Polyamorie

27-01-2008 16:23 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Weet niet of hier al een topic over is maar ik ben naar opzoek naar ervaringen in de vorm van relaties.

Ik heb een vriend waar ik een relatie mee heb, die is getrouwd. Zijn vrouw heeft een relatie naast het huwelijk. Deze man woont bij hun in.

Ik heb mijn eigen woning elders.

Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Als TO en alle andere betrokkenen deze vorm van samenleven nou graag willen, wat kan het jou (en anderen) dan schelen? Kennelijk zijn alle partijen tevreden met deze afspraak, prima dan.

waarom open je dan een topic ?
Kennelijk zijn alle partijen tevreden met deze afspraak, prima dan.

als mededeling ?
quote:ikkezelf schreef op 27 januari 2008 @ 17:14:

Als TO en alle andere betrokkenen deze vorm van samenleven nou graag willen, wat kan het jou (en anderen) dan schelen? Kennelijk zijn alle partijen tevreden met deze afspraak, prima dan.

waarom open je dan een topic ?O, topics op Viva zijn alleen bedoeld om oplossingen voor een probleem te vinden? Gut ja, nee, dan heb je gelijk, hoor.
.
Maarrrrrrr..... het stuit mij wel behoorlijk tegen de borst dat er dus een kind bij betrokken is.

iemand snapt het
In dit soort relatie doet niet iedereen het met elkaar.Nietjuh heeft een relatie met haar vriend niet met zijn vrouw en haar vriend en ze zal het dus vast niet doen met de ex en haar vriend .
quote:Tante Sjaan schreef op 27 januari 2008 @ 17:13:

[...]

Mensen moeten idd zelf weten hoe ze leven.

Het zijn allemaal volwassenen die hier zelf voor kiezen.

Maarrrrrrr..... het stuit mij wel behoorlijk tegen de borst dat er dus een kind bij betrokken is.

Als er geen kind was zou ik zeggen leven en laten leven maar met kind(eren) in het spel kijk ik er heel anders tegen aan.

Simpel gezegd; ik heb hier geen goed woord voor over

Dat kan ik niet zomaar, zonder meer, zo stellen hoor. Als alle betrokken volwassenen met respect en liefde met elkaar omgaan, hoe zou dat die kinderen dan kunnen schaden?
.
quote:ikkezelf schreef op 27 januari 2008 @ 17:14:

waarom open je dan een topic ?ulpverlening???Laat me niet lachen...als je nogsteeds niet in de gaten hebt wat ik nu eigenlijk vraag...hoe moet je dan vragen van anderen beantwoorden die jou hulp nodig hebben als hulpverlener?
ulpverlening???

gulp?
quote:ElleMichelle schreef op 27 januari 2008 @ 17:17:

In dit soort relatie doet niet iedereen het met elkaar.Nietjuh heeft een relatie met haar vriend niet met zijn vrouw en haar vriend en ze zal het dus vast niet doen met de ex en haar vriend .

Jij snapt em!

ikkezelf heeft zelf waarschijnlijk helemaal niemand op de bank zitten , laat staan iets met tieten ; elke vrouw die hem niet kiest is voor hem weer een dolk in de hartstreek ....of hij ambieert een baan als komiek . In dat laatste geval ; lijkt me lastig , zonder talent .

nietjuh , als je alléén reacties wilt van ervaringsdeskundigen denk ik dat je topic snel doodbloedt , hoor . Zijn er geen polyamorie-forums , ofzo ?

MV ; als partners alle vier getest zijn en er niet nog meer bedpartners op na houden zijn soa's uitgesloten .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:ikkezelf schreef op 27 januari 2008 @ 17:16:

iemand snapt hetHee weer niet goed gelezen he.....zijn 3 kinderen bij betrokken....aiii nog erger!
quote:ElleMichelle schreef op 27 januari 2008 @ 17:17:

Ja ervan uitgaande dat haar vriend geen sexuele relatie meer heeft met zijn (ex)vrouw. Maar als ik het goed begreep was hun relatie zeg maar nr. 1, dus dan ga ik ervan uit samen in 1 bed ..................

Maar misschien hebben ze daar wel afspraken over.

Het lijkt mij voor die man ook niet makkelijk dat zijn vrouw een kind krijgt van een ander. Hij wilde geen kinderen meer maar zo wordt hij toch ook gedwongen? Dat kind zal toch ook bij hun blijven wonen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Daarnaast is Ikkezelf niet erg consequent in zijn/haar meningen, en dat nog wel voor een zelfbenoemde hulpverlener. Zo vindt hij/zij de relaties van Houvanjezelf helemaal prima, maar die van Nietjuh niet. Da's toch raar.
.
Ik denk dat het een heel verschil is of er een baby in je huis woont die je wel hoort, ziet etc en waar je ook gewoon lief voor bent dan dat JIJ er uit moet s nachts , JIj het wurm straks moet leren veteren en fietsen ........... soort van gezellige oom maar geen opvoeder dus .

Zo zou ik ook nog wel een paar koters willen , hoor !
In dit soort relaties gaat het niet om de sex of de bedpartners BGB
Is ; mijn mama houdt van twee papa's zoveel gekker eigenlijk dan ; mijn mama houdt niet meer van papa en daarom woont papa niet meer hier en woont de vriend van mama nu bij ons ?
Daarnaast is Ikkezelf niet erg consequent in zijn/haar meningen, en dat nog wel voor een zelfbenoemde hulpverlener. Zo vindt hij/zij de relaties van Houvanjezelf helemaal prima, maar die van Nietjuh niet. Da's toch raar.

Aan nadenken over verschillende relatievormen ontbreekt het u schijnbaar
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 januari 2008 @ 17:26:

Is ; mijn mama houdt van twee papa's zoveel gekker eigenlijk dan ; mijn mama houdt niet meer van papa en daarom woont papa niet meer hier en woont de vriend van mama nu bij ons ?Nee, dat vind ik dus niet.
.
De vriend van Nietjuh hoeft dat niet te doen,misschien past hij een keer op of wat dan ook maar de verzorging komt neer op zijn exvrouw en haar vriend.

De vrriend van Nietjuh en zijn exvrouw zorgen samen voor hun 2 eigen kinderen waar de anderen dan misschien een keer oppassen of zo.

Heb ik het goed Nietjuh?
quote:ikkezelf schreef op 27 januari 2008 @ 17:26:

Aan nadenken over verschillende relatievormen ontbreekt het u schijnbaarHahahahahahahaha, dat was nou juist mijn verwijt aan jouw adres, Ikkezelf. Zowel bij Houvanjezelf als bij Nietjuh zijn alle betrokken op de hoogte van de situatie en daar kennelijk tevreden mee, er worden geen mensen besodemieterd. Wat is nou het verschil dan, o gij kundige relatiekennert?
.
quote:ElleMichelle schreef op 27 januari 2008 @ 17:26:

In dit soort relaties gaat het niet om de sex of de bedpartners BGB Eh.....heb ik dat ergens beweerd ?

Zou het niet met zo veel of net zo weinig om de sex draaien als in " normale " relaties ?
Waarom is het toch vaak zo moeilijk om respect voor anderen en hun levensstijl op te brengen?

Kunnen we hier normaal tegen elkaar doen en nutteloze opmerkingen achterwege laten? Ik laat mensen graag in hun waarde, want zo wil ik zelf ook behandeld worden.

Nietjuh, ik heb geen ervaring met polyamorie en ik zou het ook niet kunnen. Zoals al eerder werd gezegd door ElleMichele ben ik ook te jaloers aangelegd en een open huwelijk zou niks voor me zijn, laat staan polyamorie.

Maar ik vind het wel een interessant onderwerp. Vooral omdat het zo ver van mezelf af staat dus.

Ik wil je even een hart onder de riem steken, bepaalde postings die hier zijn gedaan zijn compleet overbodig.
Mag mijn naam ook onder jouw posting , agentL ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 januari 2008 @ 17:26:

Is ; mijn mama houdt van twee papa's zoveel gekker eigenlijk dan ; mijn mama houdt niet meer van papa en daarom woont papa niet meer hier en woont de vriend van mama nu bij ons ?Nee want mama houdt nog wel van de papa en andersom maar ze had niet genoeg aan papa alleen omdat ze meer zocht,een aanvulling en dat is de nieuwe vriend waarvan ze dus ook een kind krijgt.Maar papa en mama houden nog steeds van elkaar en willen voor elkaar en hun kinderen er zijn en daarom woont iedereen gezellig bij elkaar
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 januari 2008 @ 17:32:

Mag mijn naam ook onder jouw posting , agentL ?Zet die van mij er dan ook maar onder.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven