2014 stekker uit Windows XP

12-07-2011 17:31 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Windows XP zal over drie jaar, in 2014, alle ondersteuning verliezen en dus onveilig worden. Momenteel draait 51 procent van alle computers op het besturingssysteem.

Dat is mooi want dan zijn er genoeg alternatieve gratis besturingssystemen verkrijgbaar die al die Windows crap overbodig maken. Die alternatieven ( Suse , Pardus , Mint , Damn Small Linux , Knoppix ) , kunnen nu al met groot gemak veel sneller hun werk doen met je oude processor en beperkt geheugen dan dat logge trage Windows xp,vista, 7 even

Wordt het toch weer leuk.
Boeiend!
quote:macumba schreef op 12 juli 2011 @ 17:31:

Windows XP zal over drie jaar, in 2014, alle ondersteuning verliezen en dus onveilig worden. Momenteel draait 51 procent van alle computers op het besturingssysteem.

Dat is mooi want dan zijn er genoeg alternatieve gratis besturingssystemen verkrijgbaar die al die Windows crap overbodig maken. Die alternatieven ( Suse , Pardus , Mint , Damn Small Linux , Knoppix ) , kunnen nu al met groot gemak veel sneller hun werk doen met je oude processor en beperkt geheugen dan dat logge trage Windows xp,vista, 7 even

Wordt het toch weer leuk.Je kan niet met een computer omgaan als je Windows 7 traag vindt.
Dat zien we tegen die tijd dan wel weer.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Veel Linuxdistro's, volgens jou serieuze alternatieven, zijn minder stabiel (ja echt) en mochten willen dat ze zo lang support hadden en zo lang compatibel zijn met oude software.

Software van 3 jaar geleden op de huidige versie van Ubuntu installeren gaat je niet lukken, dan heb je een nieuwere versie van die software nodig ivm libraries en zo.

En als je nu Ubuntu 6.04 installeert werkt de update-functie niet meer.

Denk niet dat veel bedrijven, dat handig vinden.

Zo is dat met veel distro's alhoewel Mint en Fedora (en dus RedHat) nog wel oké zijn. (open)SUSE ken ik niet echt.

@Xionz maar bedrijven en scholen hebben vaak nog oude PC's waarbij XP sneller is.
Het is toch standaard dat MS geen onderhoud meer pleegt na een aantal jaren aan verouderde versies? Dat geldt echt niet alleen voor besturingssystemen hoor, ook voor ERP systemen bijvoorbeeld, lijkt me ook niet meer dan logisch.

Bedrijven blijven gerust wel nog heel lang Windows gebruiken hoor, al was het alleen maar omdat de meeste bedrijfskritische applicaties daarop draaien. En geloof me, je bouwt je salarisadministratiesysteem niet even om naar Linux oid.

Windows XP wordt al heel lang niet meer verkocht dus ik neem aan dat tegen de tijd dat het 2014 is de computers met Windows XP al lang zijn afgeschreven.
quote:XionZ schreef op 12 juli 2011 @ 17:35:

[...]

Je kan niet met een computer omgaan als je Windows 7 traag vindt.Jij hebt gelijk , ik heb geluk
quote:Friia schreef op 12 juli 2011 @ 18:33:

Veel Linuxdistro's, volgens jou serieuze alternatieven, zijn minder stabiel (ja echt) en mochten willen dat ze zo lang support hadden en zo lang compatibel zijn met oude software.

Software van 3 jaar geleden op de huidige versie van Ubuntu installeren gaat je niet lukken, dan heb je een nieuwere versie van die software nodig ivm libraries en zo.

En als je nu Ubuntu 6.04 installeert werkt de update-functie niet meer.

Denk niet dat veel bedrijven, dat handig vinden.

Zo is dat met veel distro's alhoewel Mint en Fedora (en dus RedHat) nog wel oké zijn. (open)SUSE ken ik niet echt.

@Xionz maar bedrijven en scholen hebben vaak nog oude PC's waarbij XP sneller is.

Veel servers van bedrijven werken op Linux cq. Unix systemen.

Jij hebt gelijk , ik heb geluk
quote:Elmervrouw schreef op 12 juli 2011 @ 17:42:

Dat zien we tegen die tijd dan wel weer.

Nee, dat merken we dan wel weer......

Wie benauwd leeft zal ook benauwd sterven..
quote:macumba schreef op 12 juli 2011 @ 21:55:

[...]

Veel servers van bedrijven werken op Linux cq. Unix systemen.

Jij hebt gelijk , ik heb gelukDe meeste servers van bedrijven draaien op Win2k3.
quote:XionZ schreef op 12 juli 2011 @ 22:13:

[...]

De meeste servers van bedrijven draaien op Win2k3.

Dat zeg ik, Jij hebt gelijk en ik heb geluk.

Keep on........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven