computer vriend kapot

18-07-2011 15:17 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ziek thuis en ik wilde even de computer van mn vriend aanzetten...dan gaat de tv namelijk aan. Ingewikkeld systeem..maar kwestie van knop indrukken en hij zou aan moeten. Hij ging niet aan...paar keer gedrukt. Vriend is net thuis en nu blijkt de computer kapot. Ik voel me echt superlullig...ik weet niet of t door mij komt of dat die al aan vervanging toe was. Feit is: hij is kapot...

Geintje kost 500 euro...wat moet ik doen?? Meebetalen??
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juli 2011 @ 15:38:

[...]

Nou toen die van mij kapot was zou een nieuwe ongeveer 80 euro kosten maar ik had toen gelukkig nog garantie en kostte het niets. Maar 5 euro is wel weer het andere uiterste.

Zou best kunnen hangt af van wat voor kabel het is.

Ik heb wel eens zoiets gekocht:

https://easy2order.nl/nl/ ... J31lI2Di6oCFQcj3god9HuVyQ
Wat is er nu precies kapot? Een soort luxe afstandsbediening ofzo? Wat een gedoe... natuurlijk gaat het niet kapot van een paar keer op de aan/uitknop drukken. En waarom is het 500 euro? Als hij zoveel geld heeft voor een onzin ding mag hij het ook zelf laten maken.
Dus eigenlijk is de boodschap dat je elke ochtend aan hem moet vragen of hij alles in huis wil aanzetten... kan hij jou nooit de schuld geven.
Computers gaan niet kapot omdat je te ongeduldig bent hoor.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 18 juli 2011 @ 15:54:

Computers gaan niet kapot omdat je te ongeduldig bent hoor.

Niet?

http://www.computeridee.n ... les/artikelen/woede/1.jpg
anoniem_34274 wijzigde dit bericht op 18-07-2011 16:02
Reden: Hm, het plaatsjes plakken is nog steeds verboden?
% gewijzigd
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja, van slaan met een knuppel wel ja

Mijn punt is: vriend kan wel zeggen dat TO te ongeduldig was, maar wat heeft ze precies gedaan om dat ding kapot te maken.

Ik vind het ook vreselijk onvriendelijk om zo te reageren tegen je geliefde. Maar goed, misschien is hij ook wel kwaad en waait zijn onredelijke bui wel over.
Ga in therapie!
Hij ging toch meteen al niet aan? Dus hij was al kapot. Of je nou 100 of 1000x op een aan/uit knop van een kapotte (wat was het ookalweer) drukt, maakt ook niet echt uit he.
Persoonlijk vind ik het onredelijk als hij zou willen dat je mee betaald. Je hebt de aan/uit knop ingedrukt, er gebeurde niets dus nog een paar keer geprobeerd. Zo heb ik het opgevat. Dan kan het nooit jouw fout zijn dus onredelijk om mee te betalen.

Dat hij baalt snap ik. Maar het is niet jouw schuld.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dus de voeding is kapot door het drukken op de aan/uitknop en een nieuwe kost 500 euro. (Nee schuddende treurige smiley)
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juli 2011 @ 15:36:

[...]

Is die kabel van goud ofzo dat die 500 euro kost. Een voedingskabel zal meer rond de 50 euro zitten.Nou, laptopkabels zitten algauw rond de 100 euro, maar dat zijn de adapters. 'Gewone' AC adapters kosten een paar tientjes (denk ik).
Weet je wat ik me afvraag? Waarom staat dit topic op Relatie-pijler?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
.
.
quote:Fame schreef op 18 juli 2011 @ 15:30:

En dan meebetalen? Ik neem aan (gezien jullie over kinderen praten) dat jullie een gezamelijke huishouding voeren, metr dus ook een gezamelijk potje voor als de wasmachine stuk gaat????Ik zie niks staan over kinderen??
Aardige vriend dat hij het meteen bij jou neerlegt terwijl je alleen op de aan en uitknop hebt gedrukt. Als zijn pc daar niet tegen bestand zou zijn dan had hij deze niet moeten verbinden met de televisie, maar de pc achter een deurtje met een dik hangslot moeten zetten en ervoor zorgen dat je de tv normaal aan kunt zetten.

Hij reageert alsof je de pc door elkaar hebt gerammeld en omdat deze niet aanging tegen de vlakte hebt gegooid. Zwaar overtrokken dus!

Vind de uitleg m.b.t. het onweer stukken aannemelijker, dus dan kan hij het bij zichzelf zoeken. Bij onweer kan je het beste de stekkers eruit trekken.
.
Niet meebetalen uiteraard. Dit is namelijk toevallig nu gebeurd.

Zou er eerlijk gezegd geen woorden verder meer aan vuil maken ook.
quote:nerd_ schreef op 18 juli 2011 @ 18:56:

Als je hemzelf aanraakt, gaat er misschien ook wat kapot.

Je mag je bijna wel verzekeren.

[...]
Hoe weet hij zo snel dat het aan jou lag en wat het kost? Laat hem dan eerst even uitleggen. Is hij toevallig computer-expert? Dan kan hij hem vast zelf wel fiksen en misschien had hij het dan niet zover moeten laten komen dat hij na 1 druk op de knop stukgaat.

Optie twee is waarschijnlijker: hij snapt er zelf ook geen drol van maar vindt het wel verdacht dat jij eraan hebt gezeten. 500 is de nieuwprijs van een andere laptop en zo is zijn probleem erg snel opgelost.

In beide gevallen niet pikken en zeker niet betalen!
.
Hm, wie heeft de pc het laatst uitgezet?
.
Mijn man heeft net de voedingskabel van mijn laptop gerepareerd. Er zat een knik in de kabel en daardoor was de bedrading van binnen gebroken, man heeft kabel opengemaakt, draadjes aan elkaar en kabel met tape weer dichtgemaakt.

Logisch dat de computer niet aanging toen jij de startknop indrukte als de voedingskabel stuk is, kun jij toch niks aan doen?

En dan wil ie gelijk een nieuwe laptop van 500 euro? Ik snap het even niet geloof ik...
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven