Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
LB, fijn dat het wel goed ging met Hansje. Grappig hoeveel onze kinderen op elkaar lijken Uk doet eigenlijk ook nooit moeilijk met naar bed gaan, tenzij ze heel erg (te) moe is.

Wicki, vervelend van de misselijkheid. Hopelijk is het snel over. Hoe ging dat bij je zwangerschap van dochter? Na mijn 1e zwangerschap vond ik het inderdaad ook niet erg om weer aan het werk te gaan. Nu heb ik er iets meer moeite mee. Ik wil mijn kleine schatje nog niet missen. Ze is zo lief! Maar ik denk ook dat het te maken heeft met twijfels over mijn baan.

Gaudi, klinkt als een leuke verjaardag in wording! En balen he als ze zich niet laten filmen als ze iets leuks doen? Daar is uk ook goed in.

Is N. dan ook al zindelijk, Pada? Dan zijn het er inmiddels al 3 volgens mij?
Dat van dat filmen komt me bekend voor, hier houden ze dan ook altijd op met datgene wat ik op wil nemen.

CD: N. is nog niet echt zindelijk hoor, maar wil wel vaak op het potje en ze plast er ook af en toe op. Ze is er dus wel mee bezig, maar we willen zelf straks echt in de vakantie (met hopelijk mooi weer) er iets meer mee bezig gaan.

Hoezo heb je twijfels over je werk trouwens? Ik dacht dat je het in je nieuwe baan wel naar je zin had.

Wicki: balen van die misselijkheid zeg. Hopelijk is het snel weer over.

Gaudi: klinkt als een leuke verjaardag. Hopelijk een beetje mooi weer dit weekend! Ben wel benieuwd wat voor stoers hij nu van je broers gaat krijgen.
O ja over fles drinken. Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal al geprobeerd hebt maar ik ken de volgende tips (niet allemaal zelf uitgeprobeerd):

- zelf niet in de buurt zijn als de fles gegeven wordt

- juist zelf de fles geven in zelfde houding als borst

- in wipstoel zetten en dan fles geven zonder dus kindje vast te houden

- temperatuur warmer of kouder

- andere speen op de fles

- kindje laten zuigen op pink en dan proberen snel pink te verwisselen door speen van fles > deze werktte bij zoon heel goed. Die ging gewoon niet zuigen op plastic maar wel op vlees en als hij maar eenmaal zoog en je wisselde het om dan zoog hij wel verder
Pada, dank voor de tips. De eerste twee inderdaad geprobeerd, we dachten ook al aan andere speen (of zelfs ander merk fles, die hebben we in huis). Mijn zuigpink zit helaas in het verband We hebben het idee dat Pansje de speen eng vindt, maar de fopspeen accepteert ze sinds een paar dagen wel een beetje, dus hopelijk de flessenspeen ook.

Ook benieuwd hoe het met de zwangeren gaat?

En CD, mij verbaasde je opmerking over werk ook, maar misschien meer iets voor hyves?

Ga me zo maar met Pansje naar bed begeven
Pada, neem je dan een potje mee op vakantie? Of blijven jullie thuis?
Hm, zo'n pink in het verband zal wel niet zo lekker zuigen voor Pansje denk ik. Als ze de speen al wel wil dan kan het natuurlijk ook zo zijn dat dat ineens doorzet naar de fles. Is het een probleem als ze het dit weekend nog niet snapt of is de periode dan te overzien?

CD: wij nemen sowieso potje mee, want zoon is net 's nachts zindelijk en laten we altijd om een uur of 11 nog plassen. En aangezien we gaan kamperen en we het een beetje sneu voor hem vinden als hij dan over de hele camping heen moet naar de wc nemen we toch maar een potje mee.

Maar man heeft voordat we weg gaan ook al 2 weken vakantie dus dan mag hij vast beginnen met oefenen

Ik zal zo even op hyves lezen over werk. Moet nu eerst zelf even aan de bak.
Ik ga wrs vanavond al stad in, als niet lukt met flesje ben ik binnen 20 minuten thuis. Pansje duimt liefste op duim trouwens

Knap hoor al die zindelijk wordende kindjes, hier potje in huis maar verder nog niks

Wel jammer. vriendin zou komen met dochter maar ze is ziek. Ik had speciaal op kdv dagje geruild zodat Hansje thuis is. Morgen met andere vriendin en kids afgesproken
Plukkie, niet te ongerust maken over die bloedneuzen hoor! Kan niet zoveel kwaad. Het is alleen vervelend want het geeft een rotzooi. Maar sommige mensen zijn er meer gevoelig voor dan de anderen. J had het een paar maanden geleden ook een paar keer. Toen hoorde ik dat het veel vaker voor kwam. Mijn schoonvader, mijn neefje (toen hij net zo klein was als J)en nog een paar...
Plukkie, das wel schrikken die bloedneuzen, nooit verkeerd om langs huisarts te gaan, hoewel je je waarschijnlijk niet te ongerust moet maken. Ik had deze hele zwangerschap ook vaak bloedneuzen. Denk niet dat zoon zwanger is, toch?
LOL LB, ik denk inderdaad niet dat zoon zwanger is! Samzoen, na jouw opmerking vraag ik me af of ik de afspraak niet moet afzeggen. Wat jij nu zegt wist ik niet. Zit ik daar morgen weer eens de tijd van de dokter te verspillen... Hm.

Gelukkig is het nu droog en ook een beetje warm dus zoon speelt met de piratenboot. Zoals gewoonlijk riep hij meteen 'Dora!' toen we naar beneden gingen maar gelukkig was de boot met water aantrekkelijker. Laten we hopen dat de zomer doorzet, al hoorde ik alweer slechte berichten voor het weekend.

Jammer dat je vriendin niet kon komen LB. Begrijpelijk natuurlijk maar als je je erop instelt is het wel balen.
Plukkie ik zou toch gewoon even gaan hoor, met de medische geschiedenis van jouw zoon kan dat volgens mij nooit kwaad en zon HA snapt ook wel dat je dan extra bezorgd bent. Doen dus hoor.

Zindelijk: Ja Muk is heel erg snel. Dat vind ik ook en ben dan ook echt verbaasd. De meeste kinderen zijn toch pas echt rond een jaartje of 3 pas zindelijk hoor, zo niet later (wat vaak stress oplevert voor de basisschool) en pas op 5 of 6 ook snachts. Dus iedereen hier, relax hoor, druk uitoefenen heeft echt totaal geen zin. Het moet toch vanzelf komen. Ik zou wel een potje halen en die klaar zetten maar echt oefenen zet geen zoden aan de dijk. Trouwens als het wat langer duurt en daarna makkelijker gaat is het toch ook helemaal goed?

LB: Oh jee een fles weigeraar. Hier had ik dat ook met Puk toentertijd toen we overstapte van borst naar fles. Heb ook alles geprobeerd (zelfs folie om de fles heen zodat ze het als speeltje zouden zien) maar volgens mij is het enige wat echt helpt blijven volhouden en niet elke keer toegeven aan de borst. En dus door papa laten geven in het begin en dat jij echt niet in de buurt bent. Oh ja en wij zijn juist van de nuby overgestapt op de Avent fles. En die wilde ze wel ondanks dat de Nuby veel meer op de borst lijkt.

CD: je hebt voor de vakantie volgens mij ook van die enigzins opvouwbare potjes. Misschien handig ivm spullen meenemen?

Wicky: Shit van die misselijkheid zeg. Heb je al van die armbandjes enz enz gebruikt?

Gaudi: Klinkt helemaal leuk al die voorbereidingen van de verjaardag. Ben benieuwd wat hij krijgt.

Ik ben zooooooooo blij dat het weer weer wat beter is. Toch vele malen beter zo? Hopelijk wordt het vrijdag ook zo. Ga met vriendin samen naar de vierdaagse. Even duimen dat het droog blijft dus.
Nee joh plukkie zo bedoelde ik het niet. Wel even gaan hoor. Ik wilde je alleen maar geruststellen dat het hoogst waarschijnlijk niet erg is, maar voor de zekerheid even laten checken kan helemaal geen kwaad. Het komt alleen echt vaak voor en toen wij het de eerste keer hadden schrok ik mij ook te pletter en was ik ook ongerust.
We gaan komende week met vakantie in Nederland en nu heb ik vakantiestress :-). Ik weet gewoon echt niet wat voor kleding ik allemaal mee moet nemen met die wisselende weer berichten. En ik kan ook niet heel erg veel meenemen, want we hebben niet heel veel ruimte in de auto doordat bijvoorbeeld ook de wagenbak meegaat voor ukkie. Luxeprobleem.....
Helaas is de fles gisteravond weer niet gelukt, dus ik had een kort uitje aangezien Pansje in avond extra vaak wil drinken..

We hadden nu een andere fles geprobeerd... We blijven proberen. Ze was ok weer erg onrustig, en nu nog. Ze slaapt alleen in mijn armen een beetje.

CD, lastig is dat altijd. Ik moest er laatst ook aan denken toen we dagje uitgingen en de auto voor mijn gevoel al uitpuilde. En dan is onze auto niet eens echt klein. Succes met alle afwegingen bij het inpakken en alvast veel plezier.
Ben ik ook weer eens. Ik merk dat ik erg van hyves ben en minder van het forum.

CD: ik zou maar heel veel warme kleding meenemen als ik de berichten zo lees. Wij gaan deze zomer ook niet naar de zon en blijven in Nld & België. Brr... heb door het weer totaal geen vakantiegevoel.

LB: wat vervelend joh, dat de flessen niet willen lukken.

Scuba: arme jij, naar de 4daagse vandaag? Ik woon in Nijmegen en het valt hier nu met bakken uit de lucht!

Wicky: Shit van die misselijkheid zeg.:hug: Hier gaat het redelijk goed. Ik merk dat ik wel de hele dag door moet blijven eten om dat goede gevoel te houden. Ai! Dat gaat me heel veel kilo's kosten, vrees ik. De kwaaltjes vallen hier mee, maar dat geeft me ook weer een onzeker gevoel. De vorige keer had ik nauwelijks kwaaltjes en toen ging het dus mis. Ik weet het, het zegt allemaal niks... Maar ja, ik denk het dus wel.

Gaudi: Klinkt helemaal leuk al die voorbereidingen van de verjaardag. Ben benieuwd wat hij krijgt.

O, even iets grappigs... er stond net een klein jochie aan de bel. Mevrouw, heeft u misschien lege flessen voor mij? Dus ik vraag of hij 'heitje voor een karweitje' doet ofzo. Zegt ie: nee, ik wil ze vullen met water en dan stuur ik ze op naar Afrika. Zo schattig! Heb 'm een paar flessen meegegeven. Ben benieuwd hoe z'n ouders 'm straks gaan helpen met flessen versturen, als ie thuiskomt.
quote:plukkiedewukkie schreef op 19 juli 2011 @ 16:00:

Ik heb verder even geen tijd maar BMS, ik heb het boekje Zindelijk in een week gekocht.Hé, wat een goede tip! Heb 'm gelijk ook maar besteld. Heb toch niet veel te doen momenteel, kan ik mooi een boekje gaan lezen.
Blog, wat lachen van dat jochie. Fijn dat je geen kwaaltjes hebt. Las bij de bitches dat je 1 augustus echo hebt, dus kan me voorstellen dat het nu extra spannend is. Enne, ik kom net van terras, hier geen regen dus.... Vierdaagse zit er voor mij dit jaar niet in helaas vanwege die flesweigeraar van mij
quote:littlebeetle schreef op 21 juli 2011 @ 14:35:

Enne, ik kom net van terras, hier geen regen dus.... Zeg, wil jij je sappige terrasverhalen voor je houden als ik hier zowat weggeregend ben? Nou ja, jij had natuurlijk ook wel wat extra's verdiend door je lieve kleine flesweigeraar! Op zich letten ze daar boven dus nog best goed op.
Oh nee sorry Blog ik ga niet vandaag maar morgenavond. Nu maar hopen dat het dan niet regent en anders is het regencape en kaplaarzen aan hahahaha. Ik laat toch mijn uitje niet verregenen potverdriedubbeltjes
LOL Blog, dat jongetje! Maar wat ontzettend lief bedacht.

Gisteren kwam buurmeisje (8) spelen met zoon. Ik vond het al lang best, kon ik even iets voor mezelf doen. Alleen begonnen ze (ik denk dat Zoon begon) met water te gooien. Eerst dus al shirt en broek uit en vervolgens ook maar z'n romper en luier. Ik wist niet dat er zoveel water in een romper kon zitten, haha. Maar goed, leuk gespeeld dus.

Vanochtend de huisarts en gelukkig bleef zoon heel lief liggen op de onderzoeksbank. Er was niets bijzonders te zien in zijn neus dus het kwam een beetje neer op wat jij al zei Samzoen. Daarna de kapper en ook dat ging dankzij Dora goed dus hij is helemaal het mannetje voor als we zaterdag zijn verjaardag gaan vieren. Ondanks de afzeggingen (vriend was echt boos over de laatste afzegging van zijn vrienden waarover ik schreef op hyves, hij heeft nu zoiets van "zoek het maar uit") heb ik er echt wel zin in. Dan maar teveel taart.

Ben benieuwd naar je echo Blog! Op mijn verjaardag. Die dag kan ik een test doen, tenzij er voor die tijd alweer tekens zijn van ongesteld worden. Misschien krijg ik dus nog een extra leuk cadeau. En anders ga ik die avond lekker aan de pina colada's!
LB, vervelend dat je meisje de fles nog weigert en je dus erg weinig vrijheid hebt momenteel. Hopelijk heeft ze het snel door.

Blog, wat geweldig van dat jongetje :-). En fijn dat je weinig last hebt van misselijkheid. Houden zo! En dan wel met een goede afloop natuurlijk.

Plukkie, fijn dat er niets bijzonders is met die bloedneusen. En heel veel plezier alvast zaterdag! Ik ga heel hard voor jou en Blog duimen voor een prachtige uitkomst op 1 augustus.
Spannend Blog en dus ook voor jou Plukkie!!! Mijn duimen gaan overuren draaien

Hier nog even stilte voor de storm. Zo ga ik de woonkamer versieren, kleine cadeautjes liggen al klaar (kon het niet laten). Keukentje staat hopelijk morgen klaar als hij van kdv terug komt, want als hij dat morgenochtend al ziet, wil hij niet meer naar kdv vrees ik.

Morgenochtend komt ex heel vroeg hier en dan gaan we samen hem zingend en al uit bed halen, cadeautjes geven en dan met z'n allen naar kdv. Vind het wel superleuk dat we dat samen doen voor zoon. Het leek me wel een leuk idee en ex vond het ook heel leuk.

Plukkie, fijn dat er niets aan de hand is met zoon! En jij ook heel veel plezier 't weekend.

Blog, wat lief van dat jochie, echt aandoenlijk!
Gaudi, wat mooi dat je dat samen met ex doet, dat maakt de dag voor zoon extra bijzonder. Veel plezier met alle festiviteiten.

Plukkie, spannend ook bij jou
Sorry Blog ook hier een prachtige dag. Nou ja wat ik zo kon zien vanaf mijn bureau

Die onzekerheid is wel herkenbaar ondanks dat ik ontzettend misselijk ben.

Ik kan me voorstellen dat de echo spannend is (maar dat is natuurlijk helemaal nergens voor nodig) Ik krijg 1 augustus ook een echo. Ik zit nog even te twijfelen over de combinatietest.

Ik heb vandaag toch maar gebeld met de HA en medicijnen gekregen. Hopelijk helpen ze. (en anders ben ik bijzonder nieuwsgierig naar de bandjes Scuba)

Oei CD dat lijkt me ook lastig. De voorspellingen zijn niet geweldig. Waar ga je naar toe? Ach daar zijn vast ook winkels. Succes met pakken.

Lastig LB dat ze geen flesje wil. Ben je nu eerder terug naar huis gegaan? Lekker dat je op het terras hebt gezeten.

Mooi zeg Gaudi dat jullie morgenvroeg samen jullie zoon feliciteren. Alvast gefeliciteerd en heel veel plezier morgen.

Plukkie ben je nu wel gerust of nog niet? Balen van de afzeggingen maar het is vast een geweldige dag (en extra taart is toch altijd prima)

enne ik duim voor je op 1 augustus.....
Yes, Pansje heeft net 50 ml uit Difrax flesje op... De Avent en Born Free wilde ze niet, maar deze net dus wel. Hopelijk was het niet eenmalig. Gisteren idd maar meteen naar huis gefietst, dus hoefde Pansje niet al te lang te wachten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven