Machtelkoze moeder

21-07-2011 05:21 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Graag zou ik wat informatie willen over het volgende.

Ik en mijn man zijn 4 jaar getrouwd en hebben ondertussen 3 kinderen van 0 tot 3 jaar.

We hebben wel eens conflicten gehad met elkaar wat wel eens bij relaties voorkomen.

Hij heeft mijn vroeger wel eens geslagen en omdat ik van hem hou heb ik geen aangifte tegen hem gedaan.

Na zoveel jaar bij elkaar zijn en het krijgen van 3 kinderen heeft me veel zorgen mee gebracht..! en waneer ik telkens weer woorden wisselingen kreeg met mijn man slikte ik alles door tot de laatste druppel was gevallen.

Ik heb met begeleiding van onze huisarts en mijn thuishulp de stap genomen, uit woede..! om geplaats te worden bij één of andere

"blijf van me lijf huis" samen met mijn 3 kindjes van 0 tot 3 jaar waar ik tot op heden niet eens wist wat dat in godsnaam was.

Mijn hulpverlener en onze huisarts heeft verteld dat het een goede plek zou zijn waar ik een beetje tot rust kon komen.

Ik zit hier nu al ongeveer 7 weken en ik heb besloten om weer terug te willen gaan naar mijn man en naar mijn eigen huis omdat ik spijt heb van alle gebeuren en mijn man ook.

Nu heb ik dat hier aangegeven dat ik zo spoedig mogelijk terug naar huis wil gaan, maar nu zeggen ze opeens dat er diverse "ZORG MELDINGEN KWA OPVOEDING" zijn gedaan door instanties die tegen mijn hebben gezegd dat ik een sterke moeder ben...!!

Er word hier tegen mijn gezegd dat als ik zelfstandig weg ga zonder toestemming dat er dan een spoedmelding word gedaan zodat ze de kinderen van ons kunnen afnemen...!!!

Mijn vraag is hier; of dit wel kan en/of iemand hier ervaring in heeft, een familielid/kennis/buren/vrienden...??

Wat staat mij te wachten hier, want ik ga niet zomaar weg hier.

Ik heb deze week een afspraak met een advocaat waar ik advies van kan krijgen maar ik ben echt bang...!!

Alvast bedankt voor al jullie aandacht.. Groetjes
Moeder3,

Aangezien je ervan overtuigd bent dat het veilig is bij je man. Is het misschien een idee om aan de hulpverleners te vragen op welke voorwaarden je wel terug mag en daar wat mee te doen voordat je een advocaat erop af stuurt.

Ik denk dan meer aan therapie voor jou man (om zijn emoties in bedwang te leren houden) en voor jouzelf (het nog beter ondersteunen van je kinderen en op de juiste wijze grenzen te stellen e.d.) en therapie voor jullie samen. En dat zij daar jullie in begeleiden, de hulpverlening heeft er dan toch zicht op maar op een andere manier.

Een gevecht met hulpverleners lijkt me slopend en niet goed voor je kinderen (pleegzorg lijkt mij niet gewenst) en daarnaast kunnen jullie met de therapie een stabieler gezin gaan vormen. Jouw kinderen hebben dat in ieder geval verdiend!
Moeder, de waarheid is soms hard. Maar het lijkt mij beter voor jou en je kinderen dat je toch onder ogen gaat zien hoe onverstandig je nu redeneert.
Moeder3, als jij teruggaat naar je vent die je slaat hoop ik dat je alleen gaat, zonder je kinderen.

En ik ken je niet, maar je manier van posten laat een indruk na dat je niet al te stabiel bent.
quote:moeder3 schreef op 21 juli 2011 @ 15:27:

ALS JE GOED LEEST LEIDEN ONZE KINDEREN ER NIET ONDER EN HEBBEN ZE OOK NOOIT GEDAAN maja ik ga wel naar een advocaat want dit is niks hier...

Ik denk dat de advocaat ook niet veel voor je kan doen.

Als jij wil dat je kinderen dit als voorbeeld krijgen en opgroeien met het idee dat slaan normaal is, dan is de kans groot dat ze zelf ook zo gaan worden (zoals jij> ze laten zich slaan door partner) of zoals je man (ze gaan hun partner slaan). Als jij dat een goede toekomst vindt voor je kinderen, dan moet je het zelf maar weten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Dat is helaas ijdele hoop, Georgette. Als TO enige realiteitszin zou hebben toegepast in het verleden, zouden er nu geen drie kinderen dupe van deze situatie zijn geworden.
Dat vrees ik ook, maar toch.
zomervakantie?
Niet alles door gelezen maar als het verhaal klopt vraag ik mij af waarom ze dit soort moeders niet verplicht steriliseren en de kinderen afpakken die er al zijn als zij weer terug gaat naar zo'n geweldadige idioot.
quote:moeder3 schreef op 21 juli 2011 @ 15:27:

jullie zijn echt bijna allemaal eigenwijs met jullie jeugdzorg.!!! de een noemt me idioot de andere gek enz enz...

ze gooien hier verhalen bij wat niet waar is en wat betreft kinderen ALS JE GOED LEEST LEIDEN ONZE KINDEREN ER NIET ONDER EN HEBBEN ZE OOK NOOIT GEDAAN maja ik ga wel naar een advocaat want dit is niks hier...

Kinderen lijden altijd onder geweld in het gezin. Het maakt de situatie onveilig en onbetrouwbaar. Bovendien is het schadelijk om te zien dat je moeder door je vader mishandeld wordt. Dan hebben we het nog niet eens over het beeld dat ze van een relatie krijgen.

Bij elke woordenwisseling zullen ze voortdurend in angst zijn of er deze keer wel of geen geweld bij kijken.

Bovendien zal het hen heel angstig maken, omdat ze zich af gaan vragen wanneer zij klappen zullen gaan krijgen als ze in de ogen van hun vader wat verkeerd doen.

Jeugdzorg wordt altijd ingeschakeld bij geweld in het gezin en kan de Raad van Kinderbescherming om een onderzoek verzoek naar de thuissituatie. De RvK kan, wanneer zij het nodig achten, een verzoek doen tot OTS en/of uithuisplaatsing.

En terecht. Jij bent degene die je kind in een schadelijke situatie plaatst en dus niet in staat om een veilige omgeving voor je kinderen te creëren.

Verschrikkelijk verdrietig voor je kinderen. Maar ook voor jou, dat je wederom blind in zijn gouden bergen geloofd.
Ik ben zelf een "produkt" van onveilige hechting, zoals dat zo mooi in psychologische termen heet. Ik heb ook gezien hoe mijn moeder werd geslagen en ik ben ook meegenomen op de vlucht. Op mijn 30ste moest ik hiervoor in therapie, met dank aan mijn "leuke" vader en niet erg sterke moeder.

Je zegt dat je kinderen er niet onder lijden (leiden is iets heel anders) en dat ze op hun vader springen als ze hem zien.

Dat laatste zegt helemaal NIETS over hoe je kinderen de situatie daadwerkelijk beleven. Helemaal NIETS.

Ik durfde zelf pas op mijn 35ste een kindje op de wereld te zetten, want ik wilde voor hem nooit, maar dan ook nooit wat ik heb moeten zien toen ik klein was.

Denk aan je kinderen. JIJ hebt ze op de wereld gezet, JIJ bent verantwoordelijk dat ze stabiel opgroeien. Als je jezelf vooropstelt, vind ik je egoistisch en laf.

Je heb nu de kans om het ten goede te keren. Doe dat alsjeblieft. En het ten goede keren, is niet terug te gaan naar die man, maar een nieuw leven op te bouwen met rust en veiligheid voor je kinderen.

Dat ben je aan ze verplicht.
quote:zusenzoo schreef op 21 juli 2011 @ 15:51:

Heb je dokument al gekeken?

Herkenbaar zeker, al die rot hulpinstanties.

Linkje?

Oh en 'kudos' voor jeugdzorg...
Linkje
quote:istar_ schreef op 21 juli 2011 @ 16:30:

[...]

Kinderen lijden altijd onder geweld in het gezin. Het maakt de situatie onveilig en onbetrouwbaar. Bovendien is het schadelijk om te zien dat je moeder door je vader mishandeld wordt. Dan hebben we het nog niet eens over het beeld dat ze van een relatie krijgen.

Bij elke woordenwisseling zullen ze voortdurend in angst zijn of er deze keer wel of geen geweld bij kijken.

lieve mensen dit geweld gedoe is gebeurd voordat ik zwanger was van mijn eerste kind en ik leg ongeveer mijn situatie uit.. de details hoef ik natuurlijk niet te vertellen..!!

ik wil graag alleen informatie wat ze kunnen doen als ik hier weg ga en niks anders..! (NOGMAALS) alvast bedankt

Bovendien zal het hen heel angstig maken, omdat ze zich af gaan vragen wanneer zij klappen zullen gaan krijgen als ze in de ogen van hun vader wat verkeerd doen.

Jeugdzorg wordt altijd ingeschakeld bij geweld in het gezin en kan de Raad van Kinderbescherming om een onderzoek verzoek naar de thuissituatie. De RvK kan, wanneer zij het nodig achten, een verzoek doen tot OTS en/of uithuisplaatsing.

En terecht. Jij bent degene die je kind in een schadelijke situatie plaatst en dus niet in staat om een veilige omgeving voor je kinderen te creëren.

Verschrikkelijk verdrietig voor je kinderen. Maar ook voor jou, dat je wederom blind in zijn gouden bergen geloofd.
Op grond van wat zit je dan in een BVMLH? En waarom heeft die vent van je een advocaat nodig?
quote:EVO schreef op 21 juli 2011 @ 16:04:

Moeder3,

Aangezien je ervan overtuigd bent dat het veilig is bij je man. Is het misschien een idee om aan de hulpverleners te vragen op welke voorwaarden je wel terug mag en daar wat mee te doen voordat je een advocaat erop af stuurt.

Ik denk dan meer aan therapie voor jou man (om zijn emoties in bedwang te leren houden) en voor jouzelf (het nog beter ondersteunen van je kinderen en op de juiste wijze grenzen te stellen e.d.) en therapie voor jullie samen. En dat zij daar jullie in begeleiden, de hulpverlening heeft er dan toch zicht op maar op een andere manier.

Een gevecht met hulpverleners lijkt me slopend en niet goed voor je kinderen (pleegzorg lijkt mij niet gewenst) en daarnaast kunnen jullie met de therapie een stabieler gezin gaan vormen. Jouw kinderen hebben dat in ieder geval verdiend!Goeie post.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Kijk,dat jij terug wil naar zo'n lapzwans van een kerel moet jij weten.

De volgende keer dat hij je slaat zal ongetwijfeld komen en jij wilt dus ook gewoon niet anders maar ik ben heel blij dat jeugdzorg wél bezorgd om je kinderen is en ik hoop dan ook dat ze passende maatregelen zullen nemen als jij weer teruggaat naar die fantastische man.

Dat teruggaan dat moet je dan maar zonder kinderen doen.!
Ja, doei. Je wordt niet in een 'blijf van m'n lijf huis' geplaatst omdat je voor je zwanger was eens geslagen bent door je man.

Je wordt daar niet geplaatst als je woordenwisselingen hebt (wat je in je OP beweerd).
quote:Beauke schreef op 21 juli 2011 @ 16:57:

Ja, doei. Je wordt niet in een 'blijf van m'n lijf huis' geplaatst omdat je voor je zwanger was eens geslagen bent door je man.

Je wordt daar niet geplaatst als je woordenwisselingen hebt (wat je in je OP beweerd).Nou idd dat klinkt net zo onnozel als beweren dat je daar zit omdat je man zweetvoeten heeft..
Kies voor je kinderen en kies voor jezelf.

Laat je vent in z'n sop gaarkoken.

Zou je het jezelf ooit vergeven als hij je kinderen iets aandoet?????

Denk eens na mens!
quote:ik wil graag alleen informatie wat ze kunnen doen als ik hier weg ga en niks anders..! (NOGMAALS) alvast bedanktDat heb ik toch geschreven? Verzoek tot onderzoek van de RvK, die weer een verzoek kan doen voor een OTS en/of uithuisplaatsing.
Ik vind het echt zo enorm zielig voor die kindertjes.

En 3 ook zo kort achter elkaar.

Waar zat jij met je gedachten???
quote:istar_ schreef op 21 juli 2011 @ 17:12:

[...]

Dat heb ik toch geschreven? Verzoek tot onderzoek van de RvK, die weer een verzoek kan doen voor een OTS en/of uithuisplaatsing.

Maar kan zoiets meteen als to besluit om terug te gaan?

Ik bedoel kunnen die kinderen dan meteen dezelfde dag nog ergens anders geplaatst worden?
quote:

lieve mensen dit geweld gedoe is gebeurd voordat ik zwanger was van mijn eerste kind en ik leg ongeveer mijn situatie uit.. de details hoef ik natuurlijk niet te vertellen..!!

ik wil graag alleen informatie wat ze kunnen doen als ik hier weg ga en niks anders..! (NOGMAALS) alvast bedankt

Wat is dan de reden waarom Jeugdzorg, de Raad voor de Kinderbescherming en het AMK zijn ingeschakeld?
Ga in therapie!
quote:superstar_2 schreef op 21 juli 2011 @ 17:19:

[...]

Maar kan zoiets meteen als to besluit om terug te gaan?

Ik bedoel kunnen die kinderen dan meteen dezelfde dag nog ergens anders geplaatst worden?Ja, als de situatie bedreigend genoeg is kan er een voorlopige OTS en/of uithuisplaatsing aangevraagd worden. Dat kan binnen een dag.
Hoewel ik het eens ben met wat hier over het algemeen geschreven is, ben ik bang dat de toon ervan TO alleen maar weg zal jagen.

Verder denk ik dat TO niet de hele tijd de beschikking zal hebben over een computer om te kunnen forummen. En ze zal ook voor haar kinderen moeten zorgen

@ Moeder3, probeer te lezen wat er geschreven is vandaag, niemand hier heeft het slecht met je voor, men is alleen heel bezorgd om je kinderen en daarnaast ook om jou. Het verschil alleen is dat jij een keuze hebt, je kinderen niet. Jij moet als moeder zijnde, de goede keuzes maken voor hen en teruggaan naar een man die je mishandelt, is geen goede keuze. Kinderen hoeven niet zelf geslagen te worden om wel mishandeld te worden en dat is nou juist wat de instanties willen voorkomen/ stoppen. Ga met ze in gesprek, dan heb je zelf ook meer in de hand dan wanneer je je hakken in het zand zet.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven