En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
En ik maar denken dat een deel van de fun van kamperen juist die toiletrol is... *kampeer nitwit*

GB, succes komende week, hopelijk heeft de ziekenhuisopname het gewenste resultaat voor je moeder, en probeer inderdaad ook wat tijd voor jezelf over te houden de komende week.

De lasagna vanavond was heerlijk! Ik heb de bladen dunner gemaakt dan vorige keer, en ik heb ze 4 sec geblancheerd. Ze waren perfect van structuur zo en door de dunnere laagjes kreeg je ook een duidelijk laagjeseffect op het bord. Dank voor jullie tips!

Misschien is zoiets dan iets voor je, Teig:

Je lasagne ziet er héérlijk uit.
de bbq was erg gezellie en lekker.en de hele avond droog gehouden.

@GB beterschap voor je moeder.de rest ben ik ff kwijt.solly....(resultaat van 3glaasjes rosee)
Hahaha weten jullie dat ze op veel campings tegenwoordig gewoon wc papier op de wc's hebben hangen .

Maar ik zou het echt wel een keer doen met een rol wc papier over de camping lopen als je dat nog nooit gedaan hebt om het ultieme kampeer gevoel te krijgen

Hebben lekker stokbrood etc op,inmiddels ook al 2 films gekeken en lekker wat biertjes op
Zo, Winnie is weer thuis.

Compleet gezandstraald en met coupe windhoos!

@Sart: feest was op het strand van IJmuiden.

We hebben echt prachtig weer gehad. Op het feest-terrein merkte je amper iets van de wind.
fijn dat je het leuk gehad hebt WP!!!

ik zit nu aan toppers 2008 (oepssss)
Hahaha Desteny! Geniet lekker van de Toppers joh! Ik vind ze ook leuk hoor!

Fijn dat de barbeknoei geslaagd was!
leuk te weten dat jij ut ook leuk vind!

lekker meejoelen!!

het raam staat open....
Hahaha denk je wel een beetje om de buren Desteny?
@GB: je plaatje doet t helaas niet, als ik google dan zie ik een roodwitblauw gehaakte toiletrolhouder... heb een vaag vermoeden dat dat wel klopt met wat je had willen posten? Lijkt me inderdaad een stuk charmanter dan met een losse rol, ik bedoel, dan weet iedereen wat je gaat doen...

Desteney en winnie, fijn dat jullie zulk goed weer hadden en hebben genoten vanavond!
Dat was idd het plaatje, Teig. En als je wc rol in een rood/wit/blauw gehaakte hoed zit, dan heeft men natuurlijk géén idee wat je gaat doen, als je richting badhuis loopt.

Hoe zuidelijker ik kwam, Dolfje, hoe minder toiletten mèt papier, helaas.

Winnie, goed te horen dat het leuk was.

Desteny, je hebt wel de topper-smaak te pakken geloof ik.
ssstttt.......
Goedemorgen ladies, zo ff lekker 2 uur beesten. Vanmiddag hebben we een uitvoering van het orkest van m'n schoonzus. Die speelt cello. Ze gaan allerlei muziekstijlen spelen, van rock tot zigeuner. Ben benieuwd.

Vanavond eten we Jamie's vispie.

Hier het recept GB. Wij vonden het allebei niets. Er zat 3 dl wijn per pakketje in. Dat vond ik teveel en ik had het teruggebracht tot 1,5 dl. Maar de smaak van de zalm en courgette werd helemaal weggedrukt door de wijn.

zalm en papillotte

Inderdaad, hoe zuidelijker hoe minder toiletpapier en wij zitten meestal op simpele trekkerscampings en daar hangt nooit toiletpapier.

Heerlijk stokbrood met smeersels, Dolfje. Waren het leuke films?

Win, fijn dat je goed weer had.

Dest, jij ook! Het knapte hier gelukkig 's middags ook op.
Ah Winnie da's hier vlak in de buurt! En 't was inderdaad lekker weer gisterenmiddag.

KV 2 uur beesten eh ?!?!?!

Vandaag eten we Ottolenghi's Black Pepper Tofu. Ik maak er rijst bij en nog wat spercieboontjes. Ben benieuwd als je naar de hoeveelheden peper en knof kijkt breekt het zweet je al uit (bij mij althans, en ik ben niet zo kinderachtig wat dat betreft...)

Vanmorgen nog 2 uurtjes sportschool en als het vanmiddag mooi weer is gaan we nog een rondje fietsen hier in de buurt. Ik hoorde net alleen op de radio iets over regen vanmiddag.. ??!! Nou ja maar even afwachten.

Fijne dag allemaal!

Hihi Sartan, 2 uurtjes sportschool, net als jij. Eerst ff spinnen en dan aan de gewichten trekken.

Klinkt inderdaad heftig dat gerecht. Ben benieuwd!
Dank je voor het recept, KV, maar als jij niet enthousiast bent laat ik het voor wat het is. Ik vind van die pakketjes vaak wel makkelijk, en het ziet er leuk uit. Maar dan ga ik deze niet proberen.

Sart, dat lijkt me héél heftig, met al die knof en peper en chilli's. Ben benieuwd. Ik zou me er niet zo snel aan wagen als ik het alleen had gelezen, maar ik ben erg nieuwsgierig naar jouw recensie.

Plannen zijn hier omgegooid. Ik haal mijn moeder vanmiddag op. Mijn vader blijft vandaag thuis, die komt pas morgen. Dus eet ik alleen met mijn moeder even ergens. En mijn moeder is véél makkelijker dan mijn vader en bovendien dol op Italiaans. Ik denk dat ik kijk of het lukt om hier in de buurt bij een leuke, kleine trattoria te eten. Moet alleen even de openingstijden van de keuken checken, want we moeten wel vroeg eten.
Haha, Teig, misschien kom je wel een hele andere Teigera tegen al kamperend en wil je nooit meer anders... Helemaal nu je weet dat je niet per se met je toiletrol over de camping hoeft rond te sjouwen.

Hoe voel je je vandaag, Drift? Aan de ene kant jammer dat je logeerpartij niet doorging, maar kan me wel voorstellen dat je liever thuis bent als je niet lekker bent. Zijn vriendin en dochter opgeknapt?

Lastige week voor de boeg, GB! Hopelijk pakt het allemaal goed uit voor je moeder! Denk ook aan jezelf. Leuk dat je vanavond even met je moeder kunt gaan eten voordat ze opgenomen wordt!

Ziet er goed uit, Teig, die lasagne! Leuk dat het zo wel goed gelukt was!

Fijn dat je een leuke avond gehad hebt, Winnie!

Dat is inderdaad een hoop sjalot, knof, peper en chili! Doe jij die chili er wel in? Heftig en ik ben ook niet lullig in het gebruik van die ingrediënten, maar dit is véél! Ben heel erg benieuwd, want het ziet er wel erg lekker uit!

Ik maak vandaag Zeeuwse vispot.
Ik voel me voor het eerst in dagen wat beter. Erg fijn. Heb ook heel goed geslapen. Dochter van vriendin belde me zojuist of ik zin heb mee te gaan picknicken Dus ik rij zo die kant op. Vriendin vertelde me dat het met iedereen daar in huis weer wat beter gaat (haar vriend voelde zich ook al niet zo lekker). Wordt vast een leuke dag!

Sart, dat klinkt als ik erg gewaagd recept, ik ben benieuwd.

Winnie, fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben.

GB, gezellig dat je van plan bent met je moeder ergens te gaan eten. Ook een fijne afleiding voor haar zo vlak voor ze naar het ziekenhuis moet. Spannend allemaal, ook voor jou.

En wat een hoop sportiviteit hier op de vroege zondagochtend!

Fijne dag allemaal
Goed te horen dat je weer bent opgeknapt, Drift. En het hele gezin van je vriendin ook. Leuk, picknicken. Fijne dag!

Ha, Lampje, die Zeeuwse vispot had ik al een tijdje niet voorbij zien komen. Kon natuurlijk niet in de contactgrill.
Goed dat je wat beter voelt vandaag, Drift! Fijne dag!

Precies, GB, dus nu ik even in-between-contactgrills ben, is er weer 'ruimte' voor de vispot...
@KV: ik keek naar je recept van de zalm, en volgens mij moet er 3 eetlepel witte wijn per pakketje bij. En dus niet zoveel als jij gedaan hebt...

@GB: volgens mij is de pintxos-tent redelijk vroeg open... misschien vind je moeder dat ook wel leuk en lekker.

@Drift: veel plezier met je picknick vandaag, fijn dat jij en je vriendin weer opgeknapt zijn. Niet te veel zomerfruit he?

@Sartan: wauw, dat recept is heftig... ik kan me niet voorstellen hoe het gaat smaken. Ben heel benieuwd naar je bevindingen! Hoeveel chilipepers ga je erin doen?

Vanavond een simpele maaltijd van gebakken aardappels, een kipcordonbleu en in balsamico omgeschepte cherrytomaatjes en courgette uit de oven.
In-between-contactgrills

*is nu echt weg*
Keuken van trattoria gaat om 6 uur open. Ik moet echt vroeger ergens eten, want ik wil rond kwart voor 7/ 7 uur richting ziekenhuis. Jammer.
Lief dat je meedenkt, Teig. Heb ook aan de pintxostent gedacht. Heb ik ook al een keer met mijn moeder gegeten en ze vond het ook lekker. Maar ik ben met de auto, omdat mijn moeder natuurlijk niet echt mijlen kan lopen, en parkeren is daar natuurlijk lastig.
quote:Teigera schreef op 10 juli 2011 @ 10:33:

@KV: ik keek naar je recept van de zalm, en volgens mij moet er 3 eetlepel witte wijn per pakketje bij. En dus niet zoveel als jij gedaan hebt...

Le.zen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven