Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Hoi allemaal,

Schaam, schaam, daar ben ik dan ook eindelijk weer eens! Heb wel al die tijd meegelezen met jullie, hoor, maar gewoon erg weinig tijd en puf om te reageren...Of niet veel bijzonders te melden...

Ik moet nog 7 daagjes werken en dan start ook mijn verlof! Heerlijk vooruitzicht, want ik merk dat het nu wel steeds iets zwaarder wordt op het werk (kinderopvang)...

@slecht slapen; ik slaap superlicht, moet zeer regelmatig naar de wc en liziman snurkt/haalt zeer zwaar adem....

@echo's; idd leuk nog die extra kiekjes, ook al is het bij sommigen van jullie wel medisch, je kunt de kleine dan toch nog weer effies zien!

Wij hebben a.s. donderdag een pretecho, heerlijk om ons ventje weer eventjes te zien!

@Sofi; schattige naam inderdaad! hihi, grappig dat het door C77 is geraden!

Verder weet ik eventjes niet meer op wie allemaal te reageren...hoop voortaan weer wat meer up-to-date te zijn met reacties geven!

Fijne dag allemaal!
Haha, ik was dus niet de enige die al een tijd niet gereageerd had :-)

C77, grappig ik had er helemaal niet aan gedacht dat je na een ks ook nog gewoon vloeit. Dacht dat je daar dan geen last van had, maar je hebt dus eigenlijk een dubbele wond, van binnen en van buiten. Eigenlijk wel logisch ook, maar zou er toch niet aan gedacht hebben....

Sofi, leuke naam! Ik snap wel dat je met dat dilemma zit, want daar zou ik dan ook over twijfelen. Maar ik vind ook dat je dan beter de volwassen naam als naam kunt opgeven en haar dan zo lang ze klein is zelf ...tje noemen. Ze is langer volwassen dan zo klein.

Over ondergoed: ik zit even terug te denken, maar volgens mij bleef bij mij de schade beperkt tot in het kraamverband en heb dan ook nooit ondergoed weggegooid. Vond het dan weer lastiger met afdrogen na het douchen, dan heb je direct vieze handdoeken. Heb toen echt vaak gewassen. Ook omdat je doorgelekte rompers meteen moet wassen trouwens om het er nog een beetje uit te kunnen krijgen Daar zou ik wel een pak Biotex/Vanish of wat dan ook voor kopen, want die ontlasting de eerste paar weken moet je echt direct weg wassen bij doorlekken want geeft knalgele vlekken....

Heb vriendin trouwens ook de tip gegeven van Bepanthen. Die zalf is fijn bij luieruitslag bij de baby, maar ook bij evt tepelkloven. Die zalf kun je gewoon smeren als je borstvoeding geeft, kan geen kwaad voor de baby (oke, ik smeerde het er niet vlak voor het voeden op haha). Heeft bij mij goed geholpen.
Ik heb ook nooit ondergoed weg hoeven te gooien, tenzij het echt goedkope rotzooi was die je snel kapot trok.. Die Biotex en Vanish is inderdaad een goede tip voor de (poep)vlekken. Ik zag in oude rompers dat de melkvlekken terug waren gekomen bij het uitzoeken van kleertjes; die maar eens met Vanish proberen schoon te krijgen.

Met de handdoeken; wellicht handig om de onderkant met een washandje droog te maken? Scheelt grote handdoeken in de was. Zeker als je 2 keer per dag "moet" douchen..

Even denken voor meer tips... Een pak zoogkompressen als je borstvoeding wil gaan geven, slabbetjes en spuugdoekjes stonden niet op mijn uitzetlijst maar vond ik wel handig (hydrofiele luiers kunnen ook goed), een krukje voor onder de douche (zelfs voor de laatste weken, heerlijk). Ik dronk ook veel pakjes sap 's nachts met voeden; geen glazen die om kunnen gaan etc.

Hier zijn de slaapproblemen ook begonnen. Ik kan echt moeilijk in slaap komen en word vaak wakker. Meestal om te plassen...

Sofi, leuke naam! Ik zou het "tje" eraf laten.
Een washandje is inderdaad ook wel n goeie, navimo! Scheelt inderdaad weer was en je kan dat ook makkelijker eerst weer even uitspoelen voor je 'm in de wasmand gooit.

Was ook wel zooo blij toen dat vloeien over was.... Zeker omdat het die eerste weken heet was.... (eind juni 2009 bevallen).

Ook n handige tip vond ik een Spaflesje met zo'n schuifdopje (tja, hoe noem je zo'n dop, zelfde soort als bij een bidon) om schoon te spoelen na het plassen de eerste tijd i.v.m. hechtingen. Er staat op mijn uitzetlijst een kan, maar dat vind ik toch knap lastig spoelen hoor Met zo'n flesje kun je een beetje 'spuiten' (wat ik overigens wel met lauwwarm water deed, want kwam erachter dat het koude kraanwater niet echt prettig aanvoelde haha)

Vind het trouwens wel grappig: ik vind al dit soort tips helemaal niet erg om te lezen of om over te hebben. Heb het allemaal al eens meegemaakt, dus weet hoe het is. Maar volgens mij is het voor de eerste-keer-mama's best even confronterend om dit allemaal te lezen hahaha.

Vriendinnen van mij die nog geen kinderen hebben, konden het hier ook nooit over hebben, terwijl met de vriendinnen die ook al eens bevallen zijn je moeiteloos over al dit soort onderwerpen praat. Je verliest volgens mij een deel van je gene haha.
Dat krukje onder de douche heb ik uiteindelijk geleend bij kraampunt (soort thuiszorgwinkel, maar dan voor alleen bevalling/kraamzorgartikelen). Dacht dat ik het niet zou gebruiken, maar was ideaal tijdens de weeen onder de douche.

Bij de intake van kraamzorg zeiden ze dat het de eerste dagen na de bevalling ook verplicht was om zittend te douchen, omdat ze het risico van flauwvallen onder de douche wilden tegengaan. Heb 'm zelf niet gebruikt en mn kraamverzorgster stelde het ook niet verplicht. Maar het zou dus kunnen dat er kraamverzorgsters zijn die het wel verplichten en inderdaad als je je beetje slap voelt, is zittend douchen wel fijn (ik was best een beetje trillerig die eerste dagen als ik langer achter elkaar stond).
Heb ik ook meteen weer een vraagje: waar gebruik je de flanellen luiers voor? Die staan op de uitzetlijst, maar weet dat ik ze de vorige keer niet gebruikt heb, alleen de hydrofiel luiers. Ik had er toen een paar van mn zusje geleend, die ze ook nauwelijks gebruikt had en kon ze zo in hetzelfde tasje weer ongebruikt terug geven. Zou dus ook niet weten waar die dingen voor nodig kunnen zijn, maar anders koop ik er nog een paar.
Hello,

Hier een "eerste "keer mama, en ik vind het juist fijn dit soort tips te lezen! Dus wat mij betreft brand maar los! Haha

Bidon-flesje; Gaan we achteraan!

En ook die washandjes lijken mij superhandig.

Ik heb er ook nog wat ( via vriendinnen dan wel;-) )

- Arnica druppels of pilletjes voor vlak na de bevalling

( schijnen het "beurse"gevoel wat weg te nemen, en herstel te versnellen)

En vriendin van mij raadde mij ook aan een donker gekleurd "beval "shirt te nemen, zodat bloed eventuele bloedvlekken niet/minder zichtbaar zijn op de foto,s
Haha ik en ook eerste keers...vindt het opzich fijn die tips...kan ik me toch wat beter voorbereiden ;)

(gastendoekjes kopen om af te drogen enzo...)

Maar het schrikt me toch ook wel een beetje af hoor...die verhalen over enorm vloeien ed...iewl iewl..

Maargoed ik weet waar ik het voor (ga) doe(n).. ;)
Hier ben ik ook weer eens!

Is echt al veel te lang geleden. Sorry, sorry

Ik heb weinig onthouden van wat ik allemaal heb gelezen alleen dat ik een hele leuke meisjesnaam voorbij zag komen! Ik zou de naam 'officieel' (dus bij de burgerlijke stand) zonder -tje schrijven, en haar de eerste jaren aanspreken met de -tje. Denk ik....

Over het kraamverband, ja, dat is echt wel nodig, en een paar pakken extra ook. Ik heb me ook doodgelachen toen ik die dingen zag voor de eerste bevalling maar ik heb ze echt wel nodig gehad! Ik weet nog dat ik de eerste nacht in het ziekenhuis naar de wc moest, ik stond op van het bed en het stroomde gewoon langs mijn benen naar beneden ondanks dat ik 2 kraamverbanden in had.

Ik heb trouwens mijn kraampakket nog niet gekregen, ik zal er even achteraan bellen. Vorige keer kreeg ik hem ook gewoon thuis gestuurd, dus dit keer ook neem ik aan.

Ik ben gisteren extra naar de VK geweest, ik voel de baby sinds vrijdag een heel stuk minder. Alles was goed, ik moet nu tellen hoevaak ik hem voel schoppen. Het moet minimaal 10x op een dag zijn (dus 10 schopjes, niet 10 momenten). Dat haalt hij wel. Maar tot een week geleden was hij echt veel en veel drukker.
Weekend, hoe is het nu met je al iets fitter?

7up, heb idd vakantie. Nu druk aan de klus. Manlief heeft meer last van nestel/klusdrang dan mij. Maar wel leuk, het kon ook alleen maar mooier worden!

Afhankelijk van wat het weer doet gaan we nog een paar dagen op pad. Kom jij je drukke week een beetje door?

Cookie, Kotex, goede tip. Die ga ik onthouden. Ik stond vandaag trouwens bij de afdeling goedkope degelijke onderbroeken maar had geen idee wat ik moest kopen...

En wat een muts van die kraamzorg. Had je niet de neiging haar door de telefoon te trekken? Hallo, zij willen toch geld aan je verdienen? Dat alleen al zou de motivatie moeten zijn om aardig te doen!

Floor(tje), helemaal leuk! Helaas vond manlief het minder. Hier in de omgeving komt die nl ook voor al achternaam. Wij zijn ook uit de namen. Alleen de tweede naam moet nog bedacht worden. Bij een meisje is het een goede kans dat de tweede naam Fleur gaat worden.

Lizi, lekker dat je verlof bijna begint. Nog even volhouden!

Juffie, ben ook een eerste keer mama en vind die verhalen best 'leerzaam'. Soms idd 'Iiieeuuuwww....' Moet je voor de gein het topic met bevallingstaboes eens lezen. Stolsels zo groot als je vuist... Iiieeekkk... of een VK die opeens haar vinger in je anus drukt om te checken of je niet inwendig uit bent gescheurd...:-(

Lyt, wat vervelend dat je de baby nu minder voelt. Hebben ze er nog een oorzaak voor gegeven? Moet je nu ook vaker op controle komen?
Lyt; beweegt de baby niet gewoon minder omdat 'ie minder ruimte heeft? Ik meen me zoiets te herinneren...

Flanellen luiers... Geen idee wat het zijn en waar je ze voor gebruikt. Volgens Google is het een dikkere zachtere doek dan hydrofiele luiers. Je kan je kindje erin wikkelen om hem/haar warm te houden. Of dat nou heel nodig is in september...

Sommige dingen van dat topic wil ik niet eens weten Dinges.. Pff... Verloskundigen en kraamhulpen doen het natuurlijk dagelijks, dus vergeten soms dat het allemaal best heftig is wat erbij komt kijken. Bijvoorbeeld de anuscheck, die ik overigens nooit gehad heb. Hahaha!

De bevalling vond ik al vrij heftig, maar het effect op je lichaam was nog erger in de dagen / weken / maanden erna..
@ Dinges het is ook zeker leerzaam...en ook wel fijn want ik ga er toch wat realistischer in denk ik ;) Maar ook erg ieeeewl soms! haha Ach we overleven het heus wel..

@ Lyt ik denk idd dat het komt door ruimtegebrek...ik voel al enkele weken weinig schoppen meer...maar meer geduw en gepor..

@ Navimo oei dat belooft weinig goeds ;)

Hier de laatste dagen weer veel meer pijn in ribben (straalt ook wat door naar rug) en pijn bij mijn schaambeen...hopen dat het gauw weer minder wordt..
Lyt, wat vervelend dat je de baby minder voelt de laatste dagen. Zou het inderdaad kunnen komen door minder ruimte? Of misschien doordat hij al ingedaald is en beetje vast ligt?? Hoop dat je hem nu beter voelt!

Apart, want ik voel de baby juist de afgelopen drie weken ineens veel meer en echt door mn hele buik heen en de hele dag. Vanmorgen werd ik er zelfs misselijk van.

Wel jammer dat mn dochter het nog niet gevoeld heeft. Had het zo grappig gevonden als ze de baby had voelen schoppen en dan helemaal verbaasd naar me had gekeken (ja, had het me al helemaal voorgesteld :-) ). Maar ze heeft er het geduld niet voor om lang met haar handje te voelen haha. Komt misschien nog wel. Ze geeft wel heel vaak mn buik een kus of knuffel en zegt dan 'broertje een kus geven'. Zo lief!

Dinges, ja ik had inderdaad de neiging die vrouw door de telefoon te trekken Vooral omdat ik toch echt ook gewoon moet werken en ze daar toch ook best een beetje rekening mee kan houden. Ik kan niet zomaar klaar staan op het moment dat zij dat wil. En kan daar nu echt niet tegen, veel korter lontje haha.

Juffie, sterkte met de pijn bij je ribben en schaambeen!
Zo ik ben even naar de winkels geweest....setje oma-onderbroeken bij de Zeeman gescoord en gastendoekjes om af te drogen in knalroze/rood...dan zie je het misschien niet zo erg bloederig.. :S

Ook een bidonflesje water gekocht en vanish vlekkenverwijderaar...haha

Kom maar op met de volgende tips! ;)

Ohja trouwens...waarin zijn de mensen die al een kindje hebben bevallen? Een groot t-shirt...hemdje? Wat is fijn?!
Op mijn lijstje komt ook te staan oma ondergoed, en gastendoekjes vindt het goede tips net als juffie zegt ook voor de eerste keerr mama's.

Ben heel benieuwd naar alles!
Hallo allemaal

Zo iedereen is goed bezig met de voorbereidingen! Grote onderbroeken heb ik ook al en juffie goeie tip van die gastendoekjes Ga ik ook halen, want nee het niet echt fris na het douchen. Biotex ga ik ook even om en bidon heb ik al in huis.

Ik gebruik de hydrofiele doeken in bed, netjes gevouwen bij het hoofdje. Er is grote kans op melk spugen en dan hoef je niet 6 x op een dag het bedje te verschonen.

Ik ben zelf twee keer in zo'n longslaapshirt bevallen, maar mss is het net superwarm die dag dat ik liever een hemd wil dragen... Stop hem iig ook in mn tas! Wel een die goed zit en niet te veel uitlubbert anders hangt er straks een boob uit! We laten al genoeg zien die dag ;)

Morgen belt de mevrouw van kraamzorg voor een afspraak, maar ik vind dat beetje onnodig... Heb al twee kindjes gebaard nl. Zal kijken of dat intake gesprek niet over de telefoon kan. Of overdrijf ik nu? En is er zoveel veranderd sinds mijn laatste keer?

Oei Lyt das even schrikken dat je minder de baby voelt, ik dacht ook gelijk aan misschien minder ruimte dus minder beweging? Elk kindje is weer anders. Goed dat je wel gelijk naar de vk bent gegaan. Tien keer voelen is dat een gemiddeld iets?

Kan niet op iedereen reageren sorry reageer via de app en kan niet steeds teruglezen.

Hebben jullie je tas al klaar staan? Stond vandaag als tip in m'n zwanger app en ik dacht: Huh? Heb nog 9,5 week hoor! Of denk ik te laks?

Groetjes
ziekenhuis tas moet je toch met 37 weken klaar hebben staan.

Ik ga dat in week 35 eens bij elkaar verzamelen denk ik.

Big-shirt is een goede ff opzoek naar een grote ....aangezien ik ik in mijn normale big-shirts niet meer pas. Maar goed komt goed!
Anaiteb; ik moest ook bellen voor een afspraak voor de intake, maar dat is dus een telefonische intake. Ik vermoed dat dat bij jou ook het geval zal zijn omdat het niet je 1e kindje is.

@bevallingskleding: de vorige keer had ik (in november) een hempje aan en dat beviel, letterlijk en figuurlijk, prima. Makkelijk om omhoog te doen als kind op je buik wordt gelegd of als je gaat voeden. Ik zou in de ziekenhuistas wel iets van een vestje doen voor als je 's avonds naar huis zou mogen.

Tas idd vanaf week 37 klaar. Net als bed omhoog; wat ik echt niet ga doen... We gooien er een extra matras op als het zo ver is. Mooi niet dat ik weer 3 weken m'n bed op moet alsof het de Mount everest is.. Snap best dat het voor de verloskundige en kraamhulp noodzakelijk is, maar idioot eigenlijk dat minder mobiele kamerolifanten (lees: zwangeren) dan hun bed niet meer in kunnen.
Kraamverband/ondergoed, bedankt voor de informatie. Ik ga ook maar naar de Hema/Wibra :-)

Tot nu toe draag ik ook nog mijn gewone ondergoed. Strings zitten niet meer zo lekker zeker ’s nachts niet. Gelukkig heb ik ook een stel hipsters en omdat die wat lager zijn zitten die heerlijk.

@Weekend, beterschap. Dat je maar weer snel opknapt.

@Cookie, dat verhaal van de kraamzorg komt me bekend voor. Zo ging alleen bij mij het gesprek bij het kdv toen ik (al weer maanden geleden) belde voor een afspraak/rondleiding.

Het spaflesje staat op de lijst.

Flanellen luiers. De moeder van de buurvrouw (vroeger kraamhulp) vond ze super als omslagdoek, om de baby even op te leggen, mee te nemen in luiertas voor verschonen, in het bedje etc… Zelf had ik ze al van de lijst gehaald, want ik heb toch al hydrofielluiers. Mijn schoonzusje gebruikt ze ook als dekentje in de kinderwagen. Ik heb er toch maar een setje van aangeschaft.

@C77, fijn weer een goede echo. En, wat een tegenvaller dat je bij een ks ook kraamverband moet gebruiken. ’t Is goed dat ik dat nu al weet. (niet dat ik nu al weet of ik een ks krijg)

@Sofi, leuke naam!

@Navimo, die pakjes sap… slim! Bij mijn schoonzusje zijn inderdaad al diverse glazen (water gelukkig) omgegaan bij voeden ’s nachts en in de eerste week van de kraamtijd.

Boodschappenlijstje groeit hier gestaag.

En, dat bed op klossen. Ik zie het ook al voor me. Van de fysio moet ik netjes op mijn zij gaan liggen, benen over de rand en dan voeten goed neerzetten én dan pas opstaan als ik zeker weet dat ik goed op twee voeten sta. Ik ben niet klein, maar met het bed op klossen denk ik dat mijn voeten toch bungelen en dat ik maar moet zien hoe ik ze op de grond krijg :-)

Werk/Verlof

Over twee weken begint mijn vakantie en dan heb ik eigenlijk aangegeven dat ik tussen mijn vakantie en verlof nog een week ga werken, zodat ik daarna maximaal verlof heb. Maar, ik begin er steeds minder zin in te krijgen om na mijn vakantie nog terug te moeten komen. En nu ben ik al ’s avonds moe. Daarnaast vinden mijn leidinggevenden dat ik nog volop mee moet draaien, dus dat zullen ze ook die ene week nog van me verwachten. Ik zit nu sterk te denken om toch maar 5 weken van tevoren met verlof te gaan, dus aansluitend aan de vakantie. Dat zou betekenen dat ik over 2,5 week vrij ben :-)

En alle moeders, bedankt voor de tips! Er staat zoveel niet in de boekjes. Zeker de praktische dingen niet. Super!
Oh dus gewoon een telefonische intake? Ik vroeg het aan m'n vriend en die snapte het niet helemaal hihi. Misschien had hij het verkeerd begrepen dan

Hoe is het trouwens met jullie mannen? Kunnen ze het hoofd koel houden? Mijn vriend (het is zijn eerste kindje) krijgt nu wel de kriebels, merk ik. Afgelopen weekend was hij met een vriend even uit geweest en toen hij thuis kwam vertelde hij dat ze goed gesprek hadden gehad over zijn aanstaande vaderschap! En dat hij nu wel een beetje zenuwachtig werd, de schat

Ik vind dat zo ontzettend lief en hij zorgt ook zo voor me, het is echt een heerlijk gevoel
@ Anaiteb22 mijn VK zegt ook 10 bewegingen per dag (mag verdeeld in een twee- of drietal 'beweegmomenten') prima is...vond ik eigenlijk best weinig..

De tas inpakken doe ik met 37 weken...dat staat overal aangegeven toch,.,,heb wel een lijstje met dingen die ik mee wil/moet nemen, zodat ik niks vergeet ;)

@ Margriett dat moet ik ook! Mijn normale huge pyjama's gaan ernstig spannen om de buik...voor thuis niet altijd dramatisch, maar met bevallen lijkt het me niet lekker :S

@ Navimo...wij zetten het bed op kratjes...dan valt de hoogte wel mee of niet? Ik ben zelf vrij lang...dus verwacht dsaar eigenlijk niet echt grote problemen mee...

Vriendlief is hier nog ernstig relaxt...rustig afwachten, komt allemaal wel goed, zien we dan wel...dat soort ;)

Hij is wel benieuwd naar de baby, hoe die is / eruit ziet etc.

Ben benieuwd hoe hij het straks gaat vinden want hij heeft echt ervaring 0 (nooit een baby ook maar vast gehouden)...en ik heb jaren op (medisch) kinderdagverblijven stage gelopen/gewerkt...dus zeker qua verzorging denk ik dat ik het meeste wel weet/kan. Ben dus heeeel benieuwd! WE hadden het van de week erover als ik savonds/snachts beval, of we dan toch naar huis willen of een nachtje in het ziekenhuis willen blijven...ik denk dat ik liever naar huis wil...zegt hij: ach en zo'n luier, dat komt vast wel goed en die voedingen ook.

Dus ik: 'maar je weet niet eens hoe je voeding moet maken', zegt ie: nee dat zie ik dan toch wel...(en ik dacht: met een huilend kind, wil je je niet nog moeten concentreren op een voedingsetiket...haha

Zo de kleine hier die doet rek- en strekoefeningen...lijkt soms echt alsof ie zich meerdere keren achter elkaar uitrekt of met zn voeten probeert te springen...voel echt gestamp achter elkaar hahahahaha
oh trouwens...gisteravond had ik ineens om de havewrklap (bij opstaan/lopen/op mn zij liggen) een beetje pijnlijke harde buik...normaal rond 32 weken? Heb gister een relaxt dagje gehad...wat in huis gedaan (niet veel) en een sieradenworkshop gehad...
quote:Juffie87 schreef op 13 juli 2011 @ 17:32:

Zo ik ben even naar de winkels geweest....setje oma-onderbroeken bij de Zeeman gescoord en gastendoekjes om af te drogen in knalroze/rood...dan zie je het misschien niet zo erg bloederig.. :S

Ook een bidonflesje water gekocht en vanish vlekkenverwijderaar...haha

Kom maar op met de volgende tips! ;)

Ohja trouwens...waarin zijn de mensen die al een kindje hebben bevallen? Een groot t-shirt...hemdje? Wat is fijn?!

Grappig dat je dat vraagt..zat ik mij van te voren ook druk over te maken maar bij alledrie is daar niets van gekomen.En op dat moment maakt mij het ook niet uit haha. BIj de eerste(en tweede en derde) heb ik bijna de hele weeenstorm/onsluitingsweeen enz in bad vertoefd met een douche op mijn buik/rug gericht..wilde er ook niet uit...pff maar goed natuurlijk moet vk controleren..dus bij nr 1 in bad/uit bad/in bad.uitbad dus steeds badjas alleen aan. Ik moest naar het ziekenhuis omdat gyn dacht dat ze te klein zou zijn (en vk vond van niet maar goed)...ik was weer even op bed gaan liggen en dacht pff als dat nog erger moet worden dan weet ik het niet meer..dus vk maar weer gebeld van wanneer naar ziekenhuis...komt ze ,had ik al persweeen (weet ik veel de eerste keer) dus acuut nar ziekenhuis dus alleen een badjas aan en lig je daar ind e auto/rolstoel/verloskamer in je blote niks..balen maar op dat moment had ik het niet echt door...

tweede gewoon thuis gedaan,zelfde laken een pak..

derde ook weer badjas aan,verlos kwam vliezen prikken en toen had ze gepoept en moest dus weer naar het ziekenhuis ,gewoon wat kleren gepakt die in het zicht lagen (nieuw shirt net gekocht een dag van te voren maar goed)...dus alle zorgvuldig klaargelegde en gepakte shirts lagen nog onaangeroerd op de kamer.

..eindelijk vannacht weer een beetje slaap gehad.Jongste had dinsdag bloedgeprikt (echt zielig zo;n ukkie in dat handje)..ivm allergieonderzoek. oke..niets aan de hand (s nachts al wel koorts gehad maar sochtend niet meer)...komen thuis.opa wa met haar gaan wandelen en komt ineens in paniek terug. meisje helemaal trillen,wazig kijken, hele bleke huid echt eng en giga koorts...direct haar huisarts en had ze 41,5 en in de auto al een paar keer weggevallen door de koorts. heeft ze een of andere buikinfectie ...pfff schrikken..maar dardoor ook weinig slaap gehad. dat merk ik nu wel hoor...

zijn er hier nog mensen bang voor de bevalling? en evt ruggeprik..?

ik merk na 3 bevallingen dat het alleen maar erger wordt met tegenop zien..........daardoor ging het de tweede keer al veel langzamer omdat ik het onbewust tegenhield en daardoor 3 dagen in de weeen heb gezeten. derde idem dito maar geen 3 dagen omdat het wel door moest zetten ivm poepen in vruchtwater. en het is niet zozeer de pijn...kan best wat hebben maar het verlies van de controle denk ik en de weeenstorm.....

heb 3x zonder ruggeprik gedaan maar weet nu niet wat te doen...
Puck
Ik zie er best tegenop hoor...terwijl het de eerste is...dus weet niet precies wat ik kan verwachten.

Ik ben nogal van de controle en zelf de touwtjes in handen hebben...dat gaat nu niet. Er zijn zoveel scenario's dat echt ovorbereiden ergens op ook lastig is...

Afwachten dus maar...er is nu toch geen weg meer terug ;)

Hier de laatste dagen flink emotioneel...ik huil om / van niets...

Heb het idee dat het aanstaande trouwen (volgende week) toch spannender is dan ik dacht...maar waarom snap ik niet zo goed..? Zou het koudwatervrees zijn?!
Wow sofi2010 nummer 4 kan je niet met je vk bespreken dat je er zo tegenop ziet? Misschien kan zij met een oplossing komen? En wil je in het ziekenhuis bevallen? Want niet alle ziekenhuizen hebben een 24/7 anesthist in dienst of iig snel binnen bereik... Ik kan me indenken dat je er tegenop ziet, hoor. Het is ook niet niks zo'n bevalling!

Heb zelf ook over een ruggeprik nagedacht en as maandagavond hebben wij een rondleiding in het ziekenhuis waar ik wil bevallen dus zal daar wel wat vragen kunnen stellen. Ik kijk zelf niet op tegen de bevalling, ik kom er toch niet onderuit. Ben nogal nuchter en door die hormonen lijk ik het wel nog meer dan normaal

Juffie er gebeurd nu zoveel dat het toch niet meer dan logisch is dat je wat emotioneler bent, lijkt mij. En gezonde spanning voor je huwelijk hoort er bij volgens mij :D Alleen heb jij ook nog een dotje hormonen in je lijf en misschien is het daarom wat heftiger bij je ;)

Vandaag een afspraak met de kraamzorg gemaakt. Vroeg aan de telefoon of het echt nodig was, want ik heb toch al twee kinderen en toen begon ze over dat ze graag langskomen ivm adviezen geven en tips...... Ze zei je hebt misschien ook vragen? Dus ik zei (beetje bot ;) ) Nou nee, ik weet waar ik mee bezig ben! Mevrouw was toen lichtelijk geschrokken en wist niks meer te zeggen. We zullen zien

En 9 aug hebben wij nog een groei echo, ben benieuwd. Het is vakantie en kunnen mijn kinderen ook mee voor hun dus extra bijzonder om mee te maken. De 12 weken echo waren ze er ook bij dus zal leuk voor ze zijn om mee te kijken.

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven