Cupcakes voor bruiloft

11-07-2011 17:04 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Volgend jaar gaan mijn vriend en ik trouwen. We zijn nu al een beetje aan het rondkijken en bedenken wat we graag zouden willen hebben. Ipv een bruidstaart willen we waarschijnlijk cupcakes laten maken. Het gaat om maximaal 40 cupcakes.

Een eigen ontwerp hoeft niet, het moet gewoon een vrolijke cupcake zijn met waarschijnlijk standaard te maken versiersels erop.

Waar zou ik deze het beste kunnen laten maken? Bij een bakkerij? Of is dat een stuk duurder dan een eenmanszaakje, bijvoorbeeld iemand die thuis opdrachten aanneemt en uitvoert?

Ik heb al een beetje op internet gezocht naar adresjes, maar dat is knap lastig vinden.

Heeft iemand misschien een tip waar we dit zouden kunnen laten doen? Het mag in Leiden-Zoetermeer-Den Haag of omgeving zijn.

Dankjulliewel!
Een vriendin van mij had vorig jaar héérlijke cupcakes in een leuke standaard. Omgeving Haarlem/Bloemendaal. Zal ik haar eens vragen?
Zoek eens op Google waar je cupcake workshops kunt volgen. De persoon die dergelijke workshops geeft, zou zo'n opdracht wellicht ook aannemen. Lijkt mij goedkoper dan een banketbakker.
Er is een cupcaketopic met veel reacties, misschien daar je vraag ook even stellen, zitten veel ervaringsdeskundigen en wie weet ook wel iemand die ze op bestelling voor je kan maken (weet dat laatste niet uit mijn hoofd omdat ik dat topic maar af en toe volg, maar het is wel inspirerend).
Jann, heeft bakkerij van Maanen ze niet? Ik zag ze laatst in de vitrine en ze leken wel nep, zo mooi.
Kijk eens hier, ze zitten in Den haag en alleen maar goede verhalen over gehoord

Linkje
Jann, kijk eens bij het forum van de leukstetaarten.nl

Of kijk eens op ons topic " inspiratie fototopic: taarten".

Ik zou het persoonlijk niet bij een bakker laten doen, hartstikke duur en veelal veel minder leuk dan de cupcakes van een ZZP-bakster.

Als je wil, mag je mailen op vivashala@gmail.com. Ik kan je makkelijk met mensen in contact brengen die dit goed kunnen en niet al teveel geld ervoor vragen.
Leuke site galadriel!
Ik zou dat niet door een hobbyist laten maken, maar gewoon door een bakker. Je weet niet hoe schoon en hygiënisch zo iemand werkt, vaak zijn het vrouwen die zoiets voor de hobby erbij doen, met plakkende kleuters en huisdieren die 'helpen'.
Ben je niet vroeg, met dat al te bedenken? Copcakes is volgens mij zo'n modeding,dat volgend jaar al wel over kan zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb een emailadres voor je waar je naar toe kan mailen voor wat foto's en en een prijsopgave.

Geweldige cupcakes inclusief standaard en het wordt ook thuis bezorgd geloof ik.

Telefoonnummer heb ik helaas niet meer maar het emailadres is ohzozoet@live.nl
Hebben jullie de locatie al? Dan zou ik daar eerst even gaan informeren welke regels zij verplicht zijn te hanteren volgens de warenwet. Het kan namelijk best zijn dat zij alleen met een gecertificeerde leverancier willen werken. Alles wat er in hun locatie wordt genuttigd, valt onder hun verantwoordelijkheid.

Voordat je je op iets vastlegt, kun je beter even informeren of je een particulier of ZZP-er mag laten leveren.
Ik heb cupcakes voor bruiloft broer gemaakt vorige week. Als je een mailadres hebt stuur ik je een foto. Misschien vindt je ze leuk! Lekker waren ze!
.
Donuts en Bagels zit in Rotterdam maar ze bezorgen ook, je kunt online bestellen.
Je woont helaas een beetje ver weg, ik maak dat soort dingen namelijk ook in opdracht

Heb afgelopen week nog een bruidstaart gemaakt.
Ik zie dat er al een link is gegeven naar Cakecompany. Hier hebben wij vorig jaar onze bruidstaart door laten maken.

En hij was echt heerlijk, helemaal naar onze smaak. Je kan de gewenste kleuren, glitters, decoraties doorgeven en zij maakt er iets heerlijks en moois van.

Op haar site staan ook een heleboel foto's van verschillende cupcakes en je kan proeftaartjes/cakes laten maken.

Echt een aanrader dus!
Tentothree in Rotterdam. Fantastisch winkeltje. Ik ben verslaafd aan hun cupcakes. Ze maken ze ook in opdracht. Www.tentothree.nl

Succes er mee!
Wat ik laatst voor een vriendin heb gedaan: naast de cupcakes een klein bijpassend taartje gemaakt en dat als top van het plateau gebruikt. Op de plateau's er onder heb ik de cupcakes gezet. Zo had ze én het aansnijmoment én cupcakes én bruidstaart voor een weeshuis vol gasten.
waar is jann eigenlijk?
quote:nlies schreef op 11 juli 2011 @ 17:22:

Ben je niet vroeg, met dat al te bedenken? Copcakes is volgens mij zo'n modeding,dat volgend jaar al wel over kan zijnCupcakes zijn ook allang 'uit', Macarons zijn 'in'. Maar ja, als je je daar wat van aan moet trekken...
Ik heb de bruidstaart bij een particulier laten maken en die hebben we bij mijn schoonouders opgegeten voor we naar de feestlocatie gingen.
Thanks meiden voor alle reacties tot nu toe. Ik ga alle links eens even op mijn gemakkie bekijken. Ik zit nu op de site van Cake Company, daar zie ik hele mooie foto's.

Ik weet dat cupcakes misschien volgend jaar niet meer zo hot zijn, maar ik blijf ze zeker weten leuk vinden. Ik ben juist niet zo van een bruidstaart maar net even iets anders. En voor het moment dat we taart/cake willen eten is een cupcake een handiger formaat dan een stuk taart. Grote kans dus dat wij toch voor cupcakes gaan.

Ik ben er inderdaad ook wel vroeg bij, maar we zijn nu toevallig ideeeen aan het maken en inspiratie aan het opdoen dus vandaar dat ik het nu al hier had neer gezet.
Ik lees trouwens gemende reacties hier. De een zegt bakker, de ander zegt weer van niet omdat dat te duur is. Ik denk dat zelf namelijk ook en ons budget is niet heel groot vandaar dat ik het ook best bij iemand anders zou willen laten maken.
Ik zou het wel door een professional laten doen. Iemand van wie je cupcakes in het echt hebt gezien en geproefd natuurlijk. Want - niet om lelijk te doen - maar de cupcakes die bijvoorbeeld in dat taartfoto-topic zo worden geprezen zou ik in 90% van de gevallen niet op m'n bruiloft willen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven