Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Hello,

He Margriet jij ook aan het kwakkelen, getver,kan je er iets tegen doen, die schommelingen in je bloeddruk?

Hier slechte avond, nog slechtere nacht en dus geen fitte ochtend,waarin ik even niet weet hoe de komende 9 wkn nog door te komen, ben het net als jij Margriet weer even zat!

Harde buiken, beurse plekken door schoppende baby, last van rug en heupen, en dus door slecht nacht moe, moe en moe.

Hmmmm niet echt goed voor humeur en hormonen vrees ik.

Wil niet te veel klagen bij Love-man, is voor hem ook niet echt een onbezorgde tijd zo, en ik snap dat het voor hem niet leuk is mij zo s,ochtends achter te laten.

Ok ook goed nieuws, groei-echo en plecenta lokalisatie waren beide goed! Tis geen kleine jongen maar heb geen reuze baby in mijn buik, alhoewel....hoe groot kan die nog groeien denk ik wel es?!?

Grtjesssssss
@ Deernie, haha mijn vriend had ook al een leuk shirt vast maat 74. Dat is voor volgende lente/zomer.

@7up, wat een verhaal. Heel veel sterkte.

@Anaiteb, welkom

@Zonnebloem, Zelf zou ik het geen probleem vinden als mijn neefje de tweede naam krijgt. Geeft toch aan dat jullie dezelfde smaak hebben. Lijkt me juist leuk!

Enne, hoe is de babykamer?

@Margriet, voorzichtig aan doen.

Dinsdag heb ik het kraampakket gekregen, daar wordt je ook niet vrolijk van

Woensdag bij de verloskundige was alles weer goed. Vanochtend bloed laten prikken.

De komende week ben ik alleen thuis, vriend is met de scouting op kamp. Ben benieuwd of het me allemaal gaat lukken. Waarschijnlijk zijn we het weekend daarna alletwee hartstikke moe.

Gisteren een feestje gehad en het was zo gezellig. Ik ben veel te laat naar huis gegaan. Vandaag maar een dagje rustig aan doen en vroeg naar bed.
Hoi hoi,

Bedankt voor de reacties op de naamkeuze, ik denk dat we het naar gewoon gaan doen die naam als het een jongen wordt... Hoewel ik wel heb gedroomd dat iemand in mijn omgeving bijna dezelfde naam heeft gekozen... Zou toch niet een voorspelling zijn? Hahaha.

Loveland en Magriet, wat vervelend dat jullie zo veel last hebben van allerlei kwaaltjes... En dat flauwvallen is echt schrikken of niet? Dat maakt het toch zwaar de zwangerschap.. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met jullie.

Loveland wel fijn dat de placenta lokalisatie en groei echo goed waren! Ik krijg over een week de placenta echo.. maar weet eigenlijk al dat dit goed zit, want dit kwam naar voren bij de 3d echo.

Juffie fijn dat je weer een echo krijgt, ook al is het niet meer nodig.. Blijft toch speciaal om de baby te zien! Maandag krijg ik de anti-D prik, vooraf eerst bloedprikken in het ziekenhuis. Super dat je zo fijn slaapt, en snel in slaap valt.. Ik merk zelf dat ik wat meer wakker ben 's nachts, en lig te woelen..

Hebben jullie ook last van je borstbeen/ribben? Als ik wat ineengedoken in slaap val, wordt ik wakker met pijn. Of wanneer ik wat ingezakt zit, krijg ik ook last... Ze zeggen dat wanneer over een aantal weken de baby indaalt, je bovenaan bij borstbeen weer meer ruimte krijgt en dat de pijn dan verdwijnt.

C77 wat fijn dat je dochters op de nieuwe kamer goed slapen. Is toch spannend of ze niet gaan keten 's avonds of niet? Haha. Hoe oud zijn je dochters ook alweer?

xxxjes: leuk he die grote kraamverbanden in je kraampakket? Hahaha. Volgende week dus zonder manlief? Goed je rust nemen als dat kan!

Zijn er meer dames die op zoek zijn naar je enkels??? Help! Ik kan de mijne niet meer vinden namelijk.... Dikke olifanten voetjes hier..

Fijn weekend!
xxxjes; de kinderkamer is net bezorgd.. Hopelijk staat hij van het weekend in elkaar! Ben benieuwd hoe het staat!
Afgelopen week meteen weer volop aan het werk geweest en zelfs meer uren gemaakt dan volgens mijn contract zou moeten, maar dat haal ik in een andere week wel weer in.

Wij hebben een goede vakantie gehad. We zijn niet ver weg geweest (net over de grens in Belgie) dus het weer was niet echt super, maar we hebben ons goed vermaakt.

Vanmorgen weer op controle geweest en ik had een afspraak bij de verloskundige staan, maar de gyn wilde mij toch graag zelf zien, dus ik was uiteindelijk veel later aan de beurt dan gepland. Gelukkig was wel alles goed. Een datum hebben we nog steeds niet gepland, maar dat kan ook nog wel een week of 5/6 wachten

Ik dacht ook dat ik weer vocht aan het vast houden was, maar het lijkt nu toch wel weer mee te vallen. Bij de eerste had ik er echt super veel last van (je kon mij vergelijken met een Michelinmannetje), maar nu is het eigenlijk alleen mijn buik die gegroeid is. Gisteren zelfs nog een kilometer of 8 gewandeld met mijn moeder en maandagavond gaan we weer. Zo lang het gaat, wil ik het wel blijven doen, aangezien ik weet hoe belangrijk het is om een goede conditie te hebben voor de bevalling.

Volgens mij mag je toch juist veel drop eten als je een lage bloeddruk hebt? Dat zou er hier best ingaan en laat ik nu net vanmorgen een zak drop gehaald hebben . Maar helaas moet ik met mate eten, aangezien mijn bloeddruk niet te laag is (vanmorgen 120/70).
@ Bloeddruk ja drop (wel zoute dan he ;)) en cup a soup...ik had pas een paar wazige dagen...met lage bloeddruk en meer zout + drinken hielp bij mij erg goed...

ik heb vandaag echt veel pijn in/naast/achter mn schaambeen,,,volgens de VK was de kleine al ietsje aan het indalen...zou dat het zijn? Of zou het bekkenklachten zijn?

Let's hope voor het eerste..
@drop: je mag idd niet te veel drop eten tijdens je zwangerschap (alle varianten, niet alleen de zoute) omdat je anders een te hoge bloeddruk kunt krijgen.

@juffie: 8 wkn voor de bevalling gaat de baby idd al indalen volgens mij, dus die pijn is kan dat heel goed zijn!

@gympy: fijn dat je lekkere vakantie hebt gehad!

O, film begint weer, later meer!
@ allen... Ik ga even 2 weken met vakantie dus ben even weg.

@ naam. Ik zou t doen. Jij kan je zus t beste inschatten, maar waarom niet?

@ dikke voeten. Die heb ik ook. Ik zou zou aangenomen worden in Artis. Olifantenpootjes zijn er al!

@ bloeddruk. De mijne is in orde. Maar dat kwakkelen en niet lekker voelen ken ik wel. Het ene moment ben ik fit en t volgende minder lekker.

@ drop. Dat mag idd niet te veel. Er zit iets in dat slecht is voor de kleine

@ kraampakket. Die heb ik ook gehad. De knuffel was leuk, de rest heb ik stiekem niet bekeken. Kop in t zand dan maar... Hihi.

@ echo.... Wil ik ook.! Krijg ik niet. Haha.

Tot over 2 weken!
@deernie: fijne vakantie! Lekker uitrusten en relaxen met de voetjes omhoog

@kraampakket: hier ook 2 wkn geleden ontvangen. Wat is dat kraamverband groot zeg! Nu snap ik waarom er op het lijstje voor het 'ziekenhuiskoffertje' staat dat je 2 GROTE onderbroeken moet hebben! Hihi.

Zal ook maar alvast maandverband gaan aanschaffen voor daarna...

@gympy: loop jij nog 8 kilometer! Pff dat red ik echt niet meer. Misschien wel qua conditie (hopelijk) maar m'n lichaam zeker niet. (m'n rug, buik en bekken). Dus respect!

@zonnebloem: hoe ver zijn jullie met de kamer?? En ben je er al uit met de jongensnaam en die van je zus?

En hier trouwens ook last van m'n ribben! Als ik lang achter elkaar zit en inderdaad ook soms met slapen.

@vocht: hier nog geen last van vocht (gelukkig). Wel met het mooie weer wat dikkere voeten, maar nu niet meer. Hopelijk blijft het zo.

@margriett: hoe is het met je? Nog last gehad van flauwtes?

@loveland: fijn dat de placenta goed ligt en dat de kleine mooi op schema ligt. Volgens mij groeien ze juist die laatste 5 weken echt enorm! Hoe groot kan het inderdaad worden... Hihi. Ik heb volgende week deel 2 van de pretecho. Dan gaat ze ook de groei en het gewicht bepalen, ben benieuwd! Hoe groot en zwaar is die van jou nu?
Heb een debiele week gehad met veel werken, veel afspraken, veel klussen en nog meer aan mijn hoofd. Ben er nu even helemaal klaar mee. Gelukkig een poosje vakantie om bij te tanken.

Heb netjes bijgelezen, maar kan het even niet opbrengen om overal op te reageren. Ben meer in de stemming voor languit-op-de-bank-met-de-afstandsbediening-in-de-hand-en-heel-even-niets-hoeven... Excuus!

Hieronder kan je even kiezen wat op je van toepassing is:

1. sterkte

2. rustig aan doen

3. een dikke knuffel

4. ....... - zelf in te vullen-........

@ kwaaltjes: hier gaat het oké, behalve die pijn in de ribben. Wat een gedoe zeg. Ik prik continu met één vinger op die zere plek, dan voel ik er minder van. Verder nog steeds supergevoelig voor hoofdpijn.

En die buik staat nu helemaal strak van het groeien. Zou voor de gein eens dagelijks de omtrek moeten meten!

@ kraampakket: heb me laten vertellen dat je beter nog twee pakken met van die charmante maandverbanden kan halen. (goedkoopste merk uit de supermarkt en dan twee achter elkaar in je omaonderbroek plakken...

Lieve dames, fijn weekend en fijne vakantie als je die hebt.
Voor diegenen die (nog) niets willen weten m.b.t. dat kraamverband... NIET VERDER LEZEN!

Je mag geen maandverband gebruiken omdat daar een plastic laagje in zit; daarom heb je dat fijne kraamverband dat qua grootte niet onderdoet voor een tweepersoons matras.. Het gewone maandverband kan gaan broeien en doordat je nog een wond hebt en het dus vloeit kan dat gaan ontsteken. Twee matrassen achter elkaar, zoals Dinges tipte, is zeker aan te raden als je ligt (dus in ieder geval de nachten) en omdat er "maar" een stuk of 10 in je kraampakket zitten is het handig om zeker 2 pakken bij te halen. Nadat onze kraamverzorgster was vertrokken ben ik stiekem toch op dunner maandverband overgestapt (mooi niet dat ik de straat op ging, wijdbeens lopen door dik kraamverband). Mocht je gaan zoeken naar dun KRAAMverband, dat is er NIET!! Voor zover een tipje van de sluier....
Haha! Ik sluit me aan bij de twee vorige tipgeefsters ;)

Toen mijn dochter werd geboren, ging ik daarna douchen en mijn moeder ging mee. Wij stonden te kijken wat de verpleegster had meegeven... Wat is dit zei m'n moeder, klapte het open... Was het zo'n papieren onderbroek formaat uberuberoma!!! Wij kwamen niet meer bij! Had het kraamverband ook in mijn handen, flap flap in die megaonderbroek gaat de deur open! Zegt de verpleegster: Je moet er twee indoen, hoor! En smeet zo nog een kraamverband in mijn papieren onderbroek!!! Mijn moeder en ik hebben tranen met tuiten gelachen

Kraamverband kan je gewoon bij de Kruidvat halen. Ziet er niet uit, maar echt wel nodig ;)
Vraagje aan de dames met ervaring met kraamverband :-) Ik heb maar 1 (over) broekje erbij gekregen. Ik zat me al af te vragen of ik van die oma-onderbroeken moest gaan kopen?Kraamverband in een string had ik me al bedacht dat dat niet zou lukken. Maar nu ik 't pak zie, denk ik dat het ook in mijn andere ondergoed niet gaat passen.

Waarom zetten ze dan geen oma-onderbroeken op de uitzetlijst Zijn er nog meer van die dingen die je nodig zou kunnen hebben die niet op de lijst staan?
dubbel.

Ik kreeg foutmelding en nu zie ik dat de post dubbel is geplaatst.
Die rare overbroekjes / netbroekjes heb ik nooit gebruikt... Ik draag nu ook m'n gewone ondergoed nog. Ik had bij de vorige zwangerschap voor de laatste weken positie onderbroeken of grotere oma onderbroeken; in beide soorten paste bij mij het grote kraamverband in de kraamweek + je hebt nog wat buik na de bevalling dat moet rechttrekken. Een ruime onderbroek is dan wel fijn.
Typfoutje!
Brrr, eng idee! Grote onderbroeken en kraamverband hahaha

Ik heb ook nog steeds mn eigen ondergoed aan, begint wel telkens strakker te zitten ( krijg een dikkere kont :s )

Dus tegen de tijd dat het niet meer past, zal ik me eens even onder diepe schaamte naar de hema begeven haha.

Hier niet zo lekker. Onwijs misselijk, kotsen en duizelig. Dus ga zo even de verloskundige bellen. Tis sinds donderdag aan de gang, dus hoop niet iets verkeerds gegeten of een rare reactie op de prik. Hoop dat het gewoon een simpel buikgriepje is. Hoop dat ze me kan gerust stellen!
Nou net gebelt, ze zegt het is of een virusje of je heb iets verkeerds gegeten, en dan gaat het vanzelf uit je lichaam ( ik merk t ) en nu moet ik veel drinken en veel rusten. Dus dat doe ik maar dan.

Als ik gekke klachten krijg of het word erger dan moet ik gelijk bellen.

Ik voel de baby nog zeer regelmatig dus dat zit goed, was echt bang dak de baby schade toe had gebracht door miss iets verkeerde te eten :(
@weekend: wat vervelend! Heel veel beterschap! Meestal duurt voedselvergiftiging toch niet zo lang? (ben geen expert hoor ). Doe inderdaad rustig aan en ik hoop dat je je snel beter voelt! Kotsen en duizeligheid is gewoon echt kut! En meteen bellen als het slechter gaat!

@onderbroeken: hmmm waarom vertelt niemand dat voordat je zwanger wordt . Fijn dat hier meiden zijn met ervaring! Ga van het weekend maar meteen wat grammy's aanschaffen... Hihi.

@dinges: lekker dat je vakantie hebt! Ga je ook nog weg of gewoon lekker thuis relaxen en klussen? Ik ga hier ook een drukke week tegemoet (1e cursusdag, 3D echo, kinderverjaardag, BBQ en nog een cursus op m'n werk) dus ben er na het weekend waarschijnlijk ook wel klaar mee
Hoi meiden, het is alweer ruim twee weken geleden dat ik heb gereageerd.... Was een paar dagen ziek en daarna negen dagen alleen thuis. Had geen tijd en puf om te reageren

Heb wel bijgelezen steeds, maar alleen de hoofdlijnen onthouden.

In ieder geval dat Deernie nu toch weet wat ze krijgt. Een meisje, wat leuk!!! En fijne vakantie!

7up: hoe gaat het met jou? Inmiddels weer hersteld van je acute pijnklachten?

Verder nog een aantal meiden die zich niet helemaal goed voelen: sterkte!

Over kraamverband en onderbroeken: in de uitzetlijst van mijn kraamzorg stond als tip merk Kotex. Dat is maandverband zonder plastic. En inderdaad is dat best fijn verband. Je hebt zwarte pakken die speciaal voor na de bevalling zijn of voor 's nachts en witte pakken die je daarna kunt gebruiken.

Heb de vorige keer bij de Hema gewoon een grotere maat normale onderbroeken gekocht. Geen omaonderbroeken, maar gewoon normaal naadloos ondergoed. Die draag ik altijd al 's nachts (vind slapen met een string aan niet prettig) en heb daar toen een grotere maat van gekocht. Die heb ik de eerste tijd gedragen, maar was wel blij toen na een paar weken het vloeien over was en ik weer strings aan kon....

Overigens dat papieren/stoffen onderbroekje nooit gedragen. Alleen vanuit het ziekenhuis zo'n soort luier aan en thuis meteen vervangen door het kraamverband uit kraampakket. Na paar dagen het Kotex verband gedragen.

Ik heb 25 juli intake van kraamzorg. Ben dan 34,5 week. Overigens vond ik die mevrouw aan de telefoon niet echt heel aardig. Of althans, niet flexibel. Ik moet de 25e gewoon werken en aangezien het op mn werk ook vakantieperiode is, kan ik niet zo makkelijk vrij nemen. Op mijn vraag of het op een donderdag of vrijdag kon, want dan ben ik vrij: nee, we doen intake alleen op maandag of woensdag.

Oh, kan het dan misschien 's avonds? Nee mevrouw, we moeten 70 gesprekken doen, dan zouden we geen avond meer thuis zijn (het was maar een vraag....)

Oke, hoe vroeg kan het dan? Vanaf 10 uur, maar kan eventueel wel om 9 uur (en dat klonk al alsof ze iets heel bijzonders deed). Maar 9 uur schiet voor mij ook niet echt op, ik moet om half negen beginnen en heb ong 35 minuten reistijd.

En aan het eind van de dag? Mevr: kan om 17.00 uur. Ik: oke, dan graag 17.00 uur. Zij: nou liever niet zo laat. (jeetje, stel het dan niet voor!!!)

Uiteindelijk 16.30 uur afgesproken. Hoop dat jullie bovenstaande beetje snappen haha, maar ik vond haar totaal niet flexibel. Nou snap ik wel dat ze zich niet aan iedereen kunnen aanpassen, maar ze reageerde steeds zo raar. Alsof ik zomaar vrij kan nemen van mn werk, zo vlak voor mn verlof en ik niet ook rekening moet houden met collega's.

Plus, ik heb het allemaal al eens meegemaakt, dus zo heel veel info hoef ik ook niet te hebben.

Maar goed, we zien wel.

Verder gaat het allemaal goed. Heb wel beetje last van dat buik en baby nog hoog zitten, dus sneller benauwd, maagzuur, niet lang meer kunnen bukken. En ik slaap heel slecht. Word snel wakker en kan soms uren niet meer in slaap komen.

Was tot aan vrijdag 9 dagen alleen thuis, dus was best moe.... Maar vriend is er gelukkig weer.

Aanstaande vrijdag heb ik liggingsecho. Ben benieuwd of meneer nog goed ligt!

Verder nog een hoop te doen! Dochter gaat deze week naar nieuwe kamertje, dat erg leuk is geworden! Dan behang afhalen in huidige babykamer en er een jongenskamertje van maken. We hoeven gelukkig alleen te behangen, maar dat moeten we nog wel uitzoeken!! Ik dacht aan iets met groen of blauw, maar het behang wat vriend leuk vindt, heeft alleen beigetinten. Wel leuk behang hoor, met safaridieren, maar moet even overdenken. De vloerbedekking is rood, dus zouden de accessoires rood worden. Maar vind ik een kamertje leuk met alleen beigetinten en rood???

Geboortekaartje moeten we nog uitkiezen en tekst bedenken.

En we zijn ook nog steeds niet uit de naam..... Nog genoeg te doen dus haha.

Gaat nu ook best opschieten, donderdag alweer 33 weken.

Schiet me ineens te binnen: Zonnebloem, de 2e naam van kindje van je zus gebruiken is toch helemaal niet erg?? Je gebruikt die 2e naam toch eigenlijk nooit?! Bovendien zijn de twee neefjes dan nog meer met elkaar verbonden :-)

En jij had toch ook de tip voor de film Water for Elephants? Dat die zo mooi was? Heb 'm dit weekend gezien en is inderdaad een mooie film!
haah ben ik ook weer eens.(schaam)

Lees ik net allemaal posts over het kraamverband ed. Helaas echt wel nodig. Ik kocht ook altijd een stel goedkope onderbroeken bij wibra/zeeman/action en gooide die direct mee weg meestal. geen gedoe met de bloederige was evt.

Namen zijn we eindelijk uit. Omdat idt onverwacht is en de tweede naam van mijn derde dochter ook onze favoriet was hebben echt lang getwijfeld maar toch nu een leuke eerste en tweede naam gevonden. Maar een vraagje...Als jullie een naam hadden als Noortje ofzo (lijkt erop haah maar is em niet)...zouden jullie dan Noor opschrijven en gewoon Noortje noemen of ook echt Noortje opgeven (bij geboorteregister dan) dit ivm volwassen naam later haha..?

Moet nog bloedprikken. Vk was er te laat mee eigenlijk (voor de Rhesus) want tegenwoordig doen ze dit met 27 weken al. Maar weet het antwoord toch al en moet dan ook prikken net als de andere 3x.

ik zal eens proberen mee te lezen/bij te lezen later. Kleintje zit over de grond te kruipen en mamamamama te roepen...
Puck
@sofi: ik zou dan wel noor bijvoorbeeld op de geboorteakte ofzo laten zetten en dan roepnaam; noortje. Of ipv noor er dan bijvoorbeeld nora van maken en roepnaam: noortje.

Handige tips met goedkope onderbroeken kopen en weggooien, dat staat me wel aan. Anders zit je met die vieze was en al dat gepiel met dat maandverband enzo.

Lig al een uur op bed, kan amper mn ogen openhouden maar kan niet meer slapen :s
Hoi allemaal,

Hier vandaag weer echo gehad, kreeg zelfs even 3d, dus dat ook weer gezien. Alles was goed, baby weegt nu 1500 gram. Ze vond dat ik best nu al kon stoppen met werken, maar ik heb gekozen om nog 2 weken door te werken. Dan heb ik 2 weken vakantie en aansluitend verlof. Dat betekent nog maar 8 dagen werken!!

@Sofi, ik vind dat er een verschil is tussen Floortje en Noortje. Noortje is gewoon een 'echte' naam en bij Floortje vind ik toch meer dat Floor de naam is en Floortje leuk voor als ze klein zijn. Noortje valt bij mij onder namen als Eefje bijvoorbeeld, of Maartje. Uiteindelijk moet je natuurlijk gewoon zelf doen wat je zelf het leukste vindt.

Even ter info, ook als je een ks hebt ben je veroordeeld tot het reuze kraamverband, want de wond zit in de baarmoeder, dus helaas daar kom ik ook niet onderuit, haha.

weekend, hopelijk voel je je snel beter!

Ik ga weer even aan de slag met de babykamer
C77: jij mag nooit meer raden!!! hahaha(wat je niet eens direct deed)
Puck
Haha grappig sofi! Nou het is iig een hele leuke en lieve naam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven