Machtelkoze moeder

21-07-2011 05:21 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Graag zou ik wat informatie willen over het volgende.

Ik en mijn man zijn 4 jaar getrouwd en hebben ondertussen 3 kinderen van 0 tot 3 jaar.

We hebben wel eens conflicten gehad met elkaar wat wel eens bij relaties voorkomen.

Hij heeft mijn vroeger wel eens geslagen en omdat ik van hem hou heb ik geen aangifte tegen hem gedaan.

Na zoveel jaar bij elkaar zijn en het krijgen van 3 kinderen heeft me veel zorgen mee gebracht..! en waneer ik telkens weer woorden wisselingen kreeg met mijn man slikte ik alles door tot de laatste druppel was gevallen.

Ik heb met begeleiding van onze huisarts en mijn thuishulp de stap genomen, uit woede..! om geplaats te worden bij één of andere

"blijf van me lijf huis" samen met mijn 3 kindjes van 0 tot 3 jaar waar ik tot op heden niet eens wist wat dat in godsnaam was.

Mijn hulpverlener en onze huisarts heeft verteld dat het een goede plek zou zijn waar ik een beetje tot rust kon komen.

Ik zit hier nu al ongeveer 7 weken en ik heb besloten om weer terug te willen gaan naar mijn man en naar mijn eigen huis omdat ik spijt heb van alle gebeuren en mijn man ook.

Nu heb ik dat hier aangegeven dat ik zo spoedig mogelijk terug naar huis wil gaan, maar nu zeggen ze opeens dat er diverse "ZORG MELDINGEN KWA OPVOEDING" zijn gedaan door instanties die tegen mijn hebben gezegd dat ik een sterke moeder ben...!!

Er word hier tegen mijn gezegd dat als ik zelfstandig weg ga zonder toestemming dat er dan een spoedmelding word gedaan zodat ze de kinderen van ons kunnen afnemen...!!!

Mijn vraag is hier; of dit wel kan en/of iemand hier ervaring in heeft, een familielid/kennis/buren/vrienden...??

Wat staat mij te wachten hier, want ik ga niet zomaar weg hier.

Ik heb deze week een afspraak met een advocaat waar ik advies van kan krijgen maar ik ben echt bang...!!

Alvast bedankt voor al jullie aandacht.. Groetjes
quote:vlinder72 schreef op 21 juli 2011 @ 10:06:

[...]

En ook als er een anonieme melding is binnengekomen of van één van de ouders/verzorgers dan zal je daar ook verantwoording moeten afleggenToch niet na één melding Vlinder? In combinatie met het feit dat ze in het BVMLhuis zit wellicht wel. Op zich wordt met één melding nooit zoveel gedaan.
wat denk je zelf ? Als jij uit vrije wil terug gaat naar een mishandelende man en er zijn al meldingen gedaan mbt je kinderen.. Dat instanties het normaal vinden dat jij je kinderen bloot steld een gewelddadige man ? Denk het niet..

dus ja.. ik vind het normaal dat instanties vraagtekens stellen bij jullie relatie en opvoedkundige kwalititeiten.. en het zou in het belang zijn van jou en je kinderen dat je daar weg zou gaan.. Als jij het dan niet doet voor jezelf, gun dan wel je kinderen een beter leven
quote:elninjoo schreef op 21 juli 2011 @ 07:58:

Voor je al die kinderen nam, was je man nog Mr. Perfect? Dat is toch niet van de ene op de andere dag veranderd? Waarom door gegaan met kinderen nemen terwijl je vent agressief is? Ook al heb je om die reden heel veel make-up sex gehad, er bestaan nog steeds voorbehoedsmiddelen.dit dus.. ik ben het op het gebied van kinderen niet gauw eens met je.. maar je hebt volkomen gelijk.. en dan ook niet 1 kind hebben.. nee 3.. en lekker kort op elkaar..
De Raad gaat echt niet af op een melding hoor! Verder is het zo dat je ten allen tijden terug mag naar je man als dit je wens is. Zolang je kinderen geen gevaar lopen. Er moet meer aan de hand zijn geweest als de intstanties dreigen met uithuisplaatsing etc. Als ik jou was zou ik de tijd nemen om je leven weer op orde te krijgen en in de toekomst beslissen of jullie samen verder kunnen.
Dat jij terug wilt naar die agressieveling moet je zelf weten. Maar dat je je kinderen terug wilt brengen in die situatie omdat jij weer vlinders voelt, bizar! Denk even na, wil je?

Groot gelijk dat de instanties jullie kinderen in gezinnen wil zetten die wel normaal en stabiel zijn. Liever vandaag dan morgen.
mishandelde vrouwen willen hun spijtbetuigende mannen zo graag geloven dat ze ondanks alle waarschuwing 9 van de 10 keer toch terug gaan. Omdat ze bang zijn, onzeker, vaak geen werk en opleiding hebben, dus volkomen afhankelijk zijn ( gemaakt) je ziet vaak dat dit soot vrouwen zelf ook niet uit de meest warme nesten komen en onbekend maakt onbemind, deze vrouwen zijn doodsbang voor wat gaat komen, en terug naar hoe het was is in ieder geval bekend.....

Er moet sprake zijn van langer durende nazorg vind ik. Beter onderzoek. Deze vrouw heeft elk jaar een kind gekregen binnen een heel prille toen al gewelddadige relatie, en is hem en zijn daden nu al aan het vergelijken, hoe klassiek. Het snel krijgen van veel kinderen maakt ook afhankelijk, sommige mannen doen het er om. Ik krijg sterk het idee dat t.o zwakbegaafd is en uit een sociaal erg zwak millieu komt.

Wat ik ook niet vat is dat niemand valt over het tijdstip van de postings van mevrouw. Dat is voor mij althans op zijn minst opmerkelijk te noemen.

En die gaat zeker terug naar haar man hoor. Reken daar maar op. Die leest hier echt voorlopig niet meer mee, of heel selectief.

Ik vind het bizar dat t.o in een blijf haar man ontmoet, dit is wel degelijk een plek onder stricte geheimhouding, maar er is weinig therapie en begeleiding, daarvoor moet je eerder zijn opgenomen in een toevluchtsoord, kan ook onder geheimhouding. Hou je je daar niet aan dan vlieg je er uit, je hebt met meer vrouwen te doen nml, en die breng je zo ook in gevaar. Ga er maar vanuit dat de man van t.o woedend is dat ze haar vuile was heeft buitengehangen, dat zal ze sneller dan ze zich nu kan realiseren bezuren....

Mijn hart gaat uit naar die kinderen.....
quote:Blackdress schreef op 21 juli 2011 @ 10:39:

Dat jij terug wilt naar die agressieveling moet je zelf weten. Maar dat je je kinderen terug wilt brengen in die situatie omdat jij weer vlinders voelt, bizar! Denk even na, wil je?

Groot gelijk dat de instanties jullie kinderen in gezinnen wil zetten die wel normaal en stabiel zijn. Liever vandaag dan morgen.Eens.
quote:decatur schreef op 21 juli 2011 @ 11:10:

[...]

Eens.Ook eens!
quote:Maleficent schreef op 21 juli 2011 @ 09:23:

[Het AMK (algemeen meldpunt KINDER MISHANDELING) wordt er alleen bij gehaald als er óók iets met de kinderen is gebeurd. ]

Dat is niet waar. Zij komen ook in beeld bij een onstabiele gezinssituatie, zoals deze. Een vader die de moeder slaat, is een onstabiele gezinssituatie, want het is ongezond dat kinderen in zo een spanning leven.

Klopt. En daarnaast valt huiselijk geweld officieel onder de noemer kindermishandeling, aangezien het namelijk net zo schadelijk is voor de ontwikkeling van kinderen als bepaalde andere vormen van kindermishandeling.

quote:misspoez schreef op 21 juli 2011 @ 10:16:

[...]

Toch niet na één melding Vlinder? In combinatie met het feit dat ze in het BVMLhuis zit wellicht wel. Op zich wordt met één melding nooit zoveel gedaan.

Dat hangt maar net van de ernst van de melding af. Als een (eventueel anonieme) melding dusdanig ernstig is dat er direct redenen zijn tot grote zorgen, dan wordt onderzoek door het AMK al na één melding opgestart.

TO, het moment dat jij besluit het belang van je kinderen niet voorop te plaatsen, zullen de instanties inderdaad ingrijpen. Heel goed dus dat ze er bij jou bovenop zitten, want door terug te willen gaan naar de gewelddadige situatie waar je uit bent gegaan, plaats je je eigen belang voor dat van je kinderen. Dat geldt inderdaad ook als bedreigend handelen door jou als moeder.
Volgens mij is TO inmiddels al wel vertrokken naar die geweldige man van haar! En ik betwijfel of zij hier nog terug zal komen...
Als jij in de moeilijkheden zit wil je maar al te graag bemoeienis van de instanties en een plek in een Blijf-van-mijn-lijfhuis, dan kan je niet nu opeens verwachten dat ze hun handen van je gezin aftrekken. Als het allemaal wel meeviel had je daar in eerste instantie niet aan moeten kloppen, dan had je gewoon een paar weekjes bij je moeder of bij een vriendin kunnen logeren. Blijkbaar was het wel nodig en het is dus ook niet meer dan terecht dat ze je niet gewoon even laten teruggaan met je kinderen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
De laatste reactie van TO was namelijk al ruim 6 uur geleden.
Als ze echt al die kant op is gegaan met haar kinderen Jo, dan zullen de instanties nu even flink aan de bak moeten om alles met spoed geregeld te krijgen...

Overigens denk ik inderdaad ook niet dat TO hier nog terug zal komen.
Tsja het was een bijzonder treurig verhaal. Je blijft je dan afvragen hoe het afloopt met deze ellende. Sommige mensen zijn gewoon te dom voor deze wereld.

Het is wel goed om te horen dat instanties dan ook inderdaad iets doen.
De vraag is maar net hoeveel de instanties kunnen doen... Aangezien er echter blijkbaar gezegd is tegen TO dat de kinderen uit huis geplaatst zullen worden als ze met hen weer terug gaat naar de vader, zullen de zorgen waarschijnlijk dusdanig groot zijn dat ze dit ook echt kunnen doen. Dan mag je er dus vanuit gaan dat het moment dat TO teruggaat, er direct een voorlopige ondertoezichtstelling met spoedmachtiging uithuisplaatsing wordt verzocht bij de kinderrechter en, indien de kinderrechter deze afgeeft, de kinderen opgehaald worden en naar een veilige plek worden gebracht.

Overigens natuurlijk ook niet een situatie die altijd het meest in het belang is van de kinderen. Als TO in feite, met eventueel de nodige ondersteuning en dus zonder bij de vader te wonen, voor de kinderen zou kunnen zorgen, wens je de kinderen natuurlijk toe dat ze bij hun moeder kunnen wonen. Je mag dus maar hopen dat TO tot inzicht komt en voor haar kinderen kiest.
Ik bedoelde het op die manier dat de kinderen op enige manier ook geleden hebben onder de situatie. Ik heb het wellicht wat ongelukkig omschreven maar ik bedoelde er niet mee dat ik aannam dat de kinderen ook klappen gehad zullen hebben van vader. Kan wel maar hoeft natuurlijk niet en ik ben er zelf immers niet bij geweest.

Ik heb met stomme verbazing gekeken naar de documentaire die vorige en deze week op de tv was over dit probleem. En dan met name was ik verbaasd over de houding van ouders die nooit de schuld bij zichzelf zoeken. Ze leggen de schuld voor hun problemen bij de instanties zonder dat ze in de gaten hebben dat ze zelf de oorzaak zijn. Het feit dat TO zich nu niet meer laat horen, wijst op hetzelfde probleem. Als ze kritisch naar zichzelf moeten kijken, zijn ze weg. Het is altijd de schuld van anderen! En dat is misschien nog wel de reden dat je niet verder komt. Dit soort ouders is onbereikbaar als ze op hun eigen functioneren worden aangesproken. TO hoopt hier kennelijk op bijval en medelijden.

De kinderen zijn ook hier weer het kind van de rekening. Voordat hun leven goed en wel op gang is, is het al verpest. En dit wordt doorgegeven van generatie op generatie.
Vanavond om 22.45 is er een holland doc uitzending, volgens mij ned 2, waarbij ene Nel 9 (duss) kinderen heeft die uit huis zijn geplaatst of onder toezicht staan.

Zal interessant worden, zeker voor de mensen die dokument 'machteloos' zo boeiend vonden!
dom wicht
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
jullie zijn echt bijna allemaal eigenwijs met jullie jeugdzorg.!!! de een noemt me idioot de andere gek enz enz...

ze gooien hier verhalen bij wat niet waar is en wat betreft kinderen ALS JE GOED LEEST LEIDEN ONZE KINDEREN ER NIET ONDER EN HEBBEN ZE OOK NOOIT GEDAAN maja ik ga wel naar een advocaat want dit is niks hier...
Steek je kop maar ver in het zand!
Alle kinderen lijden ernstig onder huiselijk geweld. Jouw kinderen dus ook.
Ja wie zegt dat ze er niet onder lijden? Hoe weet je dat in godsnaam zo zeker?

Hoe oud ben je eigenlijk?
Heb je dokument al gekeken?

Herkenbaar zeker, al die rot hulpinstanties.
uuhhhhh, jouw kinderen hebben hier geen last van?

Je zit in een ''BLIJF VAN ME LIJF HUIS!!! HALLO!!!! Word eens wakker joh! Je kinderen zijn uit hun vertrouwde omgeving getrokken omdat papa hun mama slaat!!!! HALLOOO!!!!

pfffff, ik kan hier zo boos om worden!! Mijn beste vriendin kan geen kinderen krijgen en jij verplaatst ze van de ene in de andere vreemde omgeving of het pionnen zijn! WTF! Je moet je schamen!
quote:moeder3 schreef op 21 juli 2011 @ 15:27:

jullie zijn echt bijna allemaal eigenwijs met jullie jeugdzorg.!!! de een noemt me idioot de andere gek enz enz...

ze gooien hier verhalen bij wat niet waar is en wat betreft kinderen ALS JE GOED LEEST LEIDEN ONZE KINDEREN ER NIET ONDER EN HEBBEN ZE OOK NOOIT GEDAAN maja ik ga wel naar een advocaat want dit is niks hier...

Als ik jou was zou ik naar de GGZ gaan ipv naar een advocaat.

Wat denk je dat een advocaat voor je kan doen? Jeugdzorg een straat verbod geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven