Mode & Beauty alle pijlers

Stro-knot-alert!

05-07-2011 11:53 74 berichten
Pfff.... echt een suf topic, I know, maar ik ben niet thuis in de wereld van haarmaskers, serums etc.... Dus jullie advies gevraagd!

Ik heb veel haar, dat bovendien heel dun, steil en futloos is.

Het hangt tot op mijn schouders, ik draag het los. Het is in lagen geknipt.

Af en toe krul ik het 's ochtends met de krulborstel, zo krijg ik er een klein beetje slag in dat wel een paar uurtjes houdt.

Alleen..... de bovenste laag, dat lijkt niet helemaal goed te gaan. De laatste maanden, als ik onder de douche vandaan kom, en de handdoek van mijn haar haal, zit er bovenop een enorm knot stro. Dit haar zit volledig door de war, in de knoop en staat recht overeind.

Nadat het is gedroogd en nadat ik het heb geborsteld, valt het weer zo slap als een dweiltje. Maar daarvoor moet ik wel flink borstelen.

Ik gebruik al cremespoeling, en dat helpt niet echt.

Ik denk dus dat ik een haarmasker moet nemen. Wat adviseren jullie mij? Ik ga niet aan de slag met eieren, olie, avocado's en komkommers, gewoon iets wat je bij de Kruidvat kan kopen graag!
Alle reacties Link kopieren
Je kan de Kruidvat leegkopen maar helaas dat zal alleen een lege knip opleveren of een rood banksaldo...

Ga naar een hele goede kapper en laat je daar knippen en adviseren, koop dan vervolgens gericht bij Kruidvat.

Een goeie knipbeurt kan wonderen verrichten....erna de juiste verzorgings spulletjes...succes!
Een goede knipbeurt zou dan volgens jou betekenen dat de bovenste laag van mijn haar eruit geknipt zou moeten worden.

En ik ga naar een hele goede kapper, waaruit haalde je dat ik me voor 5 euro met een bloempot liet knippen?
Hoe heb je je haar s nachts? Gaat het dan zo in de knoop zitten?
Nee, het is echt bovenop!

's Nachts gewoon los haar.
Nachtje slapen met cremespoeling er in.

Volgende dag haar wassen.
knijp je je haar droog, of 'rol' je het droog tussen de handdoek?

Knijpen geeft minder klitten.

Overigens zou ik voor iets van Andrelon gaan, gebruik zelf altijd de cremespoeling na het wassen, maar er is ook zo'n pompje ofzo, wat je niet hoeft uit te spoelen. Heb ik voor mijn dochter gebruikt toen haar haar kapot was van alle elastiekjes e.d..
Je hebt antiklitspray (wat een raar woord met nog vreemdere associaties) en dan kun je het makkelijker borstelen en het pluist minder. Bij mij werkt dat prima.

Kruidvat eigen merk is overigens net zo goed als de duurdere versies. Action heeft het ook.
je zou dit eens kunnen proberen:

Misschien 's nachts een panty over je haar heen trekken (is ook suf, maar werkt wel)
Wella shampoo de rode fles.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Misschien voorlopig niet meer krullen?

Of is het niet zo'n ding wat heet wordt?

Vervelend hoor!
Haarmasker van de HEMA. Pot met een oranje deksel.

(ik heb ook van dat haar)
Gebruik je een kam of borstel?

Een borstel trekt nogal grof de klitten eruit waardoor het haar breekt en het dus meer klit.

Een grove kam begeleid beter. Je begint onderaan en gaat steeds meer omhoog en je kamt rustig de klitten eruit.

@ Zen: En hoezo werken maskers van de kruidvat niet? Ik ben net terug van 2 weken zon, zee en strand, heb om de dag een masker gebruikt (nivea hair repair) en vorige week zei de kapper dat ik geweldig mooi haar heb en het dus blijkbaar goed verzorg. En dat na 2 weken zout en chloorwater hoor..
Ik gebruik een borstel van varkenshaar.

Zo eens even kijken bij HEMA en Kruidvat....

(fijn hè, Maja )

Overigens zag ik dat de 3 prinsesjes ook van dat melkboerenhondenhaar hebben!
Overigens is er ook spul 'coconut spray' oid, daarmee krijg je de klitten er ook goed uit. Bij ons is dit zelfs bij de jumbo te koop, denk bij Kruidvat ook!
quote:SeptemberGirl schreef op 05 juli 2011 @ 12:09:

(fijn hè, Maja )

Moet zeggen dat het mijne een stuk handelbaarder is sinds ik het andrelon zomerblond gebruik (nee geen aandelen), het gewoon laat drogen en dan pas borstel en amper meer fohn.

Maar dat hoeft natuurlijk voor jou niet zo te zijn.
Ik heb een tijdje de shampoo en cremespoeling van het kokosnotenmerk van de Jumbo gekocht, vond het echt 3 keer niks..... (werd alleen maar erger!)
Kun je niet eerst kammen en daarna borstelen SG? Gewoon om te kijken of het verschil

maakt?

Ik wissel ook vaak van shampoo, was het 3 x in de week met 3 verschillende shampoos en cremes. 'Ze zeggen' dat dat goed is.. En mij bevalt het iig
ik moet me echt verre houden van merken als fructis. Dan kan ik er echt helemaal niets meer mee.
September....goh jij hebt zeker een bad hair day en niet alleen je haar...

Het was goedbedoeld hoor, wilde je een hoop ellende besparen door spulletjes aan te schaffen die uiteindelijk niet helpen.

Niet in je opgekomen dat ik ws een ervarings "deskundige" ben?

Dus dat...ik heb gewoon mij goed laten adviseren en gericht geshopt scheelt een hoop miskopen en frustraties.

@Chocolover....als je goed leest...ik zeg niet dat maskertjes van t Kruidvat niet helpen....ik zeg win goed advies in en ga dan gericht kopen...spullen van Kruidvat kunnen goed helpen hoor!

Zijn hier toch om elkaar te helpen not? Niet om elkaar in de haren te vliegen?

Fijne stro loze dag allemaal!
Föhnen doe ik allang niet meer. Ik droog het met een handdoek op mijn hoofd (zo'n piramide). En daarna droogt het aan de lucht.

Chocolover, v.w.b. een kam, bedoel je een grove, van plastic?
quote:Zen schreef op 05 juli 2011 @ 12:17:

Niet om elkaar in de haren te vliegen?

Zijn we niet allemaal ervaringsdeskundige?

Bovendien, jij zegt: Ga naar een hele goede kapper en laat je daar knippen en adviseren, wie zegt dat ik niet allang naar een goede kapper ga?
Stond er niet bij....dus dacht laat ik eens het advies doorgeven waar ik jaren geleden heel veel aan gehad had....

Btw bescherm je haar ook goed in de zon...dat is een stro maker 1e klas!
Gebruik aub geen andrelon dames! Dat is de meest slechte shampoo die er is..

Zit vol met siliconen en andere zooi!

Google maar eens

Je schrikt je dood.. (letterlijk dan he)

quote:SeptemberGirl schreef op 05 juli 2011 @ 12:20:

[...]

Bovendien, jij zegt: Ga naar een hele goede kapper en laat je daar knippen en adviseren, wie zegt dat ik niet allang naar een goede kapper ga?

Niet zo boos, SG'tje! Voor een auto ga je naar de dealer, voor een film naar de bioscoop, en toevallig weet een kapper wel wat van haar. Ik geloof dat Zen alleen maar wilde zeggen dat een kapper je goed kan helpen, niet dat jij een cheap ass sukkel bent die normaal altijd de Kruidvat leegkoopt en voor 5¤ naar de kapperschool gaat .

Ik heb een 2-fasen haarmasker tegen pluizen, werkt vrij goed. Schudden en dan komt er een spray van water en vet uit ofzo, na het wassen aan te brengen. Ik wil vanavond wel even kijken wat het merk is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven