Gezondheid alle pijlers

De Yaz 24+4

06-07-2011 17:23 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben een meisje van 21 jaar en slik inmiddels nu ongeveer 2.5 jaar de pil. Heb eerst steridil30 gehad, ging heel goed, had wel krampen en erge menstruatie maar ach, maar moest toen daarmee stoppen omdat de pil niet meer werd vergoed door de verzekering. Toen kreeg ik een andere pil waar ik niet goed op reageerde (lees: ALTIJD bloedingen in de tweede week). Daarom moest ik weer aan een andere pil. Hier zat een ander progesteron hormoon in, maar die werkte ook niet goed. Toen had ik zelfs ook in de derde week bloedingen! Het zijn echt maar lichte bloedingen als in: bruin, oud bloed wat wel merkbaar is na de seks. Mijn vriend wil dan ook niet met mij vrijen.

Nu ben ik overgestapt op de YAZ 24+4. Ik had het idee dat mijn menstruatie niet doorzette en wilde eerder beginnen in de stopweek, zodat dit goed uitkwam in het weekend en dan gewoon seks kon hebben met mijn vriend. Nu kreeg ik dus alsnog buikkrampen de volgende morgen en sindsdien ben ik dan ook vrij hevig ongesteld. Ik heb inmiddels al wel mijn eerste pil geslikt.

Moet er wel even bij zeggen dat tot nu toe bij geen enkele pil een verminderde bloeding kreeg/minder buikkrampen. Overigens heb ik deze krampen en hevige bloedingen al vanaf het begin dat ik ooit ongesteld werd.

Ik ben nu bang dat mijn menstruatie niet meer ophoudt deze maand.

Is er een kans dat mijn menstruatie nog overgaat ook al ben ik nu weer aan de pil begonnen? En ga ik juist niet nog meer tussentijdse bloedingen krijgen omdat de stopweek nu nog maar 4 dagen duurt?

Ik voel me een beetje hopeloos... en moest het even kwijt sorry.
Je hebt geen stopweek met de yaz 24+4, je slikt alleen 4 onwerkzame pillen. In die tijd kun je ongesteld worden.

Of had je nog je stopweek van je vorige pil en ben je nu net overgestapt?

Gewoon doorslikken zoals het hoort, je bloeding stopt waarschijnlijk vanzelf en anders is je pil ook niet meer veilig.
Ten eerste: iemand van 21 is geen meisje, maar een vrouw.

Verder eens met elodita.

Sowieso kun je bij het switchen van pil doorbraakbloedingen hebben en zo. Dat is vrij normaal.
Je geeft ook aan dat je die pijn en hevige bloedingen altijd al hebt gehad. Heb je daar wel eens over gesproken met de huisarts of een gynaecoloog?
@elodita: ik ben zojuist overgestapt ja. Dit is nog de stopweek van de vorige pil, maar zoals ik aangaf wilde ik graag mijn week verschuiven en zodoende ben ik eerder begonnen. Normaal gesproken krijg ik pas echt bloedingen als ik krampen krijg. Nu had ik al wel wat bloed verloren, maar dan zonder krampen. Het is dus nog erger geworden. En precies op dat moment had ik mijn pil al geslikt vandaar.

@baby_ernie80:

Mijn huisarts weet er van. Vandaar dat ik ook overgestapt ben op deze pil (+ de hormoonschommelingen die minder worden). Als deze pil niet gaat werken vraag ik denk ik ook om een doorverwijzing naar een gynaecoloog. Ik maak me daar ook minder zorgen over gezien ik deze krampen en bloedingen altijd al had gehad. Mocht ik deze krampen/bloedingen later hebben gekregen had ik me wat meer zorgen gemaakt over endometriose e.d. (kan natuurlijk altijd maar alsnog dan was het waarschijnlijker)

Maar mijn punt is. Ik heb dus altijd mijn bloedingen pas rond de 3e a 4e dag bij de normale combinatiepil. Gezien deze stopweek maar 4 dagen duurt heb ik dus weinig tijd om ongesteld te worden, waardoor ik bang ben dat ik niet de tijd er voor krijg en dus misschien veel meer kans heb op tussentijdse bloedingen (dat weet ik dus niet).
het is niet zo dat je meer kans hebt op tussenbloedingen omdat je maar 4 dgn stopt

je bloedt omdat je progesteron opeens daalt doordat je geen werkzame pillen meer slikt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven