Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Hier zijn ze van de kraamzorg ook verder niet langs gekomen, aangezien het de tweede is. Lijkt me ook niet echt relevant dan om langs te komen, want ik weet alles nog wel van de eerste keer. Hier trouwens geen bedje bij ons op de slaapkamer, maar gewoon een bedje op zijn/haar eigen kamer dus ik ben benieuwd hoe ze daar op reageren. Aan de andere kant onze oudste zoon heeft ook nooit bij mij (2 weken in het ziekenhuis gelegen na de bevallling en had mijn nachtrust hard nodig) of bij ons op de kamer gelegen, dus ik zie niet in waarom dat bij deze wel nodig zou zijn.

De kraamzorg gaf nog wel aan dat het bed op klossen moet, maar ik heb al aangegeven dat ik dit niet doe, aangezien ik nogal klein ben en mij van de vorige keer herinner dat ik echt mijn bed in moest klimmen, na de keizersnee gaat mij dit echt niet lukken, dus mijn bed blijft zoals het nu is. Het kan betekenen dat ze dan het bed verder niet afhalen en opmaken, maar dat doet mijn vriend of mijn moeder dan wel.

Ik lees dat veel van jullie al bijna met verlof gaan. Zelf moet ik nog 5 weken werken en ik stop dus 5 weken voor de uitgerekende datum. Eerst wilde ik 4 weken van te voren stoppen, maar omdat deze eerder geboren wordt, heb ik besloten om er nog een week vakantie vooraf aan vast te plakken.

Zometeen nog even de stad in, want het is vandaag eindelijk weer mooi weer....
Hallo!

Hier ben ik ook weer eens, terug van vakantie. Afgelopen zaterdag zijn we terug gekomen, deze week hadden we beiden nog vrij. De kinderen hebben we wel gewoon (hun) 2 dagen naar het kdv gebracht dus we hadden 2 dagen écht vakantie .

Nu moet ik nog 4 weken werken en dan begint mijn verlof. Het liefst ging ik nu al met verlof, haha. Maar ach, die 4 weken zijn ook zo voorbij zullen we maar zeggen.

De kraamzorg heeft nog niet gebeld bij mij, zal wel één dezer dagen gebeuren. De vorige 2 keren was het steeds telefonisch dus dat zal nu ook wel zo zijn.

Hebben jullie trouwens al zo'n babydoos van Prenatal op mogen halen? Daar heb ik ook nog geen bericht van gekregen. Maar ik geloof dat dat ook vrij laat was dat je hem op kan halen.

Verder hebben we de vergunning van de dakkapel gekregen. Vandaag belde de dakkapel-man op dat hij al een deel ging bestellen. Volgende week belt hij om een afspraak te maken om de dakkapel te plaatsen. Dat gaat waarschijnlijk half september lukken.... Heel handig (not) aangezien ik 19 september ben uitgerekend. Misschien kan P. er nog een paar weken vanaf halen, maar goed, ze zitten met de bouwvak en met andere afspraken, en we moeten sowieso nog 6 weken bezwaartermijn afwachten.

Zul je zien dat mijn weeën beginnen als ze bezig zijn met de dakkapel. Dat zou wel heel toevallig zijn volgens P. maar ja, de kans is er natuurlijk wel. Voordeel is wel dat zo'n dakkapel er in principe in één dag in zit. En onbewust zal ik dan wel de eventuele weeën tegenhouden....toch?

We (of eigenlijk P.) hebben al wel een muur geschilderd van L's toekomstige kamer. Dus als zijn bed en kastje er zijn, kunnen we zijn kamer inrichten en kan ik de kleren overhevelen en de baby-kleertjes in de baby-kamer leggen. De muur is wel leuk geworden, een lichtgroene muur met een boom erop en daar foamstickers op. Daar komt L. dus te liggen.
bed op klossen zie ik hier ook wel tegenop aangezien ik enorm veel bekkenpijn heb en toch niet thuis wil bevallen maar goed dan nog moet het bed op klossen,......althans laat ik het maar netjes doen.

Hier gisteren naar de vk geweest en de kleine is al helemaal ingedaald. Was wel vroeg volgens vk maar goed maakte ook niet zo heel veel uit.
@peetje: welkom terug fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad! ik kreeg een uitnodiging om de prenatal doos op te halen toen ik 29 weken was... (5 juli).

Zit niet heeeel veel bijzonders in hoor. Maar het is toch mooi meegenomen hiihi. En ik hoop voor je dat ze het dakkapel eerder kunnen plaatsen! Is inderdaad niet echt een ideale situatie... maar misschien komt je kindje wel 2 weken later!

@Margriett: nu al ingedaald?? zo, dat is volgens mij inderdaad wel snel. Is meestal pas bij 36 weken toch???

maar goed, hij ligt dus wel al goed

@cookie: wat een verhaal zeg van de kraamzorg! hier deden ze volgens mij niet zo moeilijk. Kon ook niet makkelijk 's avonds hoor, maar heb aangegeven dat het dan op mijn vrije dag moest (woensdag) en dat was prima. Dus vreemd dat die van jou zo moeilijk doen! Helemaal omdat je inderdaad toch ook voor een ander bureau had kunnen kiezen?? en als ze met zomervakantieproblemen zitten, hadden ze je maar eerder moeten bellen voor een afspraak. Die maken ze zelf toch zo laat?!

@verlof: ik moet nog 3 weken werken en dan ga ik al met verlof! 5 augustus is mn laatste werkdag. Ik wilde 4 weken van tevoren stoppen, maar aangezien ik nu in de ziektewet zit met mn halve dagen werken, moet ik verplicht 6 weken van tevoren.

Dus ja, dan is het ineens nog maar 3 weken werken!

@all: Ik heb komende dinsdag een gesprek met de arbo-arts ivm de halve dagen die ik werk nav mn blindedarm klachten. Heeft iemand daar ervaring mee?? ik weet niet zo goed wat ik ervan kan verwachten.

@Lyt: ik maak me ook wel een beetje zorgen over het bewegen van de baby. Da afgelopen 3 weken bewoog hij echt de hele dag door en ging mn buik soms echt van links naar rechts. Maar sinds 2 dagen beweegt ie ook helemaal niet meer! Althans, voel het nu nog maar 2x per dag een klein beetje. Ook als ik op bed ga liggen begint ie niet meteen te bewegen, dus maak me ook wel zorgen heb morgen 3D pretecho, dus dan ga ik het ook nog even vragen! (en anders woensdag bij de VK ook weer ) haha. ik ga eens tellen of hij de 10 schopjes haalt....

@tips: hier ook de oma onderbroeken en wat extra (roze) washandjes aangeschaft. Van de week even zo'n bidonflesje halen. Bedankt voor de tips! En mochten jullie er nog meer weten, dan hoor ik het graag!

@flanellen luiers: hmmm ik zit ook nog te twijfelen of ik die moet aanschaffen. Maar inderdaad misschien toch 2 kopen, voor in de kinderwagen als dekentje ofzo....
@arbo-arts: is gewoon iets wat erbij hoort, die even naar je luisteryt en diegene zal echt niet verwachten dat je meer gaat werke ofzo!

@ingedaald: ik denk dat mijn baby ook is ingedaald, me buik is opeens weg hahaha had me buik best hoog zitten en nu opeens is de helft gezakt :o haha

@verlof: bijna al met verlof, ben er aan toe, ben niet meer vooruit te branden!

@tips: heel makkelijk! Bidon flesje, grote onderbroeken, gekleurde washandjes..

Oja en een corrigerend hemd om alle vetjes even strak te trekken!
@7up ja nu al ingedaald, vondt het ook vroeg maar het kan schijnbaar.

inderdad erg handige tips allemaal

@verlof hier al sinds de 16e week thuis i.v.b met bekkenklachten maar vanaf 1 augustus officeel verlof
@7up ja nu al ingedaald, vondt het ook vroeg maar het kan schijnbaar.

inderdad erg handige tips allemaal

@verlof hier al sinds de 16e week thuis i.v.b met bekkenklachten maar vanaf 1 augustus officeel verlof
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik de 30 weken echo gehad, stelde veel minder voor dan ik gehoopt had. vooral ook omdat de baby zo groot is dat hij niet meer op de echo past. HIj of zij lag ook niet erg goed om t gezichtje te zien. Maar toch is t weer bijzonder om dat wondertje daar te zien duimen!!! Haha zag er wel heel lief uit. En vriend heeft gezien wat het word, hoewel we dat eigenlijk helemaal niet wilden weten, helemaal zeker weet je het natuurlijk nooit dus we gaan er niet van uit, maar als vriend gelijk heeft wordt dit een jongetje!!

Ons kindje was iets te klein voor 30 weken, maandag bij de verloskundige moet ik maar overleggen wat zij er van vind aangezien mijn buik nog steeds niet echt aanwezig is...

Heb zelf het idee dat het verschilt per dag, klinkt gek maar soms is het bijna niet te zien en soms zie je t wat beter, hebben jullie dat ook??

@ blije doos. Ik heb er ook nog niets van gehoord, je zou er ook een tijdschrift bij krijgen? maar die heb ik ook nog niet gehad, nou ja komt vast vanzelf...

@ verlof: hier nog 6 weken werken, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar stiekem wel een klein beetje blij mee ben. Vorige week had ik vrij en ben dan wel erg met het hele gebeuren bezig.

en de geboortekaartjes zijn hier al uitgekozen en al besteld, vrijdag proefdruk ophalen!!

Fijne avond en oh ja ervaren moeders: bedankt!!
De blije doos heb ik al ruim een maand in huis en de tijdschriften die daarbij horen heb ik ook al 2 of 3 keer gekregen...

Ik had eergister een groeiecho, de kleine werd op 2200 gram geschat...loopt qua lengte iets onder het gemiddelde, hoofdomtrek iets erboven en buikomtrek was vrij groot...een klein proppie dus...hopen dat het geboortegewicht uiteindelijk een beetje meevalt! ;)
Ook hier de Blije doos al een paar weken geleden gehaald en de tijdschriften ook 3 keer ontvangen.. Even bellen of mailen met Wij media!
Ik heb 2 weken terug een groei echo gehad en onze kleine meid loopt 2,5 week tot 3 weken voor. We krijgen met 34 weken ( over 2 weken ) weer een groei echo en dan gaan ze kijken hoe en wat verder .

Hier wordt de groeiecho gedaan door de gynacoloog, en wordt het meteen besproken ( voor groeiecho's wordt je 2x doorgestuurd naar het zkh vanuit de vk )

Hier echt onwijs last van mijn schaambot.....ik wou dat ik een lekker bad had heerlijk lijkt me dat nu en een wc boven,......

Volgende huis hihih ( net vorig jaar dit huis gekocht ) en boven is er geen ruimte om het te realiseren. Helaas

Ach een mens moet altijd wat te wensen over houden.

Zometeen naar een grote stoffenhal met vriendlief stof halen voor gordijnen, lakentjes, kussens, en 2 draagdoeken.

Verder morgen een verjaardag en lekker rustig aan doen.
Peetje, welkom terug. Hebben jullie het fijn gehad? En wat een gedoe met die dakkapel. Zie je dat nog wel zitten zo voor die tijd? Enne... als ik moet helpen je kindje tegen te houden: Ik kom wel duwen hoor;-)

Margriet, wat vervelend lijkt me dat, zo'n last hebben van je bekken. Hoe voelt die pijn? Stekend of zeurt het de hele dag door?

Juffie, jij had toch ook bekkenklachten?

Deborah, wat leuk dat je echo goed was. Spannend of je vriend het goed heeft gezien qua geslacht...

indalen, daar is hier denk ik nog geen sprake van. Ben ook één van de lateren (nu 31 weken). De buik zit nog hoog. Heb afgelopen week voor het eerst op de tast mijn schaamstreek onthaard. Haha... wat een gedoe!

Ik zit verplicht op een stoel terwijl er om me heen druk geklust wordt. Heb de afgelopen week iets teveel meegeholpen ben ik bang. Gisterenavond werd het me allemaal eventjes teveel. Ik had zin om enorm hard en veel te huilen maar zelfs daar zag ik tegenop...

Kotsmisselijk, hoofdpijn, duizelig, weeeig gevoel in mijn lijf. Heb manlief gevraagd om in de badkamer te wachten terwijl ik douchte. Was bang van mijn stokje te gaan. Blijf het lastig vinden te accepteren dat je fysiek minder kan.

Heb manlief tot 16.00 uur de tijd gegeven te zagen, boren en stof maken. Daarna ga ik als een Mien Dobbelsteen door het huis heen. Vanavond nl gezellig etentje en morgen vertrekken voor een stedentrip.
@Peetje74, de blije doos heb ik deze week opgehaald bij de Prenatal. Zaten leuke dingen in. De waardebon heb ik al weer gebruikt

Wat leuk een groene muur met boom… wij hebben een groen met blauwe muur waar een boom op komt :-) Als de boom er is, zal ik foto’s op hyves plaatsen.

@7up, ik zou me niet zo’n zorgen maken over de arbo-arts. Zal meer een formaliteit zijn. Mijn vriend heeft een half jaar in de ziektewet gezeten vanwege een hernia en als je realistisch blijft, dan zijn ze heel erg meedenken (bij mijn vriend dag). Ze kunnen het toch ook niet maken dat je zo vlak voor je verlof nog je werktijden gaat aanpassen.

De tien schopjes zijn bij ook moeilijk voelbaar. De ene dag beweegt hij veel, de andere dag bijna niet. Ik ga me dan zorgen maken en ik denk dat de baby daar ook weer op reageert, door rustig te blijven. Dinsdag heb ik 30 weken echo, ben benieuwd hoeveel de baby beweegt.

Tips, vertelde ons mam de tips van de donkere washandjes/gastendoekjes… dat is slim vond ze. Die tip had ze ook wel willen krijgen.

@deborah, wat grappig dat je vriend het heeft gezien. Of vinden jullie het echt niet leuk om te weten?

Tijdschrift zou je volgens mij toch elke maand moeten krijgen. Hier valt iig regelmatig iets in de bus.

@Dinges, doe het wel een beetje rustig aan.

Veel plezier met je stedentrip, welke stad wordt het?
Hoi meiden,

Ook ik laat maar weer eens van mij horen!

Allereerst bedankt voor de tips voor na de bevalling, erg welkom! Ik zal waarschijnlijk als 1 vd laatste hier bevallen aangezien ik officieel pas 3 oktober uitgerekend ben dus wie weet volgen er meer !

Ik heb inmiddels al heel wat spannende verhalen op verschillende bevallingstopics gelezen.... Gelukkig heb ik nog even!

Ik merk dat de 'goede' weken weer over zijn. Ben erg moe en val bijna dagelijks in slaap op de bank na het werken. Werk nu nog 34 uur op een groep met kids, ben benieuwd of ik het volhoud tot mijn verlof, 25 augustus.

Ik heb 1 zwangerschapscursus afgerond, de ander begint pas eind juli weer. Is echt zomerperiode, alles ligt stil... Wel even lekker rustig.

Fijn weekend allemaal!
Blije doos mocht ik trouwens vorige week ophalen maar tijdschrift heb ik ook nog niet gehad!

Kraamzorg net een brief van gehad. Ik moet maandag bellen om een afspraak te maken!
Even korte update:

Vandaag weer 3D echo gehad. Vorige keer waren de foto's niet heel mooi, dus mocht terug komen. Helaas lag de kleine nu nog ongunstiger! Dus als hij draait moet ik bellen en gaan ze het nog een keer proberen. Helaas lag ie nu in een stuitligging, met beide beentjes helemaal in de lucht. (in een V ). Uiteraard heeft ie nog tijd om te draaien, maar hij ligt nu eigenlijk klem, dus grote kans dat hij niet meer draait. Maar dat verklaart wel weer waarom ik hem niet meer zoveel voel bewegen haha. Nou maar hopen dat ie nog draait en anders gaan ze hem met 36weken proberen te draaien.

Fijne avond nog!
Ik moet maandag naar de vk, ik ben benieuwd hoe hij/zij ligt. Ik voel het aan beide kanten van mijn buik. Misschien billetjes en voetjes ofzo.

Vandaag ben ik naar de stad geweest om een cadeautje voor F. te zoeken. Ook wilde ik een setje kleren voor de baby kopen maar ik ben niet geslaagd. Ik zag wel iets maar dat hadden ze natuurlijk weer niet in de juiste maat. Nou goed, ik ben nu de oude kleertjes van F en L aan het sorteren, maatje 50 en 56 heb ik er uit gehaald. Als het goed is ligt er nog meer "verstopt" achter een schuine wand op zolder...

Ik heb bij de eerste zwsch meegedaan aan moeders voor moeders. Daar kreeg je ook zo'n kan bij om je urine in op te vangen. Die staat nog steeds op de wc, heb ik bij F. en L. ook gebruikt na de bevalling om mee te spoelen.
Hé 7up, wij zijn vandaag op kraamvisite geweest. Dat kindje lag ook een hele tijd in een stuit, net zoals jouw kindje, met de benen helemaal omhoog in z'n nek geloof ik, maar die is uiteindelijk toch vanzelf gedraaid. Hopelijk gebeurt dat bij jou ook...
@peetje: kijk, dat hoor ik graag! Ben weer helemaal positief . En wat leuk is op kraamvisite gaan nu hè?! Kan je je al voorstellen dat je zo'n klein baby'tje straks weer in je armen houdt? Hmmmm kan niet wachten!
hoi 7-up,

mijn zoon lag ook op het laatst in een stuit en hebben ze ook gedraaid in week 36 (als ik het me goed herinner) is toen helemaal goed gekomen, want hij vond het zo gezellig dat ie 41+6 weken bij me is blijven zitten hihi!

succes!
Oh en aanvulling bij mijn vriendin ook stuit en uit zichzelf goed gedraaid :D
Wat een herfstweer zeg, daar word je toch echt niet vrolijk van....

Misschien boffen we wel, want hoeven we ook niet hoogzwanger te puffen met 30 graden, maar had toch liever lekker zomerweer gehad dan dit. Hoop echt dat augustus beter wordt!

Heb dit weekend wel bijgelezen, maar wilde geen heel verhaal via mn telefoon typen, dus even gewacht tot ik weer achter de computer zat. Doe dus even reageren uit mn hoofd, hoop dat ik niemand vergeet.

Peetje, leuk dat je er weer bent! Hebben jullie leuke vakantie gehad?? Hoop dat de timing van plaatsen dakkapel en jouw bevalling goed gaat komen! Leuk dat jullie voor L.'s kamer al een muur hebben geverfd, klinkt erg leuk hoe ie eruit ziet!

7up, kan me goed voorstellen dat je je nu toch n beetje zorgen maakt om de stuitligging. Gelukkig hier van anderen goede berichten! Hoop dat jouw kleintje ook nog uit zichzelf gaan draaien! Of dat t anders met uitwendig draaien lukt.

Juffie, wat leuk dat je deze week gaat trouwen!! Met alles erop en eraan of houden jullie t klein en bescheiden? In ieder geval heel erg veel plezier en geluk alvast!! Hoop dat je je inmiddels al wat beter voelt en geen last meer hebt van 'cold feet'. Zal ook wel met de hormonen te maken hebben, dan heeft elke verandering of grote gebeurtenis veel meer impact. Lekker genieten van je grote dag in ieder geval!

Dinges, jij zat er vandeweek ook al even doorheen? Dat had ik gisteren. Precies zoals jij, de tranen heel hoog en te moe om wat dan ook te doen. Was dus gisteren geen gezellige dag bij ons thuis

Lyt, heb je de baby inmiddels alweer goed genoeg gevoeld??

Anaiteb, leuk dat je je kinderen meeneemt naar de volgende echo! Zijn ze oud genoeg om die bewust mee te maken? Ik had onze dochter van net twee afgelopen vrijdag mee naar de echo. Dacht dat ze dat misschien wel leuk zou vinden, maar was alleen maar bezig met heen en weer lopen, op de weegschaal gaan staan en druk doen. Mijn vriend heeft de echo volgens mij niet eens echt gezien, want was te druk met haar bezig Ben blij dat we haar er de vorige keren niet bij hadden.

Bedankt allen voor wat je met flanellen luiers kunt doen. Eigenlijk heb ik daar de vorige keren steeds de hydrofiel luiers voor gebruikt of een omslagdoek of fleecedekentje/lakentje (in de wagen). Denk dat ik die dingen dus weer niet nodig zal hebben, maar zal voor de zekerheid nog even bij de kraamzorg vragen. Voordat zij straks vriendlief na de bevalling naar de winkel sturen, omdat ze toch echt vinden dat we die dingen moeten hebben haha.

Over de klossen: ik doe ons bed niet op klossen, want ben bang dat ie daarvoor te zwaar is. Doe net als de vorige keer twee eenpersoonsmatrassen onder ons tweepersoonsmatras, dan liggen we ook hoog genoeg. Halverwege de kraamweek zei de kraamverzorgster vorige keer dat ie er wat haar betreft weer onderuit mochten. Dat scheelde wel, want kon niet echt makkelijk in- en uitstappen. Kan me voorstellen dat het voor kleinere meiden of meiden met bekkenklachten absoluut niet prettig is.

Deborah, ik vond de 30-weken (bij mij 33 weken) echo ook niet zo bijzonder als gedacht haha. Inderdaad valt er niet veel meer te zien door de grootte. Plus onze dochter zette de boel beetje op stelten, dus was afgeleid. En de VK die de echo's doet is niet zo spraakzaam en zo nuchter dat hij er al helemaal niks bijzonders van maakt. Maar goed, het ging erom of alles goed is en dat was zo.

Ben heel benieuwd of je vriend het goed zag en het inderdaad een jongetje is! Over buik: die is bij mij wel echt aanwezig en elke dag goed te zien. Maar kan natuurlijk dat kindje bij jou meer 'van binnen' zit zeg maar. Vandaag zou je het bij de VK allemaal navragen toch? Succes!

Zo, eerst vast even dit posten.
Nu weer even verder, want heb nog twee tips in het rijtje tips voor tijdens/na bevalling

- Ik had zelf vorige keer een klein pakje (pakje Fristi-formaat) kant-en-klare flesvoeding van Nutrilon in huis gehaald, voor het geval de borstvoeding niet direct zou lukken. Dat kwam goed van pas, want drinken ging de eerste drie dagen nog niet goed en met kolven kwam er toen ook nog niet zo heel veel uit. De kraamverzorgster heeft toen met een lepeltje wat van die flesvoeding gegeven. Daarna ging het drinken gelukkig wel goed, dus meer niet nodig gehad, maar was erg blij het al in huis te hebben. We hebben het zelf ook 's nachts nog een keer klaargemaakt.

En dan hoef je niet zo'n hele bus te halen, want dat is erg duur en na openen maar ongeveer zes weken houdbaar.

- Nog een tip van een oud-collega (mannelijke): ook een schoon t-shirt voor manlief in de ziekenhuistas. Hij had nl bloedvlekken op zn shirt van de baby net na de geboorte en heeft daar toen de halve dag in rond moeten lopen tot ze naar huis mochten. Anderen in het ziekenhuis keken hem allemaal raar aan :-)

We hebben het zelf niet nodig gehad, maar had er voor de zekerheid maar eentje in de tas gedaan. Je wil toch wel dat ook manlief er beetje leuk uitziet op de eerste foto's haha.

Ik had zelf trouwens een zwart hemdje/slaapjurkje aan bij de bevalling. Inderdaad om te voorkomen dat je alle vlekken er in ziet. En rekbaar, zodat ze de baby eronder konden leggen tegen mijn blote lijf aan.
Dat schone t-shirt is inderdaad een goed tip, want bij de 1e bevalling had ik P ondergespuugd. We waren toen ook in het ziekenhuis en ik mikte niet helemaal goed in het kotsbakje. Hij is toen na de bevalling naar huis gegaan om nieuwe kleren te halen. Hij moest sowieso naar huis om slaapspullen voor hem te halen, want hij mocht toen ook overnachten in het ziekenhuis. Was wel luxe, was zo'n familiekamer, moeder/kind kamers, waar dus ook papa's mochten blijven slapen.

Hij moest toen de volgende dag trouwens weer eerst naar huis om de maxi-cosi te halen, want die was hij vergeten.

Dus ook een goede tip als je in het ziekenhuis gaat bevallen: vergeet de maxi-cosi niet!

F. heeft net haar cadeautje mogen uitpakken van opa en oma: een mooie babypop met haar wat je mooi kunt kammen. F. is volgende week jarig en dan zijn mijn ouders op vakantie. Het is een mooie (ook wel dure) pop. Ze waren net weg en ik was even op zolder. Daarna heb ik L. uit bed gehaald en toen ik weer beneden kwam was F. lief met de pop aan het spelen. "Kijk mama, je kunt de haren kammen, maar je kunt ook de haren knippen." Ja hoor, mevrouwtje was al ijverig met de schaar in de weer......Oeps... was niet helemaal de bedoeling. Gelukkig waren m'n ouders al weg en is het niet heel erg opvallend. Ik heb maar even duidelijk gemaakt dat dat echt niet de bedoeling is want dat haar komt nooit meer terug.

Was natuurlijk net weer zo'n dure pop..... Dat ga ik maar niet vertellen, dat F. de pop al half gemolesteerd heeft.
O ja, trouwens, helemaal vergeten, maar ik ben ook nog naar de vk geweest vanochtend. Placenta lag gelukkig helemaal goed nu, kindje groeit mooi, ligt iets voor op schema. Wordt ongeveer even zwaar/groot als L. Die was 4060 gram en 54 cm. Hoeft ook zeker niet groter voor mij hoor.

Hb was goed, bloeddruk was wel laag (80/50).

Maar goed, ik ben dus weer helemaal goed gekeurd. Nu moet ik elke 2 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven