even zo'n avent tuitbeker kopen. Fles is echter nog zo makkelijk. Hahaha.

We hebben nog een stuk of 4 potten opvolgmelk staan. Nog over van dat onderzoek. Ik denk dat we die gewoon opmaken. Vooral omdat Roan nog weleens slecht wil eten als hij weer een groei/ontwikkelstuipje heeft. Dan weet ik tenminste zeker dat hij z'n vitamines binnenkrijgt.

Morgen verder reageren, zometeen eerst maar lekker gaan tukken.
Goedemorgen!

Ik heb ook de IQ test gedaan maar de man was de hele tijd achter me aan het staan en aan het klieren zodat ik afgeleid werd, zeker bij de laatste 10 vragen dus haalde ik maar 117 wat voor mij echt slecht is. Vorig jaar had ik 139 maar dat was dan weer overdreven goed. Ik denk dat je deze test ook met een flinke korrel zout moet nemen; ik heb wel eens echt mijn IQ laten testen en die test was veeeeeeel uitgebreider en daardoor betrouwbaarder. Vond die Tetris vragen trouwens wel leuk; die kan mijn kleine neefje van 5 nog wel goed invullen, als je tenminste regelmatig Tetris speelt Daarna nog Mol gekeken maar vond het niet echt een toegevoegde waarde hebben. Wat ik wel raar vond was dat Annette daar helemaal niet in voorkwam ofzo.

Jasmijn heeft doorgeslapen tot 8 uur vanochtend; heerlijk. Toen was ik nóg suf, maar als je kindje 'mama?! maaaaaamaaaaaa!' roept, dan ga je eruit, niet dan? Zó schattig!!! Omdat het al zo laat was ben ik eerst met de pap begonnen en heeft ze even in de box gespeeld. Daarna een lekker lang bad en weer haar bedje in. Mijn schoonzus komt zo een bakkie doen dus dan is ze weer lekker fit om met nichtje Eva te spelen!

@Flessen: Jasmijn krijgt al vanaf dat ze zeven maanden was geen avondvoeding meer (gewoon mee gestopt omdat ze voor geen meter dronk; dat was toen nog BV) en vlak daarna ook geen ochtendborst meer, in plaats daarvan ben ik pap gaan geven. Dus rond 8 uur pap, tussen de middag een boterham met een beker optimel (ik krijg er nog steeds geen melk in) en 's avonds warm eten en een flink bordje yoghurt met diksap of soms een beetje vla. Tussendoor krijgt ze fruit en rozijntjes of een koekje of een mini waterijsje of heeeeel soms iets slechters waar suiker in zit Bijv. gisteren toen we bij mijn oma waren, die had speciaal voor Jas een kaasstengel gekocht dus heeft ze daar een brokje van op en natuurlijk de nodige hapjes en stukjes van tussendoortjes die wij op dat moment aten (taart enz.). Verder drinkt ze ong. 150 ml diksap tussendoor uit de Nuby rietjesbeker (maar dat is een lekkend kreng dus ik raad hem niet aan; hoewel ze er prima zelf uit kan drinken). Hier geen flessen meer...alleen bekers.

Mmmm... ik dacht dat Jasje lekker aan haar ochtendtuk was begonnen maar ik hoor haar nu brabbelen, niet dus...
Hier ook een wakker meisje, had haar na het wassen lekker in bed gelegd, zit ze na 5 minuten rechtop d'r knuffels uit bed te mieteren. Nu stapt ze lekker rond, voetbalt met d'r nijntje bal en heeft een kookpan in d'r handen (van d'r eigen keukentje) ballonnen en schoenen vliegen ook door de keet, al met al een heerlijk wakker wijffie.

Mayte krijgt nu nog 2 keer per dag een fles opvolgmelk (en tussen door krijgt ze ook best veel drinken, vandaar die mega natte luiers) (oei bal en ballon liggen onder de stoel, meisje miept, hmmmm ze duiktzelf al onder de stoel. Ze roept ook al heel hard mama mama mama en soms papa en heel af en toe lijkt het alsof ze haar eigen naam zegt!) volgende week gaan we de avond fles maar niet meer geven (al afgesproken met lief) ik vind de ochtend fles nog erg gezellig en ze wil ook nog wel hebben (net als vanochtend lekker in mijn ochtendjas even het nieuws kijken) de dag ff rustig beginnen.

Maar voor ik het vergeet.....HIEP HIEP HIEP HOERAAAAAAAA VOOR MEES.........ook alweer 1 jaar! Gefeliciteerd knulletje en mama Pepiet, papa Pepiet en grote broer Bram natuurlijk ook van harte met jullie ventje!
jippie de pippie!!!

Mees van harte met je allereerste verjaardag!!! Dikke kus van Ella en Ris
Hieperdepiep!

Mees is 1 jaar! Onze snelle jelle! Mees, ik wens je een hele fijne verjaardag, ben beneiuwd of je ondertussen al kan voetballen! Vast wel.

Pepiet, van harte met je zoon. Veel plezier vandaag!!!

Ha, de IQ-test. Dit jaar had ik 120, vorig jaar veel minder dus ik was wel tevreden. Mmmoi, 139 vorig jaar. Man, dan ben je een genie! Vond de vragen erg moeilijk, vooral de getallenreeksen en de richtingsvragen, die had lief allemaal goed, grrrrrr!

Vanmorgen waarschijnlijk laastse keer bv gegeven, snik. Mats heeft me weer heel hard gebeten. Links heb ik denk ik een kloof (geen idee, nog niet eerder gehad) en rechts doet nu ook zeer. Tis op denk ik. Was behoorlijk ontdaan, ik heb het nu op deze manier niet fijn afgesloten. Morgenvroeg wel weer proberen, we zien wel.
Ja Mees gefeliciteerd!!! En hij kan al lekker rondrennen op zijn eerste feessie.

Niniane: wat een mooi ventje jullie Myrdinn....En tuurlijk heb je tijd nodig om bij te komen. Heel rustig aan doen, in hoeverre dat kan.

Annie: hoe is het met jou. Mats ook bijna 1 jaar!

Pebbles: wanneer heb je echo. Leuk he als ze alles eten. Aimee eet nu ook met de pot mee. En alles tot nu toe...ook pittige gerechten, sambal goreng, blauwe kaas..

Ringel: Mayte hoeft in principe geen opvolgmelk meer. Vitamines halen ze uit het eten. En opvolgmelk kan ervoor zorgen dat ze minder goed eten. Vult beter.

Hier als volgt: ochtend 200cc melk en 1 boterham, 1200 1 of 2 boterham en roosvicee. En ergens nog 1 x fruit en wat tussendoortjes. Verder avondeten en de laatste tijd daarna nog 1 fles. Ene x 100c en andere x 200cc. Soms joghurt in de middag. Het wisselt nog wel eens.

Pap geef ik niet, nooit gedaan. Nou ja luie moeder en brood kan ze mooi zelf.

Voor de rest hier alles ok. Aimee laatste paar dagen jengelig. Lijkt op 1 sprongetje. Misschien heeft ze die nu pas. Wil steeds bij je zijn en zo. Voor de rest lekker ding.

Ga nu even bijlezen. Paar dagen niet geweest.
Myrddin....verkeerd geschreven
hoe is het nu met het ritme van aimee dan babba? Daar zaten jullie de laatste tijd toch wat mee te kloten? Of liever gezegd, dat was er toch niet echt?

Mees, gefeliciteerd!
MEES! Gefeliciteerd met je 1e verjaardag! Ook Pepiet, Bram en papa gefeliciteerd en een heel gezellige dag.

Men, nog maar vijf dagen en al onze kindjes zijn alweer een jaar oud! Ongelooflijk, wat vliegt de tijd. Jij alle voorbereidingen al getroffen, Annie?

Straks kunnen we de foto's halen van vorige week bij de fotograaf, ben benieuwd!!!
MEES GEFELICITEERD met je eerste verjaardag en pappa en mamma met het halen van het eerste jaar!!!

Max krijgt hier nog een ochtend (pap) fles en een avondfles. Als hij die laatste fles niet krijgt, word hij midden in de nacht wakker van de honger, dus hij heeft hem toch echt nog nodig. En de ochtendfles is meer makkelijkheid van mamma. Ian en Des moeten naar school, Max en nu ook Tessa moeten mee en dus ook op tijd klaar zijn. Dan is die fles stukken handiger dan bordjes met pap. Ontaarde moeder ben ik toch. En verder eet hij alles wat je erin stopt, behalve gekookte wortels en peer. Luste hij vanaf het begin al niet en nog steeds niet. Terwijl hij met gemak een stuk rauwe winterpeen wegknaagt. Raar kind. Knakworstjes (en al het vlees trouwens) is hier favoriet. Hachee en goulash vind hij lekker, lasagna ook, nasi iets minder, maar bami gaat met gemak. Aardappels vlees en groente gaat alleen als je niet prakt. Hij heeft het liever gewoon los van elkaar.

IQtest heb ik niet meegedaan. Een paar jaar geleden wel eens laten testen (maar dan heul erg uitgebreid) en kwam toen op 148 uit. Maar het ligt eraan met welke test men je test. De ene uitslag is de andere niet.

Leuk trouwens om te zien dat hier het zo lekker door elkaar heen kan allemaal. Ik bedoel we hebben allemaal een uk van een jaar (oke, bijna allemaal, nog vijf dagen voor Mats), er zijn net twee ukjes erbij en dan is de volgende lichting ukjes op komst. En het blijft hier leuk. Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat ik het gezellig vind zo alhier.

O ja, vraagje, Tessa heeft het navelstrengstompje er nog aanzitten na tien dagen. Bij de jongens was dat er met een dag of vijf al af. Kan dat zo lang blijven zitten of zou ik er iets mee moeten? (je zou zweren dat het me eerste was af en toe, maar het gaat bij ons meisje allemaal net even anders.)

Liefs Barbara
FF: bij Aimee viel het navelstompje pas na 1 maand eraf. Dit maakte niet uit, eraan zitten mag juist niet. Ben ook wel weer benieuwd naar foto van Tessa. En je man helemaal trots op zijn dochter. En wat vindt Max, Ian en des ervan?

Krokus: ritme is er wel weer in. Terug naar ochtendslaap. Had ze nog wel nodig en daardoor in de middag ook weer ok met slapen. Avond gaat ze laat naar bed minimaal 2000. Maar vanachtend werd ze dan ook pas om 1000 wakker, heerlijk.
Wow, we hebben net de foto's gehaald en ze waren echt hartstikke mooi (hartstikke duur ook, maar daar hebben we het maar niet meer over )!!! Ik ben er heel erg blij mee. De fotografe verstuurt ze me ook nog verkleind digitaal zodat ik die op mijn hyves enzo kan zetten. Leuk! Kunnen jullie ze ook zien.

Vanavond lekker weer de mol kijken. Manlief is weg (weeeeeeeeer, we hadden er net al woorden over, hij is deze hele week íedere avond weg geweest!) en Jasmijntje ligt net in bed en is al stil, dus ik heb goede hoop op een rustige avond!

@FF: Wow, 148, dat betekent dat je mega hoogbegaafd ofzo bent!!! En, welke opleiding heb je gedaan, gymnasium zeker? Ik ben ook benieuwd naar foto's van Tessa, jammer dat je niet op de groep kunt!

@Babba: Jeetje, wat slaapt Aimée 's ochtends nog lang. Lekker hoor, uitslapen voor jou. Hoe laat gaat ze erin als ze er om 10 uur uit komt??!?!!?
FF; je bent geen ontaarde moeder omdat je met je 4 ukken op tijd klaar moet staan en er dan een papfles in gooit hoor! (mijn schoonzus deed dit met haar enige kind tot hij ruim 3,5 was; dat vind ik dus wel erg..... en dat was luiheid want dan hoefde ze niet met 'm naar beneden.... )

Navelgeval, ik zou het niet weten, maar als Babba zegt dat het bij Aimee er zo laat pas afviel, zal het wel kunnen toch?

Ringel, Mayte hoeft geen pap, brood en een beker melk kan ook. Ik weet dus echt niet hoe het zit met hoeveelheden; Ella drinkt 3 voedingen (dat zou voldoende moeten zijn) en krijgt 's avonds nog een bakkie yoghurt of kwark.

Oh en ik heb altijd gedacht dat Mayte een skandinavische naam was.... (hoe spreek je het uit, heb je vast al eens gezegd....)

Vanmorgen in het zwembad was er een jongetje met dé jongensnaam.... Ik mijmer al een tijdje over die naam (heb hem nog niet aan de man gezegd). De zwemjuf zei ook dat het zo'n leuke naam was. Het was alleen geen leuk kindje haha.

Vanavond weer MOLLEN!!!

annie, jammer dat Mats zo bijt bij de voedingen... Morgen nog een keer proberen en dan afscheid nemen?

Hier gaat het nog steeds goed. Ik heb wel een klein beetje last van haar tandjes, maar dat is eigenlijk alleen als ze de tepel wat loslaat en 'm dan terug wil sloeberen, dan grijpt ze 'm dus met d'r tandjes. Maar toen ik een keer heel hard "au!" riep, schrok ze daar zo van, dat het daarna niet meer zo hard is gegaan. Ik zeg ook altijd dat ze goed haar mondje moet opendoen en dan pas mag drinken.

Inmiddels eet ook Ella bijna helemaal met de pot mee, maar ik vind het wb zout en kruiden "eng". Kunnen die niertjes nu wel zout verwerken als het in de voeding zit? Van de week had ik puree met zout voor ons en zonder voor haar, ze moest het niet hoor! Ze wilde die met zout!

Net hebben we pilaf op (errug lekker) en daar zat best veel kerrie in, maar ook dat was no problem. Van de week heeft ze voor het eerst pannenkoeken op en ook die gingen er in met smaak.

het is een lekker vreetzakkie aan het zijn.

Heb vandaag een veul te drukke dag. Eerst zwemmen, toen ribbedebie naar huis, Ella op bed die niet wilde, dus er maar weer uit, eten, hup naar oma (viel ze in de auto in slaap) daar in bedje gelegd; één groot drama. Ik naar school (afscheid collega; was heel mooi, gezellig en goed), 5 uur Ella op halen, hup naar huis, koken, eten, Ella poepsjaggie want ze was veel te moe, die lag er om kw.v.7 al in. Mijn toeterclub heb ik afgebeld, want ik moest ook nog door voor de carnavalsclub.... Poehee!

Morgen muziekles en dan doen we daarna he-le-maal niks!
MEES GEFELICITEERD, 1 jaar alweer!!!

Ook voor papa, mama en Bram een hele leuke dag gewenst.

Hier ook een erg moe kindje vandaag. Op de cheche gaat ze normaal na het fruit naar bed en ook thuis moet ik niet proberen om het langer te rekken maar nu is ze na het fruit met de "grote" kindjes mee naar de hal geweest om te spelen. Dat vond ze harstikke leuk maar toen ze na de lunch uiteindelijk in bed lag heeft ze maar een half uur geslapen. Toen ik thuiskwam had manlief haar al opgehaald en was ze compleet over de zeik. Het eten ging er wel weer met smaak in, groot bord boerenkool en 1/3 rookworst. Daarna was ze niet meer wakker te houden dus ze lag er iets eerder in dan normaal. Nu maar duimen dat ze zo moe is dat ik morgen op mijn vrije dag ook weer wat langer kan blijven liggen.

Toch ga ik even vragen of ze na het fruit weer gewoon naar bed mag want dit was duidelijk geen succes.

@ris: zolang je geen bakken chips en ladingen zout eten geeft kan je volgens mij al best al het eten geven wat je zelf ook eet. Na een jaar zijn de nieren in principe voldoende ontwikkelt om alles te verwerken maar overdaad is natuurlijk nooit goed. Ik maak nu niks meer apart voor Floor dus ik vind het wel makkelijk.

@mmmoi: ik houd de groep in de gaten, het zijn vast hele mooie foto's geworden. Mocht het een troost zijn, manlief hier is vanavond onder de Mol ook weg.

@babba:ik had je al gemist, fijn dat alles goed gaat. Het bij je willen zijn is soms best onhandig heb ik gemerkt, je kan soms geen kant meer op.

Wauw, sambal en blauwe kaas, dat heb ik nog niet geprobeerd maar waarom ook niet.

Volgende week woensdag heb ik een echo. Best wel spannend weer want ik heb verder nog geen hartje gehoord of gezien dus het is nog even afwachten of alles goed zit.

@FF: Ik vind het hier ook heel gezellig, lief dat je dat zegt. Het valt me inderdaad op dat sommige topics die ook gezellig waren helemaal zijn doodgebloed terwijl we hier nog steeds heel veel schrijven.

Die fles kan ik me trouwens heel goed voorstellen. Het is bij mij ook een beetje de reden dat ik de ochtendvoeding nog steeds geef, dan kan ik lekker nog even in bed blijven liggen terwijl ze drinkt, daarna wil ze vaak ook nog wel even slapen. Mama's mogen het zichzelf soms ook wel wat makkelijker maken vind ik.

De laatste dagen drinkt ze trouwens steeds korter dus het gaat niet lang meer duren denk ik. Jammer maar ook leuk dat ik straks weer zo'n klein hummel kan voeden.

@annie: jammer zeg, dat je nu na een jaar toch met een wat negatief gevoel de borstvoedingsperiode af moet sluiten. Maar dat bijten is voor mij ook wel een grens. De laatste keer dat ze dat deed heb ik ook gezegd dat ik bij een volgende keer ophoud maar het is niet meer gebeurd sindsdien.

Voor mij voelt het ook een beetje een definitief afscheid van een bijzondere periode, heb jij dat ook?

@ringel: loopt Mayte nu echt al? Ik lees dat ze aan het rondstappen was vandaag.

@krokus: dat schema lijkt erg op dat van ons alleen doen we het avondeten iets later, meestal rond 6 uur en krijgt ze na de yoghurt geen melk of iets anders meer.

Wat een slimme meiden hier zeg, allemaal een bovengemiddeld IQ. Volgens mij zegt 1 zo'n korte test niet zo heel veel maar ik vind het wel grappig om te doen.

Wat ik trouwens ook grappig vind is dat over een kwartiertje mijn favoriete programma weer gaat beginnen!!!!!!!!

wie is toch die mol????? ik snap het niet meer

Mees is nu officieel 1! waar blijft de tijd? vandaag al flink veel visite gehad. zaterdag komt de grote bups............... pffffffff

hij is al hartstikke verwend nu hoor. Een nieuwe driewieler, LP trein, LP wasstraat, boekjes, bart smit bonnen, en geld voor zn eerste echte schoentjes.

enne een ketting die van mijn vader is geweest (die was ook waterman) daar was ik wel heel blij mee. Mees kan het nog niet om, maar heeft ie toch nog wat van zijn opa.
Helaas, weer geen puntjes gehaald met de Mol pool.

Ik ben het spoor na deze aflevering helemaal bijster eigenlijk. Mijn Mol was vandaag juist harstikke goed en anderen die ik net als verdachte had afgeschreven waren super verdacht.

Wel weer een gave aflevering maar of we nou teveel waarde moeten hechten aan dat kaarsjes gebeuren?? Ik heb de profielen van de kandidaten bekeken maar niemand gevonden die er aan voldoet.

@pepiet: Mees is al flink verwend hoor ik en dan moet er dus nog veel bezoek komen. Ik wist eigenlijk niet dat je vader er niet meer is, is dat al lang geleden?

Hoe zit dat met de andere dames hier eigenlijk? Hebben de meesten alle ouders en schoonouders nog. Van Babba weet ik dat haar schoonvader kort geleden is overleden.

Ik ben heel blij dat allebei onze ouders nog in leven zijn. Het lijkt me heel moelijk als je zelf kinderen krijgt en dat niet meer met 1 van je ouders kunt delen.
Mmmoi: Aimee gaat er ook pas tussen 20.00 en 2100 in. Gekke is dat ze in de ochtend om 11.30 alweer flink moe is. En dan einde middag nog 1 dut doet. Nou ja dat uitslapen vind ik heerlijk, dus van mij mag dit ritme wel even. Ik heb vaak middagdiensten, dus kan ik ook uitslapen.

Ben ook heel benieuwd naar de foto's.

RIS: ik weet ook niet hoe het met zout zit. Teveel van iets zal nooit goed zijn en zeker bij die kleintjes. Maar kruiden lijkt me dan minder erg. Heb ik ook maar zelf bedacht. Ik ben zelf niet zo van het zout tijdens het eten, dus valt waarschijnlijk wel mee..

Pebbles: ik heb allebei mijn ouders nog, vriend dus sinds kort niet meer. Zijn ouders waren wel gescheiden. Dus behalve moeder, heeft hij nog een stiefmamma en stiefpappa. Allebei de ouders hertrouwd. Dus Aimee heeft nog 1 voorraad.

Oja wat minder is, op dit moment ligt mijn oma op sterven. Ze is al in de 80 en heeft maagkanker. Ze heeft het zelf wel gehad met het leven. Dus we hopen dat het nu met een paar dagen klaar is.

Mmm en klinkt onaardig maar vlg week gaan we op wintersport en als ze pas vlg week overlijdt dan begrafenis in vakantie, dan gaan we dus niet. ALs het is dan is het zo helaas,

Mees heerlijk verwend...en grote feest komt nog.

Haha Ringel ik dacht dat Mayte een ook een scandinavische of Friesse naam was. Spaans niet gedacht. Leer nog eens iets.
Officieel is het een baskische naam en een samenvoeging van Maria-Therese, maar dat vond ik zo kouwe kakkerig brrrrrrrr. Wat dan wel weer mooi is dat Maria (ws net als bij zovele katholieke families) een familie naam van mijn kant is(veel tante's en nichtjes hebben een afgeleide van deze naam) en therese is dan weer een afgeleide van Theo (god) en m'n eigen doopnaam is daar dan ook weer een afgeleide van (lekker ingewikkeld, maar dit weet ik ook pas sinds ik er eens goed over ben gaan nadenken) Mayte betekent "lieflijke" is ze ook wel, maar af en toe zo dwars als een pak spijkers! @Ris je spreekt het uit als maaijteu (en dan ff zo'n grunnegs knauwtje erachteraan hahahaha)

Echt lopen doet ze nog niet, maar het worden wel elke dag meer stapjes en dan ploft ze op d'r luier. Het ziet er zo koddig uit en dan met zo'n big smile op d'r snoet GEWELDIG!!!!!

Euhm mijn familie, Lief 's beide ouders leven nog en zijn opa en oma van vaders kant ook. Dat is lekker simpel. Mijn ouders zijn 6 jaar geleden gescheiden (leven nog wel allebei) en hebben ondertussen beide een nieuwe partner (m'n pa nog niet zo heel lang geleden en ik heb d'r nog niet eens ontmoet!!!) En m'n eigen Beppe leeft ook nog. Dus Mayte heeft een opa&oma. Over opa& en overoma. Pake+ vriendin, Beppe+ opiet en dan ook nog een oerbeppe. Van alle smaakjes wat. en om het nog wat gezelliger te maken heten mijn ouders en die van Lief ook nog bijna hetzelfde (we hebben dus een pake K en een opa K oma M en beppe M, maar Beppe M is ook wel vaak Beppe pluskut-> woont in Enschede. ff de klemtoon anders leggen en dan snap je 'em wel)

@Pebbles, lijkt me cht wel weer spannend zo'n eerste echo...las op het augustus topic dat je hoopt dat het niet een inwendige echo wordt. Vond dat wel apart want met Mayte had ik een termijn echo met 9 wkn en een beetje en ide werd gewoon van buitenaf gedaan (en prima te zien!) Succes iig......verder alles oke qua kwaaltjes? Heeft Floor wel wat in de gaten? Of is het nog te vroeg?

@Annie, jammer als je de bv periode op een nare manier moet afsluiten....probeer morgen idd nog maar en mak er voor jezlef iets moois van. Alles goed met jou en je kleintej van binnen? Nog steeds aan het plassen voor MvM?

@Ris, vind je het gek dat je half overspannen (burnd out, what ever de naam van het beestje is) je bent rete druk......word er helemaal tureluurs van van wat jij allemaal uitspookt! En tussen de bedrijven door een beetje werken. Gek mens. (maar wel lief!) enneuh.......hoe was het op je werk? kon je het een beetje handelen allemaal? (ws mosterd en heb je het al wel verteld.....maar kan niet op de vorige pagina kijken)

Damn is het alweer 00.45!!!!!!! moet naar bed!

heb net lekker m'n baileys slaapmutsje op en ga lekker in een schoon bed tukken (dat vind ik nou zo kicken he, het leifst nog zelf helemaal geboend en gepoetst en ingesmeerd, met een kraak schone pyama aan in ongeschonden strak opgemaakt bed kruipen en dan lekker heen en weer rollen!!!!! Lief gunt me die lol gelukkig en ik word echt boos als hij er als eerste in ligt-> des duivels!!!) maar goed, ik ben een beetje gek (maar wel lief!)

trusten meisjes!
Nou, ik heb de foto's op de groep gezet hoor, ze zijn echt schattig!

@Ringel: Wat een ingewikkeld gedoe, die naam van Mayte, haha. Het is gewoon een heel originele, mooie naam, is de conclusie, toch?

@Babba: Dat is voor jou dan een prima schema zo. Jasmijn moet er juist altijd vroeg uit op de dagen dat ik werk dus is haar schema zo dat ze er ook op tijd in gaat. De dagen dat ik niet buitenshuis werk is dat wel minder want dan wordt ze ook rond half acht wakker en moet ik er dus ook uit. Ach ja, ik heb veeeeeeel vervelender tijden gekend dus dit is niet zo erg!

@Pebbles: Ik heb ook weer geen punten gehaald maar ik denk dat mijn Mol ook echt de mol is want hij heeft echt alles verknald gisteren. Zonder dat het opviel. Maar de meest simpele opdrachten wist hij niet op te lossen, errug verdacht. Over familie: Mijn ouders leven allebei nog (gelukkkig!!! zou niet weten wat ik zonder hen moest) en mijn schoonouders ook (mijn schoonmoeder is ook pas 49). Ik heb nog een opa en oma van moeders kant en nog een oma van vaders kant. Ben dus nog rijkelijk gezegend met familie! Manlief heeft nog maar één oma, van moeders kant. Jasje heeft dus al haar opa's en oma's nog, en zelfs een overgrootopa en 3 (!) overgrootoma's.

@Pepiet: Wat een mooie cadeaus allemaal, Mees is lekker verwend. Ook de Little People aan het sparen dus?

@Ris: Wat betreft koken: Jasmijn eet ook gewoon alles mee alleen koken we zoveel mogelijk zonder zout. We doen dan zelf nog zout op ons bord. Als we buitenlands eten eten zit er natuurlijk gewoon een zakje kruidenmix ofzo door; dat krijgt ze gewoon ook te eten. Ik zou niet weten hoe ik dat anders moest koken dus... Verder krijgt ze als wij patatjes eten of pannenkoeken ofzo, eerst een potje O. en mag ze daarna nog wat van ons mee eten. Ze eet nl. niet genoeg pannenkoek om vol te zitten. Dan gaat ze kliederen.

Jasje ligt al een tijdje te slapen en eigenlijk moet ik wat huishoudelijks doen, dus laat ik daar maar mee beginnen voordat ze alweer wakker wordt!
Hoi hoi,

Helaas ook geen punten voor de mooi maar wat een keigave aflevering. Zonet de stad in geweest en allemaal slingers en ballonen voor Mats gehaald. Ook kaarsjes voor op zijn taart. Ik ga zelf kwarktaart maken, lekker!!!!

Ben ook naar het CWI geweest, wordt voorgesteld voor een leuke functie. Ben beniewd in hoevvere ze een zwanger iemand willen aannemen, we zien wel. Ben ondertussen begonnen met het schrijven van een kinderboek. Zat al jaren met een verhaal in mijn hoofd en ben het nu aan het uitwerken.

Ouders, ik heb allebei mijn ouders nog en een oma. Lief heeft geen ouders meer, zijn moeder overleed toen hij klein was, zijn vader is hertrouwd, helaas is hij overleden in 2004. Lief ziet haar absoluut niet als moeder, wel is voor 100% oma van Mats en de andere 3 kleinkinderen. Dat is mooi, dat kinderen zo sterk een band kunnen behouden! Opa's en oma's heeft lief ook niet. Mats heeft dus 1 opoe (mijn oma, hoe noemen jullie zoiets) en 2 oma's en 1 opa.

Ik ga eens op de groep spieken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven