VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Ah, Knorrie, ik wist niet meer dat we al een nick hadden voor de nieuwste loot!

Vrolijk, ik heb 'ons' topic trouwens, ge-upt, werd tijd !
Meave, wat een mooie woorden voor Peb 'je weet niet je rouwen zult, totdat je rouwt'. Ook zo mooi dat voorbeeld wat je aangaf met de tram, dat geloof ik wel.

Zoiets belangrijks van je wereld wat opeens wegvalt en ondanks dat gaat de wereld nog gewoon door.

Pebbles, fijn dat je troost put uit de zakdoek van je moeder meisje.

Ik zal Athena wel ff sms-en. Moet eerlijk zeggend at ik daar nog niet aan had gedacht. *schaam*

Maar nu ga ik echt naar bed want ga morgen op en neer naar UK voor 1 dag. decadent, maar wel nodig. Wel fijn ook want ben ik niet weg van kindjes want heb vliegtuig van 9 uur en land weer om 18.00.
Heerlijk uitgeslapen. Lang leven slimme nadenkende dochter. Zij vroeg wat we vandaag gingen doen toen we in ons bed lagen, ik zei, aankleden en naar school en zei gaf aan dat ze vrij was. En bij controle op schoolkalender had zij inderdaad gelijk. Heerlijk om daar achter te komen voordat je aangekleed bent . Nu zitten zij boven in pyjama en hebben we niet hoeven haasten, wat een -onverwacht- feest (en slechte ouder dat ik dat niet in agenda had staan, maar ja, ik hoefde niets oppasachtigs te regelen en daardoor ben ik het dus straal vergeten).

Al reactie van Athena?

Ik ga eens wat nuttigs doen, o.a. eindelijk eens bloed laten prikken, ben pas 19 weken zwanger en volgens mij moest dat al tussen 9 en 12 weken, maar goed, ik weet toch al dat ik geen HIV heb en mijn bloedgroep weet ik ook .
Jeetje Lien, 19 weken alweer....
Fijn dat jullie overal zo goed over hebben nagedacht, Pebbles. En het is inderdaad waar dat je van te voren niet weet hoe je zal reageren op bepaalde gebeurtenissen... ik verwacht ook dat ik niet meer op kan houden met huilen maar denk dat je ook een soort aangeboren overlevingsdrang hebt waardoor je kalm blijft.

Morgen is het zover... het moment dat je lijfelijk afscheid gaat nemen van je moeder. Meid, ik wens je alle sterkte van de hele wereld en hoop dat ze een waardig afscheid krijgt.

In gedachte zal ik bij jullie zijn, lieve Peb.
Lien, bloed laten prikken? Huh? Waarom? Nooit hoeven doen...

Lekker zo'n onverwachte relaxte luier- en pyamadag!

Goed opgelet van dochter.

Vandaag ook Morrie aan de lijn gehad en ze heeft maandag inderdaad een paar armpjes en beentjes over het beeld zien bewegen en wist dus al voordat de echoscopist het kon zeggen dat het goed was. Ze is nog steeds ziek en heeft een flinke griep te pakken icm bronchites. Ze heeft begin deze week proberen te werken maar ging niet en is naar huis gegaan. Gaat alweer beter, maar blijft deze week nog thuis.

Vanmiddag met KW en Bries naar het winkelcentrum gelopen en KW op de skelter. Een record dit keer. Hij heeft maar 2 keer door de stront gereden.
Niet? Ik bij alledrie hoor. Zowel op anti-dinges en bloedgroep en HIV enzo. Zal misschien bij jou door de verloskundige zijn gebeurd dat je het niet meer weet? Kan me nauwelijks voorstellen dat dat niet standaard zou zijn.

Arme Morrie met Knorrie in buik. Hoop dat het snel beter gaat.

Yegh, door de stront, bah, ik hoop dat dat ding gewoon buiten kan staan .
Lieve Peb, jij heel veel sterkte zo de avond voor de plechtigheid. Ben benieuwd of je wat hebt kunnen verzinnen om te zeggen. Ik hoop het wel, want het voelt achteraf vast goed om in elk geval iets kleins te hebben gezegd.

Raar idee, zo'n avond van tevoren en morgenavond zal wel helemaal leeg zin :(. Ik denk aan je.
Nee, ik weet het zeker omdat ik bloedprikken echt heel erg vind. En ik heb bij twee verschillende praktijken gelopen.

Wij wonen in een vrij poeploze buurt, oftewel de honden zijn goed getraind of mensen hebben een zakje bij zich, maar soms ligt er zo'n ding waar je hem niet verwacht ("KW, kijk uit hondendrol. Naar links sturen, naar links sturen, NAAR LINKS STUREN.... juist dat was rechts"). Skelter staat in de tuin en mocht niet in de schuur. Meurding.. Ik heb KW onderweg naar huis heen en weer door een flinke plas laten rijden en over een voetbalveldje ("je MOET sturen!!) om de fijne kleine profieltjes poepvrij te maken, maar helaas. Hardnekkige drol. Het was echt zo'n plakaat en die heb ik eerst kokkent (??) met een stokje er af staan bikken, maar ging echt bijna over mijn nek ("mama, wat doe je?") vandaar mijn plas- en grastechniek. Nu staat dat ding dus in de tuin met de poep omhoog... hopen dat het flink en hard gaat regenen vannacht.
Dank voor deze kak-visualisatie, kon ik net gebruiken. Denk ook dat Morrie op deze manier nog even slapjes uit de buurt blijft . Getver zeg, ik weet nu al: geen profielbanden voor welke terreinwagen van Kiloknaller dan ook .
Lekker hé?

Ja, en het erge is... een skelter heeft 4! banden.

Profielbanden, ja.
Zeg, lees jij ook nog wel eens je mail op die klaptop van je? Of forum je alleen maar?
Ik reageer alleen op interessante mail

Ik heb je om 19.34 uur gemaild... net maar nog eens doorgestuurd naar je. Heb je hem?

Heb trouwens gemaidl vanaf klaptopmail waarin achternaam verwerkt zit.
Nou, dan is yahoo erg selectief geinteresseerd, want ik heb niets noppes nada. Geeft niet, komt wel weer dan. Mijn H&M zwanger badpak bestelling bevestiging dan weer wel binnen, ook belangrijk.
Eh... vinden jullie het erg als ik het poepgedeelte oversla?

Fijn dat Morrie een goede echo heeft gehad, dat maakt alles toch weer 'echter'. En Lien, alweer 19 weken??? Mens, je zit zo goed als op de helft! En slimme dochter heb jij, ik hoop dat die van mij t.z.t. ook zo alert zijn. Ik heb al 1x bij school gestaan op een roostervrije dag.

Bij mij ook bloed geprikt, in het ziekenhuis. Dacht ook dat het een standaard actie was. HIV moet je zelf aangeven dat je dat wilt omdat ze daar formeel niet op mogen testen als je dat zelf niet specifiek aangeeft, en verder bloedgroep en andere dingen. Vreemd dat jij dat niet gehad hebt, Wind!

Vandaag onze gebitten APK laten keuren. Had de afspraak ook voor vent gemaakt, maar die heeft ivm werk toch maar een andere afspraak gemaakt. We hebben alledrie weer een stempel. Suske schijnt wel wat zwakke plekjes te hebben, tandarts vroeg of hij als baby ab heeft gehad en ja, van 0 tot 2 jaar heeft hij ontzettend veel gehoest en is hij hees geweest, waarvoor we een paar kuurtjes bij hem naar binnen hebben gegoten. Ab schijnt het in aantocht zijnde melkgebit aan te tasten. Fijn. Wiske heeft een heel sterk gebit volgens de tandarts, ook wat grotere tanden en kiezen dan Suske en dat schijnt goed te zijn. Ik had wederom niets. Heb nog gevraagd naar de fluoridetabletjes van vroeger, die worden nu niet meer gebruikt en zelfs maar sporadisch verkocht omdat de tandpasta's van tegenwoordig meer fluoride bevatten. Toch wil ik ze hebben, en de tandarts gaf me gelijk. Dus nu op zoek naar een apotheek waar ze ze hebben, ze hebben ze al niet meer bij de drogist.

Last but not least een heel dikke voor Pebbles, die een erg moeilijke dag tegemoet gaat. Meid, ik loop al dagen aan je te denken, morgen ook. Heel veel sterkte.
Nou ja...

Mail mij eens op: famachternaam@orange.nl

Wel fijn van de bevestiging :-)
Fijn dat jullie tanden weer APK gekeurd zijn. Balen van de plekjes van Suske.. heb wel vaker gehoord dat ab erg slecht is voor het gebit.

Waarom fluoridetabletjes?

Nu ga ik twijfelen of ik echt geen bloed heb moeten prikken, maar nee.
Ja, die AB zijn niet goed voor gebit en oorontstekingen, of andere heftige ziekte periodes ook niet tijdens aanleg glazuur. Als energie nodig is om te herstellen wordt er minder energie gestoken in mooie glazuur. Aldus kindertandarts dochter die helaas in melk gebit gaatjes heeft en ook heel heftige oorontsteking heeft gehad tussen 1 en 2.
Moet wel bijna mijn stukken induiken, morgen CAO onderhandelingen en moet nog wel e.e.a. voorbereiden, dus ik ga wel bijna afsluiten!
Jee, CAO onderhandelingen, klinkt taai!

Wind, ik heb als kind (van 0-14 geloof ik) fluoridetabletjes gehad, ik dacht eigenlijk dat dat in 'mijn' tijd standaard was. Zo'n roze met wit busje. Als zuigeling maakte mijn moeder 1 tabletje per dag fijn tussen twee theelepeltjes en deed dat door de inhoud van de fles, op mijn 1e kreeg ik er één per dag, op mijn 2e twee, op mijn 3e drie en op mijn 4e en daarna vier per dag. Letterlijk een fluorideboost, om het tandglazuur te versterken. De tandarts vertelde me vandaag dat het 'eruit' is gegaan omdat heel veel mensen er te slordig mee waren, de ene dag maar 1 tabletje en de andere dag 7 om het te compenseren zeg maar, en dat was niet goed. Bovendien bevatten de tandpasta's van tegenwoordig meer fluoride. Maar goed, ik heb ze dus heeeeel lang ingenomen en heb nog nooit van mijn leven een gaatje gehad. En over een paar maanden vier ik toch alweer mijn 39e verjaardag. Ik zou toch denken dat die fluoridetabletjes er iets mee te maken hebben. Ze raadde trouwens ook aan om eerder met tandpasta voor volwassenen te beginnen dan op de tubes tandpasta staat, omdat het fluoridegehalte van de kindertandpasta's wel erg laag is voor kinderen die op een gegeven moment hun tandpasta gaan uitspugen en hun mond gaan spoelen na het poetsen.
Drop, in mijn geval zouden mijn zussen en ik ook oersterke tanden moeten hebben, maar helaas.... Allemaal gevalletje zeef

Lien, alweer 19 weken! Wow, dat gaat echt snel. Ik heb ook bloed moeten prikken in he begin. Daarna elke keer weer ivm hoge bloeddruk, maar zeker wel voor check-up VK. Succes morgen met CAO onderhandelingen. Blegh, niet leuk want dan moet je echt bij de pinken zijn.

Ik ben gaar, ga naar bed. Wel lekker boekjes weer gekocht in UK, dus dat is wel weer fijn. Scheelt echt een boel met hier. Mocht iemand hier wat willen hebben vanuit Uk, hoor ik het wel? Ik ga elke maand een keer.

Pebbles, heel veel sterkte voor morgen meisje. Neem mooi en goed afscheid van je moeder zoals jij het wil en ik zal aan je denken.
Mijn tandarts vertelde weer dat teveel fluor ook niet goed is voor melktanden?
Opgelet !

Door het groot aanbod van produkten (fluortandpasta, fluortabletten en fluor- mondspoelmiddel) is de kans reëel dat extra fluoride ongecontroleerd wordt ingenomen. De ervaring heeft geleerd dat het innemen (inslikken) van fluoride in grote hoeveelheden exta hoge fluorpieken in het bloed kan veroorzaken. Dit kan fluorosis veroorzaken op de definitieve tanden die op dar ogenblik aan het verkalken zijn. Bij fluorosis vertoont het tandglazuur onesthetische krijtwitte vlekken.

Een beter inzicht in het werkingsmechanisme van fluoride heeft aangetoond dat het inslikken van fluoride weinig nut heeft. Ook niet tijdens de zwangerschap of bij het geven van borstvoeding.

Daarom raadt men heden het gebruik van meerdere fluoridetabletjes of -druppels nog alleen aan voor kinderen die een strek verhoogd risico op gaatjes vertonen. Voor deze risicopatiëntjes kan de tandarts ook gebruik maken van speciale fluoridegel-applicaties (vanaf 6 à 7 jaar).

null
Pebbles, heel veel sterkte morgen.
He, Vrolijk is weer terug uit de UK! Dus jij hebt die dingen ook geslikt maar dan zonder 'aantoonbaar resultaat'? Hm, dus ik heb eigenlijk gewoon mazzel met mijn gebit. De tandarts vond dat een tabletje per dag geen probleem zou zijn. Zij had het idd ook over witte vlekken. Wij gebruiken hier sowieso geen mondspoelmiddel, met of zonder fluoride. Vent heeft van zichzelf niet zo'n goed gebit, zegt 'ie. Dan zal Suske wel zijn tandgenen hebben en Wiske de mijne. Of zo. Nu ja, lekker belangrijk. Dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven