Naam voor Bobtail pup
vrijdag 15 juli 2011 om 20:15
Nog 6 weken en dan hebben we de pup in huis!!
We zouden eigenlijk voor een reu gaan, en daar hebben we al een naam voor, maar aangezien er maar 1 reutje is geboren in het nestje, en derest allemaal teefjes zijn, zit de kans erin dat we toch een teefje krijgen.
We zijn namelijk nr 4 op de lijst, dus grote kans dat de reu al weg is. (Toch ook leuk, een extra vrouw in huis, met al die mannen om me heen!!) Maar goed.
Kan maar geen leuke naam bedenken.
Het is natuurlijk een groot ras. Het moet iets stoers zijn, een krachtige naam. Niet iets Engels. Ga zelf meer de Nederlandse en Scandinavische kant op.
Iemand een idee?
Vond zelf Guus(je) of Sjors wel leuk. Kan ook voor een teefje toch? Maar dat vind man weer niet leuk.
Voor een reutje had ik overigens ook Guus
We zouden eigenlijk voor een reu gaan, en daar hebben we al een naam voor, maar aangezien er maar 1 reutje is geboren in het nestje, en derest allemaal teefjes zijn, zit de kans erin dat we toch een teefje krijgen.
We zijn namelijk nr 4 op de lijst, dus grote kans dat de reu al weg is. (Toch ook leuk, een extra vrouw in huis, met al die mannen om me heen!!) Maar goed.
Kan maar geen leuke naam bedenken.
Het is natuurlijk een groot ras. Het moet iets stoers zijn, een krachtige naam. Niet iets Engels. Ga zelf meer de Nederlandse en Scandinavische kant op.
Iemand een idee?
Vond zelf Guus(je) of Sjors wel leuk. Kan ook voor een teefje toch? Maar dat vind man weer niet leuk.
Voor een reutje had ik overigens ook Guus
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
zaterdag 16 juli 2011 om 10:08
quote:Spininhoek schreef op 16 juli 2011 @ 09:50:
Lola veel voorkomend? Wist ik niet...
Ga nu naar een verjaardag, kijken wat daar de meeste stemmen zijn!
Arwen is ook leuk!
Zit nu naar animal planet te kijken, ging over puppy's en jahoor de eerste heette al Lola hahahahah. Het klinkt echt niet.
Ik vroeg naar de kleur omdat ik wat namen ken die kleuren betekenis hebben. Phuti (weet niet of ik het goed schrijf alleen) , Keltische naam voor donkere dame is Kirra. Ik vind dan alleen Kyra mooier klinken.
Lola veel voorkomend? Wist ik niet...
Ga nu naar een verjaardag, kijken wat daar de meeste stemmen zijn!
Arwen is ook leuk!
Zit nu naar animal planet te kijken, ging over puppy's en jahoor de eerste heette al Lola hahahahah. Het klinkt echt niet.
Ik vroeg naar de kleur omdat ik wat namen ken die kleuren betekenis hebben. Phuti (weet niet of ik het goed schrijf alleen) , Keltische naam voor donkere dame is Kirra. Ik vind dan alleen Kyra mooier klinken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 16 juli 2011 om 14:44
Ja, Pippi is ook leuk he?
Pffff. Ik kom er niet uit.
Man komt met namen als 'kom je hier of niet'
Of 'scheer je weg'
En dat is dan humor....
Ha ha ha
Pups hebben nog geen namen in het nest heb ik begrepen.
Ik vind Molly steeds leuker klinken (toch Engels en een Y, hoe bestaat het?!)
Ik laat het jullie weten zodra we eruit zijn!
Pffff. Ik kom er niet uit.
Of 'scheer je weg'
En dat is dan humor....
Ha ha ha
Pups hebben nog geen namen in het nest heb ik begrepen.
Ik vind Molly steeds leuker klinken (toch Engels en een Y, hoe bestaat het?!)
Ik laat het jullie weten zodra we eruit zijn!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
zaterdag 16 juli 2011 om 17:46
quote:Spininhoek schreef op 16 juli 2011 @ 14:44:
Of 'scheer je weg'
En dat is dan humor....
Ha ha ha ik vind van wel ja Mocht je man nou t.z.t. een nieuw vrouwtje zoeken, stuur maar door!
Of 'scheer je weg'
En dat is dan humor....
Ha ha ha ik vind van wel ja Mocht je man nou t.z.t. een nieuw vrouwtje zoeken, stuur maar door!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
zaterdag 16 juli 2011 om 20:15
zaterdag 16 juli 2011 om 21:37
quote:fuchsiaatje schreef op 16 juli 2011 @ 21:29:
Ik wil de pret niet drukken, maar is het niet zo bij (ras)honden dat je ze een naam moet geven die met een bepaalde letter begint? (afhankelijk van nest van de fokker of het jaartal).
Iedere rashond heeft een stamboom-naam die inderdaad met een bepaalde letter moet beginnen. Die naam krijgen ze van de fokker mee.
De roepnaam geef je hem/haar zelf.
Ik wil de pret niet drukken, maar is het niet zo bij (ras)honden dat je ze een naam moet geven die met een bepaalde letter begint? (afhankelijk van nest van de fokker of het jaartal).
Iedere rashond heeft een stamboom-naam die inderdaad met een bepaalde letter moet beginnen. Die naam krijgen ze van de fokker mee.
De roepnaam geef je hem/haar zelf.
zaterdag 16 juli 2011 om 21:37
Een vriendin van mij had een keeshond (zo'n grijze, lekkere dikke hond) en zij heette Donja. Vond ik ook een lieve, maar ook een stoere naam. En Lenka vind ik ook wel leuk (fakkel, stralende) = Scandinavische naam.
Ik zit nog even in een Scandinavische namenlijst te kijken en ik zie dat Rakel 'lammetje' betekent. Wel toepasselijk.... en Toyah klinkt ook lief (betekent speeltje), Quinbe (van het verblijf van de koningin). Ik ga stoppen. Er zijn echt veel leuke namen.
Ik zit nog even in een Scandinavische namenlijst te kijken en ik zie dat Rakel 'lammetje' betekent. Wel toepasselijk.... en Toyah klinkt ook lief (betekent speeltje), Quinbe (van het verblijf van de koningin). Ik ga stoppen. Er zijn echt veel leuke namen.