de Prikbitches
zaterdag 9 juli 2011 om 06:52
zaterdag 9 juli 2011 om 07:46
quote:dolfijntje01 schreef op 08 juli 2011 @ 19:13:
Merel hoe voel je je verder? Voelt het als een aankomende menstruatie of anders?
Ik weet het niet, nu nog steeds niks te zien. Ik heb wel steeds meer het gevoel van zou het dan toch zo zijn?? Maar nog steeds durf ik er niet op te hopen. Nu 6 dagen over tijd.
Ik ben moe, voel me met vlagen ook wat misselijk. Maar dat is niks nieuws want dat heb ik elke maand.. Toch maar een test kopen denk ik, dan weet ik het maar..
Merel hoe voel je je verder? Voelt het als een aankomende menstruatie of anders?
Ik weet het niet, nu nog steeds niks te zien. Ik heb wel steeds meer het gevoel van zou het dan toch zo zijn?? Maar nog steeds durf ik er niet op te hopen. Nu 6 dagen over tijd.
Ik ben moe, voel me met vlagen ook wat misselijk. Maar dat is niks nieuws want dat heb ik elke maand.. Toch maar een test kopen denk ik, dan weet ik het maar..
zaterdag 9 juli 2011 om 08:45
Deze (stille) meelezert leest iedere keer vol ontroering de stukjes van Merel (ook van anderen natuurlijk maar Merel zit nu zo in mijn hoofd dat ik toch elke keer even kom spieken). Meid wat word jij heen en weer geslingerd qua emoties. Wat een spanning en hoop die je probeert te onderdrukken.
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik heel hard voor jou aan het duimen ben, niet om nog meer hoop te creëren maar gewoon omdat je het zo ontzettend verdient.
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik heel hard voor jou aan het duimen ben, niet om nog meer hoop te creëren maar gewoon omdat je het zo ontzettend verdient.
zaterdag 9 juli 2011 om 10:13
Ik heb de test net gekocht. Maar eerder dan morgenochtend ga ik niet testen. Ik wil het met ochtendurine doen..
Kaetje ik word van beide zenuwachtig. De reden dat ik niet durf/wil testen komt omdat de test negatief kan zijn. De reden dat ik wel wil testen is inderdaad dan weet je het maar..
Ik wil mezelf niet gek maken, want stel dat het toch niet zo is dan kom je weer met een harde klap op de grond terecht en dat doet zeer..
Kaetje ik word van beide zenuwachtig. De reden dat ik niet durf/wil testen komt omdat de test negatief kan zijn. De reden dat ik wel wil testen is inderdaad dan weet je het maar..
Ik wil mezelf niet gek maken, want stel dat het toch niet zo is dan kom je weer met een harde klap op de grond terecht en dat doet zeer..
zaterdag 9 juli 2011 om 10:45
Och Merel, wat een tegenstrijdigheden qua gevoelens Ik hoop zo gigantisch op een wonder bij jullie. Sterkte vandaag met het niet weten en ik duim gigantisch voor je.
Taartje en Abc, voor jullie komt D-day ook erg dichtbij! Zo herkenbaar het niet in slaap kunnen vallen van het fantaseren en piekeren. Wat zou het toch mooi zijn als jullie zwanger zouden zijn.
Kaetje, ik schreef niet mee vanaf het begin. Ik heb nog een hele tijd op Flair geschreven met een clubje die ook niet zwanger werd. Maar toen dat clubje allemaal een positieve test had ben ik hier gaan zoeken en jullie gevonden
Floortje, wat goed om te horen dat het allemaal goed gaat! Fijn hoor en laat die buik maar heerlijk aan de wereld zien hoor!
Taartje en Abc, voor jullie komt D-day ook erg dichtbij! Zo herkenbaar het niet in slaap kunnen vallen van het fantaseren en piekeren. Wat zou het toch mooi zijn als jullie zwanger zouden zijn.
Kaetje, ik schreef niet mee vanaf het begin. Ik heb nog een hele tijd op Flair geschreven met een clubje die ook niet zwanger werd. Maar toen dat clubje allemaal een positieve test had ben ik hier gaan zoeken en jullie gevonden
Floortje, wat goed om te horen dat het allemaal goed gaat! Fijn hoor en laat die buik maar heerlijk aan de wereld zien hoor!
zaterdag 9 juli 2011 om 11:35
dank voor jullie adviezen en het delen van jullie gevoelens. Ik denk inderdaad dat ik onze twijfel en wens al ga bespreken met ze en dan is een mogelijke zwangerschap niet zo'n enorme schok. Wie schreef het ook al weer? het is niet zo dat deze vriendinnen echt op de hoogte waren van de wens voor de vorige zwangerschappen, of hoe zeg ik dat. Dat was meer logisch, ik had mijn man leren kennen en dat we kinderen wilden was geen geheim, en dat we na ons eerste kind er nog een wilden, lag ook in de lijn der verwachting. Het is meer dat ik nu eigenlijk na de vorige keer min of meer uitgesproken heb dat het klaar was, zo voelde ik dat ook toen en dat ik daar nu van terug kom. De reden dat ik het niet zou vertellen is omdat ik toch bang ben dat het voor een deuk of erger in de vriendschap zorgt, vooral als ik het uitgesproken heb en een maand later zwanger zijn. Gewoon omdat die confrontatie te pijnlijk zou zijn. Er is ook een behoorlijke kans dat we toch besluiten het niet te doen en ook een kans dat het niet gaat lukken, vanwege mijn leeftijd heb ik ons nog tot eind van dit jaar gegeven om het uberhaupt te proberen, is het dan niet gelukt of hebben we dan niet de knoop doorgehakt, dan is het een definitief nee. En dan denk ik weer, moet ik bij hun voor die pijn zorgen als er toch een behoorlijke kans is dat het er toch niet van komt. Nou ja, ik hoop (en denk) dat de vriendschap wel sterk genoeg is hiervoor.
Nogmaals dank en voor ieder die het hier nodig heeft, geluk en sterkte met het wachten en hopen.
Nogmaals dank en voor ieder die het hier nodig heeft, geluk en sterkte met het wachten en hopen.
zaterdag 9 juli 2011 om 11:45
Arwen, ik heb een vriendin die van haar eerste in een maand zwanger was en van haar 2e in twee maanden. Daar kan zij niks aan doen en daar kan ik niks aan doen. Hoewel ik wel een klein steekje voelde misschien gun ik het haar (en haar man) ontzettend dat zij geen problemen hebben om zwanger te worden.
Nu ik zelf een kindje heb weet ik dat de wens voor een 2e (of 3e) net zo groot kan zijn als die voor een eerste. Ergens denk je dat je dankbaar moet zijn dat je er al eentje hebt (en dat ben je natuurlijk ook!!!) maar toch voelde ik al heel snel een brandend verlangen naar een 2e zwangerschap en een 2e kindje. Het was meer aanwezig dan de wens voor onze eerste. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke situatie en het zijn mijn gevoelens. Maar ik denk juist dat je vriendinnen ergens ook wel kunnen begrijpen dat jullie verdrietig zullen zijn als jullie besluiten toch voor een 3e te gaan en het lukt niet. Je hebt al twee kinderen en dat is een heel rijk bezit maar dat wil niet zeggen dat je niet ook heel graag een derde kan willen.
Nu ik zelf een kindje heb weet ik dat de wens voor een 2e (of 3e) net zo groot kan zijn als die voor een eerste. Ergens denk je dat je dankbaar moet zijn dat je er al eentje hebt (en dat ben je natuurlijk ook!!!) maar toch voelde ik al heel snel een brandend verlangen naar een 2e zwangerschap en een 2e kindje. Het was meer aanwezig dan de wens voor onze eerste. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke situatie en het zijn mijn gevoelens. Maar ik denk juist dat je vriendinnen ergens ook wel kunnen begrijpen dat jullie verdrietig zullen zijn als jullie besluiten toch voor een 3e te gaan en het lukt niet. Je hebt al twee kinderen en dat is een heel rijk bezit maar dat wil niet zeggen dat je niet ook heel graag een derde kan willen.
zaterdag 9 juli 2011 om 13:01
Oooh, wat een opluchting Sophy! Pfieuw!
Merel: jij bent zo'n enorme kanjer dat je het gewoon op kan brengen om te wachten. Ik zou het gewoon NU willen weten als ik jou was. Al kan de klap dan natuurlijk wel weer enorm hard aankomen. Ik duim iig. Enneh... morgen is het mijn geluksdag. Dus ik zal een portie geluk jouw kant opblazen!
Merel: jij bent zo'n enorme kanjer dat je het gewoon op kan brengen om te wachten. Ik zou het gewoon NU willen weten als ik jou was. Al kan de klap dan natuurlijk wel weer enorm hard aankomen. Ik duim iig. Enneh... morgen is het mijn geluksdag. Dus ik zal een portie geluk jouw kant opblazen!
zaterdag 9 juli 2011 om 13:43
Hallo, ik was zelf een topic begonnen, maar werd op deze gewezen, hier mijn verhaal, 8 jaar geleden gestopt met de pil, na 4 x een positieve test wat toch weer over ging in menstruatie de langste was 10 weken, net geen verloskundige,naar de 4 e x gebeurde er niks meer, bijna geen menstruatie meer 1 x in het jaar, doorverwezen naar gyneacologie, daar werd ik aan chlomid gezet, met mededeling dat hey aan mij lag, na 1,5 was ik dat gedoe op comando zo zat dat ik ermee ben gestopt, nu aantal jaar later toch weer onderzoeken maar dit x wel ander ziekenhuis academisch, weer compleet door de molen, en wat was onze grootste verbazing, we Kunnen op de natuurlijke manier helemaal niet zwanger worden, zaad van mijn man us van hele slechte kwaliteit dus kan het alleen via icsi, nou zijn vorige week alle onderzoeken afgerond en krijgen we volgende week de laatste uitslagen en behandelplan, vind het erg spannend allemaal,
zaterdag 9 juli 2011 om 13:52
Hallo Sherto,
Welkom hier. Je hebt al heel wat meegemaakt zeg. Wat slordig van het eerste ziekenhuis dat ze niet ook even het zaad van je man getest hebben. Dat is de eenvoudigste test die er bij zit!
En dus al 4 miskramen gehad, dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten denk ik.
Hoe kijkt je man er tegenaan? Spannend dat jullie het traject in gaan. Er zijn hier al veel voorbeelden van vrouwen die zwanger geworden zijn via ICSI of IVF maar jammergenoeg niet iedereen. Het is en blijft een onzekere tijd...
Welkom hier. Je hebt al heel wat meegemaakt zeg. Wat slordig van het eerste ziekenhuis dat ze niet ook even het zaad van je man getest hebben. Dat is de eenvoudigste test die er bij zit!
En dus al 4 miskramen gehad, dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten denk ik.
Hoe kijkt je man er tegenaan? Spannend dat jullie het traject in gaan. Er zijn hier al veel voorbeelden van vrouwen die zwanger geworden zijn via ICSI of IVF maar jammergenoeg niet iedereen. Het is en blijft een onzekere tijd...
zaterdag 9 juli 2011 om 14:01
Hoi kaetje, zaad van man was wel getest, alleen niet zo slecht als nu schijnbaar, weten nu ook niet waar de fout ligt, maar is niet belangrijk ook meer, zowel mijn man en ik zijn er nu ingestapt veel minder gestressed als de vorige x, eigenlijk klinkt stom maar met een hoop lol, we willen niet meer geleefd worden, we hebben nu zoiets van lukt het leuk mooi en zoniet komt het ook wel goed, en dat was een paar jaar geleden wel anders
zaterdag 9 juli 2011 om 17:09
Jemig merel, spannend zeg! Hier wordt iig stiekum geduimd. En ook voor abc en taartje natuurlijk.
Ik krijg het niet meer goed bijgelezen dames, nu ik weer aan het werk ben... Maar ik leef met iedereen mee hoor! Van de week overigens een goede vriendin van mij die na jaren van pogingen en terugplaatsingen eindelijk zwanger is, zo fijn! Houd moed!
Ik krijg het niet meer goed bijgelezen dames, nu ik weer aan het werk ben... Maar ik leef met iedereen mee hoor! Van de week overigens een goede vriendin van mij die na jaren van pogingen en terugplaatsingen eindelijk zwanger is, zo fijn! Houd moed!
zaterdag 9 juli 2011 om 20:08
Oh Merel...............ik hoop het toch zo voor je!!!
Soof: jee meid, wat moet jij in de rats gezeten hebben. Gelukkig dat alles goed is zeg!
Voor iedereen een dikke knuffel!
En oh ja, wat de stemactie voor vlinderkind allemaal niet te weeg brengt: ik had een mail met de link naar vrienden en familie gestuurd, iedereen stuurt hem ook door naar anderen en net belde een vriendin dat zij deze week met haar familie een avondje gaat bollenpellen en de opbrengst gaat naar vlinderkind! Tof he! En een heel goed vriend van me wordt in september 50, hij geeft een groot feest en vraagt geen kado maar wil geld vragen om te doneren aan Debra (de andere patientenorganisatie voor E.
zo lief allemaal!
Soof: jee meid, wat moet jij in de rats gezeten hebben. Gelukkig dat alles goed is zeg!
Voor iedereen een dikke knuffel!
En oh ja, wat de stemactie voor vlinderkind allemaal niet te weeg brengt: ik had een mail met de link naar vrienden en familie gestuurd, iedereen stuurt hem ook door naar anderen en net belde een vriendin dat zij deze week met haar familie een avondje gaat bollenpellen en de opbrengst gaat naar vlinderkind! Tof he! En een heel goed vriend van me wordt in september 50, hij geeft een groot feest en vraagt geen kado maar wil geld vragen om te doneren aan Debra (de andere patientenorganisatie voor E.