Machtelkoze moeder

21-07-2011 05:21 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Graag zou ik wat informatie willen over het volgende.

Ik en mijn man zijn 4 jaar getrouwd en hebben ondertussen 3 kinderen van 0 tot 3 jaar.

We hebben wel eens conflicten gehad met elkaar wat wel eens bij relaties voorkomen.

Hij heeft mijn vroeger wel eens geslagen en omdat ik van hem hou heb ik geen aangifte tegen hem gedaan.

Na zoveel jaar bij elkaar zijn en het krijgen van 3 kinderen heeft me veel zorgen mee gebracht..! en waneer ik telkens weer woorden wisselingen kreeg met mijn man slikte ik alles door tot de laatste druppel was gevallen.

Ik heb met begeleiding van onze huisarts en mijn thuishulp de stap genomen, uit woede..! om geplaats te worden bij één of andere

"blijf van me lijf huis" samen met mijn 3 kindjes van 0 tot 3 jaar waar ik tot op heden niet eens wist wat dat in godsnaam was.

Mijn hulpverlener en onze huisarts heeft verteld dat het een goede plek zou zijn waar ik een beetje tot rust kon komen.

Ik zit hier nu al ongeveer 7 weken en ik heb besloten om weer terug te willen gaan naar mijn man en naar mijn eigen huis omdat ik spijt heb van alle gebeuren en mijn man ook.

Nu heb ik dat hier aangegeven dat ik zo spoedig mogelijk terug naar huis wil gaan, maar nu zeggen ze opeens dat er diverse "ZORG MELDINGEN KWA OPVOEDING" zijn gedaan door instanties die tegen mijn hebben gezegd dat ik een sterke moeder ben...!!

Er word hier tegen mijn gezegd dat als ik zelfstandig weg ga zonder toestemming dat er dan een spoedmelding word gedaan zodat ze de kinderen van ons kunnen afnemen...!!!

Mijn vraag is hier; of dit wel kan en/of iemand hier ervaring in heeft, een familielid/kennis/buren/vrienden...??

Wat staat mij te wachten hier, want ik ga niet zomaar weg hier.

Ik heb deze week een afspraak met een advocaat waar ik advies van kan krijgen maar ik ben echt bang...!!

Alvast bedankt voor al jullie aandacht.. Groetjes
Waarom ga je terug naar een man die jou slaat en waarmee je continu ruzie hebt? Denk je echt dat het een goede omgeving is om kinderen op te voeden. Zet in plaats van jezelf nu eens de kinderen op nummer 1 en denk goed na voor je weer in dezelfde situatie stapt.
Ja logisch toch? Jij wordt geslagen door je man, je gaat naar een blijf van mijn lijf-huis en nu beslis je weer terug te gaan naar die ellende.

Logisch dat ze daar bovenop zitten. Je brengt je kinderen in een onveilige situatie.
quote:Yavanna schreef op 21 juli 2011 @ 05:26:

Waarom ga je terug naar een man die jou slaat en waarmee je continu ruzie hebt? Denk je echt dat het een goede omgeving is om kinderen op te voeden. Zet in plaats van jezelf nu eens de kinderen op nummer 1 en denk goed na voor je weer in dezelfde situatie stapt.

in de tussentijd hebben we elkaar wel gewoon gezien en als de kinderen hem zien dan flipperen ze letterlijk allemaal.. ze zijn gek op hem en hij op hen.. en ik krijg weer de vlinders..!!

wij zijn wel altijd goed voor de kinderen geweest allebei en dat we ruzies hebben kan gebeuren maar ze hebben me voor de gek gehouden.. ik ging om te rusten en nu heb ik een hele grote probleem met bureau jeugdzorg en de raad voor de kinderbescherming en de amk en weet ik veel wat er nog bij komt kijken..
quote:moeder3 schreef op 21 juli 2011 @ 05:33:

[...]

in de tussentijd hebben we elkaar wel gewoon gezien en als de kinderen hem zien dan flipperen ze letterlijk allemaal.. ze zijn gek op hem en hij op hen.. en ik krijg weer de vlinders..!!

wij zijn wel altijd goed voor de kinderen geweest allebei en dat we ruzies hebben kan gebeuren maar ze hebben me voor de gek gehouden.. ik ging om te rusten en nu heb ik een hele grote probleem met bureau jeugdzorg en de raad voor de kinderbescherming en de amk en weet ik veel wat er nog bij komt kijken.. je hebt weer vlinders van hem, nou gefeliciteerd. Het gaat deze keer natuurlijk écht écht écht goed. Hij is veranderd en jij bent wijzer geworden. Wat stom van die instanties dat ze dat niet inzien zeg...
Het lijkt mij eigenlijk ook vrij logisch. Wat jij hierboven beschrijft, komt op mij over als een onveilige situatie waarin de kinderen mogelijk in hun ontwikkeling bedreigd worden. Ik neem tenminste aan dat je niet vanwege een ruzie over het meeste dekbed in een blijf-van-mijn-lijf-huis bent gaan wonen. Het lijkt me dus inderdaad getuigen van een sterke moeder die dan de keus maakt met haar kinderen bij deze man weg te gaan. Nu besluit jij terug te gaan, en dan kan ik me voorstellen dat er zorgen over de kinderen zijn. Dat die nu voor het eerst worden uitgesproken, is waarschijnlijk omdat jij nu een beslissing maakt waar de RVK niet achter staat. Als je bij partner was gebleven had je misschien wel veel eerder over de zorgen gehoord.
quote:Yavanna schreef op 21 juli 2011 @ 05:38:

[...]

je hebt weer vlinders van hem, nou gefeliciteerd. Het gaat deze keer natuurlijk écht écht écht goed. Hij is veranderd en jij bent wijzer geworden. Wat stom van die instanties dat ze dat niet inzien zeg...:yes: ze menen opeens dat ik een slechte moeder ben en te weinig doe met mijn kinderen... nouja ik sta echt met een mond vol tanden over wat ik hier meemaak.. het is niet te geloven.!!
Ik zou eerder bang zijn van mijn man. In jouw bericht lees ik niets over dat hij er ook wat aan gaat doen. Ja, het spijt hem, maar dat heb je volgens mij wel eerder gehoord. Hij zal toch een andere manier moeten vinden om met zijn agressie om te gaan. Nu wordt jij geslagen, maar hiermee doet je man je kinderen ook pijn. Jij ziet dit nu niet eens meer, maar de hulpinstanties wel.

Vraag de hulpinstanties eens naar een juist traject voor je man en in hoe veel gevallen van huiselijk geweld het uiteindelijk wel weer goed komt (zal niet zo veel over bekend zijn, maar misschien helpt het als je feiten gepresenteerd krijgt).
quote:Seymour schreef op 21 juli 2011 @ 05:45:

Ik zou eerder bang zijn van mijn man. In jouw bericht lees ik niets over dat hij er ook wat aan gaat doen. Ja, het spijt hem, maar dat heb je volgens mij wel eerder gehoord. Hij zal toch een andere manier moeten vinden om met zijn agressie om te gaan. Nu wordt jij geslagen, maar hiermee doet je man je kinderen ook pijn. Jij ziet dit nu niet eens meer, maar de hulpinstanties wel.

Vraag de hulpinstanties eens naar een juist traject voor je man en in hoe veel gevallen van huiselijk geweld het uiteindelijk wel weer goed komt (zal niet zo veel over bekend zijn, maar misschien helpt het als je feiten gepresenteerd krijgt).

ik geef je volkomen gelijk..

Hij doet héél véél dingen achter de schermen wat ik niet van hem had verwacht..!!

Hij heeft dus een advocaat ingeschakelt omdat hij zelf in 5-ploegen werkt heeft hij niet altijd de gelegenheid om te komen en dat mag ook niet, en met deze advocaat ga ik deze week praten over de mogelijkheden.

ik heb zelf eigenlijk de verhaal hier opgeschept in het begin om direct van hem af te komen waar ik achteraf spijt van heb gekregen en dit niet meer zomaar recht kan zetten.

ze zien hem aan als gevaarlijke persoon en mij als een moeder die niet goed kan zorgen voor haar kinderen.

hij heeft me niet bont en blauw geslagen maar gewoon een op mijn schouder waar ik 3 weken last van had..

agresief is hij niet maar als hij merkt dat hij met onrecht te maken heeft dan flipt hij hij is wel lief hoor, eerlijk is eerlijk
quote:moeder3 schreef op 21 juli 2011 @ 05:56:

hij heeft me niet bont en blauw geslagen maar gewoon een op mijn schouder waar ik 3 weken last van had..

agresief is hij niet maar als hij merkt dat hij met onrecht te maken heeft dan flipt hij hij is wel lief hoor, eerlijk is eerlijk

Die twee dingen kloppen niet met elkaar....

Het is heel simpel: als je kiest voor deze relatie, kies je niet voor je kinderen. Een relatie waarin huiselijk geweld plaatsvindt, waarin een vader een moeder slaat, waarin een moeder continue op haar tenen loopt om vader niet boos te maken is géén goede opvoedsituatie voor kinderen.

Sterkte. Ik hoop dat het je lukt om voor je kinderen te kiezen.
@moeder3 het is als praten tegen een muur... Ik hoop voor je kinderen dat er mensen bezig zijn om het voor hun beter te maken.
Heel goed van de instanties dat ze je voor het blok zetten. Door terug te gaan naar een man die je slaat en waarmee je continu ruzie hebt, breng je jezelf en de kinderen in gevaar. Wees zo sterk als je jezelf blijkbaar vindt, en kies voor je kinderen. Als je man daadwerkelijk zo verandert is dan zal hij hard werken om de komende jaren aan jullie te laten zien dat hij anders is. Mijn ervaring is echter eens vrouwen slaan, altijd vrouwen slaan. Je zou eigenlijk eens bij zijn vorige relaties moeten nagaan hoe hij daar was. Ik gok ook slaan en agressief en tienduizend beloftes om het beter te doen.
Terecht dat de instanties er bovenop zitten. Kinderen hebben rust en stabiliteit nodig. Als jij je op vrijwillige basis verrot wil laten slaan, dan moet je dat lekker zelf weten, maar je kinderen verdienen een omgeving waar ze zich veilig en geboren moeten kunnen voelen en dat zijn ze bij jullie absoluut niet.
Je zit in een 'blijf van mijn lijf huis'.

Dat is niet voor niets.

Natuurlijk maakt men zich zorgen.

Wie hou jij zelf voor de gek?

Terecht dat ze je in de gaten houden.

Snap je zelf echt de ernst van de zaak niet?
Wat fijn om eens te horen dat de instanties boven op het belang van het kind zitten.
Ik lees dat je man wel tijd en kunnen heeft om een advocaat in te huren, misschien kan hij ook een psycholoog in huren die hem gaat helpen bij het leren zijn handen thuis te houden?

Als hij het echt serieus goed wil hebben en serieus spijt zou hebben van wat hij gedaan heeft, dan zal hij er alles aan doen om herhaling van zijn acties te voorkomen.
quote:rieltje schreef op 21 juli 2011 @ 06:37:

Wat fijn om eens te horen dat de instanties boven op het belang van het kind zitten.Nou, inderdaad. Ik hoop dat de kinderen een veiliger plek krijgen dan bij deze vader met loszittende handjes en een moeder zonder enige ruggengraat, een blok beton voor haar kop en een hoogst egoistische instelling.
ai meisje, ai ai ai. Doe het niet, trap er nou niet in!! Je man is niet veranderd en zal ook niet veranderen. Je verward je vlinders voor iets wat je graag zou willen voelen, maar wat er niet was, is en zal komen.

Ik ben verbaasd dat je als een der laatsten der mohicanen niet weet wat een blijf-huis is, de naam zegt het tenslotte al en je hebt toch internet? Je verhaal komt warrig en deels ongeloofwaardig over. Omdat ik heel lang bij het blijf gewerkt heb, weet ik helaas dat het overgrote merendeel weer terug gaat naar haar man. Maar vrouw, luister nou eens, die meldingen bij het amk en jeugdzorg staan er niet voor niks. Dat jij vindt dat het toch goed gaat, ondanks dat je zelf ook vond dat je rust nodig had ( waarom ging je dan bijv niet alleen) wellicht heb je een zeer gekleurd referentie kader en zie je zelf niet eens waar hem de schoen wringt en hoe het anders/beter kan.

je bent niet verliefd, je man is niet veranderd en het blijf is geen rust-oord. Je zit daar nota bene onder geheimhouding!! Ga het gesprek met de hulpverlening aan, en hou op met jezelf wijs maken dat hij zo'n leuke vader is en echt is veranderd. Dat is ie beiden nml zeer hoogstwaarschijnlijk niet. Zet hem op en kies niet met je hart, maar met je hoofd! En zet je kinderen op nummer 1!!
Er is hier al zoveel gezegd, maar blijkbaar zie je alleen de leuke dingen van je man. Wat valt er nog te zeggen dan? Ik ben blij dat jeugdzorg zich over jouw kinderen buigt, want zelf kun je dat blijkbaar niet. Het belang van je kinderen zou altijd voorop moeten staan, maar blijkbaar is dat bij jou anders.

Je brengt willens en wetens je kinderen in gevaar. Je bent dus geen goede moeder.

[...]

ik geef je volkomen gelijk..

Hij doet héél véél dingen achter de schermen wat ik niet van hem had verwacht..!!

Hij heeft dus een advocaat ingeschakelt omdat hij zelf in 5-ploegen werkt heeft hij niet altijd de gelegenheid om te komen en dat mag ook niet, en met deze advocaat ga ik deze week praten over de mogelijkheden.

ik heb zelf eigenlijk de verhaal hier opgeschept in het begin om direct van hem af te komen waar ik achteraf spijt van heb gekregen en dit niet meer zomaar recht kan zetten.

ze zien hem aan als gevaarlijke persoon en mij als een moeder die niet goed kan zorgen voor haar kinderen.

agresief is hij niet maar als hij merkt dat hij met onrecht te maken heeft dan flipt hij hij is wel lief hoor, eerlijk is eerlijkIk dacht dat een blijf van mijn lijf huis niet bekend was qua locatie bij de persoon die achterblijft? Of zit ik nu helemaal fout?

agresief is hij niet maar als hij merkt dat hij met onrecht te maken heeft dan flipt hij

Ja, dat is heel normaal joh. Als ik met onrecht te maken krijg dan mep ik ook van me af

Moeder, ik denk dat de instanties heel goed in de gaten hebben, beter dan jij, met wat voor type man ze te maken hebben.

Als je man zo graag wil dat jullie terugkomen, dan zou hij wat aan zichzelf moeten doen. Therapie om om te gaan met zijn frustraties. Maar dan nog zou ik niet meer samen gaan wonen, als ik jou was.

Want je vrouw slaan, dat is echt geen normaal gedrag.

En natuurlijk zijn je kinderen blij om hun vader te zien, maar dat geeft niet aan dat hij een wereldvader is. Kinderen houden onvoorwaardelijk van hun ouders. Dat wil niet zeggen dat het dan een goede ouder is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Of ik ervaring heb met mij inelkaar laten beuken door een lulhannes van een kerel?

Nee, natuurlijk niet. Je laat jezelf toch niet in elkaar meppen?

Wake up en smell the coffee.

Goed dat je bent weggegaan bij deze kerel nu wegblijven daar. En hoera voor de hulpinstanties dat zij jou hierop wijzen.
Seriously? Je laml*l van een vent slaat je zo hard dat je drie weken last hebt van je schouder, je word toegelaten tot een blijf-van-mijn-lijf-huis (en dat is dus niet voor niets) en je overweegt terug te gaan en drie kleine kinderen terug te brengen in deze uiterst ongezonde situatie? En dan vind je het raar dat de Kinderbescherming zich ernstige zorgen maakt? Ok...

Overigens: quote:ik heb zelf eigenlijk de verhaal hier opgeschept in het begin om direct van hem af te komen waar ik achteraf spijt van heb gekregen en dit niet meer zomaar recht kan zetten.bedoel je hier nu mee dat je een een of ander l*lverhaal hebt opgehangen over je man?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
er is tegenwoordig een multi disciplinaire plan de campagne, als de man erkent dat er een probleem is en vrijwillig meewerkt en in agressie beheersing therapie gaat, dan is er hoop, maar reken maar nergens op, verreweg het overgrote merendeel van de geweldplegers recidiveren.
Sorry dat ik het zeg, maar je lijkt me zelf eerlijk gezegd te dom om te poepen. Je gaat naar een blijf van mijn lijf huis om uit te rusten? Hangt een lulverhaal op over je man, want het valt wel mee achteraf?

Had je dan niet beter een weekje naar centre parcs kunnen gaan?

Ik geef de instanties groot gelijk dat ze jouw man's gedrag en dat van jou, onder de loep nemen.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven