Werk & Studie alle pijlers

Helemaal klaar mee!

12-07-2011 13:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik werk nu bijna 3 jr bij een bedrijf. In het begin vond ik het allemaal erg interessant maar na een jaar begon ik mij te vervelen. Ik doe receptiewerk en er is weinig te doen voor mij doen. Ik heb liever bergen werk op me bureau liggen dan een paar blaadjes.

Ik werk er op dit moment nog steeds en heb inmiddels bij mijn naaste collega's van het secretariaat aangekaart dat ik het werk niet leuk meer vind. Nu hebben ze mij meerdere taken er bij gegeven (waaronder de folders bij houden, lijsten bijwerken en nog een paar van dit soort dingen) Ik kan ze ook niet uitleggen wat ik er nu precies minder leuk aan vind. Zij zeggen wat wil je dan voor baan? ik zo nou in principe het zelfde alleen heb een secretaresse opleiding gedaan en daar wil ik ook in verder (sta nu voor receptioniste op papier. Zij zeggen ja maar hier is het een informele sfeer als jij ergens anders wilt werken werk je veel meer onder druk. En dat vind ik prima, liever meer stress dan constant op de klok te hoeven kijken hoelaat t nu is.

Ik vind het totaal niet uitdagend en heb het gevoel onder mijn niveau te werken. Heb inmiddels een stuk of 4 sollicitaties lopen en hoop dat hier ook iets uit voort vloeit. Moet nu nog een aantal weken werken voordat ik vakantie heb maar ik zie het niet meer zitten. Heb de neiging om mij ziek te melden maar ja met watvoor reden? en daar komt bij dat het ook niet in me zit om mij ziek te melden zonder dat ik ziek ben. Heb net over de Bore Out gelezen en die "sympthomen" komen aardig in de buurt met hoe ik mij voel. Kortom, een lang verhaal ben benieuwd wat jullie zouden doen in mijn situatie.
Iets zoeken naast je werk waar je wél uitdaging in vindt. Daarnaast doorgaan met solliciteren.

Dit werk stompt je af, maar ik zou niet stoppen met werken tot je iets nieuws hebt (tenzij dat financieel kan)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ook zeker niet ziek melden! Zeker omdat het raakvlakken heeft met wat je wilt en je wat taken van het secretariaat bij hebt gekregen is een goede referentie van je huidige werkgever belangrijk!
Doorbijten. Over een paar weken heb je vakantie, dan ga je je nu toch niet ziek melden? En verder solliciteren en voor jezelf goed uitmaken wat je dan wel leuk vindt.
Zijn er nog mogelijkheden om wat meer secretaresse-klussen te doen bij je huidige werkgever for the time being?
Nee kan er niet meer taken bij krijgen helaas.. dan bikkelen we idd nog maar ff door..
Ziek melden kun je echt niet maken. Het zegt iets over je motivatie en doorzettingsvermogen, ook richting een toekomstige werkgever. Bovendien kan het een verkeerd signaal afgeven richting de collega's die je extra taken hebben gegeven: 'eerst wil ze meer uitdaging, heeft ze die, meldt ze zich ziek!' Of ze gaan denken dat je de extra taken niet aan kunt.

Wat gebruikelijk is om te doen als je je werk niet meer leuk vindt, is dit bespreken met je leidinggevende. Op deze manier kun je samen kijken wat er intern mogelijk is. En anders blijft er niks anders over dan te solliciteren.
Idd met je leidinggevende bespreken. Dan is het wel handig om te weten wat je wilt. Wat spreekt je aan in de functies waar je nu op gesolliciteerd hebt? Het is trouwens ook belangrijk dat je zelf leuke dingen naar je toetrekt of dat je iets verzint wat je leuk vindt en nuttig is voor je werkgever. Voordat je het weet heb je een eigen project(je) opgezet. De hamvraag is 'wat mist er nu en/of kan beter'. Het tonen van eigen initiatief wordt meestal erg gewaardeerd door werkgevers.

Ik zou zo breed mogelijk brainstormen. Misschien kan je de uitgave van eventuele nieuwsbrieven coordineren (Geen nieuwsbrieven? Zouden die er dan moeten komen?) of ander materiaal. Mss wil je wel bij vergaderingen zitten en notuleren en voor de verspreiding van de info zorgen, etc. Als receptioniste kan je kijken hoe je als bedrijf klantvriendelijker kan zijn, is er en zo ja welke behoefte aan informatie is er bij de receptie zelf (de medewerkers en de klanten)? Gewoon eens brainstormen.
quote:Stefje schreef op 12 juli 2011 @ 14:06:

Ziek melden kun je echt niet maken. Het zegt iets over je motivatie en doorzettingsvermogen, ook richting een toekomstige werkgever.

Want die weet natuurlijk dat je je hebt ziekgemeld door zijn helderziende/glazen bol/spion bij het UWV?

quote:Bovendien kan het een verkeerd signaal afgeven richting de collega's die je extra taken hebben gegeven: 'eerst wil ze meer uitdaging, heeft ze die, meldt ze zich ziek!' Of ze gaan denken dat je de extra taken niet aan kunt.

En dat boeit TO omdat?

quote:Wat gebruikelijk is om te doen als je je werk niet meer leuk vindt, is dit bespreken met je leidinggevende. Op deze manier kun je samen kijken wat er intern mogelijk is. En anders blijft er niks anders over dan te solliciteren.Wat een goed idee, dat had TO inderdaad nog helemaal niet bedacht.
Het is nu enkele weken tot de vakantie dus mss kan het niet meer maar als je zoveel tijd over hebt dan kan je toch ook met je leidinggevende bespreken dat je een cursus volgt (tijdens kantooruren)? Dat je werktijd reserveert om te leren of om naar de cursus toe te gaan. Welke cursus is afhankelijk van je interesse en de behoefte van je werkgever.
Nou dan moet je maar gaan forummen in de tijd dat je je verveelt
Ben momenteel bezig met een cursus spaans maar dat heeft niks met werk te maken :P
Wil je als secretaresse aan de slag?
Zoek je een secretaresse Ritmeester?
Ja ja, nu weet ik het wel!
waarom roept iedereen altijd zo makkelijk: Mss moet ik me maar ziek melden?? Als je het niet meer naar je zin hebt op het werk, dan ga je idd iets anders zoeken en tot die tijd werk je gewoon. Of je neemt ontslag, maar krijg je niks.

Maar zo is het leven, ziek melden doe je pas wanneerje ziek bent en niet omdat je het niet meer leuk vindt op je werk!!

Djeez!!
quote:asma schreef op 13 juli 2011 @ 20:14:

Zoek je een secretaresse Ritmeester?Nee, maar ik begreep dat uit de OP.
Ai, hoop niet dat het vervelend klinkt, maar als je als secretaresse aan de slag wilt, mag je wel je spelling / gebruik van leestekens bijschaven. Misschien kan je dat een beetje onder werktijd doen? Dan ben je iig met je toekomst bezig...
Boure out?? Was da??

Ik denk niet dat je een burn out hebt meid, dat heb je in de regel als je tevéél druk op je schouders hebt, een te drukke baan bijvoorbeeld. Jij hebt weinig te doen, verveling dus. Ik vind dat een kul reden om je ziek te melden, dit doet immers niets aan je gezondheid.

Ik heb zelf ook als receptioniste gewerkt, en nu werk ik als secretaresse. Omdat ik het werk als receptioniste ook niet meer erg uitdagend vond ben ik een opleiding gaan volgen tot secretaresse, en die behaald. Daarmee heb ik de kans gekregen om te starten bij een grote multinational. De combinatie van laten zien dat je dit ECHT wilt, en het volgen/ hebben behaald van een diploma in deze richting is erg van belang voor het vinden van een baan als secretaresse.

Ik zou inderdaad wel letten op je spelling.

Nogmaals ziekmelden omdat je het werk niet zo leuk meer vindt= enorm stom!! Je kunt véél beter vanuit deze baan op zoek gaan naar een andere baan, en kun je bijvoorbeeld geen zelfstudie doen tijdens je werk nu, aangezien je het zo rustig hebt?? Ik zou zeggen maakd aar gebruik van. Het vinden van een nieuwe baan gaat veel sneller wanneer je al werkt dan wanneer je op je gat thuis gaat zitten.

Succes!
@mams

Een bore-out is precies het tegenovergestelde van een burn-out.

Even googlen leert dat je daar ook veel klachten van kunt krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven