Geld & Recht alle pijlers

Camping wil volledig bedrag! Belachelijk?

17-07-2011 12:59 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vakantievraag voor jullie, waar ik momenteel mee rondloop en mijn gemoederen maar niet met rust laat...

Ik heb 3 weken geleden een vakantietje geboekt bij een kleine familiecamping in Frankrijk. Ik heb gemaild of ze nog een gaatje hadden, een stukje open, wat wij evt. zouden kunnen benutten. Dit hadden ze inderdaad. Ze hadden een niet aaneengesloten boeking voor hun kleine caravan die wij konden nemen. Dit heb ik toen bevestigd en wij kunnen daar nu 12 nachten terecht.

De eerste aanbetaling a 250 euro heb ik gedaan. De andere 250 euro moet bij aankomst voldaan worden.

Nu is echter het feit dat het vreselijk weer gaat worden. De eerste week regent het eigenlijk vrijwel continue en wordt het 14 a 15 graden. De tweede week (voor ons eigenlijk nog 4 dagen voordat we naar huis gaan) wordt het wat beter. Temperatuur klimt op tot 17 graden en regen wordt afgewisseld met een (waterig?) zonnetje.

Deze vakantie is nu mijn horrorvakantie aan het worden. Ik ben al drie jaar niet meer op vakantie geweest, omdat ik het psychisch niet aankon. Dit jaar had ik er voor het eerst weer enig vertrouwen in. Maar zoveel dagen in de regen opgesloten zitten in een kleine caravan met een 6 jarige dochter en alles is nat en koud buiten, is voor mij het recept om door te draaien! Mijn voorlaatste vakantie 3 jaar geleden heb ik ook zo doorgebracht en ik heb de vakantie overleefd op oxazepam!

Nou goed, je begrijpt het al. Ik ben in overleg gegaan met de familie daar en aangegeven dat de vooruitzichten zeer slecht zijn. Ik heb aangegeven dat wij het eigenlijk niet meer zien zitten en nadat hun lokale weersvoorspellingen niet anders waren, gemaild dat we afzien van de vakantie. We hebben 250 euro aanbetaald en dat is dan ons verlies. Nu willen ze echter, ondanks de goede reden vind ik en ondanks dat het voor hen ook een gaatje was, toch dat wij met de overige 250 euro op de proppen komen. Dus dat we de volledige vakantie gaan betalen! Ik ben perplex over zoveel zakelijkheid. Ze hebben nu 250 euro voor een gaatje en willen desondanks het volledige bedrag zien. Is dat normaal????

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Is dit gangbaar?

Overigens heb ik geen annuleringsverzekering afgelsoten, omdat 'weer' niet te verzekeren is.

Bedankt alvast.
Zullen we rummicuppen tot TO terug is? Wie kan uitkomen met 30?
Ja ik!!!

Ik heb een setje van 3 tienen

(wat een mazzelaar ben ik toch)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 17 juli 2011 @ 14:53:

[...]

Een rummicuppenclubje....LEUK!Ik ben niet zo op de hoogte van online spelletjes maar ik zie bij google wel mogelijkheden om gratis online het spel met andere te spelen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
MV schuif gewoon hier aan
Ik heb ook altijd pech

*pakt nog een steentje*
Een vriendin van mij heeft een camping in een land waar 't momenteel ook bar en boos is. Zij krijgt dan ook veel afmeldingen van mensen die vandaag of morgen zouden arriveren en die i.v.m. het weer bij nader inzien geen zin hebben. En die dus ook niet willen betalen. Er zijn al minder last-minute boekingen en dan ook nog dit soort zeikerds... Kortom TO, ik kan 'de andere kant' beter begrijpen dan jou, en vind de campinghouder dus helemaal niet belachelijk. Ga gewoon morgen die kant op. Als het niets wordt, kun je altijd nog terug.
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 juli 2011 @ 14:49:

[...]

Is er geen online versie dat we met een groepje kunnen gaan rummicuppen?

JA en ik speel het NU. Op facebook

tegen een andere forumster hahahahaha
Als je niet op vakantie gaat - omdat je denkt dat het misschien wel eens slecht weer zou kunnen worden - laat je je kind behoorlijk in de steek !
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Ik heb rood 9 10 en 11, ga op tafel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik hoop toch echt voor de kleine dat TO naar de camping gaat.

Vandaag zou het pokke(n)weer zijn. Vreemd, de zon schijnt, en ik heb de kids lekker buiten zonder jas.

Maarreh, die weerberichten op SBS, RTL etc. worden toch allemaal gesponsord door Vacanceselect, Cheaptickets, Tix en dat soort organisaties ?

Als ik 20.000 ongeboekte reizen op de plank had liggen, dan zou ik ook de weerberichten wat aanpassen, de laatste dagen is er een enorme run op lastminutes. En die weermannen passen zich echt wel aan, wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mooi dan leg ik de 8 aan MV...
quote:een_man schreef op 17 juli 2011 @ 15:10:

Als je niet op vakantie gaat - omdat je denkt dat het misschien wel eens slecht weer zou kunnen worden - laat je je kind behoorlijk in de steek !Nou ja wat een onzin, ik ging als kind ook nooit op vakantie en ik leef nog steeds :puke:
Oh, en TO zit ook nog in een caravan. Wat een luxe !!!!!!

(Sprak een Snoes die het vierkant verrekt om nóg een keer naar Noordoostduitsland te gaan met een ieniemienietentje).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:ronniemitchel schreef op 17 juli 2011 @ 15:12:

[...]

Nou ja wat een onzin, ik ging als kind ook nooit op vakantie en ik leef nog steeds :puke:Ja? Ook toen de vakantie allang besproken en geregeld was en je je er op had zitten verheugen? Lijkt mij toch wel een behoorlijke teleurstelling hoor.

[...]

Nou ja wat een onzin, ik ging als kind ook nooit op vakantie en ik leef nog steeds :puke:Nee RM, het is geboekt, vertrek zou zijn/is morgen maar TO wil deel 2 niet betalen omdat er regen voorspeld is. Dus nu er geboekt is en een kulreden om niet te willen kan ik me indenken dat kind zich er wel op verheugd heeft. Dat is anders dan 'gewoon niet gaan omdat er geen plannen waren of geld was'. Wij gingen ook niet vaak op vakantie maar dan werd er niet eerst gezegd dat we dan en dan zouden gaan.

[...]

Nou ja wat een onzin, ik ging als kind ook nooit op vakantie en ik leef nog steeds :puke:

Maar Ronnie, dit kind is lekker gemaakt met een vakantie, en ze gaan nu ineens.

Ik ging ook wel eens niet als kind, en vond dat ook niet erg. Maar die keren dat we dan wel gingen waren van te voren al zo'n feest, waar we als kinderen zo erg naar uit keken!

Als TO al jaren niet op vakantie is geweest, is haar dochtertje van 6 dat misschien wel nooit geweest. Hiep hoi, ze gaan een keer! En een dag van tevoren toch maar niet...

[...]

Nou ja wat een onzin, ik ging als kind ook nooit op vakantie en ik leef nog steeds :puke:

Dus... als je als kind maar blijft leven is het oke?

Verder hoef je als kind geen verwachtingen te hebben?
quote:batwom schreef op 17 juli 2011 @ 15:19:

[...]

Verder hoef je als kind geen verwachtingen te hebben?Nope, deconfitures horen bij het leven. Hee, zie ik daar een mooie les voor TO?
quote:Blyt schreef op 17 juli 2011 @ 15:20:

[...]

Nope, deconfitures horen bij het leven. Hee, zie ik daar een mooie les voor TO?Klinkt als jam die over de datum is
wil je uberhaupt wel op vakantie? Want dan is het raar dat je hebt geboekt.
@Intiem: ik vind je een zeurpiet met veel zelfmedelijden en weinig zelfinzicht. In plaats van te reageren op de suggesties die je krijgt om te doen en de mededeling dat het normaal is dat de campingboer al zijn geld wil, blijf je als een verongelijkt klein kind maar herhalen dat je het allemaal niet ziet zetten.

En ja, ik weet hoe het is om een tijd op oxazepam te moeten leven, dus kan me wel inleven hoe je je voelt. Labiel zijn geeft je echter nog niet het 'recht' om zulk onvolwassen gedrag te vertonen.
Ik denk zelf dat het helemaal niet om de regen gaat, maar omdat TO zich psychisch niet goed voelt, klopt dat TO?

Misschien wil een forummer wel voor die andere 250 euro 12 dagen kamperen in een caravan?
quote:batwom schreef op 17 juli 2011 @ 15:24:

[...]

Klinkt als jam die over de datum is Dat is ook al zo'n teleurstelling inderdaad Slecht weer, moeten betalen wat je bestelt, je kind dat loopt te rellen... Het leven is geen picknick Doe mij nog maar een Pammetje.
quote:batwom schreef op 17 juli 2011 @ 15:19:

[...]

Verder hoef je als kind geen verwachtingen te hebben?Ja zolang je blijft leven en er geen trauma's aan overhoud is er niks aan de hand!
quote:thee schreef op 17 juli 2011 @ 15:16:

[...]

Nee RM, het is geboekt, vertrek zou zijn/is morgen maar TO wil deel 2 niet betalen omdat er regen voorspeld is. Dus nu er geboekt is en een kulreden om niet te willen kan ik me indenken dat kind zich er wel op verheugd heeft. Dat is anders dan 'gewoon niet gaan omdat er geen plannen waren of geld was'. Wij gingen ook niet vaak op vakantie maar dan werd er niet eerst gezegd dat we dan en dan zouden gaan.Ik reageerde op de manier waarop een man schreef , hij schreef het alsof het een ramp is dat het kind niet op vakantie gaat en dat is geen ramp, kijk als hij er bij had gezegd van: hee dame je hebt je kind eerst blij gemaakt met de belofte dat je op vakantie gaat, komt op mij toch anders over dan hoe hij schreef, als je een belofte maakt aan je kind dan hou je je er aan tenzij er iets anders aan de hand is waardoore het echt niet kan, dan is het een andere zaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven