Ontbreken klik

05-07-2011 02:07 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort (1,5 maand) heb ik een vriend. We hebben het erg leuk en het gaat erg goed. Betreft de seks loop ik tegen een aantal dingen aan.

Ik merk dat de klik niet optimaal is. Het lijkt erop dat we beiden voorkeur hebben de regie aan de andere partner over te laten. Ik vind het heerlijk als de man het voortouw neemt en bepaalt wat er gebeurt. Waarbij ik uiteraard wel zelf aangeef wat ik wel/niet lekker vind en kan inspelen op wat er gebeurt.

In het verleden ben ik ook gewend dat het genot van de vrouw voorop staat, dit merk ik bij mijn huidige vriend niet.

Ik merk dat er weinig initiatief is van zijn kant. Denk aan opmerkingen als (tijdens het zoenen): "Ik heb zin om met je te vrijen" en "Hoe wil je vrijen". En dit zo vaak herhalen totdat ik actie onderneem. Vaak denk ik dan: "Wat zijn we dan nu aan het doen dan?" En "Laat me dan weten wat je wilt door het te doen".

Ik heb dit ook uitgesproken en vriend gaf aan het erg prettig te vinden als de vrouw laat weten wat ze wil en het initiatief neemt. Ik vind het opzich ook heerlijk maar tot een bepaalde grens. Ik ben het volgende inmiddels zat: "Ik heb zin om met je te vrijen". Hoe wil je vrijen? " "Hard of zacht?" "Wil je me beneden zoenen?". Vooral laatste opmerking geeft me kriebels. Zeg gewoon waar het op staat. Ik heb ook aangegeven dat ik geile praat wel kan waarderen.

Daarnaast ben ik simpelweg onbevredigd. Penetratie zou mijns inziens meer een "naspel" moeten zijn, i.p.v. "Het vrijen". Want mijn vriend bedoelt met vrijen de penetratie. Waar andere mannen alles uit de kast haalden om mij te bevredigen (wat ook lukte) krijg ik nu amper iets.

Het klinkt misschien onaardig wat absoluut niet zo is bedoeld, maar ik zit er erg mee. Ik hoop daarom om ervaringen en advies. Alvast bedankt!
En dit al na anderhalve maand? Jullie zouden elkaar nog moeten willen bespringen

Ik bedoel eigenlijk, waarom is dit nu al zo'n issue? Gieren de hormonen jullie niet door het lijf van verliefdheid? Ik denk zelf als je zo snel al 'afknapt' op iemand z'n bedprestaties dat het niet helemaal goed zit.. Am I right?
quote:lagiulietta schreef op 05 juli 2011 @ 02:12:

En dit al na anderhalve maand? Jullie zouden elkaar nog moeten willen bespringen

Ik bedoel eigenlijk, waarom is dit nu al zo'n issue? Gieren de hormonen jullie niet door het lijf van verliefdheid? Ik denk zelf als je zo snel al 'afknapt' op iemand z'n bedprestaties dat het niet helemaal goed zit.. Am I right?

Mooie woorden!!! In het begin gierden de hormonen zeker door het lijf. Het zou ook absoluut geen issue moeten zijn want we zijn gek op elkaar. Echter merk ik dat het me dwars gaat zitten. Ik ga het sowieso snel opnieuw bespreken. Ik hoop gewoon dat het allemaal goed komt als we steeds meer op elkaar ingespeeld raken.

Ik ga nu eerst slapen. Ik hoop op nog meer advies of ervaringen!
Verliefdheid of seks met liefde maakt nog niet vanzelfsprekend lust in bed of een goed seksleven. Dat hangt van veel meer af. Er zijn ook mannen die niet goed weten of durven en dat voorzichtige aftasten werkt bij mij ook niet. Niet iedereen is even vrij in seks of gericht op de ander, kan ook onzekerheid zijn, angst om het "niet goed te doen" of andere belemmeringen. Verliefd okee, maar dan blijft het afwachten of het in bed ook matcht..

Tja, TO, je bent eea gewend aan onzelfzuchtige of zelfverzekerde (bed)partners, maar zo vanzelfsprekend is dat dus ook niet. Je zal toch heel duidelijk moeten worden in wat jij nou superlekker een aantrekkelijk vind in bed (lees: van een partner). Ipv ergeren kan je je best doen dat leuk te verpakken, dat je dirty talk en beestje bij de naam noemen heel lekker/spannend/geil vindt , of door gewoon in bed gewoon eens te zeggen: weet je wat ik nou echt lekker zou vinden? Als je zus of zo.. zou doen/zeggen/willen proberen.

Echt, je moet dit in een beginstadium doen, vanzelf gaat het niet beter worden en nu kan het nog op een leuke manier, dat aangeven. Of eens in een mailverhaaltje verpakken of op welke manier dan ook, door zelf in onverbloemde taal te herhalen: je wil dus dat ik je pijp? (hoe vrijer jij je uit, hoe meer ruimte voor hem hetzelfde te doen).. Ik vind het zelf makkelijker om eea in een leuke fantasie te beschrijven aan het soort seks dat jij met hem voor ogen hebt.

Niet wachten dus, voor je het weet is het gewoonte/patroon en dan matchen jullie niet. Maar je kan ook subtiel bijleren van elkaar (of hij van jou), dus zeker eerst proberen op een aangename/ spannende manier zijn interesse en ongeremdheid te wekken. Zijn vragen vragen daar ook duidelijk naar: hoe wil jij het, maw: wat vind jij lekker? Hij is zoekende, onzeker en staat kennelijk wel open voor aanwijzingen of ideetjes. Niet geschoten is altijd mis, misschien is hij te netjes opgevoed, weet dat elke vrouw anders is en wil het echt (zeker) weten, wat jij leuk vindt in bed. (anders vraagt ie het niet, toch?)..

Misschien heeft ie alleen een duwtje in de rug nodig, misschien ook niet, maar ga het niet zelf invullen hoe en waarom hij dit zo doet en vooral niet aan koppelen dat hij "kennelijk zo is" (geen intitiatief enz). Geef hem ook die kans om eea in te vullen wat jij verwacht, hij kan geen gedachten lezen tenslotte!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Sja, kort door de bocht... jullie lijken een andere seks-stijl te hebben en misschien ook wel een andere relatiestijl. Dan kun je nog zo verliefd zijn, maar als dit na 1,5 maand al opspeelt... Dan is het wel overduidelijk aanwezig en weinig in te veranderen. Hij wil dat jij dominant bent en jij wil dat van hem...

Grando problemo lijkt mij!
Misschien ook allebei wat water bij de wijn doen? Ik lees nu alleen wat je vriend verkeerd doet. Jullie willen graag allebei dat de ander dominant is. Werk er samen aan en wissel het af. Dat doe je door er eerst over te praten...

Daarnaast is je vriend volgens mij nog wat onzeker. Ben duidelijk in wat je wilt, want hij vraagt het je.
quote:Suzy65 schreef op 05 juli 2011 @ 02:31:

Verliefdheid of seks met liefde maakt nog niet vanzelfsprekend lust in bed of een goed seksleven. Dat hangt van veel meer af. Er zijn ook mannen die niet goed weten of durven en dat voorzichtige aftasten werkt bij mij ook niet. Niet iedereen is even vrij in seks of gericht op de ander, kan ook onzekerheid zijn, angst om het "niet goed te doen" of andere belemmeringen. Verliefd okee, maar dan blijft het afwachten of het in bed ook matcht..

Tja, TO, je bent eea gewend aan onzelfzuchtige of zelfverzekerde (bed)partners, maar zo vanzelfsprekend is dat dus ook niet. Je zal toch heel duidelijk moeten worden in wat jij nou superlekker een aantrekkelijk vind in bed (lees: van een partner). Ipv ergeren kan je je best doen dat leuk te verpakken, dat je dirty talk en beestje bij de naam noemen heel lekker/spannend/geil vindt , of door gewoon in bed gewoon eens te zeggen: weet je wat ik nou echt lekker zou vinden? Als je zus of zo.. zou doen/zeggen/willen proberen.

Echt, je moet dit in een beginstadium doen, vanzelf gaat het niet beter worden en nu kan het nog op een leuke manier, dat aangeven. Of eens in een mailverhaaltje verpakken of op welke manier dan ook, door zelf in onverbloemde taal te herhalen: je wil dus dat ik je pijp? (hoe vrijer jij je uit, hoe meer ruimte voor hem hetzelfde te doen).. Ik vind het zelf makkelijker om eea in een leuke fantasie te beschrijven aan het soort seks dat jij met hem voor ogen hebt.

Niet wachten dus, voor je het weet is het gewoonte/patroon en dan matchen jullie niet. Maar je kan ook subtiel bijleren van elkaar (of hij van jou), dus zeker eerst proberen op een aangename/ spannende manier zijn interesse en ongeremdheid te wekken. Zijn vragen vragen daar ook duidelijk naar: hoe wil jij het, maw: wat vind jij lekker? Hij is zoekende, onzeker en staat kennelijk wel open voor aanwijzingen of ideetjes. Niet geschoten is altijd mis, misschien is hij te netjes opgevoed, weet dat elke vrouw anders is en wil het echt (zeker) weten, wat jij leuk vindt in bed. (anders vraagt ie het niet, toch?)..

Misschien heeft ie alleen een duwtje in de rug nodig, misschien ook niet, maar ga het niet zelf invullen hoe en waarom hij dit zo doet en vooral niet aan koppelen dat hij "kennelijk zo is" (geen intitiatief enz). Geef hem ook die kans om eea in te vullen wat jij verwacht, hij kan geen gedachten lezen tenslotte!Wat een goed stuk tekst! Het is helemaal waar. Ik ga er morgen (als ik hem weer zie) over praten. Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren. Heb je er zelf ook ervaring mee gehad, Suzy?
tief oquote:Rary schreef op 05 juli 2011 @ 03:57:

Sja, kort door de bocht... jullie lijken een andere seks-stijl te hebben en misschien ook wel een andere relatiestijl. Dan kun je nog zo verliefd zijn, maar als dit na 1,5 maand al opspeelt... Dan is het wel overduidelijk aanwezig en weinig in te veranderen. Hij wil dat jij dominant bent en jij wil dat van hem...

Grando problemo lijkt mij!Ik denk dat we beiden water bij de wijn moeten doen. Ik vind het best moeilijk, ik heb dit nooit eerder zo meegemaakt.
quote:Bambi_007 schreef op 05 juli 2011 @ 07:50:

Misschien ook allebei wat water bij de wijn doen? Ik lees nu alleen wat je vriend verkeerd doet. Jullie willen graag allebei dat de ander dominant is. Werk er samen aan en wissel het af. Dat doe je door er eerst over te praten...

Daarnaast is je vriend volgens mij nog wat onzeker. Ben duidelijk in wat je wilt, want hij vraagt het je.

Een helder advies. Ik ga er zeker over praten.

Meer advies en verhalen zijn zeer welkom!
quote:Aileen schreef op 05 juli 2011 @ 02:30:

[...]

Mooie woorden!!! In het begin gierden de hormonen zeker door het lijf. !ja maar..dit is toch het begin?
quote:DeKenau schreef op 05 juli 2011 @ 17:11:

[...]

ja maar..dit is toch het begin?Inderdaad....en daarna wordt het steeds vervelender.
quote:Aileen schreef op 05 juli 2011 @ 02:07:Het lijkt erop dat we beiden voorkeur hebben de regie aan de andere partner over te laten.

Het klinkt voor mij allemaal meer alsof jullie geen van tweeën de regie durven te nemen en daarom vinden dat jouw genot de verantwoordelijkheid van de ander is. Vooral dat je gewend bent en verwacht dat jouw genot voorop staat spreekt boekdelen wat dat betreft. Waarom zou jouw genot voorop staan? Ik vind persoonlijk een passieve houding - heb dat een paar keer meegemaakt - bij mijn vriendin een enorme turn-off. Wil echt niet zeggen dat ik niet graag de dingen met haar doe waar ik op dat moment zin in heb en dat ook aangeef c.q. in die richting stuur, maar als ik het gevoel krijg dat mevrouw gaat liggen en denkt "vermaak mij maar" dan ben ik eerder geneigd me op mijn eigen genot te concentreren dan me te gaan lopen "uitsloven".

Als hij geen geile taal durft uit te slaan terwijl jij dat wel erg opwindend vindt dan hebben jullie wat dat betreft een uitdaging; jij komt tekort qua spanning en opwinding terwijl hij natuurlijk niet persé dingen moet doen die hij niet wil. Als het bij hem een kwestie van niet dúrven is dan kunnen jullie daar nog wel uitkomen, maar als hij niet wil dan is dat vette pech voor jou. Misschien vindt hij juist tedere 'vanilleseks' lekkerder? En als jij dat voor hem ten uitvoer weet te brengen en hij omgekeerd 'het alfa-mannetje' voor jou gaat spelen, is dat te regelen bij jullie?

De onbevredigende seks door de nadruk op penetratie is een aandachtspunt voor jou, om jouw grens aan te geven. Als jij vindt dat het te snel in die richting gaat dan zul jij dat moeten aangeven en de leiding moeten nemen. Kan of wil hij daar niks mee dan is het exit vriendje, lijkt me. Hij heeft ook met jouw wensen en verlangens rekening te houden, net zozeer als jij dat voor hem moet doen.
quote:manikshamanik schreef op 05 juli 2011 @ 19:45:

[...]

Het klinkt voor mij allemaal meer alsof jullie geen van tweeën de regie durven te nemen en daarom vinden dat jouw genot de verantwoordelijkheid van de ander is. Vooral dat je gewend bent en verwacht dat jouw genot voorop staat spreekt boekdelen wat dat betreft. Waarom zou jouw genot voorop staan? Ik vind persoonlijk een passieve houding - heb dat een paar keer meegemaakt - bij mijn vriendin een enorme turn-off. Wil echt niet zeggen dat ik niet graag de dingen met haar doe waar ik op dat moment zin in heb en dat ook aangeef c.q. in die richting stuur, maar als ik het gevoel krijg dat mevrouw gaat liggen en denkt "vermaak mij maar" dan ben ik eerder geneigd me op mijn eigen genot te concentreren dan me te gaan lopen "uitsloven".

Als hij geen geile taal durft uit te slaan terwijl jij dat wel erg opwindend vindt dan hebben jullie wat dat betreft een uitdaging; jij komt tekort qua spanning en opwinding terwijl hij natuurlijk niet persé dingen moet doen die hij niet wil. Als het bij hem een kwestie van niet dúrven is dan kunnen jullie daar nog wel uitkomen, maar als hij niet wil dan is dat vette pech voor jou. Misschien vindt hij juist tedere 'vanilleseks' lekkerder? En als jij dat voor hem ten uitvoer weet te brengen en hij omgekeerd 'het alfa-mannetje' voor jou gaat spelen, is dat te regelen bij jullie?

De onbevredigende seks door de nadruk op penetratie is een aandachtspunt voor jou, om jouw grens aan te geven. Als jij vindt dat het te snel in die richting gaat dan zul jij dat moeten aangeven en de leiding moeten nemen. Kan of wil hij daar niks mee dan is het exit vriendje, lijkt me. Hij heeft ook met jouw wensen en verlangens rekening te houden, net zozeer als jij dat voor hem moet doen.

Ik begrijp je punt. Het is niet zo dat ik zelf passief ben. Ik vind het zelf echter wel prettig als de man de regie neemt. Maar dat betekent niet dat ik perse passief ben. Ik geef aan wat ik lekker vind. Hoe hij me aan moet raken en likken. Tot nu toe ben ik degene die (gedwongen) het voortouw nam. Hij heeft nooit bepaald op welke manier we gingen vrijen of wat er gebeurde. Het enige wat hij aangeeft is "of ik hem daar beneden wil zoenen".

Afgelopen weekend heb ik hem proberen uit te dagen. ik heb hem verleid om vervolgens van hem weer te horen "Ik heb zin om met je te vrijen", waarop weer geen actie kwam. Ik heb toen tegen hem gezegd dat hij maar moest laten zien waar hij zin in heeft. Toen vroeg hij ook weer op ik hem "beneden wilde zoenen". Ik gaf toen aan dat hij het best mocht benoemen. Hij merkte mijn passieve houding op en gaf een eigen manier aan op welke manier hij wilde vrijen. Omdat ik niet precies snapte wat hij bedoelde vroeg ik wat ik moest doen. Vervolgens haakte hij volledig af en kon hij niet meer, want hij vind het opwindend als de vrouw initiatief neemt.

Tot nu toe heb ik bijvoorbeeld bijna alleen maar bovenop gezeten.
Seksueel zit er een enorm verschil tussen jullie, zo lijkt het. Jij weet al heel goed wat je wil en hoe, hij durft bepaalde dingen nog niet eens bij naam te noemen. Is dat bespreekbaar te maken? Heeft hij negatieve ervaringen die hem ervan weerhouden om 'de leiding' te nemen? Heeft hij het vertrouwen dat jij het *erg* kan waarderen als hij die leiding neemt?

Klinkt misschien heel maf maar ik heb ook moeten leren om actief te zijn en regie te nemen. Heb heel lang het idee gehad dat vrouwen zulke 'leiding' niet konden waarderen. Volgens mij is dat ook een tijd zo geweest en hebben vrouwen zich een tijd lang 'mannelijker' en assertiever willen opstellen, daar waar de trend nu juist weer lijkt - als ik hier zo op het forum lees - om als vrouw weer 'vrouwtje' te zijn en tussen de lakens meer gedomineerd of in elk geval gestuurd te willen worden.
quote:Aileen schreef op 05 juli 2011 @ 20:49:

[...]

Ik begrijp je punt. Het is niet zo dat ik zelf passief ben. Ik vind het zelf echter wel prettig als de man de regie neemt. Maar dat betekent niet dat ik perse passief ben. Ik geef aan wat ik lekker vind. Hoe hij me aan moet raken en likken. Tot nu toe ben ik degene die (gedwongen) het voortouw nam. Hij heeft nooit bepaald op welke manier we gingen vrijen of wat er gebeurde. Het enige wat hij aangeeft is "of ik hem daar beneden wil zoenen".

Afgelopen weekend heb ik hem proberen uit te dagen. ik heb hem verleid om vervolgens van hem weer te horen "Ik heb zin om met je te vrijen", waarop weer geen actie kwam. Ik heb toen tegen hem gezegd dat hij maar moest laten zien waar hij zin in heeft. Toen vroeg hij ook weer op ik hem "beneden wilde zoenen". Ik gaf toen aan dat hij het best mocht benoemen. Hij merkte mijn passieve houding op en gaf een eigen manier aan op welke manier hij wilde vrijen. Omdat ik niet precies snapte wat hij bedoelde vroeg ik wat ik moest doen. Vervolgens haakte hij volledig af en kon hij niet meer, want hij vind het opwindend als de vrouw initiatief neemt.

Tot nu toe heb ik bijvoorbeeld bijna alleen maar bovenop gezeten.

Heeft hij gezegd dat hij het opwindend vindt als de vrouw het initiatief neemt of neem je dat aan door zijn passieve houding? Want het komt heel onzeker op me over, wel vervelend als je graag een dominante vent in bed hebt. Het klinkt alsof ie niet goed weet wat ie moet doen in bed en als je het dan ook maar even niet lekker loopt klapt ie helemaal dicht. Kijk uit dat het niet overkomt als kritiek want dan vernietig je waarschijnlijk dat kleine beetje zelfvertrouwen dat ie in bed heeft. Wie weet heeft ie wel een nare ervaring, een ex die zei dat ie er niks van bakte of iets dergelijks, zoiets is killing voor mannen!

Wat Suzy zegt vind ik een heel goed idee, breng het als een spelletje, als iets spannends. Mail hem hoe je fantaseert dat je door hem wordt genomen, zo gedetailleerd mogelijk of verwen hem zoals jij zou willen dat hij jou verwent, dus domineer hem, gooi hem op het bed (of waar je ook wilt) en neem hem alsof ie een speeltje is, en daarna kun je dan zeggen dat je het heel geil zou vinden als hij dat de volgende keer bij jou zou doen. Als jullie allebei echt puur onderdanig zijn ingesteld, dan wordt het erg lastig, maar wie weet komen jullie wel tot de ontdekking dat de opwinding van de ander ook heel opwinden kan zijn
qua sex klinkt hij als zo ongeveer al mijn exen (geloof me, als het niks is, wordt het dat meestal ook niet meer)

Zijn manier van praten over sex is me ook way to soft, maar goed dat zou je kunnen sturen.
Klinkt als een combi van onzekerheid maar ook als een stijl waarbij hij het opwindend vind om door de vrouw gedomineerd te worden. Die mannen zijn er uiteraard ook. Dat zal never nooit niet bij mij passen, en mijn ervaring is dat als dit al zo snel speelt, je nooit intuitief op 1 lijn komt en altijd schipperen en geven en nemen zal zijn, met een hoop frustraties van beide kanten...
Relatie is gedoemd...
Als jullie allebei absoluut niet dominant zijn (en graag hebben dat de ander juist dominant is) zie ik de klik niet groeien.

Als hij stiekem wel dominant is maar gewoon hartstikke onzeker, misschien nog wel. Praat erover. Als hij aangeeft echt niet dominant te kunnen/ willen zijn, sja, dan denk ik niet dat dat gaat komen. Misschien kan hij leren 'te doen alsof', maar dat merk jij toch en werkt ben ik bang dus ook niet.

De manier waarover hij over seks praat zou mij persoonlijk wel een beetje doen afknappen eigenlijk...

Ik weet niet, ik heb er niet heel veel vertrouwen in dat jullie na een goed gesprek wel een seksuele klik hebben. Probeer het tenminste!
Dank jullie wel voor de (eerlijke) reacties. Ik ga vanavond praten en hij zal dan ook blijven slapen. Ik laat morgen weten hoe het is geweest.
quote:Aileen schreef op 06 juli 2011 @ 15:04:

Dank jullie wel voor de (eerlijke) reacties. Ik ga vanavond praten en hij zal dan ook blijven slapen. Ik laat morgen weten hoe het is geweest.Succes vanavond dan! Hopelijk word je morgen wakker met een big smile!
quote:Aileen schreef op 06 juli 2011 @ 15:04:

Dank jullie wel voor de (eerlijke) reacties. Ik ga vanavond praten en hij zal dan ook blijven slapen. Ik laat morgen weten hoe het is geweest.Welterusten, have fun en denk eraan: oogjes toe, snaveltjes ordinair open en ass up!
van een gesprek is het nog niet gekomen. Of liever gezegd, we hebben wel gepraat. Maar niet over dit. Dus dat komt nog.

Gisteren wilde ik graag vrijen, echter nadat ik uit de douche kwam lag hij te slapen. Ik heb nog even geprobeerd hem wakker te maken, maar het was onbegonnen werk.
quote:aiki_74 schreef op 06 juli 2011 @ 06:28:

Relatie is gedoemd...Je haalt me de woorden uit de mond!
quote:aiki_74 schreef op 06 juli 2011 @ 06:28:

Relatie is gedoemd...

Dit begin ik ook steeds meer te denken.

Ik vraag me af of ik er niet beter nu mee kan stoppen.

Over het "seks issue" hebben we het nog niet eens gehad. eerlijk gezegd heb ik weinig hoop dat dit goed gaat komen. Het gesprek hierover komt morgen.

Waar het nu omgaat is dat vriend aan geeft dat hij wil samenwonen en dat dit heel erg belangrijk voor hem is. Hij wil dit niet direct, maar wil ook geen 2 jaar wachten (want dat is volgens hem "extreem lang").

Ik daarentegen zie het voorlopig niet zitten om samen te wonen. Ik snap sowieso niet dat dit nu besproken wordt, we kennen elkaar slechts 2 maanden. Bovendien hebben we beide 2 jonge kinderen.

Adviezen zijn nog steeds welkom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven