Parenclub, swingen: vragen, ervaringen etc. Deel 12

04-12-2010 19:49 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 11 al ver boven de 3000 posts zit én ik niet het risico wil lopen dat we geen ervaringen meer kunnen neerzetten, heb ik de vrijheid genomen deeltje 12 te openen.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Mijn advies aan de huidige bezoekers is om vooral in het begin jullie ervaringen met diverse clubs te vertellen, maar ook de vragen te beantwoorden die veel gesteld worden.

Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden. Toevoeging: vanaf pag 9 tot en met 12 zijn een aantal posts uit deel 11 geplaatst.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen, vragen, ervaringen e.d. deel 11
.
@Dave: omdat wij met mate gebruiken, is het niet echt een roes. Wat de middelen bewerkstelligen is dat je in een dieper, inniger contact komt met de mensen die bij je zijn. Je vertelt elkaar dingen die je anders niet zou vertellen, je vindt elkaar liever, aardiger en de mooie persoonlijkheden die binnenin vaak al aanwezig zijn, komen er dan nog meer uit.

Voor ons is het een lekker gevoel, je hebt meer empathie met de andere, het gaat om veel meer dan alleen maar seks.

Wij zouden ons juist op een echt doenersfeestje niet echt op ons gemak voelen, dan zou (zeker ik) veel te veel het gevoel hebben geil te moeten zijn, waardoor het bij mij juist zou wegblijven.

Maar, gebruiken met mate, is dan wel het toverwoord, wat dus weer duidelijk gebleken is met het stel wat wij hebben moeten wegsturen, omdat zij dus iets samen hebben gebruikt wat wel een negatieve invloed had op de sfeer van de rest van de groep.

Maar, verder was de inwijding zeer geslaagd én is de ruimte geworden zoals vriendlief het voor ogen had, een relaxte erotische ruimte, waar je heerlijk kan genieten van elkaar!
nou dan hebben wij vorige week een echt wap-doeners feestje gehad.

Iedereen gebruikte (behalve wij en nog 1 persoon) maar er werd flink gesekst.

Dus wat wij hebben meegemaakt is niet bepaald standaard voor een wap-feestje? (misschien moet ik dit eerder op het waptopic vragen, maar okay)
@Jahoe

wat is standaard? Onze ervaring is dat al dit soort feestjes keer op keer toch weer heel anders kunnen uitpakken. Onze indruk is dat met name op de grotere feesten minder aktie is. Maar dat ligt er natuurlijk helemaal aan of er voldoende initiatieven zijn tot seks.

wij vinden juist die afwisseling tussen lekker kletsen, intimiteit opzoeken (kussen en strelen) en seks heerlijk. Daarom gebruiken wij ook nooit te veel, laten liever ballonnen voor wat ze zijn. Bepaalde downers kunnen nu eenmaal een enorm stempel op een avond drukken waarbij mensen meer inzichzelf gekeerd zijn en er veel minder ruimte tot seks is.

De grote van de groep kan wel degelijk een flinke impact hebben. Sommigen vinden het gewoon niet fijn om seks te hebben met anderen als daar andere mensen weer bij zijn. Maar ook hier hebben we uitzonderingen mee gemaakt, sommige stellen zijn dusdanig actief dat ze onbewust een hele groep op sleeptouw nemen.
Ik ben geen WAPper, maar vraag me ook af of de soort drugs ook van belang is?! Lijkt me toch wel. En spreek je dat ook van tevoren af, dat iedereen hetzelfde gebruikt / dezelfde uitwerking heeft?!
@sweatassuger.... Dit was dus ons allereerste feestje. Dus wisten niet echt wat we konden verwachten. (ook erg leuk en spannend natuurlijk). Maar we weten ook dat elke keer toch weer anders zal zijn.

Maar ik had natuurlijk wel het 1 en ander gelezen op dit forum en had niet verwacht dat het zo 'hard' zou zijn.
quote:jahoe1968 schreef op 04 juli 2011 @ 09:29:

nou dan hebben wij vorige week een echt wap-doeners feestje gehad.

Iedereen gebruikte (behalve wij en nog 1 persoon) maar er werd flink gesekst.

Dus wat wij hebben meegemaakt is niet bepaald standaard voor een wap-feestje? (misschien moet ik dit eerder op het waptopic vragen, maar okay)

Klopt je hebt ook aktieve sexfeestjes met wappers. Meestal zoek je ook wel uit wat iemand verwacht van de avond.

Maar wat met xtc wel gebeurd is dat je al snel geniet van wat er is, het moet dus niet meer zo nodig. Ik heb daar ooit een mooi stukje over gevonden op internet, ik zal het later eens proberen op te zoeken want het beschrijft perfect wat het nu wel en niet doet.

Maar wij genieten dus ook meer van die gevoelskant dan de sexkant sex is voor ons een mogelijkheid en geen must meer. Het is maar net waar je de nadruk op wil leggen op een avond

wat die ruzie betreft, het haald zoals ik zei je gevoelskant naar boven en is je relatie niet goed komt dat er ook uit, wij spraken wel van riagg date's. je wordt opener. met wappen kun je je niet anders voor doen dan je bent en dus ook je relatie niet mooier maken dan die is. en nuchter wil men zich echt nog wel eens anders voordoen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:zijenhij schreef op 04 juli 2011 @ 09:57:

Ik ben geen WAPper, maar vraag me ook af of de soort drugs ook van belang is?! Lijkt me toch wel. En spreek je dat ook van tevoren af, dat iedereen hetzelfde gebruikt / dezelfde uitwerking heeft?!

Wat is belang? Is drank belangrijk? toch zullen veel mensen als ze uitgaan toch graag een glaasje alcohol nemen, ik vind het altijd zo krom dat er wat drugs betreft altijd naar wordt gevraagd terwijl we het van alcohol al eeuwenlang kennen dat het sfeerverhogend is. Geen must nee, maar ik moet het eerste feest nog bijmaken waar ze geen alcohol schenken, Moet dat? Nee maar ht is voor veel mensen toch wel erg lekker en versterkt voor hen het feestelijke gevoel.

Geloof je ik kan ook nog genieten van sex en mensen zonder iets op, dus nodig nee, dan nam ik het ook wel op die momenten, maar extra feestelijk wel zo af en toe in het weekeind.

wij spreken wel liever af met mensen die wappen of in ieder geval het wappen kennen, het werkt niet als er mensen bij zitten die anti zijn. Maar bij ons hebben we wel degelijk leuke gemengde avonden meegemaakt, het gaat erom dat je er hetzelfde instaat en het zelfde van de avond verwacht, en mensen bepalen dan zelf of ze iets wel of niet nemen, die vrijheid neem ik ook, ik zal dus ook niet naar feestjes gaan waar het min of meer wordt verreist. Simpel omdat ik zelf niet rook en drink en mensen die dat wek doen bij mij wel welkom zijn.
Voor wie nu echt wil weten wat je erbij voelt en wat het doet, de ervaring van deze man beschrijft het voortreffelijk. Heel leuk beschreven ook en het haald misschien eens die vooroordelen weg en invullingen.

Ik zeg er wel met nadruk bij dat dit alleen xtc is, zodra je gaat combineren met ghb, joint, drank, speed enz, want andere middelen kunnen natuurlijk weer anders beinvloeden, met een joint en met ghb kun je bevoorbeeld wel van de wereld zijn en stukken kwijt zijn van een avond.

http://www.drugsforum.info/viewtopic.php?f=4&t=494
@Doddie; met alcohol wordt het merendeel extra lollig. Maar met drugs zijn er, zo lijkt het, meer verschillende uitwerkingen. En in een relatief kleine groep, is het dan toch fijn als dat hetzelfde is?
quote:zijenhij schreef op 04 juli 2011 @ 11:20:

@Doddie; met alcohol wordt het merendeel extra lollig. Maar met drugs zijn er, zo lijkt het, meer verschillende uitwerkingen. En in een relatief kleine groep, is het dan toch fijn als dat hetzelfde is?

wat een onzin, ja alcohol en ook drugs maken de meerderheid losser en lollig maar ik heb meer feestjes zien verknallen door drank dan door bv xtc. wil je beweren dat je nooit hebt meegemaakt dat men onder alcohol agressief werd of ruzie ging maken? Vrijwel al het zinloze geweld is veroorzaakt door alcohol. Ik als kind maakte dat dus heel vaak mee. Ooms die agressief werden, ruzie maakte, die wilde rijden met drank op enz. Daarbij, elk weekeind zijn er weer mensen die onder invloed van drank dus beginnen te vechten, vernielen ruzie zoeken en die dus helemaal niet meer zo lollig zijn,.Waar de politie en ambulance zijn handen vol aan heeft, Maar dat wordt altijd vergeten, het zijn die drugs he die doen van die rare dingen met je.

vergelijk het met drank want dat is echt ook hard drug, met drank kun je leuk omgaan maar heb je ook mensen die geen maat kunnen houden en een kwaaie dronk hebben. Nu dat is met andere drugs net zo, de 1 gaat er verstandiger of matiger mee om dan de ander en de 1 kan er ook wel eens minder goed tegen dan de ander.

dus ook met drank is de uitwerking wel eens verschillend. zoveel verschil is er echt niet, je kunt er met verstand mee omgaan maar ook als dakloze verslaafd aan raken of er geen maat in weten te houden waardoor je agressief of depressief kan worden.

als jullie het fijn vinden met gelijkgestemde te zijn prima, maar wij hebben in kleine groepen toch meegemaakt dat iedereen een top avond had en wel en niet gebruikte. Maar ik vraag dan geen mensen die er problemen mee hebben, Liefs die het kennen en er geen moeite mee hebben. En je gebruikt dan matig om inderdaad niet in te verschillende sferen te komen, geen balonnen dan en liever geen ghb. Met gelijkgestemde kun je wat meer "doorzakken" om het maar begrijpelijk te maken voor niet gebruikers.
ik als niet wapper had geen probleem met de wel-wappers. En volgens mij andersom ook niet.

(moet er wel bij vertellen dat wij wel een pilsje en een pretsigaretje er bij hadden, dus ook niet geheel vrij van drugs ;))
@Doddie: leuk verhaal om te lezen, ook herkenbaar, maar ook meteen een gedachte: hmmm, er liggen hier ook nog MDMA-kristallen, nog niet geprobeerd, zal ik het voorstellen?

We hebben vandaag nog de hele dag vrij en lief hoeft morgen pas aan het eind van de ochtend aan het werk....

(erg hé?)
maya ik ga jou natuurlijk niet op slechte gedachten brengen :-)
Haha, doddie, we zijn hier nog steeds nuchter aan het zijn, maar het is wel ter sprake gekomen, en wie weet, de dag is nog lang!
Even een vraagje... wij waren dit weekend voor het eerst in de fun (za), maar: we vonden het helemaal niet leuk. Obv de ervaringen (oa in dit topic - wat ik al jaaaren volg) hadden we ons een ontspannen, erotische, sexy avond voorgesteld met benaderbare mensen en open houdingen... Hebben we verkeerde verwachtingen gehad? Of troffen we een slechte avond?

Wat we ervaren hebben was namelijk dit: harde muziek (niet zo'n goede dj), mensen die vooral met zichzelf bezig waren (in actie of gesprek), geen oogcontact (daar was het overal te donker voor en mensen waren te gehaast). We voelden geen erotische spanning en het was echt vreselijke druk en warm, je moest in de rij staan om bv boven bij de kamertjes rond te lopen. Ook voelde de ruimte waar we even samen hebben gespeeld vies, het matras plakte en er waren geen handdoeken binnen handbereik...

Maar goed, misschien lag het ook aan ons. De eerste paar uurtjes waren we wel ontspannen en hebben geprobeerd oogcontact te krijgen met stellen die ons leuk leken (we kwamen echt om het swingen te ervaren en niet alleen om te kijken, we waren er zeg maar klaar voor). Ook toen we in de erotische ruimte waren en met elkaar speelden, probeerden we een open blik naar anderen te houden. Maar toen we ons even later niet meer prettig voelden, hebben we ons denk ik een beetje afgesloten.

Wellicht is een club, of de fun specifiek, gewoon niets voor ons, of troffen we geen goede avond...?
anoniem_45685 wijzigde dit bericht op 05-07-2011 19:51
Reden: woord veranders
% gewijzigd
Je had de verkeerde avond, als je vaak meeleest is het wel eerder aan bod geweest, de zaterdagavond is een avond met wat jonger publiek. Over het algemeen stond die al bekend als minder aktief. \Eerder zienen gezien worden en veel dansen en omkleden. Als er sex voorkomt is het vaak met eigen partner.

Kan me je teleurstelling voorstellen, Toch kan zo iets gebeuren, voelen andere ook een klik met jullie? Dat is natuurlijk ook nodig. en per avond kan het ook nog wel eens verschillen.

Je kunt altijd nog eens een andere avond proberen of andere club. Maar wat ik hoor is er wel een tendens dat er minder met andere wordt gedaan, heel veel stellen gaan tegenwoordig naar clubs om alleen wat met eigen partner te doen, en het heeft veel stellen die dat zoeken de club uitgejaagd,
Dank je Doddie, ik had inderdaad 'jong publiek' begrepen, maar had me niet goed gerealiseerd wat dat verder betekende.

Ik heb geen idee of anderen een klik voelden, wij voelden in elk geval weinig klik omdat (naar ons gevoel) niemand open stond voor oogcontact. Voor ons is dat wel de eerste stap naar een klik.

Op het moment heeft de club even voor ons afgedaan en kijken we verder in het swingerswereldje of privé daten mss beter bij ons past. Wie weet later ooit weer naar een club, maar dan weten we dat zaterdag in de fun gewoon niet aan ons besteed is.
Dasleuk: wat zonde van je avondje fun. Best gek, want wij vermaken ons juist prima op zaterdag, ook met anderen, maar misschien had je net niet de goede stellen voor jullie, kan toch?

Wij hebben precies hetzelde meegemaakt op vrijdagavond, dat was voor ons juist geen succes(trionight)

Misschien moeten jullie eens een andere avond proberen, of een andere club?
.
@dasleuk

We hebben nu vele clubs in Nl en D bezocht maar het blijft lastig een echt actieve club te vinden. Vaak is het rustig, kliekjes etc. Ondanks dat wij single mannen geen probleem vinden (soms zoeken we het op) is een lege club met wanhopige mannen niet leuk. Ook Mystique viel ons tegen (sorry, Dave). Monique kennen we niet.

Het grote probleem lijkt me te zijn dat paren wel willen maar niet weten hoe contact te maken. Oogcontact is niet genoeg, aanspreken is beter. Wellicht kunnen we een communicatietraining voor verlegen stellen opzetten...

Maar als je echt wat wilt, zoek dan de actieve avonden op.

Voor ons is de Fun nog steeds de beste club maar dan wel op een speciale avond: Sexpert. Actie verzekerd. De harde muziek blijft, de warmte ook. Handdoeken moet je weten te liggen want die zijn er volop.

In Duitsland kan ik je Insomnia (Berlijn) aanraden.

En mocht je voor actie gaan en extra mannen een spannend idee vinden: Erofeestjes. We hebben daar zowel met een paar als met extra mannen plezier gehad.
.
Hoi!

Ik ga vrijdag voor het eerst naar Mystique. Ben wel een beetje zenuwachtig! Maar ik heb er ook wel veel zin in. Nog nooit naar een PC geweest, lief wel.
.
Ik snap niet helemaal de opmerkingen dat ballonnen een slechte sfeer zouden kunnen brengen ? Het effect daarvan is toch na 2 minuten weer uitgewerkt ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven