Naam voor Bobtail pup
vrijdag 15 juli 2011 om 20:15
Nog 6 weken en dan hebben we de pup in huis!!
We zouden eigenlijk voor een reu gaan, en daar hebben we al een naam voor, maar aangezien er maar 1 reutje is geboren in het nestje, en derest allemaal teefjes zijn, zit de kans erin dat we toch een teefje krijgen.
We zijn namelijk nr 4 op de lijst, dus grote kans dat de reu al weg is. (Toch ook leuk, een extra vrouw in huis, met al die mannen om me heen!!) Maar goed.
Kan maar geen leuke naam bedenken.
Het is natuurlijk een groot ras. Het moet iets stoers zijn, een krachtige naam. Niet iets Engels. Ga zelf meer de Nederlandse en Scandinavische kant op.
Iemand een idee?
Vond zelf Guus(je) of Sjors wel leuk. Kan ook voor een teefje toch? Maar dat vind man weer niet leuk.
Voor een reutje had ik overigens ook Guus
We zouden eigenlijk voor een reu gaan, en daar hebben we al een naam voor, maar aangezien er maar 1 reutje is geboren in het nestje, en derest allemaal teefjes zijn, zit de kans erin dat we toch een teefje krijgen.
We zijn namelijk nr 4 op de lijst, dus grote kans dat de reu al weg is. (Toch ook leuk, een extra vrouw in huis, met al die mannen om me heen!!) Maar goed.
Kan maar geen leuke naam bedenken.
Het is natuurlijk een groot ras. Het moet iets stoers zijn, een krachtige naam. Niet iets Engels. Ga zelf meer de Nederlandse en Scandinavische kant op.
Iemand een idee?
Vond zelf Guus(je) of Sjors wel leuk. Kan ook voor een teefje toch? Maar dat vind man weer niet leuk.
Voor een reutje had ik overigens ook Guus
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
vrijdag 15 juli 2011 om 20:33
Greetje... hahaha, nee, dan komt mijn buurvrouw nog opdagen en daar zit ik niet op te wachten
En bob / samson variaties ook niet eerlijk gezegd
Probeerde net een plaatje te uploaden, maar dat gaat nog steeds niet na dat Claudio gebeuren?
En bob / samson variaties ook niet eerlijk gezegd
Probeerde net een plaatje te uploaden, maar dat gaat nog steeds niet na dat Claudio gebeuren?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
vrijdag 15 juli 2011 om 20:33
Mollie.
Moet ik nog wat namen verzinnen uit GTST, Guusje en Sjors passen er ook in .
Charlie?
Wies
Weet niet zoveel namen daaruit hihihi.
Mijn kattennamen, niet allemaal heb ik van een Keltische site met babynamen. Of bedoel je dat niet met scandinavische namen?
En dan heb ik gekozen voor Keltische namen met een betekenis. Nu hebben ze allemaal een naam met een betekenis en ach, het is wel grappig. Ik hou wel van korte namen voor dieren, vind dat het makkelijker communiceert en dat ze beter luisteren naar een korte krachtige naam. Ok is mijn ervaring hoor.
Charlie?
Wies
Mijn kattennamen, niet allemaal heb ik van een Keltische site met babynamen. Of bedoel je dat niet met scandinavische namen?
En dan heb ik gekozen voor Keltische namen met een betekenis. Nu hebben ze allemaal een naam met een betekenis en ach, het is wel grappig. Ik hou wel van korte namen voor dieren, vind dat het makkelijker communiceert en dat ze beter luisteren naar een korte krachtige naam. Ok is mijn ervaring hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 15 juli 2011 om 20:35
[quote]Very.Cherry schreef op 15 juli 2011 @ 20:31:
Een lekkere over-the-topnaam zoals Susi, of Daisy, of Rosie.
Verder vind ik Boebes heel leuk voor een bobtail (of sjiek; Boubes).[/quote]
Doe lekker makkelijk dan met Boes.
Een lekkere over-the-topnaam zoals Susi, of Daisy, of Rosie.
Verder vind ik Boebes heel leuk voor een bobtail (of sjiek; Boubes).[/quote]
Doe lekker makkelijk dan met Boes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 15 juli 2011 om 20:37
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 juli 2011 @ 20:33:
Mollie.
Charlie?
Wies
Ja klopt wel, hoe korter de naam, hoe beter, vooral voor een hond.
En GTST kijk ik niet meer, dus geen idee van de namen nu. Maar indd.... De ideeën voor Sjors en Guusje komen daar vandaan
En nee, Scandinavisch is weer anders dan Keltisch.
Mag trouwens ook hoor!! Mijn katten hadden allemaal Schotse namen.
Mollie.
Charlie?
Wies
En GTST kijk ik niet meer, dus geen idee van de namen nu. Maar indd.... De ideeën voor Sjors en Guusje komen daar vandaan
En nee, Scandinavisch is weer anders dan Keltisch.
Mag trouwens ook hoor!! Mijn katten hadden allemaal Schotse namen.
vrijdag 15 juli 2011 om 20:40
quote:Popje1975 schreef op 15 juli 2011 @ 20:36:
Ik hou van debiele namen die niet bij n beest passen zoals Jaqueline of Therese.
Jaaaa inderdaad!!
Ik had eigenlijk eerlijk gezegd, (niet gaan lachen nu) Pieternel.
Maar das veeeels te lang voor een hond.
Gaat ze nooit niet naar luisteren.
Mijn caafs heten Boudewijn en Persival, dus van over de top hou ik wel
Ik hou van debiele namen die niet bij n beest passen zoals Jaqueline of Therese.
Jaaaa inderdaad!!
Ik had eigenlijk eerlijk gezegd, (niet gaan lachen nu) Pieternel.
Maar das veeeels te lang voor een hond.
Gaat ze nooit niet naar luisteren.
Mijn caafs heten Boudewijn en Persival, dus van over de top hou ik wel
vrijdag 15 juli 2011 om 20:43
Bij een forumster hebben we met een paar gesuggereerd om haar kat Phileine te noemen. Heeft ze ook gedaan. Het is dat ik alleen katers heb maar het was een naam die ik zelf anders had gekozen.
Maar ik blijf het idee krijgen dat je het zelf wel weet maar meer adviezen nodig hebt om je partner over te halen .
Maar ik blijf het idee krijgen dat je het zelf wel weet maar meer adviezen nodig hebt om je partner over te halen .
vrijdag 15 juli 2011 om 20:46
Hahaha.
Nou, die over de top namen zoals Godelieve (erg grappig!!) die bewaar ik wel voor de verzameling knaagdieren.
Die hond moet een korte naam hebben!
Ok, samenvatting;
Freya (ik ga toch ook even in mijn encyclopedie van Keltische goden bladeren)
Sus(h)i
Lola
Nou, die over de top namen zoals Godelieve (erg grappig!!) die bewaar ik wel voor de verzameling knaagdieren.
Die hond moet een korte naam hebben!
Ok, samenvatting;
Freya (ik ga toch ook even in mijn encyclopedie van Keltische goden bladeren)
Sus(h)i
Lola
vrijdag 15 juli 2011 om 20:46
quote:Spininhoek schreef op 15 juli 2011 @ 20:37:
[...]
In dat geval vind ik Rosa het allerleukst.
[...]
In dat geval vind ik Rosa het allerleukst.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
vrijdag 15 juli 2011 om 20:48
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 juli 2011 @ 20:43:
Bij een forumster hebben we met een paar gesuggereerd om haar kat Phileine te noemen. Heeft ze ook gedaan. Het is dat ik alleen katers heb maar het was een naam die ik zelf anders had gekozen.
Phileine ook leuk (voor een kat dan).
Hmm, nee ik weet t echt nog niet.
Moet eerlijk zeggen dat ik die 3 die ik net samenvatte toch erg leuk vind, maar man mag ook meestemmen uiteraard (Als het aan mij lag, werd het inderdaad Guus)
Hij is er alleen nog niet, dus kan het hem nog niet voorschotelen.
Phileine ook leuk (voor een kat dan).
Hmm, nee ik weet t echt nog niet.
Moet eerlijk zeggen dat ik die 3 die ik net samenvatte toch erg leuk vind, maar man mag ook meestemmen uiteraard (Als het aan mij lag, werd het inderdaad Guus)
Hij is er alleen nog niet, dus kan het hem nog niet voorschotelen.
vrijdag 15 juli 2011 om 20:57
vrijdag 15 juli 2011 om 20:58