Opkomen voor mezelf

14-07-2011 08:20 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm herkenning.
Tja een discussie starten en op zijn vroegst morgen pas weer lezen is niet echt nuttig.

1 tip: leer ook naar je eigen gedrag te kijken.
Ik zou contact opnemen met die kennis/fokker van je broer..

misschien heeft hij een oplossing. Iemand waar ze wel goed verzorgd worden. Kijken wat je broer en schoonzus dan zeggen.

maar ik zou ze niet houden.. is voor jou niet goed en ook niet voor die beestjes.

succes!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Je titel is opkomen voor jezelf maar dit heeft niets te maken met niet opkomen voor je zelf.

Als jij die katten hebt ovegenomen dan is het niet fair om ze twee maanden later al weer te willen teruggeven. Dan heb je er inderdaad niet goed over na gedacht dus de opmerking van je schoonzus is terecht.

Jouw smetvrees is jouw probleem en daar moet je niet het probleem van je broer en schoonzus van maken. Je wist dat je er last van had dus had je van te voren moeten bedenken dat het dan niet handig is om katten te hebben.

Als ze de katten vervolgens willen ophalen bedenk je dat je ze toch wil houden terwijl je voorheen aangaf dat het niet ging.

Tja gaat het nou wel of niet. Geen wonder dat zer je niet serieus nemen als je steeds van mening veranderd. Als het echt niet zou gaan zou je ze meegeven. Nu doe je dat niet omdat broer kwaad op je is. Kinderachtig gedrag dus.

Vervolgens geef je aan dat je het zo erg vind als je ouders tussen twee ruzieende kinderen komen te staan. Maar zeg je wel dat je niet mee wil op vakantie. Dus wie zorgt er nu voor ruzie? Jij zelf toch. Praat het uit en ga gewoon mee op vakantie.
Ik vind het een niet zo slimme beslissing om de katten te nemen. Al is je smetvrees minder, katten maken een hoop troep en verharen.

En je moet ze wel terug geven aan je broer. Je kan ze niet zomaar aan een ander geven. Je broer moet de kans krijgen om ze evt. terug te geven aan de fokker.

Ik denk dat je een hoop ellende op je hals haalt om ze aan een ander te geven, ik vind dat je dat niet kan maken.

Verder snap ik niet zo goed je bedoelingen, voor je moeder de lieve vrede bewaren maar haar wel hierover bellen. Dus je moeder weet toch nu al van de woorden met je broer en schoonzus.

Ik zou niet mee gaan met de vakantie. Het is ook hypocriet om wel mee te gaan en daarna je schoonzus nooit meer willen zien of spreken.

Je broer heeft trouwens wel gelijk dat hij je niet begrijpt, eerst wel de katten, dan terug willen geven, dan weer houden, evt. straks achter zijn rug om wegdoen, ik snap dat hun jou niet snappen. Als je altijd maar je mond houdt dan weten ze ook niet beter dan dat er niets is. Dan komt zo'n reactie opeens natuurlijk voor hun ook uit de lucht vallen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik snap niet dat je de katten genomen hebt. Maar ik snap ook niet dat je broer en schoonzus de katten aan je gegeven hebben. Dit hadden ze toch vantevoren ook wel kunnen inzien. Een huisdier is nou eenmaal niets voor iemand met smetvrees. De enige reden waarom ze ze aan je gegeven hebben is omdat ze er zelf geen zin meer in hadden. Daarom zijn ze ook boos nu, omdat ze dachten dat ze van die beesten af waren. Ze hebben natuurlijk helemaaaaaal geen zin om ze weer terug te nemen. Waarom hebben jullie geen periode afgesproken waarin je het zou proberen?

Ik snap niet dat je hebt toegegeven en ze toch weer hebt gesmst dat je ze toch wél wilde houden. Je was een paar uur verwijderd van een katvrij huis.

Je kan een aantal dingen doen: proberen van je smetvrees af te komen door in therapie te gaan of medicijnen te nemen (ik weet niet hoe het de vorige keer minder is geworden maar misschien kan je dezelfde aanpak nog eens gebruiken?). De katten een speciale ruimte binnen in je huis geven of een mooie grote "kooi" in de tuin maken als je hier plek voor hebt. Dan kunnen ze daar in als je er niet bent. Zorg dan wel dat ze echt genoeg ruimte hebben en dat ze droog kunnen zitten. Of je kan toch in gesprek gaan en samen een oplossing vinden. Misschien via de fokker waar de katten vandaan komen. Maar doe dit niet over de telefoon en al helemaal niet via sms. Dit zijn dingen die je gewoon "live" moet bespreken. Zeker via sms kunnen dingen heeeeeel anders overkomen dan hoe ze bedoelt zijn.

De manier waarop jij iedereen te vriend wilt houden werkt overduidelijk niet trouwens. Misschien moet je gewoon wat eerlijker worden tegen mensen. Dat werkt vast beter.
quote:sugarmiss schreef op 14 juli 2011 @ 08:43:

Je titel is opkomen voor jezelf maar dit heeft niets te maken met niet opkomen voor je zelf.

Als jij die katten hebt ovegenomen dan is het niet fair om ze twee maanden later al weer te willen teruggeven. Dan heb je er inderdaad niet goed over na gedacht dus de opmerking van je schoonzus is terecht.

Jouw smetvrees is jouw probleem en daar moet je niet het probleem van je broer en schoonzus van maken. Je wist dat je er last van had dus had je van te voren moeten bedenken dat het dan niet handig is om katten te hebben.

Als ze de katten vervolgens willen ophalen bedenk je dat je ze toch wil houden terwijl je voorheen aangaf dat het niet ging.

Tja gaat het nou wel of niet. Geen wonder dat zer je niet serieus nemen als je steeds van mening veranderd. Als het echt niet zou gaan zou je ze meegeven. Nu doe je dat niet omdat broer kwaad op je is. Kinderachtig gedrag dus.

Vervolgens geef je aan dat je het zo erg vind als je ouders tussen twee ruzieende kinderen komen te staan. Maar zeg je wel dat je niet mee wil op vakantie. Dus wie zorgt er nu voor ruzie? Jij zelf toch. Praat het uit en ga gewoon mee op vakantie.

Helemaal mee eens.

Kinderachtige gedrag van alle betrokkenen met al dat ge-sms en dan je moeder er toch bij betrekken.

Naast moeder zijn de katten de dupe want die worden heen en weer gesleept. Dus informeer inderdaad bij de fokker of die een betere plek weet voor die beestjes.
Wat vindt je broer ervan als jij een geschikt ander adres voor de poezen vind ? Dan is het toch voor allebei opgelost ?

En leer van deze ervaring...
Dit gaat volgens mij niet om die katten. Dit gast over jou! Jij danst Nasr ieders pijpen en wil door iedereen lief gevonden worden waardoor jij jezelf volledig wegcijfert en niet duidelijk bent Nasr anderen omdat je steeds heen en weer springt.

Maak een keus in wat je wel en niet wil, ongeacht andere mensen en houd daar aan vast! Blijf bij je keus, ook al voel jij je onder druk gezet.

Wbt. Die katten, ik zou broer uitleggen waar je mee bezig bent (iedereen naar de zin maken) en hem die katten terug geven. Je hebt het geprobeerd maar het kost je teveel, geeft meer stress dan je voor mogelijk had gehouden.

Je bent een kontendraaier, maak een keus en plan je leven zoals jij dat wil.
Ik vind eerlijk gezegd dat het probleem niet is dat je niet voor jezelf opkomt. Het probleem is dat je niet duidelijk bent.

Je zegt er goed over nagedacht te hebben voordat je de katten in huis nam, maar hoe zag je het dan voor je? Dat ze niet verhaarden? Dat ze niet de kattenbak zouden vervuilen? Ik kan me voorstellen dat de reactie is van je broer en zijn vriendin is dat je er niet serieus over nagedacht hebt.

Dan zeggen ze dat ze de katten komen ophalen en ga je lopen mokken "nou, dan houd ik ze wel". Je plaatst jezelf daarmee in het slachtofferrol dus dat smsje van je broer "wat wíl je nou eigenlijk" is een normale reactie.

Ook smsjes van jou als "dan kies je toch voor haar" komen bijzonder kinderachtig over. Het is zijn vriendin, waarom zou hij niet voor haar kiezen als jij zo onduidelijk bent?

Ik zie weinig verkeerd in wat zijn vriendin doet, al helemaal niet manipulatief en naar gedrag, het lijkt hooguit alsof zij hetzelfde doet wat jij doet; draaien en onduidelijk zijn. Ene keer dit zeggen en andere keer dat zeggen.

Ze kan best een strontvervelend mens zijn, dat weet ik niet, maar ik haal het niet uit je bericht.

Geef de katten terug aan je broer, probeer het op een niet vervelende manier uit te praten en als het eigenlijke probleem is dat jij niet kan opschieten met zijn vriendin; werk daaraan of accepteer het maar ga niet denken dat jij het slachtoffer bent waar iedereen over heen loopt; dat is namelijk niet zo.

Althans, niet in deze situatie.
Ik vind toch ook écht dat broer en schoonzus ook beter hadden na kunnen denken. Hoe kan je nou 2 langharige katten geven aan iemand die smetvrees heeft?? Dat is toch ook vragen om problemen? Zij hebben er zelf volgens mij ook helemaal niet over nagedacht.

En er schort echt wat aan de communicatie tussen jullie. Daarvan ligt de schuld niet alleen bij jou maar ook bij je broer en schoonzus. Jullie hadden dit nooit via sms uit moeten vechten. Dom van jullie alledrie.
Waarom heb je niet gewoon doorgezet en die katten terug gegeven. Nu blijf je met een rotgevoel en die katten zitten.

Als ze terug waren gegaan was het even vervelend geweest maar dat was waarschijnlijk wel weer over gegaan.

Maar je hebt zelf gezegd nu dat ze mogen blijven dus dat kun je je broer niet kwalijk nemen.

Dat ze ze niet van harte terug nemen kan ik me ook wel voorstellen. Ze hebben ze niet voor niks aan jou gegeven.

Maar als je een kat uit het asiel haalt mag je hem ook terug geven als het niet bevalt. Je weet toch nooit hoe het precies uitpakt.
Arme cheetos, arme poesjes....

Wat een rotsituatie. Ik denk ook dat je toch eerlijk moet zijn en vooral voet bij stuk moet houden. Je hebt goed geprobeerd voor de katten te zorgen. Maar blijkbaar ben je echt het type er niet voor.

Als ik jou was zou ik dit proberen op te lossen met je broer. Dus zonder je moeder en schoonzus. Vraag hem gewoon of hij bij je langs komt. Leg het hem rustig uit. Geen verwijten, geen nare dingen over schoonzus zeggen.

Je kunt niet je leven lang de goede vrede bewaren. Af en toe barst er misschien een bommetje. Deal with it.

Raskatten raak je trouwens best makkelijk kwijt. Zeker als je papieren hebt. Misschien weet de fokker een goed adres. Maar het is aan je broer (en schoonzus) om hier over te beslissen. Je wel kunt al vast wat voorwerk doen en wat telefoontjes plegen of uitzoeken via internet.
ik ga iets heel onliefs tegen je zeggen.. maar ik ben altijd een beetje allergisch voor mensen die zo onduidelijk in elkaar zitten zoals jij, want in mijn ogen vertik jij het om je ekgen verantwoordelijkheid in situaties te pakken en hang je zodra dat bij een ander verkeerd valt ook nog het slachtoffer uit.

hebje al psychische hulp voor je smetvrees?

met de houding die je nu hebt, bereik je precies het tegenovergestelde van wat je wilt. je wil alles voor iedereen goeddoen, maaar je maakt het jezelf en ander juist lastiger. dus wil je echt goed doen, pak danje verantwoordelijkheid voor situaties en leer jezelf te begrenzen zodat je weet wieje bent en duidelijker wordt voor anderen. En je bent geen slachtoffer. Wel blind voor je eigen valkuilen.
..popcorn?
Je wilt met je gedrag conflicten voorkomen, maar door het steeds veranderen van mening veroorzaak je ze juist. Heel goed van je dat je hebt aangegeven dat het toch niet goed gaat met jou en de katten, maar dan komt je broer ze ophalen en dan hoeft het opeens niet meer? Ik zou ook geïrriteerd raken.

Je angst voor conflicten zorgt ervoor dat je niet eerlijk bent tegen jezelf en anderen, waardoor anderen niet weten wat ze aan je hebben.

Je zou een assertiviteitstraining kunnen volgen en in therapie kunnen gaan voor je smetvrees.

Wat de katten betreft: neem contact op met de fokker. Misschien dat hij ze terug kan nemen of een ander adresje weet.

Oja, conflicten niet uitvechten via sms!
quote:isolde55 schreef op 14 juli 2011 @ 09:33:

Maar als je een kat uit het asiel haalt mag je hem ook terug geven als het niet bevalt. Je weet toch nooit hoe het precies uitpakt.

Je gaat toch niet als je smetvrees hebt huisdieren nemen. Ik snap dat echt niet. Van beide kanten konden ze weten dat het niet ging werken. Broer was blij dat hij eraf was en TO zal eens moeten werken aan haar zelfkennis.

Verder las ik dat de katten niet zomaar naar een ander mogen. Dus terug geven aan broer. Dan kan die aankloppen bij de fokker. Dat is in mijn ogen het enige eerlijke wat je mag en kan doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Stefje schreef op 14 juli 2011 @ 09:48:

Oja, conflicten niet uitvechten via sms!

Mee eens. Hoeveel topics ik wel niet lees waar alle problemen zijn begonnen omdat alles via sms gezegd wordt.

Wat is er mis mee om gewoon iemand te bellen? Stomme gesms.

Ps, ik zou niet achter de rug om van je broer contact opnemen met de fokker. Het is een kennis van hun en ze krijgen ruzie als die erachter komt dat ze achter de rug om van de fokker de katten heeft weggedaan.

Vandaar de niet getekende raspapieren , dus die adviezen zou ik niet opvolgen, dan heb je denk ik helemaal een kwaaie broer.
quote:Cheetos schreef op 14 juli 2011 @ 08:20:

Toen ik aangaf dat ik er heel goed over na had gedacht, maar dat ik dus een foute keus heb gemaakt, en of ik daar de rest mee zou moeten zitten, heb ik haar gelijk gevraagd of ZIJ er wel goed over nagedacht had toen ze ze aannam van haar kennis. Zij heeft ze immers weer aan mij gegeven (terwijl ze de papieren voor de overname NIET wil tekenen omdat de fokker, haar kennis dus, dan erachter komt dat ze ze heeft weggegeven).
laatste quote van mylene alerie die ze plaatst, is misschien een terechte maar typish slachtoffer opmerking. dat is een wederverwijt en heeft eigenlijk echt helemaal niets te maken met het wezenlijke probleem. en dat is toch echt TO zelf die niet duidelijk is, en haar eigen grens over gaat door haar verantwoording neit te nemen over zichzelf.

een mens kan uiteraard altijd ergens op terugkomen. Dat mag ook gewoon. maar in mijn ogen komt hier de dynamiek naar boven die TO zelf in stand houdt.

Beste TO je zult weerstand krijgen als je dat aanpakt, maar dan weten anderen wel eindelijk waar ze aan toe zijn met jou. en waarom denk jij toch steeds voor iedereen te moeten zorgen?

Dat is jou verantwoording dan weer niet.

in mijn ogen haal je dingen door elkaar.
..popcorn?
Met je eens Nola.
Je kunt niet opkomen voor jezelf, omdat je geen duidelijk eigen standpunt hebt ingenomen in deze kwestie.

Je verandert voortdurend van mening: eerst wil je de katten wel, dan wil je ze niet, dan wil je ze toch maar weer wel terwijl je ze eigenlijk niet wilt...

Zo lang jij niet achter je eigen mening blijft staan, kunnen anderen niet weten wat jij nu precies wel of niet wilt. En dan ontstaan er misverstanden.

Aangezien het hier om twee levende wezens gaat, zou ik als de donder zorgen dat je duidelijkheid geeft over jouw standpunt. Je wilt deze katten helemaal niet. Dus geef ze terug aan je broer en schoonzus en leg hen uit dat je ze echt niet wilt, dat je er onduidelijk over bent geweest, dat dat heel vervelend is omdat zij daardoor ook niet wisten hoe het zat.

Je vond dat je broer en schoonzus niet goed zijn voor de katten, maar dat ben je zelf ook niet als je zenuwachtig van ze wordt en er niet tegen kunt dat ze er zijn. Zo zie je maar: het is een grote verantwoordelijkheid die je op je neemt wanneer je voor dieren wilt zorgen. Dat is hen tegengevallen, maar jou ook.
Wat een rare manier van reageren van broer en schoonzus.

Over het al dan niet terugnemen van de katten, kan men toch gewoon beschaafd praten.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

heldere post waranka!
..popcorn?
@Bomni

Het is misschien niet zo handig, maar ik moet straks werken tot laat, en morgenochtend ook weer tot laat in de avond. Als ik in die tussentijd niet zou reageren, zouden mensen weer denken dat ik een troll ben of iets dergelijks. En je tip naar mijn eigen gedrag te kijken is overbodig. Ik weet dat ik zelf ook niet goed bezig ben. Vandaar mijn vraag om advies hier

@Lichtbron

Dat is idd een goed idee. Daar was ik zelf niet opgekomen.

Dank je.

@Sugarmiss

Ik wist niet zo goed een titel die dit probleem zou omschrijven. Bovendien heeft het wel te maken met opkomen voor mezelf aangezien ik daar aan het einde van mijn verhaal wel om vraag.

Toen mijn broer dus zei dat ie het helemaal gehad had met mij.krabbelde ik dus eigenlijk al terug. Toen ik vervolgens mijn moeder aan de lijn had, krabbelde ik al helemaal terug. En ik weet dat ik voet bij stuk moet houden, maar dat lukt me dus niet. En dat wil ik dus leren. Bovendien is mijn broer vaak heel grof, en dan probeer ik het op een rustige manier op te lossen. Bij hem is het beter als ik mijn tanden laat zien, en dat moet ik leren. Vandaar dat opkomen voor mezelf.

Ik heb maanden nagedacht over het in huis nemen van die katten. Bewust nooit gedaan. Nadat mijn medicijnen aansloegen en de smetvrees een stuk minder werd, en ik zag hoe die beestjes geen persoonlijke aandacht kregen, heb ik er dus voor gekozen ze wel in huis te nemen. Verkeerde beslissing dus.

Maar wat vind je dan van mijn schoonzus die ze uiteindelijk ook weg heeft gedaan? Vlak nadat zij ze in huis nam, zaten die beestjes al onder de klitten omdat ze geen zin had ze elke dag te kammen (letterlijk gezegd). Bovendien wilde ze ze wel aan mij geven, maar wil ze de papieren niet tekeken omdat de fokker het dan te weten komt.

En ik heb ze dus njet meegegeven omdat mijn broer boos op me is. Waarom is dat kinderachtig? Het is laf gedrag ja, maar kinderachtig???

De reden waarom ik zei dat ik niet mee zou gaan op vakantie, is omdat ik hoopte dat ie zou de vakantie niet af zou zeggen.

@Kaetje

Ik denk dus ook dat ze van de katten af wilden, want zijn vriendin wil er wel een ander hondje bij. We zouden het een week proberen. Na 2 weken heb ik aangegeven dat het niet ging, maar toch wilden ze ze niet terug.

Met terpioe ging mijn smetvrees niet weg. met medijcijnen weerd het een stuk minder, en was het zelfs te doen.

Je hebt helemaal gelijk dat het niet werkt hoe ik iedereen te vriend wil houden. Daar moet ik ook aan werken. En dat ga ik nu ook doen. Dank je wel.

@Ikbenanoniem

Zie @sugarmiss

@anita11

Weet ik niet. Ga ik vragen. Dank je.

@Mimootje

Dank je wel. Je hebt gelijk (net als de anderen hoor).

ik ga dit ook doen.

@Ssenta.

Dan kies je toch voor haar was idd kinderachtig. maar mijn broer loopt altijden over haar te klagen. Dat het een bitch is, dat ze kapsones heeft. dat ze zich meer voelt dan anderen. En dan ineens helemaal voor haar kiezen. Dat vond/vind ik raar.

Zijn vriendin is wel manipulatief, alleen is dat niet uit dit verhaal alleen te halen natuurlijk. Achter zijn rug om, flikt ze ook vanalles waar ze dan weer ruzie om krijgen.

Ik heb aan mijn relatie met haar gewerkt, maar het is moeilijk om enthousiast te blijven als zij zo passief en lauw is.

@Mylenevalerie

Ik heb al eerder aangegeven dat het niet ging. Zijn vriendin kon niet reageren en verwees me door naar hem, en mijn broer nam me niet serieus en zei dat ik door moest zetten.Op mijn telefoontjes werd er niet gereageerd. Er werd niet opgenomen.

@Kaetje

Hij weet hoe erg het is. Maar het interreseert hem niets.

Communicatie is trouwens slecht in de familie. Daar moeten we allemaal aan werken. Er word nooit wat uitgesproken oid.

@Isolde

Omdat ik een watje ben, die het dus iedereen naar de zin wil maken.

@Iedereen.

Bedankt voor jullie advies en meningen. wat ik nu ga doen is contact opnemen met mijn broer en vragen of ze komen praten.

Ik zal ze uitleggen waarom ik de dingen doe zoals ik ze doe.

Dit heb ik trouwens al eerder geprobeerd, maar dan kwam er bij hun weer iets tussendoor (de hond bv) en dan werd het gesprek afgakapt.

Iemand schreef trouwens dat het niet zo handig was dit in de ochtend te doen. Dat klopt, en daar heb ik ook mijn (oprechte) excuses voor aangeboden.

Toch merk ik dat ik met een heleboel woede naar haar zit. Ik zou het liefst zeggen wat mij dwars zit aan haar gedrag. maar is dat verstandig? Mijjn grootste vriendin word ze nooit. Zal ik het alleen houden bij het gesprek over de poezen, en mijn gedrag?

Zodra ik het gesprek heb gehad als ze dat willen, (want ik denk dat ze er niet voor open staan) geef ik een update.

Ik ga nu werken. Ik wens iedereen een fijne dag verder.
Kan ik het trouwens maken om eerst een gesprek met mijn broer te willen, en daarna eventueel met haar erbij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven