computer vriend kapot

18-07-2011 15:17 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ziek thuis en ik wilde even de computer van mn vriend aanzetten...dan gaat de tv namelijk aan. Ingewikkeld systeem..maar kwestie van knop indrukken en hij zou aan moeten. Hij ging niet aan...paar keer gedrukt. Vriend is net thuis en nu blijkt de computer kapot. Ik voel me echt superlullig...ik weet niet of t door mij komt of dat die al aan vervanging toe was. Feit is: hij is kapot...

Geintje kost 500 euro...wat moet ik doen?? Meebetalen??
Zit er geen garantie op dat ding?
quote:willemeen schreef op 18 juli 2011 @ 19:17:

Hoe weet hij zo snel dat het aan jou lag en wat het kost? Laat hem dan eerst even uitleggen. Is hij toevallig computer-expert? Dan kan hij hem vast zelf wel fiksen en misschien had hij het dan niet zover moeten laten komen dat hij na 1 druk op de knop stukgaat.

Optie twee is waarschijnlijker: hij snapt er zelf ook geen drol van maar vindt het wel verdacht dat jij eraan hebt gezeten. 500 is de nieuwprijs van een andere laptop en zo is zijn probleem erg snel opgelost.

In beide gevallen niet pikken en zeker niet betalen!

Wie weet was hij gister al kapot en dacht hij, ik hou mijn mond, dan is zij morgenochtend de lul als ze hem wil aanzetten, kan ik haar mooi de schuld geven.

Ik zet mijn alu-hoedje maar weer snel op.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:piekertje83 schreef op 18 juli 2011 @ 15:36:

Ja 1 klap onweer....maar het zou wel heeeeel toevallig zijn als het daardoor komt...

1 klap onweer kan heel erg veel schade aanrichten, een paar jaar geleden was er ook één klap boven ons dorp en er was niemand die geen schade had, bij ons viel het nog mee: maar één computer en de telefoon.

Is allemaal netjes vergoed door de verzekering.
quote:piekertje83 schreef op 18 juli 2011 @ 15:31:

De voedingskabel heeft het begeven...het is geen laptop maar een kastje die je moet aanzetten om de tv aan te doen...volgens mij gaat het niet om een pc of laptop, maar een zender/ontvanger voor digitale televisie. Lijkt me sterk dat die 500 euro kost.
Ik ben technisch opgeleid. En repareer ook vanalles.

Een computer gaat niet stuk als je op het 'aan'-knopje drukt.

Controleer eerst eens of de 220V-kabel goed contact maakt. Goed indrukken dus, aan beide kanten.
Als de voeding stuk is, heeft dat geen bal met op een knopje drukken te maken. Sowieso gaan apparaten daarvan niet kapot, tenzij je op knopjes drukt met de kracht van een sloopkogel in je vingers ofzo. ;) Kortom, je hebt niks fout gedaan.
Hij is gewoon boos en geïrriteerd omdat hij computer het niet meer doet, en sommige mensen worden daar erg onredelijk van. Bui lekker over laten waaien en vooral niets toezeggen of betalen. Gaat vanzelf over.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Is het toevallig een dreambox? (dreambox van mn vriend kostte nl. ook 500,-). Als dat het is, kun je de voeding toch gewoon vervangen als je let op het aantal volt van de kapotte kabel bij het kopen van nieuwe?
Kom je na 4 pagina's reacties ook nog even vertellen hoe het is afgelopen alsjeblieft?

Is de computer/tv weer gemaakt?
quote:margot73 schreef op 21 juli 2011 @ 14:01:

Kom je na 4 pagina's reacties ook nog even vertellen hoe het is afgelopen alsjeblieft?

Is de computer/tv weer gemaakt?

Nee joh piekertje heeft other issues nu..

Moet ze nu wel of niet haar schoonouders inviten op haar birthday of not?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven