Machtelkoze moeder

21-07-2011 05:21 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Graag zou ik wat informatie willen over het volgende.

Ik en mijn man zijn 4 jaar getrouwd en hebben ondertussen 3 kinderen van 0 tot 3 jaar.

We hebben wel eens conflicten gehad met elkaar wat wel eens bij relaties voorkomen.

Hij heeft mijn vroeger wel eens geslagen en omdat ik van hem hou heb ik geen aangifte tegen hem gedaan.

Na zoveel jaar bij elkaar zijn en het krijgen van 3 kinderen heeft me veel zorgen mee gebracht..! en waneer ik telkens weer woorden wisselingen kreeg met mijn man slikte ik alles door tot de laatste druppel was gevallen.

Ik heb met begeleiding van onze huisarts en mijn thuishulp de stap genomen, uit woede..! om geplaats te worden bij één of andere

"blijf van me lijf huis" samen met mijn 3 kindjes van 0 tot 3 jaar waar ik tot op heden niet eens wist wat dat in godsnaam was.

Mijn hulpverlener en onze huisarts heeft verteld dat het een goede plek zou zijn waar ik een beetje tot rust kon komen.

Ik zit hier nu al ongeveer 7 weken en ik heb besloten om weer terug te willen gaan naar mijn man en naar mijn eigen huis omdat ik spijt heb van alle gebeuren en mijn man ook.

Nu heb ik dat hier aangegeven dat ik zo spoedig mogelijk terug naar huis wil gaan, maar nu zeggen ze opeens dat er diverse "ZORG MELDINGEN KWA OPVOEDING" zijn gedaan door instanties die tegen mijn hebben gezegd dat ik een sterke moeder ben...!!

Er word hier tegen mijn gezegd dat als ik zelfstandig weg ga zonder toestemming dat er dan een spoedmelding word gedaan zodat ze de kinderen van ons kunnen afnemen...!!!

Mijn vraag is hier; of dit wel kan en/of iemand hier ervaring in heeft, een familielid/kennis/buren/vrienden...??

Wat staat mij te wachten hier, want ik ga niet zomaar weg hier.

Ik heb deze week een afspraak met een advocaat waar ik advies van kan krijgen maar ik ben echt bang...!!

Alvast bedankt voor al jullie aandacht.. Groetjes
quote:superstar_2 schreef op 21 juli 2011 @ 17:19:

[...]

Maar kan zoiets meteen als to besluit om terug te gaan?

Ik bedoel kunnen die kinderen dan meteen dezelfde dag nog ergens anders geplaatst worden?Ja, dat kan.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:zusenzoo schreef op 21 juli 2011 @ 16:39:

LinkjeDank je, ga meteen even kijken
wij zijn ook in aanraking geweest met AMK , het was een valse melding en we hebben er erg veel verdriet van gehad ,zijn ook boos op AMK geweest maar achteraf ben ik toch wel blij dat het AMK het serieus heeft genomen want stel je voor als als het terecht was geweest en onze dochter werd wel mishandeld dan vergeef je het jezelf niet als je zo`n melding niet serieus hebt genomen.

gelukkig zijn we er nu vanaf maar wat zijn we bang geweest.
quote:rosanna08 schreef op 21 juli 2011 @ 17:24:

Hoewel ik het eens ben met wat hier over het algemeen geschreven is, ben ik bang dat de toon ervan TO alleen maar weg zal jagen.

Verder denk ik dat TO niet de hele tijd de beschikking zal hebben over een computer om te kunnen forummen. En ze zal ook voor haar kinderen moeten zorgen

@ Moeder3, probeer te lezen wat er geschreven is vandaag, niemand hier heeft het slecht met je voor, men is alleen heel bezorgd om je kinderen en daarnaast ook om jou. Het verschil alleen is dat jij een keuze hebt, je kinderen niet. Jij moet als moeder zijnde, de goede keuzes maken voor hen en teruggaan naar een man die je mishandelt, is geen goede keuze. Kinderen hoeven niet zelf geslagen te worden om wel mishandeld te worden en dat is nou juist wat de instanties willen voorkomen/ stoppen. Ga met ze in gesprek, dan heb je zelf ook meer in de hand dan wanneer je je hakken in het zand zet.

Ik ben het met je eens, rosanna, dat de toon in de berichten de machteloze moeder weg jaagt of al heeft gedaan. Ik denk dat het niet veel uit zal maken wat je zegt of schrijft want als het niet in haar straatje past, hoeft het niet meer. Ze vraagt alleen om bevestiging van haar eigen gevoelens. Het belang van haar kinderen is deze machteloze moeder uit het oog verloren. Iedereen die op dit pijnlijke punt wijst, jaagt deze moeder weg want dat wil ze niet horen. NCRV Dokument heeft afgelopen weken in een tweedelige serie heel goed uitgebeeld hoe deze machteloosheid werkte aan twéé kanten dus zowel de kant van de ouders belicht als die van de hulpverleners. Ook de laatste hadden geregeld de tranen in de ogen vanwege machteloosheid.

Ik vrees dat je deze moeder met geen enkele toon bereikt en dat het héél moeilijk wordt om haar uit te leggen wat ze zichzelf maar vooral haar kinderen aandoet. Wat dat betreft heeft deze documentaire veel indruk op me gemaakt en zie ik de reactie van deze moeder in hetzelfde licht als de reacties daar.

Het is vooral heel triest voor deze kinderen die nog zó jong zijn en al bijvoorbaat weinig kansen krijgen om zich optimaal te ontwikkelen.
ik vrees het ook hoor Marianko, TO is alleen geinteresseerd in medestanders, niet in de realiteit.

Ik heb die uitzendingen ook gezien van Dokument en het is echt schrijnend. Vooral omdat ik het gevoel had dat het geen onwil was, maar onkunde om te zien dat zijzelf de sleutel zijn. En zolang dat inzicht er niet is, is het dweilen met de kraan open
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven