VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Ik ga even wat posten, maar het voelt wat vreemd omdat ik twee weken niet bijgelezen heb en dus echt hele belangrijke momenten uit het leven van Pebbles gemist heb. Maar ben nog te brak om alles bij te lezen, maar wil wel even laten weten dat ik er nog ben.

Ik zeg dus allereerst tegen Pebbles: Heel heel veel sterkte, ik denk al de hele week aan je. En al post ik dan niet hier, ik leef ontzettend met je mee.

Even laten weten dus hoe het met mij is. Ben al twee weken echt ziek. Griep of zoiets en inmiddels is het bronchitus en voorhoofdsholte ontsteking. Ben nog nooit van mij leven zo ziek geweest, behalve toen ik Pfeiffer had op mijn 15e. Ben afgelopen maandag na een week thuis gaan werken omdat ik het echt te gek vond worden om nog langer thuis te blijven. Maar ben naar huis gestuurd na een paar uurtjes, ik zat te tollen achter mijn bureau. Deze hele week dus weer thuis geweest en nog voel ik me niet goed. Wel iets beter dan aan het begin van de week, maar het gaat ontzettend langzaam. Ontstekingswaarden in bloed zijn ook nog niet goed, dus ergens zit er nog iets.

Verder ben (of misschien zeg ik heel voorzichtig was, het ging vandaag iets beter) ik erg somber. Voor mij herkenbaar, bij zwangerschap Schorrie had ik dat ook. En nu dus weer. In combi met ziek zijn is dat geen pretje. Maar ik heb goede hoop, en de huisarts ook, dat dit beter gaat na het eerste trimester en als ik me weer gezond en fit voel.

Goed, ik ben er dus nog, ga nu wel weer afnokken en hoop hier snel weer te zijn en dan de kostbare verhalen van Pebbles te kunnen lezen en daarop te kunnen reageren.

Voor iedereen een knuffel. En Dropje, bedankt voor je kaart. Onwijs lief, echt!
He fijn. Morrie weer even aanwezig. Vervelend hoor, zo ziek en ook nog sippig. Hoop dat het snel overgaat en in elk geval fijn dat je het dit keer kan herkennen en dus er ook wel vanuit mag gaan dat het overgaat. Wie had er ook alweer blije druppels? Mmm, dat klinkt als drugs, maar vitaminen die een beetje voor "up" gevoel?
Morrie, blij dat je weer even een teken van leven toont! Klinkt als een heftig griepje en doe wel rustig aan nu. Maar jammer dat je toch dat sippe gevoel weer hebt als in je eerste zwangerschap. Ik hoop dat snel tweede trimester aanbreekt voor je!

Hier geen happy druppels, anders had ik ze wel met emmers vol ook naar Peb gestuurd.

Peb, hoe heb je het vandaag overleefd meisje?
Ook hier de tip even neerplempen: voor plekjes, exzeem etc: Dreamcream van de Lush! Muft een beetje naar Kamille, maar helpt als een tierelier.
Peb, wat zal vandaag moeilijk geweest zijn. De eerste dag zonder dat je van alles moet regelen en doen. Ineens weer in het normale leven, terwijl het alles behalve normaal zal voelen.

Ik heb erg aan je gedacht, gisteren en vandaag.

Morrie, wat rot dat je zo sip bent. Herkenbaar van zwangerschap Zen, het voelt echt klote.

En dan ook nog zo ziek, meis ik heb met je te doen.

Heel veel beterschap. Enne wel aan je zelf denken hoor, pas gaan werken als je echt opgeknapt bent.

Kus!

Hier wel lekker dagje, kindjes lief, veel leuke dingen gedaan met ze.

Zeefje heeft twee hoektanden erbij, het gaat als een tierelier, dat gebit van haar.
Heb net toch 10 pagina's gelezen. Jee Pebbles, wat heftig allemaal maar wat beschrijf je alles mooi. Heb je er al over nagedacht je postings van de afgelopen twee weken te kopieren naar Word? Je schrijft echt hele mooie dingen over je moeders laatste dagen waarvan het wellicht fijn is dat over een tijd nog eens terug te lezen.

Moest aan mijn moeder denken. Die had van de week een begrafenis van een tante van 95. Dat was gewoon een hele fijne dag zei ze. Maar mijn moeder heeft gesproken op de begrafenis omdat zei haar moeder ook jong verloren heeft, ik denk dat mijn moeder ongeveer net zo oud was als jij Pebbles. En deze tante is ook daardoor heel bijzonder geweest. Zij wist namelijk óók over vroeger. Over hoe mijn moeders moeder was. En over hoe mijn moeder zelf was als klein meisje. De tante van mijn moeder woonde niet in de buurt, maar mijn moeder ging er denk ik 1 keer per jaar heen, om herinneringen op te halen. Mijn moeder had dus een tekst met als titel: Wij hadden geen moeder meer, maar wij hadden tante Anna.

Ik hoop dat jij ook heel veel steun aan jouw tante hebt, zoals je schrijft lijkt het daar wel op.

Moet ook aan mijn moeder denken omdat ze ons zo helpt nu ik ziek ben. Ze kookt geregeld eten, dwingt me om even bij haar op de thee te komen als ze vrij is zodat ik even uit huis ben, belde net om te zeggen dat ze het hele weekend thuis zijn en Schorrie daar mag slapen als we dat willen. Dat ze soep voor me gekookt heeft en allemaal andere lieve dingen. Ik zou echt echt niet zonder mijn moeder kunnen, en dan niet door die praktische dingen maar door het gevoel dat je moeder je geeft door die praktische hulp. Ik zou echt niet weten hoe dat moet, leven zonder moeder. Vraag me dus ook af hoe jij dat gaat doen Pebbles. Het zal vast wel lukken, het gebeurt dagelijks dat mensen hun moeder verliezen. Maar jee, het is toch wel een van de ergste dingen die je kunnen gebeuren.
He Ely.

Jouw beschrijving van laatst van Zen is trouwens ook herkenbaar hoor. Schorrie is sinds twee dagen weer te hachelen maar daarvoor was hij zo boos en driftig, dat ik dinsdagochtend in tranen Harrie belde dat hij naar huis moest komen. Ik kreeg Schorrie niet gekalmeerd en niet eens aangekleed voor het kdv. Echt heel irritant. Alles moet gaan zoals hij het in zijn hoofd heeft, anders is het huis te klein. Als ik zijn brood dubbelvouw terwijl hij het in stukjes wilde, zeilt zo het hele bord door de kamer. Ik dacht al eens dat hij authistisch is maar ik denk dat het toch gewoon onder andere een leeftijdskwestie is.
Het is zo gek, sinds ik hier schreef dat Zen zo'n rare relatie met Zootje heeft, gaat dat stukken beter.

Ineens koos hij zonder problemen zijn eigen beleg

En zijn driftbuien zijn verergerd, maar het lijkt net, nu ik heb toegegeven dat ik wel wat hulp nodig heb, omdat ik niet meer weet hoe ik het aan moet pakken bij hem, alsof ik mezelf meer ruimte geef ofzo. En er nu dus ineens wel mee om kan gaan ofzo.

Driftbuien zijn eigenlijk erger, maar ik heb het beter onder controle. Ben consequenter, waardoor buien uiteindelijk goed eindigen .

Heel maf.

Maar hoe rot ook voor jou, ik vind het eigenlijk wel fijn, dat Schorrie ook dergelijk gedrag vertoont.

Ik denk namelijk soms, dat ik iets wezenlijk fout doe
Hmm..als ik het lees is het dus een 0809 'probleem'? :-))))))
Dat zou kunnen Vrolijk. Heb nl wel een kind in die leeftijdscategorie maar post er niet eigenlijk en de mijne gedraagt zich wel heel schappelijk

Pebbles, hoe gaat het met je?

Morrie, fijn om weer wat van je te horen even! Doe rustig aan, of het raar is om hier ineens weer binne te vallen (wat het niet is) zou wel het laatste moeten zijn waar je je druk om maakt.

Pff, ik wil eigenlijk naar bed (erg he, vrijdagavond, maar het was vanmorgen erg vroeg en ik ben nu gaar na drukke werkdag en alleen kinderen halen uit kdv/voeren/badderen/op bed leggen omdat vent weg was) maar zit nog te wachten op Maxi die nog thuis moet komen van toneelavond van school. Dat is dan wel weer een nadeel van het leeftijdsverschil; bij haar wordt het steeds later maar die ukken zijn wel gewoon weer op tijd wakker.
Morrie, fijn wat van je te horen. Had een reactie van je gemist, maar dat is nu helemaal goed. Ik was tijdens de zwangerschap van Groot Pebbeltje echt depressief en had zelfs wekelijks psychotherapie nodig. Ik was erg bang voor herhaling maar heb tijdens 2e zwangerschap extra vitamine B6 geslikt in overleg met verloskundige en huisarts en dat hielp goed. Helpt ook tegen PMS en dus echt tegen hormoongestuurde depressies.

Vond het ook al zo fijn dat Athena reageerde, was ik gisteren volgens mij vergeten te zeggen.

Ach, en de eerste normale dag... Ik werd vanmorgen wakker en voelde me zo alleen op de wereld, zo leeg. Ondanks Pebblo en Pebbeltjes. Pebbeltjes naar school gebracht, boodschappen gedaan, hond uitgelaten. Mijn vader en mijn zusje gebeld, die waren allebei niet thuis. Toen belde mijn tante mij om even na te praten, en mijn schoonmoeder omdat ze maar aan mij moet denken. Muren kwamen op me af, ik wist me geen raad thuis. Naar de zaak gegaan, bakkie met Pebblo. Kindertjes ophalen voor lunch (dacht dat het gezelliger voor mij was ze niet te laten overblijven), te laat op school. Helemaal benauwd en in tranen. Door juffen gekalmeerd en gesommeerd de Pebbeltjes vanmiddag bij me te houden zodat ik hen in ieder geval om me heen had. Dat gedaan en dat ging beter. Vanavond is een vriend langs geweest, heeft de zus van mijn vader me gebeld (al minstens 8 jaar niet gesproken) en ben ik vervolgens op de bank in slaap gevallen.

Het is gewoon heel erg kut.

Volgende week ga ik weer werken, weer in dagelijks ritme komen. Lijkt me het beste.

Mijn tante is altijd al mijn lievelingstante geweest. Ik heb met haar een goede band. In 1999 was ik behoorlijk in de war omdat mijn biologische vader contact had opgenomen en heb ik heel veel steun aan haar gehad omdat ik mijn moeder er niet mee wilde belasten. Dan belde ik weer in tranen, haalde zij me op en kon ik meeëten enzo. Ik wil het contact zeker aanhouden nu, zij is inderdaad de laatste link met mijn kindertijd maar ook de enige die mij over mama's vroeger kan vertellen.

En ik wil inderdaad ook minstens de laatste 2 weken opslaan in een Word document. Ach, mijn zusje mailde mij nog gisteravond, dat ze het gevoel had dat ze in de laatste 2 weken 10 jaar ouder was geworden...

Buiten alles wat ik schrijf ben ik trouwens ook verbazingwekkend kalm. Dat had ik nooit gedacht. Ik had een nummer van Elvis uitgezocht voor mama, 'It's Now Or Never', omdat ze daar vroeger met mijn vader op door de kamer danste (tot ongenoegen van ons pubers) en omdat mijn tante zei dat ze dat vroeger met mijn moeder samen helemaal grijs had gedraaid. Ik kan dat nummer nu ook gewoon luisteren en moet er niet van huilen maar glimlachen.

Ga nu Pebblo achterna, even tegen hem aan schurken...
~sluipt binnen en legt een kusje neer voor Pebbles~
Ik heb de afgelopen dagen bloemen gehad, voorjaarspotjes met hyacinten en krokussen en blauwe druifjes. Mailtjes, sms-jes, berichten op mijn hyves, zo'n 20 kaarten, ook van mensen uit Cheers. Buurvrouwen aan de deur, vrienden aan de telefoon. Hartverwarmend en het doet me zo ontzettend veel goed te weten dat er wordt meegeleefd.

Bloes, ook van jou dus een kaart.

Kusje terug.

En nu naar mijn Pebblo!
quote:Pebbles schreef op 25 januari 2008 @ 22:50:

Ik heb de afgelopen dagen bloemen gehad, voorjaarspotjes met hyacinten en krokussen en blauwe druifjes. Mailtjes, sms-jes, berichten op mijn hyves, zo'n 20 kaarten, ook van mensen uit Cheers. Buurvrouwen aan de deur, vrienden aan de telefoon. Hartverwarmend en het doet me zo ontzettend veel goed te weten dat er wordt meegeleefd.

Psies. Je bent niet alleen.

He, Morrie, fijn dat je je in ieder geval goed genoeg voelt om even te komen buurten! Ik hoor inderdaad al van veel kanten dat de griep die nu heerst een heftige is. Athena en familie ook al ziek, las ik, beterschap allemaal! En 'fijn' dat die driftbuien in ieder geval herkenbaar zijn, al is leuk anders.

Pebbles, hoe ging het vandaag? Het zal voorlopig nog wel zijn alsof je in een roes leeft... Af en toe het besef dat ze er niet meer is, als je denkt 'dat moet ik even vertellen', dat soort momenten lijken mij zo erg. Als iemand iets voor je kan betekenen, laten weten he?

Ik heb net een weekje weg geboekt. We wilden eigenlijk niet op vakantie ivm de oplevering van ons huis vlak voor de bouwvak als alles volgens planning gaat, maar we hebben toch besloten om een weekje weg te gaan. In de week van Pinksteren. Dan zijn de kinderen wel al 5, maar 2e pinksterdag en een roostervrije dag op de dinsdag na pinksteren betekent dat we in concreto maar 2 halve en een hele dag vrij hoeven te vragen voor de kinderen, en dat is gelukt. Had liever gewoon officieel de meivakantie hiervoor gebruikt, alleen lukt mij dat niet qua werk ivm de bezetting, want er zijn meer mensen die die week graag vrij willen hebben. We gaan - verrassing - een weekje naar Frankrijk, vlakbij Lyon. 174 euro voor een week moet nog kunnen, toch? Een weekje Landal in die periode kost meer . We rekenen niet op warm zwemweer, dus dat scheelt. Vorig jaar 2 weken regen is wel jammer als je je instelt op strandweer. Maar 10-16 mei, ach, als we tochtjes kunnen maken en zwemmen in het binnenbad, is Drop tevree. Er schijnt een authentieke Middeleeuwse stad op ca. 60 km afstand te liggen, Pérouges, dat vind ik altijd wel erg leuk.
Nog veel meer (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) (f) voor je, Pebbles, je bent een kanjer!
Fijn Peb, dat je goede band hebt met je tante.

B6 halen dus Morrie en wel vandaag!

In 1 nacht is Kiloknaller van gezond jongetje veranderd in een blaffende zielige zeehond, dus ik ga even aandacht aan hem besteden. We wilden gaan zwemmen, maar dat is niet zo'n goed plan denk ik.
lieve pebb, ik heb donderdag tussen de koortsdromen en andere griepuitingen nog echt aan je gedacht. Heel veel sterkte meid.......
Pebbles, hoe is vandaag verlopen voor je?

B6, ik zal het woensdag eens met de verloskundige bespreken. Denk dat het wel al iets beter met me gaat overigens.

Heb net Schorrie naar bed gebracht en ongeveer 10 keer gehoord dat papa zijn vriend is, waar hij dan een stuk of 5 keer bij zei dat ik niet zijn vriend ben. Daarna zei ik dat ik van hem hield waarop hij gepikeerd antwoorde: Neehee, ik hou van papa. Zucht, ik heb een papa's kindje op de wereld gezet. De volgende ga ik een mama's kindje maken
Athena, ik lees net op een ander topic dat je vorige week gestopt bent met de borstvoeding (of was het alleen de ochtendvoeding en geef je nog wel een avondvoeding?). Was het klaar voor je?

En Mille, ik had ook nog niet gereageerd op het fijne nieuws uit het ziekenhuis. Alles gewoon goed met Mini, zoals je zelf ook al dacht. Dat is echt goed nieuws!
Bijgelezen en wil nu wat posten maar ben eigenlijk te gaar om te bedenken wat. Voel me ook niet helemaal 100%'.

Moest wel even gniffelen om je moederskindje maken in elk geval Morrie. Nog beter: overdag een moederskindje, 's nachts een vaderskindje?
Loeder is ook zwaar aan het hoesten en verkouden, dus geen zwemles voor haar. We hadden met vrienden afgesproken en hadden een dierentuin en dinerdate, maar ander stel was ook al ziek. Vrolijkerd was ook al ziek thuis deze week, dus het houdt niet over. Maar ze zijn wel logeren, dus wij zijn samen even wezen eten en hebben geen kinderen thuis. Even rust en vrede.

Drop, lekker dat je vakantie hebt geboekt. Wij hebben nog geen plannen en gaan waarschijnlijk even in Juni een paar weken. Ervoor willen we een midweekje weg en waarschijnlijk dan later in het jaar even puzzelen want dan is Loeder 5.

Lieve Peb, het is ook gewoon heel erg naar. Maar je bent niet alleen, hopelijk besef je dat wel. Heel veel mensen buiten je eigen gezin denken aan je en leven met je mee.

Morrie, Knorrie wordt vast een mama kindje en zo nee, dan train je hem maar. Hmm..op 1 of andere manier ga ik er gewoon vanuit dat Morrie weer een knul krijgt terwijl dat helemaal niet hoeft. Heb je het al verteld op werk?

Waar blijven eigenlijk die buikfoto's van de zwangeren??????
Sterkte met KK Lien. Heb je al nicks voor rest verzonnen?

Ik ga even Idols kijken!
Wie heeft er tips voor leuke campings, niet te ver weg in Frankrijk (lees: in 1 dag te rijden,dus max 800 km weg)

En wat is betaalbaar voor twee weken hoogseizoen?

Ik heb een camping gezien voor 1300 euro, voor twee weken, is dat duur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven