Polyamorie
zondag 27 januari 2008 om 16:23
Hai,
Weet niet of hier al een topic over is maar ik ben naar opzoek naar ervaringen in de vorm van relaties.
Ik heb een vriend waar ik een relatie mee heb, die is getrouwd. Zijn vrouw heeft een relatie naast het huwelijk. Deze man woont bij hun in.
Ik heb mijn eigen woning elders.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Weet niet of hier al een topic over is maar ik ben naar opzoek naar ervaringen in de vorm van relaties.
Ik heb een vriend waar ik een relatie mee heb, die is getrouwd. Zijn vrouw heeft een relatie naast het huwelijk. Deze man woont bij hun in.
Ik heb mijn eigen woning elders.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
zondag 27 januari 2008 om 17:34
Zowel bij Houvanjezelf als bij Nietjuh zijn alle betrokken op de hoogte van de situatie en daar kennelijk tevreden mee, er worden geen mensen besodemieterd.
maak jij dat er niet van? volgens mj wordt een persoon een beetje tekort gedaan als ik even denk aan vriend die x zwanger maakt, pardon samen (samen??) zwanger is nu,
maak jij dat er niet van? volgens mj wordt een persoon een beetje tekort gedaan als ik even denk aan vriend die x zwanger maakt, pardon samen (samen??) zwanger is nu,
zondag 27 januari 2008 om 17:35
quote:ElleMichelle schreef op 27 januari 2008 @ 17:29:
De vriend van Nietjuh hoeft dat niet te doen,misschien past hij een keer op of wat dan ook maar de verzorging komt neer op zijn exvrouw en haar vriend.
De vrriend van Nietjuh en zijn exvrouw zorgen samen voor hun 2 eigen kinderen waar de anderen dan misschien een keer oppassen of zo.
Heb ik het goed Nietjuh?
Zit ff met toch een gniffel mee te lezen, maar ja het klopt zo.
Net als Bianca( geloof ik) al zei. Het kindje is gewoon in huis maar mijn vriend is geen opvoeder.Das de vriend van zijn vrouw. Er zijn 3 kinderen van mijn vriend waar zijn vrouw( blijf het zo ff noemen) voor zorgen, die zijn alle 3 van hun.
De vriend van Nietjuh hoeft dat niet te doen,misschien past hij een keer op of wat dan ook maar de verzorging komt neer op zijn exvrouw en haar vriend.
De vrriend van Nietjuh en zijn exvrouw zorgen samen voor hun 2 eigen kinderen waar de anderen dan misschien een keer oppassen of zo.
Heb ik het goed Nietjuh?
Zit ff met toch een gniffel mee te lezen, maar ja het klopt zo.
Net als Bianca( geloof ik) al zei. Het kindje is gewoon in huis maar mijn vriend is geen opvoeder.Das de vriend van zijn vrouw. Er zijn 3 kinderen van mijn vriend waar zijn vrouw( blijf het zo ff noemen) voor zorgen, die zijn alle 3 van hun.
zondag 27 januari 2008 om 17:35
Tja een open huwelijk zou voor mij ook niks zijn. Op de een of andere manier hecht ik toch waarde aan een huwelijk; je hebt niet voor niks ten overstaan van de ambtenaar van de BS ja tegen elkaar gezegd, maar goed: ieder zijn meug. En in het geval van TO: zij heeft toch alleen maar een relatie van een man en toch niet met de echtgenote van de man?
zondag 27 januari 2008 om 17:36
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 januari 2008 @ 17:30:
[...]
Eh.....heb ik dat ergens beweerd ?
Zou het niet met zo veel of net zo weinig om de sex draaien als in " normale " relaties ?Ik reageerde op je antwoord aan MV dat als ze niet meer bedpartners hadden en getest waren SOA uitgesloten was of iets dergelijks,kwam op mij over alsof het een sexaangelegenheid was daarom mijn opmerking
[...]
Eh.....heb ik dat ergens beweerd ?
Zou het niet met zo veel of net zo weinig om de sex draaien als in " normale " relaties ?Ik reageerde op je antwoord aan MV dat als ze niet meer bedpartners hadden en getest waren SOA uitgesloten was of iets dergelijks,kwam op mij over alsof het een sexaangelegenheid was daarom mijn opmerking
zondag 27 januari 2008 om 17:37
Ikkezelf: ik maak nergens iets van, ik kan gewoon lezen. Nietjuh schrijft heel duidelijk dat alle betrokkenen kennelijk prima kunnen leven met deze situatie en ook al is die dan ongebruikelijk en staat die voor velen (ook voor mij, zeg ik er volledigheidshalve maar even bij) ver af van hun eigen situatie: feit blijft dat er geen mensen worden bedonderd. Wat is je punt dan eigenlijk?
.
zondag 27 januari 2008 om 17:38
zondag 27 januari 2008 om 17:39
Nietjuh schrijft heel duidelijk dat alle betrokkenen kennelijk prima kunnen leven met deze situatie en ook al is die dan ongebruikelijk en staat die voor velen (ook voor mij, zeg ik er volledigheidshalve maar even bij) ver af van hun eigen situatie: feit blijft dat er geen mensen worden bedonderd. Wat is je punt dan eigenlijk?
waarom open je dan een topic als alles okay is?
zondag 27 januari 2008 om 17:39
Traincha , als de vriend het kindje op een andere manier had kunnen erkennen was er geen eens een scheiding geweest .
Zelfs op de manier waarop deze mensen hun relatie vorm geven zijn alle huwelijkse rechten , plichten toch nog gewoon van kracht ?
Zelfs op de manier waarop deze mensen hun relatie vorm geven zijn alle huwelijkse rechten , plichten toch nog gewoon van kracht ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 27 januari 2008 om 17:42
quote:ElleMichelle schreef op 27 januari 2008 @ 17:36:
[...]
Ik reageerde op je antwoord aan MV dat als ze niet meer bedpartners hadden en getest waren SOA uitgesloten was of iets dergelijks,kwam op mij over alsof het een sexaangelegenheid was daarom mijn opmerking
Nou, ik neem maar even aan dat a en b sex hebben en a met c en b met d .......... er zijn namelijk 2 mensen die 2 relaties hebben en 2 mensen die ieder 1 relatie hebben .
Als er geen sprake was van seks waren het gewoon goeie vrienden .........
[...]
Ik reageerde op je antwoord aan MV dat als ze niet meer bedpartners hadden en getest waren SOA uitgesloten was of iets dergelijks,kwam op mij over alsof het een sexaangelegenheid was daarom mijn opmerking
Nou, ik neem maar even aan dat a en b sex hebben en a met c en b met d .......... er zijn namelijk 2 mensen die 2 relaties hebben en 2 mensen die ieder 1 relatie hebben .
Als er geen sprake was van seks waren het gewoon goeie vrienden .........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 27 januari 2008 om 17:43
zondag 27 januari 2008 om 17:43
quote:ikkezelf schreef op 27 januari 2008 @ 17:39:
Nietjuh schrijft heel duidelijk dat alle betrokkenen kennelijk prima kunnen leven met deze situatie en ook al is die dan ongebruikelijk en staat die voor velen (ook voor mij, zeg ik er volledigheidshalve maar even bij) ver af van hun eigen situatie: feit blijft dat er geen mensen worden bedonderd. Wat is je punt dan eigenlijk?
waarom open je dan een topic als alles okay is?Omdat ik gewoon mensen zoek die het zelfde hebben, om te babbelen zo moeilijk is dat toch niet meid? Niet meer in niet minder hoor.
waarom open je dan een topic als alles okay is?Omdat ik gewoon mensen zoek die het zelfde hebben, om te babbelen zo moeilijk is dat toch niet meid? Niet meer in niet minder hoor.
zondag 27 januari 2008 om 17:44
quote:ikkezelf schreef op 27 januari 2008 @ 17:39:
Ze wil gewoon met lotgenoten discussieren maar ja dan treft ze een stel nieuwschrierige aagjes hier aan
Ze wil gewoon met lotgenoten discussieren maar ja dan treft ze een stel nieuwschrierige aagjes hier aan
zondag 27 januari 2008 om 17:45
Is het te vergelijken met die serie van Biglove op net5? Alleen dan zonder het religieuze aspect e.d.?
http://www.hbo.com/biglove/
http://www.hbo.com/biglove/
zondag 27 januari 2008 om 17:48
Ja hoor, jullie namen mogen ook onder mijn posting
Ik snap niet zo goed waarom de kinderen hier persé 'schade' aan moeten ondervinden. Dat hoeft toch helemaal niet?
Wat is er belangrijk in de opvoeding van een kind? Dat het respect leert opbrengen voor andere mensen en iedereen in zijn/haar waarde laat toch? Het lijkt me dat dat wel gebeurt in deze situatie.
Een kind kan net zo goed 'verpest' worden in een 'gewone' relatie waar 1 mama en 1 papa is.
Ik snap niet zo goed waarom de kinderen hier persé 'schade' aan moeten ondervinden. Dat hoeft toch helemaal niet?
Wat is er belangrijk in de opvoeding van een kind? Dat het respect leert opbrengen voor andere mensen en iedereen in zijn/haar waarde laat toch? Het lijkt me dat dat wel gebeurt in deze situatie.
Een kind kan net zo goed 'verpest' worden in een 'gewone' relatie waar 1 mama en 1 papa is.
zondag 27 januari 2008 om 17:50
quote:Nietjuh schreef op 27 januari 2008 @ 17:43:
[...]
Omdat ik gewoon mensen zoek die het zelfde hebben, om te babbelen zo moeilijk is dat toch niet meid? Niet meer in niet minder hoor.
Ik denk niet dat je hier veel mensen in eenzelfde situatie zult vinden.
Mss als je googlt op polyamorie dat je iets kunt vinden waar je meer herkenning treft?
[...]
Omdat ik gewoon mensen zoek die het zelfde hebben, om te babbelen zo moeilijk is dat toch niet meid? Niet meer in niet minder hoor.
Ik denk niet dat je hier veel mensen in eenzelfde situatie zult vinden.
Mss als je googlt op polyamorie dat je iets kunt vinden waar je meer herkenning treft?
zondag 27 januari 2008 om 17:51
Ter info: nog niet zo lang geleden stond over dit onderwerp twee keer een interview in viva.
1 Keer dat vrouw verliefd was geworden op 2 vrienden en nu met allebei een relatie had. Iedereen was op de hoogte en iedereen was gelukkig.
En 1 interview waarin een vrouw naast haar huwelijk nog een vriend had. In dit geval was ook iedereen op de hoogte.
1 Keer dat vrouw verliefd was geworden op 2 vrienden en nu met allebei een relatie had. Iedereen was op de hoogte en iedereen was gelukkig.
En 1 interview waarin een vrouw naast haar huwelijk nog een vriend had. In dit geval was ook iedereen op de hoogte.
zondag 27 januari 2008 om 17:59
quote:ElleMichelle schreef op 27 januari 2008 @ 17:47:
Nietjuh,zijn er ook dingen in zo'n relatie die je toch moeilijk vindt?
(ik lijk wel de psycholoog hahaha)Nee dat niet maar wat niet is kan nog komen. Mijn kindje heeft( jaja er is nog een kind in het spel) heeft moeite met als ie weer met mij mee naar huis gaat. Hij mist de kids dan
Nietjuh,zijn er ook dingen in zo'n relatie die je toch moeilijk vindt?
(ik lijk wel de psycholoog hahaha)Nee dat niet maar wat niet is kan nog komen. Mijn kindje heeft( jaja er is nog een kind in het spel) heeft moeite met als ie weer met mij mee naar huis gaat. Hij mist de kids dan
zondag 27 januari 2008 om 18:05
Ik kopieer ff wat
Mijn relatie met mijn man is op dit moment heel bijzonder,
een half jaar geleden wilde ik echt weg bij hem, we gingen
eigenlijk best heel goed met elkaar om, maar de passie was
verdwenen en wat over bleef was een zeer vriendelijke
broer-zus relatie, door dat alles zo opervlakkig was, ben ik
verliefd geworden op een ander, hierna volgde even een negatieve
periode van scheiden of niet, dit hebben we toen niet gedaan
en mijn man kon er mee omgaan dat ik twee keer per week
naar mijn vriend toe ging, ik heb hem toen ook aangeraden om
een leuke vrouw te zoeken en er is ook een schat van een vrouw
op zijn pad gekomen, mijn man slaapt twee keer per week bij haar en
ik twee keer per week bij mijn vriend, we zijn beide eerlijk tegenover
onze vriend en vriendin en hun weten van onze situatie,
daarbij geven wij echt veel om hun, maar ook nog om elkaar,
onze kinderen gaan er zeer positief mee om, maar weten niet
echt de details en zien eigenlijk alleen nu, dat papa en mama
op een hele leuke positieve manier met elkaar omgaan.
We streven er echt naar om zo positief mogelijk te leven en zoals
wij zeggen, te leven in liefde voor en met elkaar, daarbij leven we
nu echt in harmonie, waar we op zijn tijd ook even aan moeten
werken.
Mijn vraag is, zijn er meerdere mensen met zo'n bijzondere relatie
en die er voor kozen, om te leven in liefde in liefde voor de kinderen
met elkaar, dan een scheiding vol haat en nijd?
Mijn relatie met mijn man is op dit moment heel bijzonder,
een half jaar geleden wilde ik echt weg bij hem, we gingen
eigenlijk best heel goed met elkaar om, maar de passie was
verdwenen en wat over bleef was een zeer vriendelijke
broer-zus relatie, door dat alles zo opervlakkig was, ben ik
verliefd geworden op een ander, hierna volgde even een negatieve
periode van scheiden of niet, dit hebben we toen niet gedaan
en mijn man kon er mee omgaan dat ik twee keer per week
naar mijn vriend toe ging, ik heb hem toen ook aangeraden om
een leuke vrouw te zoeken en er is ook een schat van een vrouw
op zijn pad gekomen, mijn man slaapt twee keer per week bij haar en
ik twee keer per week bij mijn vriend, we zijn beide eerlijk tegenover
onze vriend en vriendin en hun weten van onze situatie,
daarbij geven wij echt veel om hun, maar ook nog om elkaar,
onze kinderen gaan er zeer positief mee om, maar weten niet
echt de details en zien eigenlijk alleen nu, dat papa en mama
op een hele leuke positieve manier met elkaar omgaan.
We streven er echt naar om zo positief mogelijk te leven en zoals
wij zeggen, te leven in liefde voor en met elkaar, daarbij leven we
nu echt in harmonie, waar we op zijn tijd ook even aan moeten
werken.
Mijn vraag is, zijn er meerdere mensen met zo'n bijzondere relatie
en die er voor kozen, om te leven in liefde in liefde voor de kinderen
met elkaar, dan een scheiding vol haat en nijd?