Overwater villa Malediven
zondag 3 juli 2011 om 22:32
Wie is op vakantie geweest naar de Malediven en heeft gelogeerd in een overwater villa? Het lijkt me geweldig om boven de zee te kunnen slapen, maar lees dat het in sommige hotels met de privacy niet zo goed gesteld is. Dat je als het ware in rijen naast elkaar zit met de villa's. Dat lijkt me dan weer niets. Ik zoek juist een mooie villa met voldoende privacy en eventueel een privé zwembad. Heeft iemand een goede hoteltip wat dat betreft?
Fortis et liber
woensdag 13 juli 2011 om 22:01
Sri lanka is super! Maar als het je niet trekt, trekt het je niet. Ben ook in maleisie geweest, super maar sri lanka heeft mn hart gestolen. Dubai vond ik persoonlijk niks maar er zijn heel veel mensen die het super vinden en het is natuurlijk wel leuk er eens een kijkje te nemen. En what about Goa, india?
woensdag 13 juli 2011 om 22:31
Wij kiezen meestal een bestemming via reisgidsen/internet en gaan vervolgens op zoek naar de goedkoopste aanbieder van die accommodatie. Dat kan rechtstreeks zijn, of via een reisbureau. De pakketreizen kiezen we meestal niet omdat we graag over Dubai gaan en dat is meestal lastiger. We hebben bijna altijd met de Emirates gevlogen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de toestellen op de vlucht Europa/Dubai meestal beter vindt dan op Dubai/Male.
vrijdag 15 juli 2011 om 20:02
zaterdag 16 juli 2011 om 17:51
Oei... ik heb eens twee weken bewolking gehad tijdens een strandvakantie en daar vond ik toen ook meteen niets meer aan. Ik wil het liefst iedere dag een stralende zon natuurlijk. Hoewel ik weet dat het nergens op slaat, want het zegt niets over hoe het weer zou zijn in de tijd dat ik er eventueel ben, vind ik dit soort berichten zorgwekkend. Dan ga ik altijd meteen twijfelen. Ik denk maar zo: zit je once in a life op de Malediven, is het bewolkt of regent het. Maar goed, dat kun je nooit voorkomen.
Fortis et liber
maandag 18 juli 2011 om 20:20
Jee Ugglover dat is balen! Ga je naar zo'n bestemming heb je rotweer. Ik weet dat je het niet kunt beïnvloeden, maar balen is het wel. Ik ben net bij het reisburo geweest en die mevrouw vertelde me dat november een veel betere maand is dan oktober. December is volgens haar de slechtste maand en april de beste. Zo zie je maar
.
Fortis et liber
maandag 18 juli 2011 om 20:47
Watervliegtuig is leuk, maar direct van het vliegveld in een luxe speedboat stappen heeft ook wel iets heel speciaals. Ik zou in elk geval niet kiezen voor een hotel te dicht bij Male en het vliegveld. Het uitzicht is daar minder (veel vrachtschepen die van en naar Male varen) en je wordt dan hoogstwaarschijnlijk minder comfortabel vervoerd met een gammel bootje.
dinsdag 19 juli 2011 om 17:16
Wij zaten op Kani van Club Med, ongeveer 30 minuten met de speedboot vanaf het vliegveld.
Wij wilden ook een watervilla, maar die waren voor onze periode allemaal al volgeboekt. Gelukkig maar, want dat scheelde ons ruim 2000 euro voor een week en het "eiland"huisje wat we nu hadden had ook direct uitzicht op de zee (voordeel van een lang en smal eiland, uiteindelijk ligt alles wel aan de zee).
Heb in ieder geval niet de watervilla gemist, zat toch nooit in m'n huisje en lag alleen maar bij de strandbar/het zwembad.
Vond de uitstapjes wel prijzig waardoor we geen rondvlucht hebben gedaan, maar wel met een ander stel een halve dag zijn gaan snorkelen, inclusief BBQ. Dat was in open water, terwijl de gratis snorkeltochten vanuit Club Med veel massaler en gezapiger waren (nog steeds erg mooi, dat wel, maar geen grote schildpadden, haaien en grote roggen.)
Wij waren er in Februari en het weer was prima. Wel redelijk wat wind, vooral in de avonden, maar verder gewoon prima weer gehad.
Domme actie van mij: Uitgerekend bij een strandvakantie m'n scheermesje(s) vergeten. Gelijk op het eiland aangeschaft, $2 per stuk!!!!!
Wij wilden ook een watervilla, maar die waren voor onze periode allemaal al volgeboekt. Gelukkig maar, want dat scheelde ons ruim 2000 euro voor een week en het "eiland"huisje wat we nu hadden had ook direct uitzicht op de zee (voordeel van een lang en smal eiland, uiteindelijk ligt alles wel aan de zee).
Heb in ieder geval niet de watervilla gemist, zat toch nooit in m'n huisje en lag alleen maar bij de strandbar/het zwembad.
Vond de uitstapjes wel prijzig waardoor we geen rondvlucht hebben gedaan, maar wel met een ander stel een halve dag zijn gaan snorkelen, inclusief BBQ. Dat was in open water, terwijl de gratis snorkeltochten vanuit Club Med veel massaler en gezapiger waren (nog steeds erg mooi, dat wel, maar geen grote schildpadden, haaien en grote roggen.)
Wij waren er in Februari en het weer was prima. Wel redelijk wat wind, vooral in de avonden, maar verder gewoon prima weer gehad.
Domme actie van mij: Uitgerekend bij een strandvakantie m'n scheermesje(s) vergeten. Gelijk op het eiland aangeschaft, $2 per stuk!!!!!