Machtelkoze moeder

21-07-2011 05:21 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Graag zou ik wat informatie willen over het volgende.

Ik en mijn man zijn 4 jaar getrouwd en hebben ondertussen 3 kinderen van 0 tot 3 jaar.

We hebben wel eens conflicten gehad met elkaar wat wel eens bij relaties voorkomen.

Hij heeft mijn vroeger wel eens geslagen en omdat ik van hem hou heb ik geen aangifte tegen hem gedaan.

Na zoveel jaar bij elkaar zijn en het krijgen van 3 kinderen heeft me veel zorgen mee gebracht..! en waneer ik telkens weer woorden wisselingen kreeg met mijn man slikte ik alles door tot de laatste druppel was gevallen.

Ik heb met begeleiding van onze huisarts en mijn thuishulp de stap genomen, uit woede..! om geplaats te worden bij één of andere

"blijf van me lijf huis" samen met mijn 3 kindjes van 0 tot 3 jaar waar ik tot op heden niet eens wist wat dat in godsnaam was.

Mijn hulpverlener en onze huisarts heeft verteld dat het een goede plek zou zijn waar ik een beetje tot rust kon komen.

Ik zit hier nu al ongeveer 7 weken en ik heb besloten om weer terug te willen gaan naar mijn man en naar mijn eigen huis omdat ik spijt heb van alle gebeuren en mijn man ook.

Nu heb ik dat hier aangegeven dat ik zo spoedig mogelijk terug naar huis wil gaan, maar nu zeggen ze opeens dat er diverse "ZORG MELDINGEN KWA OPVOEDING" zijn gedaan door instanties die tegen mijn hebben gezegd dat ik een sterke moeder ben...!!

Er word hier tegen mijn gezegd dat als ik zelfstandig weg ga zonder toestemming dat er dan een spoedmelding word gedaan zodat ze de kinderen van ons kunnen afnemen...!!!

Mijn vraag is hier; of dit wel kan en/of iemand hier ervaring in heeft, een familielid/kennis/buren/vrienden...??

Wat staat mij te wachten hier, want ik ga niet zomaar weg hier.

Ik heb deze week een afspraak met een advocaat waar ik advies van kan krijgen maar ik ben echt bang...!!

Alvast bedankt voor al jullie aandacht.. Groetjes
En inderdaad wat Elninjoo zegt, hoe kun je nou maar doorgaan met het krijgen van kinderen met een walgelijke vent?
Eens met Elninjoo en de instanties!

En wat Confiture zegt, het is inderdaad geen veilige situatie thuis. Hoe haal je het in je hoofd om daar naar terug te gaan met 3 van die kleine kinderen?!
quote:Flomy81 schreef op 21 juli 2011 @ 08:49:

Als dit verhaal echt is, wat ik betwijfel, hoe kun je in godsnaam jezelf boven je kinderen stellen?? Terecht dat de instanties je in de gaten houden, het is nodig, je kunt zelf blijkbaar de juiste keuzes niet maken.

Ik heb net twee afleveringen van de NCRV documentaire "Dokument" gezien over dit soort situaties. Je zou denken dat verhaal niet echt is maar dit soort situaties bestaan wel degelijk echt. Ik had soms echt met de hulpverleners te doen die zich "machteloos" voelden. Ze zeggen wel eens "waar twee vechten, hebben twee schuld".

Ik denk dat in deze situatie zowel vader als moeder niet zonder problemen zijn. En deze kinderen hebben ook al weer een slechte basis.

In de documentaire had ik respect voor die hulpverleners want je zou het bijltje er toch bij neergooien.
weet je wat het is; als hij sorry zegt en mischien zegt jou en de kids te missen is dat allemaal leuk en aardig. maar meent hij dat ook als jullie eenmaal thuis wonend een paar weken verder zijn . en er maar iets kleins gebeurt waardoor jullie woorden wisselingen terug komen. 99% zeker dat het slaan en enorme gezeik terug komt hoor! en bovendien de kinderen merken en voelen de spanning tussen jullie ook. ze hebben nu al een hoop meegemaakt , vergeet dat niet!!! wil je ze dat opnieuw aandoen? terug gaan en na een paar weken/maanden een hoop ellende hebben en weer van voor af aan beginnen? opnieuwe na een blijf van me lijf huis??

doe me een lol, en denk er eens serieus over na,en vooral denkend aan hoe het voor de kids zal zijn;)
Je redeneert vanuit de omgekeerde wereld Moeder. Feit is dat je man en jij er een potje van maken, er drie hele kleine kinderen zijn met (in ieder geval) een agressieve vader, waardoor je in een BVML huis terechtgekomen bent. Daar zit je niet voor niets en dús houdt men jou en je man in de gaten, vanwege de kinderen dus, die gelukkig belangrijker zijn voor de instanties dan jouw vlinders voor je agressieve kerel.

Je zult oprecht verontwaardigd zijn en je zult het oprecht lastig te begrijpen vinden dat je niet gewoon je gang kunt gaan. Logisch, vanuit jouw point of view.

Jouw verhaal lezend ben ik blij met de soms betuttelend overkomende instanties in dit land. Hoe rot ook voor jou, de kans om te doen en laten wat je wil met de kinderen, hebben je man en jij verspeeld voorlopig.

Wees wijs en laat je helpen.

Voor de kinderen, dat verdienen ze, vind je niet?
Ik kan geen uitspraak doen over jullie relatie en het wel of niet teruggaan naar je man.

Maar ik denk wel dat jij niet voor niets in een blijf-van-mijn-lijf-huis zit. Er is waarschijnlijk vanalles gebeurd.

En ja, je man zal spijt hebben. En jij zal het goedpraten en je zult naar hem terugwillen omdat je het gevoel hebt dat je daar hoort. Dat is (sorry dat ik het zeg) eigenlijk standaard voor vrouwen die mishandeld worden.

Ja, mishandeld. Slaan is niet normaal. Je werd mishandeld. Nu word je waarschijnlijk gemanipuleerd. Ook dat is mishandeling.

De enige weg voor jullie om weer terug bij elkaar te komen (hoewel dat me niet echt een gezond scenario lijkt) is volgens mij dat je man in therapie gaat, en nadat hij heeft geleerd om op een respectvolle manier met zijn vrouw en kinderen om te gaan, dat jullie onder begeleiding weer gaan proberen wat van jullie relatie te maken.

Ik ben er helemaal voor om te proberen je relatie te laten werken. Maar echt, er zijn grenzen. Mishandeling is VER over die grens heen. Het beste wat jij kunt doen in mijn optiek, is proberen deze man uit je leven te houden, te leren dat je zelf sterk en bijzonder bent en ooit een relatie te krijgen met een man die jou wel op waarde schat.
@Justme24, zo'n vent veranderd niet. Misschien als hij in therapie gaat, maar anders geloof ik er helemaal niets van.
quote:moeder3 schreef op 21 juli 2011 @ 05:33:

[...]

in de tussentijd hebben we elkaar wel gewoon gezien en als de kinderen hem zien dan flipperen ze letterlijk allemaal.. ze zijn gek op hem en hij op hen.. en ik krijg weer de vlinders..!!

wij zijn wel altijd goed voor de kinderen geweest allebei en dat we ruzies hebben kan gebeuren maar ze hebben me voor de gek gehouden.. ik ging om te rusten en nu heb ik een hele grote probleem met bureau jeugdzorg en de raad voor de kinderbescherming en de amk en weet ik veel wat er nog bij komt kijken..

Het AMK (algemeen meldpunt KINDER MISHANDELING) wordt er alleen bij gehaald als er óók iets met de kinderen is gebeurd.

Machtoloze moeder wordt wakker, denk niet in de eerste plaats aan jezelf maar zorg goed voor je kinderen. In dat geval worden je kinderen echt niet zomaar van je afgehaald!

Ik denk echter dat er hier wel meer aan de hand is.
Terecht dat je bang bent! De Kinderbescherming en Jeugdzorg gaan zich nu met jullie bemoeien en dat heeft zeker consequenties.

Ik vind het heel naïef van je om te denken dat je man veranderd is, dit gedrag verander je nl niet zomaar. Daar is therapie voor nodig en zelfs dan is het de vraag of hij wil en kan veranderen.

De reden dat je hulpinstanties je een sterke moeder hebben genoemd, is omdat je hebt laten zien het lef te hebben met 3 kleine kinderen bij je meppende man weg te gaan en daarmee te kiezen voor je kinderen! Door nu weer terug te gaan, laat je zien dat je toch niet zo sterk bent.

Het is toch logisch dat de instanties zich zorgen maken? Je brengt 3 kleine kinderen naar een gewelddadige setting! En ook al raakt je man je kinderen niet aan, traumatisch is het zeker! En wat gebeurt er als ze ouder zijn en ze ook conflicten met pa krijgen? Mept hij ze dan pedagogisch door het hele huis?

Je hebt het in je post alleen maar over jezelf. Denk verdorie aan je kinderen en niet alleen aan je eigen vlinders!
Heb zo'n gevoel dat TO de situatie vooraf ook al niet aankon, omdat er sprake is van een thuishulp (in de OP).
quote:Aubrey schreef op 21 juli 2011 @ 09:11:

Heb zo'n gevoel dat TO de situatie vooraf ook al niet aankon, omdat er sprake is van een thuishulp (in de OP).Ja tuurlijk! Hier speelt veel meer want een moeder met drie jonge kinderen komt echt niet zomaar in een Blijf van m'n lijfhuis terecht. Het feit dat ook het AMK erbij betrokken is, zegt al genoeg. Ik denk dat er hier sprake is van zowel problemen bij vader maar ook bij moeder. Mijn gedachten gaan vooral uit naar deze kinderen die al zo'n slechte start hebben en zoveel minder kansen hebben dan kinderen die in stabiele gezinnen opgroeien. Ik vind dat zo triest.
En TO, je bent geen machteloze moeder. Dat heb je volledig zelf in de hand, kom eens uit die slachtofferrol.
Arme kinderen!
Beste machteloze moeder,

Ik hoop dat al deze reacties je aan het denken zetten.

Denk in de eerste plaats aan je kinderen en níet aan jezelf. Zoals jouw berichten hier overkomen, lijkt het er het meest op dat je vooral met jezelf bezig bent.

Dat de instanties hier niet zo makkelijk mee akkoord gaan, is alléén maar iets om respect voor te hebben. Zij zetten de belangen van jullie kinderen voorop.

Zorg dat je zelf psychische hulp krijgt zodat je zelf in staat zult zijn de opvoeding van je drie kinderen aan te kunnen.
Ja logisch toch...
quote:marianko schreef op 21 juli 2011 @ 09:09:

[...]

Het AMK (algemeen meldpunt KINDER MISHANDELING) wordt er alleen bij gehaald als er óók iets met de kinderen is gebeurd. Dat is niet waar. Zij komen ook in beeld bij een onstabiele gezinssituatie, zoals deze. Een vader die de moeder slaat, is een onstabiele gezinssituatie, want het is ongezond dat kinderen in zo een spanning leven.
Stressed is just desserts spelled backwards
Terecht dat de instanties hier bovenop zitten. Uit je OP en de reacties erna blijkt dat jij een gevaarlijke situatie voor je kinderen niet herkent als zodanig. Je maakt een bewuste keuze om samen met je kinderen terug te gaan naar een onveilige leefomgeving. Ik hoop voor jou en je kinderen dat De Kinderbescherming ingrijpt als het nodig is.
Net die serie Dokument idd.

Een echte aanrader om te kijken btw
Ik denk dat 'mams' niet meer terugkomt. Ze wilde namelijk horen hoe achterlijk die instanties zijn door zo te twijfelen aan de echte liefde die tussen haar man en haar is opgebloeid. Daar kunnen die bloedjes alleen maar blij mee zijn, toch?

Jullie denken heel anders, en het klopt ook allemaal niet. Zoiets toch, TO? En het gaat deze keer echt veranderen. Yeah, right.
Heb zo'n flauw vermoeden dat we TO niet meer terug zullen zien hier..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
TO komt idd niet meer terug denk ik. Aangezien iedereen het eens is met de instanties. En dat is natuurlijk iets wat ze niet wil horen. Arme kids echt sneu! Denk aan je kinderen en niet aan jezelf, je bent namelijk verantwoordelijk voor hun.
quote:arwen-de-elf schreef op 21 juli 2011 @ 07:23:

er is tegenwoordig een multi disciplinaire plan de campagne, als de man erkent dat er een probleem is en vrijwillig meewerkt en in agressie beheersing therapie gaat, dan is er hoop, maar reken maar nergens op, verreweg het overgrote merendeel van de geweldplegers recidiveren.Niet van die moeilijke woorden gebruiken, Arwen
Ga in therapie!
quote:FullHouse schreef op 21 juli 2011 @ 07:12:

[...]

Ik dacht dat een blijf van mijn lijf huis niet bekend was qua locatie bij de persoon die achterblijft? Of zit ik nu helemaal fout?dat is achterhaald, tegenwoordig is t anders (niet overal btw)
quote:Maleficent schreef op 21 juli 2011 @ 09:23:

[...]

Dat is niet waar. Zij komen ook in beeld bij een onstabiele gezinssituatie, zoals deze. Een vader die de moeder slaat, is een onstabiele gezinssituatie, want het is ongezond dat kinderen in zo een spanning leven.En ook als er een anonieme melding is binnengekomen of van één van de ouders/verzorgers dan zal je daar ook verantwoording moeten afleggen
Leuke eerste posting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven