En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Ik heb hulp nodig,zoek met spoed een reuzenkater verjager

Later zal ik lezen en reageren,eerst mezelf eens streng toespreken en moed verzamelen om te gaan douchen,aankleden en boodschappen doen....
@ dolfje: WOOOF!!! - issie al weg?!

Vanavond weer een Ottolenghi recept, ik kan dit niet on line vinden het komt uit "Plenty" --> stoofpot van snijbonen, tuinbonen, sugarsnaps, in een kruidige tomatensaus (kardamom, kruidnagel, gember en verse lavas/maggiplant) klinkt erg lekker. Rijst erbij.
Hij heeft zich in een hoekje verstopt maar is nog wel aanwezig....

Wij eten dus verse loempia's die ik net gemaakt hebt,met gehakt vulling en groente en met kip en groente.De rest van de vulling eten we erbij als salade en het gehakt mengsel morgen met rijst.Vanavond ook nog papadums met chutney en een sausje met knoflook en koriander en sambal.
Moos in tha house, represent, represent

Ik ben eigenlijk in het geheel niet weggeregend, afgelopen week, paar keer een buitje maar verder prima te doen. En het was weer aanpoten, maar wel enorm leuk. Erg leuke dingen gedaan en gemaakt, en nu ben ik moe. Ik waai vanavond nog wel effies aan ofzo.
Ha Moos, goed te horen dat je niet helemaal bent weggeregend. Welcome back.

Sart, wat een narigheid. Hoop dat het tij snel weer keert.

om de plakkerige vingers van KV. (herkenbaar haha).

Ga spinaziequiche maken. Misschien nog tomatensalade erbij.
Hello ladies,

Hier was het vanavond gestoofde kippenbouten in een heerlijke marinade (knof, pepertje, kaneel, komijn, paprikapoeder, olijfolie) met veel groente (paprika, champs, courgette, ui, tomaten) met notenrijst. Ik vind dat echt van dat comfordfood en het huis ruikt de hele middag héérlijk!

Gister aten we spaghetti met tomatensaus en paprika, courgette en champs.

Morgen eten we bij mijn schoonouders, geen idee dus!
Ow Jynta dat klinkt inderdaad als een heerlijke maaltijd zeker met dit weer! Brrrr. De bonenschotel was ook goed gelukt, uien/knof fruiten, veel kruiden erin zoals kardamom, gember, komijn, kurkuma, lavas en dan tomatenpuree en gepelde tomaten erbij. Geeft een heerlijk smaakje aan de tomatensaus, niet pittig maar toch vond ik het erg lekker "warm"

Morgen is mijn pa jarig dus eten we daar. Zal ongewijfeld iets Turks worden
Wat een heerlijk topic :-)
Ik heb een gezellige middag gehad. Was wel erg koud om veel buiten te zijn maar zelfs in de kou is de Parade leuk

We zijn wel elders wezen eten omdat ze verkleumd raakten. Hebben Turks gehad. Verschillende mezze en gevulde paprika. Was erg lekker!

Moos, fijn dat je niet volledig weg geregend bent de afgelopen week!
Succesvol geshopt gisteren, Winnie?

Bonenstoofpot klinkt goed, Sartan. Fijn dat het wat beter met je gaat! Gefeliciteerd met je vader!

Leuk dat je zo'n goeie week gehad hebt, Moos, en dat je niet helemaal uit je tent bent weggedreven!

Klinken goed je gestoofde kippenbouten, Jynta!

Vanavond maakt man pasta 'alla Norma' met aubergine, verse tomaten, feta en basilicum, maar dan een light versie. Dat wil zeggen dat hij de aubergines niet eerst frituurt, maar gewoon gaar pruttelt in de saus.
Ik ben zo ontzettend klaar met dat herfstweer Herfst mag van mij in november, niet in juli.

Lampje, klinkt lekker wat je man vanavond gaat maken! Maakt hij de Italiaanse gerechten bij jullie in huis?

Ik ga straks lunchen met een vriendinnetje. We hebben op het station afgesproken en ik hoop dat het dan een beetje droog is. Wil ergens gaan lunchen net buiten het echte centrum en zou het fijn vinden als we er naartoe kunnen lopen.

Vanavond eet ik een snijbonenstamppotje.
Ja dit weer is echt niet leuk,ik wilde gisteren of vandaag mijn balkon eens gaan opknappen maar heb daar nu ook geen zin in.

Vandaag eten we de rest van het gehaktmengsel en de loempiavulling van gisteren.
Zo, ik heb gistermiddag 2 uur geslapen en vannacht nog 12 uur achter elkaar, dus ik begin me weer een beetje mens te voelen

Gister had lief broccolisoep gemaakt, met flink knoflook en wat yoghurt en dan geserveerd met verse basilicum en pijnboompitten. Heel erg lekker. En verder hebben we de resterende Twin Peaks-afleveringen gekeken en toastjes met schapenbrie, boursin en eendelever geknabbeld Vanavond waarschijnlijk kaasfondue.

Lekker Jynta, je comfortfood! Drift, leuk dat je naar de Parade was. Ik ga zo ns even mijn week bekijken of ik er ook nog een gaatje voor kan vinden. Is toch altijd weer leuk.

Vandaag nog lekker een dagje rustig aan en een beetje opruimen. 't Is er ook wel echt weer voor om lekker een beetje in huis te keutelen
Hello ladies!

Shoppen gisteren was goed geslaagd hoor. Meestal kom ik met niets thuis als ik gepland ga shoppen, maar het is dus echt goed gelukt. Alleen de laarzen zijn nog niet gelukt.

Gisteren kaasfondue gegeten bij mijn ouders. Vanavond maak ik verse aardappelpuree, verse doperwten (uit de vriezer) en saltimbocca. Het laatste maak ik alleen met een varkens-schnitzel, waar ik boodschappen aan het doen was, was geen kalfsschnitzel te vinden en had geen zin om nog weer verder winkels in te gaan.

Blegh, wat een schijt-weer zeg. Zomer in NL....
quote:Lampje2204 schreef op 23 juli 2011 @ 11:33:

Geen wonder dat dat colbertje en die jurk aan je gespierde armen bleven plakken, KV, na al dat 'steel-gepump'... Veel plezier vanavond!

Duhhhh, die zijn nog lang niet gespierd, Lampje. De spieren zijn nog niet te zien door de vetlaag erop Vanochtend weer m'n best gedaan de vetlaag te verminderen.

Harry Potter was geweldig. Echt genoten! Daarvoor heerlijk Mexicaans gegeten met nachos met gekruid gehakt, kaas en tortillachips vooraf en daarna had ik de Plato Vegatariana: een ovengerecht met courgette, tomaat, knoflook, ui en rozijn in een zoetige saus met een topping van kaas en tortillachipssnippers.

Vanavond eten we lamsburgers met couscous met koriander, peterselie, paprika, citroenrasp en tuinerwtjes.

Hoest met je kater Dolf?

Moos, fijn dat het weer je meeviel.

Jynta, die gestoofde kip klinkt heerlijk en passend bij het weer!

Win, wat heb je allemaal gescoord? Lekker off-topic!
Klinkt lekker jouw diner van gisteravond Koor! Hoe'st met de spierpijn trouwens?

Mijn score van gisteren: een paarse en een grijze joggingbroek (voor sport en gewoon lekker hangen in huis), zwarte ballerina's, zilverkleurige ballerina's, wit blousje met drie-kwart mouw bedrukt met rode bloemen en een ceintuurtje erbij (beetje lastig uitleggen, geen net blousje maar de wat ruimer zittende blousjes die je nu veel ziet). Verder nog een wit shirtje met drie kwart mouw, zelfde shirtje in het zwart en blauw-paarsachtig, een grijs jurkje met heel licht streepje en een ceintuurtje en een zwart jurkje met ceintuurtje. Oh en een nette grijze broek (skinny-model).
Wauw, Win, wat een score voor 1 dag shoppen. Ik ben meestal al blij als ik 1 ding vind. Klinkt goed.

Heb gisteren trouwens ook nog iets gekocht in de sale. Een LBD. Heel basic, maar wel mooi.

Die soep lijkt me lekker, Moos. Was 't a l'improviste? Of had van recept?

Heb je ook 3D gekeken, KV? Jammer dat het de laatste was hè?!

Grappig, iedereen is into comfort food. Komt natuurlijk door het ***weer.

Heb eigenlijk niets in huis. Als het nog een beetje droog wordt ga ik nog wel even boodschappen doen vanmiddag. Anders bestel ik wel iets ofzo. Niet echt geïnspireerd nog.
Win, Wauwwwww goed geslaagd hoor!

Ja, 3D en Imax. Was echt super! Inderdaad balen dat het de laatste is. We hebben ons al voorgenomen om ze tijdens de donkere kerstdagen allemaal achter elkaar te gaan kijken.

LBD: altijd goed!
Goed idee! (zou nu ook wel kunnen, de donkere dagen in juli) Had eigenlijk ook I en II wel achter elkaar willen zien.
Ja, dat dachten wij ook. Zit echt met m'n skisokken en fleecetrui op de bank.

We hadden part I gedownloaded en die vrijdag gekeken. Was zo lang geleden dat we hem gezien hadden.
quote:koreveen schreef op 24 juli 2011 @ 16:45:

Ja, dat dachten wij ook. Zit echt met m'n skisokken en fleecetrui op de bank.

We hadden part I gedownloaded en die vrijdag gekeken. Was zo lang geleden dat we hem gezien hadden. Ik las skisTokken. Ik vond het al een beetje overdreven.

We zijn wel bezig met het uitzoeken van een huttentocht en ik zie veel besneeuwde bergtoppen op foto's voorbij komen, maat dat betekent niet dat ik die stokken nu al nodig heb!
Denk dat het bestellen wordt:S Winkels zijn dicht en geen eten meer in huis dus weinig keuze:P
KV mijn kater is gelukkig weg en komt hopelijk voorlopig niet terug .

Ik zit ook maar een beetje te lamballen,vriend is met het mediacenter bezig en ik heb een boek uitgelezen en wat op farmville zitten spelen.

Heb vandaag wel last van mijn voet,meer dan anders weer.Misschien komt dat ook wel van de kou of van het vocht ofzo..

Had eigenlijk dus willen tuinieren(ahum lees onkruid eruit trekken uit de bakken en wat nieuwe plantjes en aarde erin) of ergens heen willen gaan maar met dit weer nergens zin in.Hopelijk duurt dit weer niet al te lang..
Blegh, volgens mij begin ik griep te krijgen. Alles doet zeer.... En ben rillerig... Al kan dat laatste ook wel van het rotweer komen. Zou vanavond saltimbocca maken met aardappelpuree en doperwten, maar ik denk dat ik de sushi-boer maar langs laat komen. Echt nul energie om te koken.

Ik ga toch maar koken, heb bij nader inzien toch eigenlijk best wel trek in warm home-made food...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven