En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Winnie, fijn dat het gesprek goed ging. Volgens mij is het in deze fase toch een beetje geluk hebben of de klik er is. Dat je door was naar de tweede ronde zegt dat je de goede capaciteiten hebt, dat is dus sowieso positief.

Moos, Kurt Elling klinkt spannend, ga ik eens luisteren als ik thuis ben.

Lampje Crudaiola klinkt goed, en je uitleg is leuk en informatief.

Koreveen, dan kun je wel lachen over mijn foodsnobschap, maar jij post hier natuurlijk niet voor niets ;)

Lacomedia, die frozen yoghurt klinkt heel erg goed, heb je een recept? Of misschein ga je het binnenkort nog een keer proberen en als het lukt kun je het dan even laten weten? :D

Teigera, ben heel benieuwd naar die saus, ik heb hem al een paar keer zien staan en ben heel erg benieuwd. Dit weekend denk ik maar eens een tagine proberen uit het taginekookboekje wat ik laatst heb gekocht.
Koelkast staat weer. Ik had een losse koelkast met daarnaast een vriezer, dat maakte het allemaal net wat minder dramatisch, maar toch nog best veel dingen weggegooid. Gister na mijn werk snel naar 1 winkel gegaan, daar gevraagd welk model ik NU mee kon nemen, die in mijn mini auto weten te proppen (wilde niet via de achterbak dus moest via de portieren was nog wel even lastig). Toen naar boven weten te tillen, gelukkig was mijn vriend er ook, alleen was dat nooit gelukt. Koelkast van de plek gehaald (daarvoor eerst gasfornhuis moeten verplaatsen en de oven want die staan op een plaat die op de vriezer en koelkast liggen). Toen heel hard gepoetst, want RANZIG!, waarbij ik nog even een emmer met sop omgooide waardoor de halve keuken blank stond.

Maar ik heb nu een hele mooie, heel mileuvriendelijke koelkast zonder overbodig vriesvak en mijn yoghurt was vanochtend weer koud, dat was wel een vreugdedansje waard ;)

Gister gegeten bij mijn broer. Verse pasta met tomaten, citroen, basilicum saus (NICE) en verse pasta met bacon, spek, broccoli saus (OK).

Vanavond eet ik alleen, heb nog spullen in huis voor een fritatta, maar als ik naar mijn to-do-lijstje kijk dan heb ik ook nog wel een aardige werkdag voor de boeg, dus misschien speel ik wel even vals en haal een kant en klare maaltijd. Was vanochtend ook al later omdat het gedoe met die koelkast ervoor zorgde dat ik pas om half 12 in bed lag (gevalletje onderschatting) en ik het niet zag zitten om 6 uur op te staan.

Nu dus weer even wat aandacht besteden aan die to-do-list anders schiet het alsnog niet op ;)
quote:Teigera schreef op 13 juli 2011 @ 07:59:

En genoeg drinken natuurlijk, want ik lees dat dat ook helpt!

.

Denk eraan dat je dan ook s'nachts de tent weer uit moet om te moeten plassen en dan moet je weer helemaal opnieuw warm worden...

Ik had de laatste nacht in de tent een emmer gepakt want het stortregende gewoon.(hebben gelukkig een grote tent met 2 slaapkamers en een zitgedeelte dus plek zat)
Voor dat soort ellende zou je ook nog TravelJohns kunnen kopen. Maar ik probeer meestal mijn vochtinname zo te reguleren dat ik er niet uit hoef

Ik heb m'n auto, hoerahoera Ik moet zo nog even wat dingskes gaan kopen bij de MediaMarkt, vrees dat ik dat ook maar per auto moet doen, het is te slecht weer

Kaat, succes met je to-do-list! Ik moet er ook maar even een maken voor vandaag, heb altijd zat te doen, maar als ik niet helder op m'n netvlies heb wat het belangrijkst is, kan ik zo een halve dag verlummelen..
Fijn Kaaatje dat je zo snel weer een koelkast hebt!

(ik kan me trouwens helemaal voorstellen hoe dat eruit zag onder de oude koelkast,hebben nu een inbouw maar ik werk in de thuszorg en heb dat vaak genoeg moeten schoonmaken).

Moosey,jammer van het etentje maar de toetjes en aperetives klinken heerlijk!Logisch dat je bij een duurder restaurant kritischer bent dan bij een eetcafe bv.

Teigera ik heb ook een hekel aan regenkleding,soms is een paar druppels minder erg dan zwetend in zo'n pak.

Ik baal ook van dit weer,tenminste nu maakt het me niet zo veel maar voor a.s zaterdag zou het wel erg jammer zijn.

Heb net al rondgebeld voor regenlaarzen maar helaas nergens in mijn maat 42 te krijgen(hier in de buurt dan,heb geen tijd om echt op pad te gaan).

Dat wordt dan oude stevige schoenen aan want als het zo blijft wordt het een blubberzooi en daar ga ik met mijn nieuwe Esprit sneakers niet doorheen banjeren.

Voordeel van dit weer is dat ik niet hoef te stressen over of mijn haar wel goed zit want dat is na 5 minuten toch weg dan
Nog ff melden wauw mijn salade met kikkererwten en bruine rijst is héérlijk geworden! Er miste iets tussen de middag en toen heb ik vanmiddag een granaatappel gekocht en geslacht en die pitjes erdoorheen geroerd echt súper lekker! Morgen mee naar het werk voor de lunch

Edit: huh? Waarom kan ik geen foto meer toevoegen?
Is een anti-troll-maatregel Sart. Tijdelijk, geloof ik. Klinkt spannend, je salade!

Ik maak zo pasta met tomatensaus (uit de vriezer) wat makreel uit blik erdoor en een groene salade d'rnaast. Lekker makkelijk.

Dolfje, dat zou inderdaad mooi balen zijn als het zulk weer bleef voor je! Oh, voor mij trouwens ook, bedenk ik me, want ik zit vanaf zaterdag ook op een camping, weekje workshops geven. Maar dat is ook wel veel leuker als het lekker weer is. Zo ns even wat weersvoorspellers raadplegen.
er wordt straks voor mij gekookt. Keispannend dus wat het gaat worden.

Ik ben niet gewend dat ik niet zelf kan bedenken wat ik ga eten, maar mijn vriend is de hele week bij mij (joehoe!) en die heeft niets te doen dus hij neemt het koken voor zijn rekening. Ik vind het luxe, maar ik kan er stiekem ook niet zo tegen dat ik zelf geen invloed kan uitoefenen op wat er op tafel komt (ik ben echt wel een foodsnob)

Heb wel eea bijgelezen, maar even niet zoveel fut om te reageren op alles. Tijd van de maand.

Gisteren uit eten geweest bij restaurant met Fifteen achtig concept. Erg lekker gegeten. Ik had vooraf viskoekjes met kokos-yoghurt saus en mrBrown gegrilde sardientjes (die waren ècht super lekker). En daarna hadden we beiden een soort Portugese vis stoofpot. Goed gegeten.

Vanochtend trouwens mijn moeder opgehaald uit het ziekenhuis en naar huis gebracht. Ging goed. Grootste valkuil is denk ik dat ze misschien te snel te veel wil doen. Ze mag de eerste 2 weken alleen liggen en af en toe een klein stukje lopen.

Zo meteen maken we Kikkererwten-Spinaziesoep met Tahin.

Laco, thanx voor je recept. Klinkt lekker, ik sla 'm op.

Verder reageer ik morgen even. Fijne avond.
mijn frittata schuift door, de buuf kwam met een bakje torttelini,s en gebakken visfiletje.was erg lekker,maar wel wat weinig groenten,dus ik pak straks wel wat schijfjes komkommer.
Wij hebben kipmadras op met noodles en left-over groente van het groente pakket van de gado gado van zondag.(dus niet wat ik eigenlijk gepland had).
Hier ook weinig puf om te lezen. Ben heel druk op mijn werk en moet 's avonds echt even voor me uit staren ofzo

Ik heb pasta met een brocolli blauwe kaas saus gegeten. Smaakte goed!

GB, wat fijn dat je moeder weer thuis is. Gewoon een beetje streng voor haar zijn (hoewel dat van afstand vast niet gemakkelijk is) om te voorkomen dat ze te veel doet.

Moos, fijn dat je je auto hebt! Jihoe! En voor jou zou het inderdaad fijn zijn als het weer wat beter wordt want kamperen met dit weer is niet zo'n aantrekkelijk idee.

Dolfje, ook voor jou hoop ik dat het zaterdag een beetje droog zal zijn.

Kaaaaaatje, wat is je voorgezet? Fijn trouwens dat je weer een koelkast hebt!
Oh en Lampje, is DE grill inmiddels bezorgd?
Moos super dat je je nieuwe bolide hebt. Nu idd veel excuses zoeken om ritjes te maken! 

Teig, een goede investering is een thermobroek en shirt. Wij zitten altijd in de bergen en als ik 's avonds ga douchen trek ik dat vast aan. Ga je warm je slaapzak in. Weet niet of je op hoogte zit. Waar ga je eigenlijk heen. Aan het weer te zien Italië??

Lampje, nieuwe grill, nieuwe kansen!

Fijn dat je moeder weer thuis is, GB

Wij kwamen allebei bekaf thuis, ploften op de bank, keken elkaar lodderig aan en hebben pizza besteld. Quattro Formaggio, heerlijk! De vispie schuift weer een dagje op
Morning ladies!

Vandaag eten we niet samen want borrel voor SartMan van zijn werk. Ben ik alleen en maak ik een restje van mijn salade op van gisteren.

Hmmm KV quatro formaggio, lekkerrrrrr.

Oh ja die spinazie-kikkererwten-tahin soep is heerlijk! GB ik had het recept maar mijn laptop heeft het een maand of wat geleden een keertje begeven (alles weg ) wil je het nog een keer posten want ik heb hem een paar keer gemaakt en het was een succes!

Moos, met dit weer hoef je niet ver te zoeken naar excuses om de auto te nemen maar ja met zonneschijn is het wel leuker toeren natuurlijk. Zit je hier in NL op de camping vanaf zaterdag?!?! Het wordt ehm. Nou ja laten we zeggen niet zo heel veel beter weer...

Fijne dag!
Goedemorgen ladies, hoop dat alles goed gaat met jullie! Heb even niet de energie om bij te lezen of te reageren.

Slaap veel op het moment, blijkbaar heb ik het nodig. Gisteren bij de manueel geweest en heb een flinke na-reactie.

Ik sluit in de komende dagen wel weer ergens aan!
Fijn dat je weer een nieuwe koelkast hebt, Kaatje!

Gefeli met je nieuwe auto, Moos! Heb je lekker rondgereden gisteren? Je weet nu in elk geval dat de ruitenwissers het goed doen...

Fijn dat je moeder weer thuis is, GB! Hopelijk lukt het jullie haar een beetje in toom te houden.

Teig, succes met alle vakantievoorbereidingen!

Heel erg ingekorte grill-update, want ik ben er inmiddels zwaar geïrriteerd over: de nieuwe is gisteren bezorgd, wederom beschadigd aan alle kanten, gaat dus vandaag weer terug. Ga vandaag kijken bij de BCC naar een Tefal. Is 't 'm, goed, is 't 'm niet, f*ck it, dan blijven we lekker de reservegrill gebruiken!

Ik moet ook boodschappen doen en heb niet zo veel inspiratie (tijd van de maand) en meld wel wat het gaat worden. Ik neig gewoon naar stamppot rauwe andijvie... hoe idioot is het dat je daar aan kunt denken half juli terwijl de mussen van het dak zouden moeten vallen...
voor Winnie!
Goedemorgen! Hier heerlijk uitgeslapen, het is de eerste dag van mijn vakantie dus het mag .

Lampje, de contactgrillsaga gaat ook maar door... hoe moeilijk is het nou om een onbeschadigde grill naar jouw huis toe te brengen?

@Koor: bedankt voor je tip over thermo-ondergoed, maar ik denk dat dit niet nodig zal zijn. We gaan naar Frankrijk (al is het in Italie inderdaad ook mooi weer) en zitten wel in bergachtig gebied, maar in het dal naast een riviertje.

Vanavond krijgen we een aanschuiver, we eten melanzane alla parmigiana (in plaats van alleen aubergine gebruik ik ook een deel courgette, voor de afwisseling) met ciabattabrood. Toe verse Galiameloen en aardbeien.
Oh men, wat ik net meegemaakt heb..... pfffff...... niet te geloven...

Ik ging net even de vuilniszak weggooien en boodschappen doen. Het pist van de regen en wij hebben zo'n ondergrondse container voor in de straat, dus ik rij daar naar toe, zet m'n auto ernaast neer en stap uit. Was ik vergeten hem op de handrem te zetten, dus ik sla de deur dicht en zie zo m'n auto naar voren rollen. Het is daar een T-splitsing en hij rolt richting het water. Ik ruk die deur weer open en duik op de handrem af. Het lukt me gelukkig want hij had best veel vaart omdat het een beetje naar beneden loopt.

Ben wel tegen het lage hekje aangereden wat voor het water staat. Alleen m'n nummerplaat ligt eraf en verder geen schade. Nou ja, ik hing nog met m'n benen buiten boord en m'n ballerinaatjes waren niet bestand tegen het schuren over de straat, die zijn dus kapot, schaafwond op m'n voet, klein gaatje in m'n spijkerbroek en een schaafwond op m'n knie.

Maar m'n auto ligt niet in het water!!!!!

Een vrouwtje wat net aan kwam rijden, zei vol verbazing dat m'n reactiesnelheid zo snel was en dat ik als een tijger die auto in dook. Zij had hem laten gaan omdat ze bang was eronder te komen. No way, ik dacht er echt helemaal niet bij na en dacht alleen: ik moet m'n auto redden.

Pffff, zit wel helemaal te shaken. Tijd voor een koppie koffie en dan ff naar de garage om m'n nummerplaat vast te zetten....

Oh god en nu moet ik dit nog tegen m'n lief vertellen.
Jemig Koor! Wat een schrik zeg. Ik geloof wel dat ik precies hetzelfde had gedaan. Hoop dat je schaafwond snel heelt..

Ik zit bij een oogkliniek op m'n laserbehandeling te wachten. Heb weleens minder eventfulle weken meegemaakt, zus geëmigreerd, nieuwe auto, nieuwe ogen Wel lekker in de nieuwe bolide hierheen gescheurd, heerlijke auto is t.
jemig Kv wat zal jij geschrokken zijn!! ik heb late dienst dus bordje pasta ut de vriezer inde plingg en wat tomatenkomkommerradijs erbij.
Ja Moos, wees maar zuinig op je bolide, voor je het weet, ligt ie in de plomp

Wauw, je ogen laten laseren. Gaaf hoor. Zou het ook wel willen, maar durf echt niet. Misschien over een paar jaar. Heb je een grote sterkte?
@Moos: je hebt zeker drukke weken!! Succes met de laserbehandeling, veel mensen die ik ken zijn erg blij dat ze het gedaan hebben.

@Koor: wauw, wat een stoere actie van je!! Wat goed dat je zo zonder nadenken het juiste hebt gedaan en je auto hebt weten te redden van een nat pak. Je lief is vast blij dat je auto er nog is en dat je alleen maar een schaafwond hebt opgelopen, had veel erger kunnen zijn allemaal!
Lieve meiden jullie geduim heeft geholpen, ik heb de baan!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven