Parkeren in Amsterdam Oud-West
donderdag 24 januari 2008 om 21:47
Zaterdag aan het begin van de middag moet ik in Amsterdam zijn. Ik en mijn bolide zijn erg verknocht aan elkaar, bovendien ben ik een ramp in het openbaar vervoer. Stap in de verkeerde tram, mis aansluitingen, noem maar op. Het liefst tuf ik dan ook zaterdag in mijn autootje naar onze hoofdstad. Maarrrrr natuurlijk krijg ik daar een probleem met parkeren... Of niet? Iemand bekend met Oud-West? Ik moet in de Bellamystraat zijn. Valt het daar mee met parkeren? Ik heb natuurlijk ook zitten denken aan P&R, maar dan krijg ik hetzelfde OV-probleem, hoe zorg ik ervoor dat ik niet in de verkeerde tram stap? Iemand tips?

donderdag 24 januari 2008 om 22:37
Hehe, daar heb ik vlakbij gewoond. Het is betaald parkeren (tot 2300 uur, als mijn info nog up to date is), en de plekken zijn schaars, maar ze zijn er wel.
Vlakbij de bellamystraat zit europarking, groot gebouw met bijna altijd wel plek.
Wat je kan doen als je gratis wilt parkeren: rijd naar Amsterdam Osdorp, parkeer bij de Pieter Calandlaan hoek meer en vaart (daar staan twee grote flats waar veel parkeerplek is) en neem tram 17, halte kinkerstraat. Uitstappen bij halte ten katemarkt, linksaf de markt op, de eerste straat rechts nemen en voila!
Als je helemaal met het ov wilt: ga naar Amsterdam CS, pak daar tram 17, weer halte ten katemarkt, maar dan rechtsaf de markt op.
He, dat is zo'n leuk buurtje, ik heb daar zo fijn gewoond!
Vlakbij de bellamystraat zit europarking, groot gebouw met bijna altijd wel plek.
Wat je kan doen als je gratis wilt parkeren: rijd naar Amsterdam Osdorp, parkeer bij de Pieter Calandlaan hoek meer en vaart (daar staan twee grote flats waar veel parkeerplek is) en neem tram 17, halte kinkerstraat. Uitstappen bij halte ten katemarkt, linksaf de markt op, de eerste straat rechts nemen en voila!
Als je helemaal met het ov wilt: ga naar Amsterdam CS, pak daar tram 17, weer halte ten katemarkt, maar dan rechtsaf de markt op.
He, dat is zo'n leuk buurtje, ik heb daar zo fijn gewoond!

donderdag 24 januari 2008 om 23:16
Ik zie trouwens dat ik heb gejokt... je kan links en rechts, die eerste kruising die je tegenkomt op de ten kate arkt. Rechts is voor richting mijn oude huis, maar het ligt natuurlijk aan het nummer welke kant je op moet.
Wil je even glimlachen naar de Agatha Dekenstraat voor me? (mocht je rechtsaf moeten slaan) Die zit aan het bellamyplein vast (waar mijn trouwfoto's zijn gemaakt, bij dat standbeeld bij het pierenbadje). En als je over de markt loopt, haal een broodje bij 'Boer Geert' (zit behoorlijk aan het begin, aan je rechterhand)... heerlijk!
Wil je even glimlachen naar de Agatha Dekenstraat voor me? (mocht je rechtsaf moeten slaan) Die zit aan het bellamyplein vast (waar mijn trouwfoto's zijn gemaakt, bij dat standbeeld bij het pierenbadje). En als je over de markt loopt, haal een broodje bij 'Boer Geert' (zit behoorlijk aan het begin, aan je rechterhand)... heerlijk!
donderdag 24 januari 2008 om 23:22
donderdag 24 januari 2008 om 23:39
O jeetje, helemaal off-topic natuurlijk, maar ik lees; lijn 17, Kinkerstraat, Agatha Dekenstraat, en ben even "terug in de tijd".
Kan helaas geen tips geven, maar zit hier nu wel met een glimlach te schrijven. Woon nu al een tijdje in het buitenland, maar ik merk steeds meer dat ik een stukje Amsterdam wel een beetje mis. Sentimental fool!
Kan helaas geen tips geven, maar zit hier nu wel met een glimlach te schrijven. Woon nu al een tijdje in het buitenland, maar ik merk steeds meer dat ik een stukje Amsterdam wel een beetje mis. Sentimental fool!

vrijdag 25 januari 2008 om 07:04
Kleine toevoeging op Tilalia: ga direct naar de Europarking, op zaterdag kun je een parkeerplek op straat echt echt echt echt vergeten, zelfs in de achterafstraatjes is het wishful thinking.
Het is de laatste paar jaar stukken erger geworden.
Summerbreeze, woon jij ook hier?
En Boer Geert is t*ring-duur, maar wel lekker!
Het is de laatste paar jaar stukken erger geworden.
Summerbreeze, woon jij ook hier?
En Boer Geert is t*ring-duur, maar wel lekker!

vrijdag 25 januari 2008 om 08:19
Puma, dat ben ik ook hoor, een sentimental fool... woon ook in het buitenland.
Aagje Dekenstraat, boven de kapper, wat heb ik daar fijn gewoond! Eten bij de Ouzeri op de De Clerkstraat, en de turkse pizzeria daar tegenover, gewerkt bij de mexicaan op de bilderdijkstraat (die er nu niet meer is), en die markt, die heeeeerlijke markt!
Aagje Dekenstraat, boven de kapper, wat heb ik daar fijn gewoond! Eten bij de Ouzeri op de De Clerkstraat, en de turkse pizzeria daar tegenover, gewerkt bij de mexicaan op de bilderdijkstraat (die er nu niet meer is), en die markt, die heeeeerlijke markt!

vrijdag 25 januari 2008 om 08:52
Aaaah Tilalia, niet gaan idealiseren hoor
Het is een te gekke buurt, absoluut waar. Maar het is wel snel aan het veranderen. Aan de ene kant komen er steeds meer luxe koopappartementen, maar aan de andere kant loopt er steeds meer tuig op straat. De hoeveelheid blauw in de Kinkerstraat neemt soms absurde vormen aan, en dan niet gewoon op de fiets, maar in jeeps, busjes, auto's, scooters, te paard. Dochter van de wijkagent is een paar maanden geleden ontvoerd...
Maar, eerlijk is eerlijk: ik zou er niet snel weg willen...
Het is een te gekke buurt, absoluut waar. Maar het is wel snel aan het veranderen. Aan de ene kant komen er steeds meer luxe koopappartementen, maar aan de andere kant loopt er steeds meer tuig op straat. De hoeveelheid blauw in de Kinkerstraat neemt soms absurde vormen aan, en dan niet gewoon op de fiets, maar in jeeps, busjes, auto's, scooters, te paard. Dochter van de wijkagent is een paar maanden geleden ontvoerd...
Maar, eerlijk is eerlijk: ik zou er niet snel weg willen...

vrijdag 25 januari 2008 om 09:08
Fleur, Lief en ik hebben de neiging om weg te gaan uit een buurt als ie op het toppunt van leuk is, dus tja, dat was te verwachten
Hmmm... blauwe invasie sucks, da's niet leuk. Is het ook nodig? Ik bedoel: helpt het tegen zakkenrollerij en aanverwante ellende?
De Ouzeri is er toch nog wel, hè?
En vergeleken met de markt hier in het durp is de ten katemarkt de pc hooft onder de markten hoor, qua divers aanbod, lage prijzen leuke sfeer, enzo...
Ik idealiseer àlles in Amsterdam.
Hmmm... blauwe invasie sucks, da's niet leuk. Is het ook nodig? Ik bedoel: helpt het tegen zakkenrollerij en aanverwante ellende?
De Ouzeri is er toch nog wel, hè?
En vergeleken met de markt hier in het durp is de ten katemarkt de pc hooft onder de markten hoor, qua divers aanbod, lage prijzen leuke sfeer, enzo...
Ik idealiseer àlles in Amsterdam.

vrijdag 25 januari 2008 om 09:19
Ouzeri's ken ik niet, kom nooit aan die kant van de markt
En nee, ik heb niet de indruk dat al dat blauw echt werkt, maar dat kan ik natuurlijk eigenlijk helemaal niet zeggen: ik heb geen cijfers. Maar ramkraken zijn er niet minder om geworden. Laatst heeft weer een juwelier zn deuren gesloten, hij was al die overvallen zat. En ja, al dat blauw helpt natuurlijk niet tegen al die irritante gastjes op straat etc. En ook niet tegen die fijne moskee aan de andere kant van de markt...
En nee, ik heb niet de indruk dat al dat blauw echt werkt, maar dat kan ik natuurlijk eigenlijk helemaal niet zeggen: ik heb geen cijfers. Maar ramkraken zijn er niet minder om geworden. Laatst heeft weer een juwelier zn deuren gesloten, hij was al die overvallen zat. En ja, al dat blauw helpt natuurlijk niet tegen al die irritante gastjes op straat etc. En ook niet tegen die fijne moskee aan de andere kant van de markt...

vrijdag 25 januari 2008 om 19:21
En nee, ik heb niet de indruk dat al dat blauw echt werkt, maar dat kan ik natuurlijk eigenlijk helemaal niet zeggen: ik heb geen cijfers. Maar ramkraken zijn er niet minder om geworden. Laatst heeft weer een juwelier zn deuren gesloten, hij was al die overvallen zat. En ja, al dat blauw helpt natuurlijk niet tegen al die irritante gastjes op straat etc. En ook niet tegen die fijne moskee aan de andere kant van de markt...[/quote]
Helpt die moskee niet tegen de ettertjes?
In mijn vorige woonplaats woonde ik vlakbij een Moskee, en juist omdat er altijd oude manetjes in djellaba's voor en rond de moskee liepen en stonden te praten, gedroeg de jeugd aldaar zich voorbeldig. Want reken maar dat die mannetjes er iets van zeiden als ettertjes onbeleefd waren of erger. Daar dus nooit last gehad van straatschorem.
Overigens moet je vanaf Mercatorplein lijn 7 naar de kinkerstraat. nemen. Of lijn 13 die gaat via de Clerqstraat. Parkeerplaats vinden op zaterdag is onbegonnen werk.
Helpt die moskee niet tegen de ettertjes?
In mijn vorige woonplaats woonde ik vlakbij een Moskee, en juist omdat er altijd oude manetjes in djellaba's voor en rond de moskee liepen en stonden te praten, gedroeg de jeugd aldaar zich voorbeldig. Want reken maar dat die mannetjes er iets van zeiden als ettertjes onbeleefd waren of erger. Daar dus nooit last gehad van straatschorem.
Overigens moet je vanaf Mercatorplein lijn 7 naar de kinkerstraat. nemen. Of lijn 13 die gaat via de Clerqstraat. Parkeerplaats vinden op zaterdag is onbegonnen werk.