***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
zo heb even geslapen en daar fijn van opgeknapt.

Spismuisje je ziet er dus echt zwanger uit! Wat spannend! ben echt heel benieuwd!!!

Witcke; eet smakelijk, ik kreeg spontaan zin in pannenkoeken toen ik je bericht las!

Ik ga zo de keuken in voor Luna, maceroni uit opperdepop!

Denk dat ik een afspraak voor morgen maak bij de ha voor Luna. Weet niet goed of het nodig is maar ze blijft hoesten en je hoort het roggelen......
* Witchke55 geeft een virtuele pannenkoek aan Leen en alle andere meiden.
Wat is het hier stil zeg ...
ja inderdaad stil! Waren de panenkoeken lekker?

Luna vond de maceroni lekker( dat wil zeggen dat ze het voor de helft opgegeten heeft! Was een grote overwinning aangezien ze de laatste weken haar lippen stijf op elkaar hield na 3 happen!)

Ga nu maar koken voor onszelf!

Vanavond komen er hier vrienden om voetbal te kijken!
Framboos.. ik mis Daan vreselijk! Helaas kan het even niet anders, maar het liefst zou ik hem elke avond ophalen en weer meenemen naar huis. Maar dat is voor de regelmaat van het ventje ook niet echt bevorderlijk natuurlijk.

Het lijkt wel alsof vriend er een stuk minder moeite mee heeft als ik en daar kan ik me nogal boos over maken. soms doet ie net of het hem helemaal niet uitmaakt dat ie Daan een hele week niet ziet.

Ik lig een beetje in de clinch met vriend. hij heeft met die nieuwe mensen afgesproken dat hij nog een aantal dagen in het café aanweizg is zolang hun exploitatievergunning nog niet rond is en zij dan kunnen draaien op de onze. We hadden dus afgesproken dat we dat juist niet zouden doen, zodat Daan gewoon lekker thuis kan zijn, maar nu heeft vriend zijn ouders dus al gebeld dat Daan nog een paar nachten blijft terwijl ik aan het werk was .
He bah Lievelust, wat balen!! Misschien helpt het een beetje om te zeggen dat dat hier ook zou kunnen gebeuren? Ik heb het idee dat vaders hun kind minder snel missen dan moeders. Vervelend, maar waar...

Wanneer komt Daan nu weer terug?
Dat elk half uur drinken lukt niet echt. Max weigert gewoon. De score van vandaag: 100cc melk, 1/2e kiwi, een klein bakje yoghurt en 70cc ORS. Dat houdt niet over.
Hij komt woensdag pas weer ipv zaterdag

Hè wat vervelend dat Max zo weinig heeft gegeten vandaag. Ik hoop dat het morgen weer wat beter zal gaan!
Lara dat is echt weinig. Hmm, kleine hapjes rijst?

Kan je misschien wat vocht met een spuitje in zijn mond spuiten? Op die manier de ORS erin krijgen bijvoorbeeld?

Gaat ander fruit er misschien beter in? Het is zo zielig als ze niks willen. Dat hebben wij 4 dagen gehad, maar toen lag hij wel aan het infuus dus was het minder belangrijk. Maar je voelt je echt hulpeloos.

Lievelust, heb je nu Daan in het weekend niet eens? Wat verchrikkelijk irritant zeg? Mijn man mist Finn overdag wel verschrikkelijk. Hij baalt ervan dat Finn de laatste paar dagen 's avonds zo vroeg in bed ligt.

Layla hoe gaat het met Zahra?

Witchke, hmmm pannekoeken, heb ik ook zin in!
lustje
Ah get Lief Lustje! Wat zielig voor je en vervelend dat je Daan zo lang moet missen! Ik kan me indenken dat je dat he-le-maal niet leuk vindt!

Lara, hmmm, Max heeft wel heel weinig gegeten! Kan je hem anders geen washand gedrenkt in de ORS geven? Ik ben ooit van de trap geflikkerd en lag toen twee weken in het ziekenhuis. (hersentjes waren geklutst) Ik wilde toen ook niet drinken toen ik van het infuus af was (mocht bijna naar huis), maar de verpleegsters gaven me een nat washandje waar ik meteen op begon te bijten. Zodoende kreeg ik toch wat vocht binnen!
Arm Lief Lustje! Dat duurt nog echt lang zeg... In het weekend ook geen tijd voor een tussenstop? Niet leuk!!!

Spitsmuisje: bedankt voor de tip! Nu heeft hij in elk geval weer een heel klein beetje meer binnen, want het werkte!

Swissie: kiwi was het enige dat hij wou. Voor appel, peer en mandarijn had hij vriendelijk bedankt.

Oei, nu huilt hij echt hard... tot later!
Nee, hij is van het weeknd dus niet hier en daar baal ik echt ontzettend van. Vriend heeft de auto nodig en mijn vader moet zelf ook weg, dus ik kan hem niet eens zelf gaan halen ofzo..bah!

Goeie tip trouwens van dat washandje Muis!
Ik kom even zwaaien en dan ga ik er vandoor. We gaan een lang weekend weg. Zal jullie missen lieverds!!!!
Drop, waar ga je naar toe? Veel plezier in ieder geval!
Hee Drop, veel plezier! (wat ga je voor leuks doen??)
Lara, wat naar dat Max ook zo ziek is. Ik ben met Zahra vanmiddag naar de ha geweest, want toen ik de oppas belde was haar koorts wel iets gezakt (39.1) maar ze greep ook naar haar oortjes. Gelukkig kon ik gelijk even langskomen. Hij heeft haar oortjes nagekeken maar het is geen ontsteking, ws zijn ze gevoelig omdat ze al een tijdje verkouden is. Wat de koorts betreft moet ik haar in de gaten houden en paracetamol geven (3 per 24 uur). Als ik morgen rond een uur of 10 nog geen verbetering merk moet ik meteen weer langskomen, want hij wil ze dan nog even zien voor we het weekend ingaan. Vanavond heeft ze gelukkig wel goed gegeten en gedronken. Ze had rond half 7 39.4 koorts dus ik heb haar weer een zetpilletje gegeven en nu ligt ze op bed. Ik ga ook maar op tijd naar bed, want vannacht zal het wel weer hommeles zijn. Ik loop ook echt op mijn tandvlees hoor, ben al weken aan het kwakkelen en heb vandaag ook de hele dag hoofdpijn gehad.

Muis, ik zou nog niet testen hoor, gewoon je menstruatie afwachten. Mijn lijf heeft me ook vaak genoeg voor de gek gehouden toen ik bezig was met zwanger worden. Mijn ervaring is dat je jezelf ook zwanger kunt praten met allerlei kwaaltjes (ik duim wel voor je hoor!). Ik heb zelf gisterenmiddag een test gedaan maar die was negatief. Ik wacht nu rustig mijn menstruatie af en anders test ik volgende week nog een keertje, maar ik reken nergens meer op. Het zou ook wel echt een gelukstreffer zijn hihi.

Ik ga weer ff bankhangen.
Heel veel beterschap voor Zahra!

Ik duik de bank op en ga ook vroeg naar bed. Ik vind het best pittig, een ziek kind als je zelf ook ziekig bent. Normaal maak ik me ook helemaal niet zo snel zorgen, maar ik vind het toch wel erg vervelend dat hij geen vocht wil opnemen. Hopelijk gaat het morgen een stuk beter, mara ik hou de washandjestip in elk geval erin. Nogmaals dank Muis!
He bah lievelust wat vervelend dat je Daan zo lang niet kan zien! Begrijp heel goed dat je boos bent op je vriend! Begrijpt hij jou wel? Waarom je boos bent? Bah! is het ook geen optie dat je schoonouders een middag ofzo met Daan naar jullie toekomen?

Layla; hoop dat je inmiddels lekker ligt te slapen! Zwaar is het moederen zo toch he?! Helemaal als je zelf ook niet lekker bent! voor jou en Zahra!

Lara; Max heeft inderdaad niet veel binnen gekregen vandaag! wat een handige tip van spitsmuis en helemaal fijn dat het werkt! Ook voor jou en Max

Dropneus; veel plezier het weekend!

Ga nu douchen en naar bed, visitie ging laat weg, was wel gezellig! Tot morgen!
Lievelust: en met de trein? Oh vreselijk, ik weet hoe het is om fulltime te werken, maar ik snak naar mijn kind om 18 uur hoor! Ik maak géén overuren, ik wil naar huis! En in het weekend is Robbie van míj!

OK, ik ben een beetje vroeg wakker. We hadden gisteravond pizza gegeten, laat, en ik had een enorme dorst net, én honger, én zin in koffie en een peuk. Mooi dat ik dan niet meer kan slapen. Heb nu twee glazen water, een banaan en een peuk op, nu ben ik met de koffie bezig. Heerlijk!

Arme Mx, arme Zahra. Zieke kindjes zijn zíelig! Hoop dat het vandaag met allebei beter gaat (en dan gaat het met de mama's ook beter!)

Ik ga binnenkort maar es een tandenborsteltje kopen voor Robbie. Er is al een leeg bekertje voor hem in de badkamer *smelt* :-)

Swissie wat een goeie tip van die schoentjes! EN wat goedkoop! Ik ga nu meteen bestellen! Zocht ze al langer hier maar ze zijn hier erg duur. Zo, heb ze besteld, en meteen maar gemeld dat ik ene goed adres weet voor volautomatische, goedkope webshops. Want daar hebben ze nog niet veel kaas van gegeten :-)

Lara, Als Robbie's EEG helemaal goed is dan zullen ze de epileptiemedicatie inderdaad eerder gaan afbouwen, maar zo heel vlot zullen ze dat niet doen. Ze zijn daar heel terughoudend mee. Er zijn geen getallen wat betreft die gevolgen, maar ze zeggen dat 20% tot 30% er überhaupt 'iets' aan overhoudt. Robbie had een atypisch ziekteverloop waardoor de kans natuurlijk groter wordt. Vandaar ook al die testen de komende tijd. De artsen hier vangen hem heel goed op, niets wordt over het hoofd gezien en alles wordt direct gedaan. Geeft wat dat betreft weer een prima gevoel!

Wat dat linkeroog betreft: Als het de oogzenuw is, wordt het lastig om er wat aan te doen. Dan zou het inderdaad door de meningitis komen. Is het de lens, zoals bij bijna alle bijziende mensen, dan komt het waarschijnlijk niet door de meningitis maar dan ziettie gewoon slecht. Dan gaan we zodra het mag laseren. Ik hou niet van brilletjes voor mijn mooie jongetje.

Even over oortjes: ik heb van onze kinderarts begrepen dat baby's ook naar oren grijpen ter geruststelling en om ermee te spelen. Op een gegeven moment ontdekken ze die oren gewoon en vinden ze het leuk om eraan te zitten. Natuurlijk, als een baby koorts heeft én naar oortjes grijpt moet je wel even langs gaan, maar bij gewoon oren grijpen is er vaak niets aan de hand. Dat wist ik niet, dus weer wat bijgeleerd.

Zo. Nu nóg een kop koffie. Lekker!
Goedenmorgen Xaloy, je bent er inderdaad vroeg bij. Hoe laat moet je naar kantoor?

Leuke schoentjes he! Ik heb er ook meteen een aantal paren besteld. Finn staat bijna de hele dag, en dan is het toch echt veiliger met schoentjes aan.

Lara en Layla, hoe zijn jullie en jullie zieke kindjes de nacht doorgekomen? Minder koorts, meer eten? Ik hoop dat het weer de goede kant opgaat.

Leen, heb ik eroverheen gelezen of heb je nog niet geschreven hoe je tweede gesprek ging?

Hier niet veel nieuws onder de zon. Gisteren lekker een thuiswerk dag gehad en veel met Finn gespeeld. Vandaag lekker weer zo'n dag.

Als maandag een juiste beslissing wordt genomen moet ik voor eind maart een kleine week naar Amerika voor due dilligence. Daar zou ik wel erg veel zin in hebben. Dat zouden mijn eerste eigen investerings-beslissingen worden. Spannend!

Ga ook even koffie maken.
Beterschap voor Max en Zahra !

Veel plezier dit weekend dropneus !
Pff Xaloy...op dat tijdstip heb ik echt geen zin in bananen

Wanneer is de uitslag van de EEG? Goed dat hij zo intensief in de gaten gehouden waort, maar het lijkt me zo frustrerend. Is die meningitis eindelijk achter de rug, maar ook nog steeds niet.

Max heeft vannacht om 3:30 bijna een hele fles gehad. Net wilde hij niks, maar hij huilt al wat minder dat gisteren. Het gaat de goede kant op!

Zo, ik sleep me maar eens naar kantoor. Ben nog niet topfit, maar wel weer beter dan gisteren.
Lara, fijn dat Max in ieder geval weer zin had in een hele fles.

Heel veel succes vandaag met werken, gelukkig is het vrijdag.

Ik ga ook maar eens mijn werk erbij pakken. Finn ligt nog te slapen, dus ik heb even rustig de tijd.
Hoe is de nacht verlopen Layla, is de koorts inmiddels gezakt?

MAx zo te horen aan de beterende hand, goed zo Maxje, ga zo door! Lekker eten en drinken vandaag!

Xaloy, het is idd wel fijn dat ze hem zo goed in de gaten houden! Die medicatie die hij nu nog krijgt zijn dat dan zetpilletjes of een drankje? Hoe gaat dat? Jij bent wel vaker vroeg wakker volgens mij! Ik ben dus echt nooit eerder mijn bed uit dan noodzakelijk is! (ben jij altijd al een ochtendmens geweest?)

Veel plezier dit weekend Dropneus! Waar ga je naar toe?

Misschien dat wij in de voorjaarsvakantie een klein weekje naar Londen gaan, mijn broer woont daar sinds kort. We twijfelen alleen nog een beetje, want Londen met een kind en een baby is niet zo heel veel aan denken we en dan kunnen we misschien beter in de zomer gaan...

We gaan in ieder geval in mei een paar dagen kamperen bij de Beekse Bergen, bij het Safaripark. Je hebt daar ook een groot Speelland. Als je op de camping staat mag je onbeperkt naar het Safaripark en het Speelland. Erg leuk! Hebben we 2 jaar geleden ook al eens gedaan.

Jij gaat toch ook al bijna op vakantie Spitsmuis? Begin feb toch?

Leen, die baan is bij een groot bekend museum als programmeur voor niet-museale activiteiten. Ben er nog niet uit wat ik doe. Ik denk dat ik gewoon een brief schrijf en het probeer, denk toch niet dat ik word uitgenodigd. Maar idd niet geschoten is altijd mis...

Spannend naar Amerika Swissie! Hoop voor je dat het doorgaat!

Lievelust, wat rot zeg dat je Daantje nu zo moet missen. Misschien is de trein/bus in het weekend idd een optie? Fachatman zou er idd ook véél minder last van hebben als mij! Mannen hé...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven