Geld & Recht alle pijlers

Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?

23-07-2011 14:22 821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.

Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.

Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.

Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo

Mijn lijstje voor deze week is dit:

Groot Blok kaas 4.44 euro

4 losse bananen 0.80 euro

6 stronken Witlof 1.70 euro

Sperziebonen 0.79 euro

Galiameloen 0.89 euro

Hele Watermeloen 1.79 euro

Broccoli 0.55 euro

Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro

2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro

Gehaktballets 1.49 euro

Ceaser Salade 2.79 euro

Boeren Salade 2.35 euro

2 x kruidenboter 1.18 euro

Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )

Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Salami worstjes 1.49 euro

Doperwten+wortels 0.85 euro

Bockworsten 1.35 euro

Appelmoes 0.55 euro

Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )

Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )

Tortilla Wraps 1.19 euro

Kletskoppen 0.89 euro

Garfield Kinderkoek 1.29 euro

Kaaszoutjes 0.99 euro

Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro

Koekjes ( kids ) 1.25 euro

Boterkoekjes 0.72 euro

10 witte afbak broodjes 1.39 euro

Kaaskoekjes 1.59 euro

Sultana 0.99 euro

WC Papier 3.09 euro

Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro

Reinigingsdoekjes 1.99 euro

Kipfilet 3.29 euro

Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro

Gehakt 1.99 euro

Mini Schnitzels 2.44 euro

Totaal: 73.25 euro

wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.

Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.

Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.

Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 21:02:

[...]

Allisonbrood is inderdaad lekker, lijkt een beetje op liht roggebrood.Brood dat in de aanbieding is is OOK lekker
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 juli 2011 @ 21:05:

Dat boord kan mooi bij de groeten van Roos en bij mijn runderlampjes Zanne. Over een dag of wat hebben we een topmaaltijd!
Chantal0.

Ik wil je bij deze mijn excuses aanbieden dat ik zei dat je best 5 euro kon missen. Was alleen verbaas dat jij net nadat wij twee een discussie hadden in het andere topic dit topic opent met het boodschappenlijstje. Dat maakte dat ik dacht 'Je kunt toch zeker wel 5 euro missen!'.

Maar als jij zegt dat je dat niet kan geloof ik je en ik neem mijn opmerking dus terug.

Ik kan me moilijk voorstellen dat er mensen zijn die echt niet eenmalig 5 euro kunnen missen, maar helaas zijn die mensen er toch.
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 juli 2011 @ 21:05:

[...]

Dat boord kan mooi bij de groeten van Roos en bij mijn runderlampjes Zanne.
Precies.

Er is niets mis mee om op de aanbiedingen te letten.

Dan kan je ook lekker en gezond eten.

En dan ben je niet schuldig aan het wereldleed of een hypocriete gierige dierenbeul, dan heb je gewoon je gezin verantwoord eten gegeven binnen je budget.
quote:Chantalo1984 schreef op 24 juli 2011 @ 21:06:

[...]

Brood dat in de aanbieding is is OOK lekkerKlopt.
Voor wat betreft de goede doelen eventueel een tip (is maar een klein beetje off topic..:) )

Ieder jaar kies ik één goed doel, die krijgen ¤100 van mijn vakantiegeld en daarmee is het klaar voor dat jaar, voor mijn gevoel help ik ze ook meer met een groter bedrag (maar da's gewoon mijn gevoel),zo blijft het ook een beetje overzichtelijk.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 21:07:

Chantal0.

Ik wil je bij deze mijn excuses aanbieden dat ik zei dat je best 5 euro kon missen. Was alleen verbaas dat jij net nadat wij twee een discussie hadden in het andere topic dit topic opent met het boodschappenlijstje. Dat maakte dat ik dacht 'Je kunt toch zeker wel 5 euro missen!'.

Maar als jij zegt dat je dat niet kan geloof ik je en ik neem mijn opmerking dus terug.

Ik kan me moilijk voorstellen dat er mensen zijn die echt niet eenmalig 5 euro kunnen missen, maar helaas zijn die mensen er toch.

Dankjewel ..

Weet je wat het is, ik geloof echt dat meerendeels van de nederlanders best wat kan missen maar helaas zijn er gewoon mensen zoals ik bv die het gewoon niet kunnen missen. Ik schaam me voor mijn situatie vandaar dat ik er niet te diep op in wil gaan omdat ik niet '' zielig '' gevonden wil worden.

Nu ik een baan heb sinds een maand hebben we gewoon net iets meer ademsvrijheid dan voorheen en dan ga je toch eens wat meer uitgeven.

Het neemt niet weg dat ik het enorm erg vind voor die mensen in afrika, en misschien vinden mensen mij dan egoistische maar na 2 kut jaren achter de rug te hebben vind ik gewoon dat wij ook even een extra'tje mogen.

En zoals ik al zei, ik doneer dan misschien geen geld maar ik doneer altijd wel mijn kleding en ander spulletjes waar ik mensen mee kan helpen, dit ben ik altijd blijven doen.

Maar nogmaals bedankt voor je reactie
Ik heb trouwens een nieuwe manier voor mezelf ontdekt om geld te besparen en toch lekker te eten: ik koop de producten met de 35% korting sticker erop bij de AH. Het is altijd weer een verrassing wat ik ga eten of drinken en de kwaliteit is nog steeds prima.
Kat denk je dat mensen die weinig te besteden hebben hun vakantiegeld gaan doneren?

Ik in ieder geval niet.
Ik denk dat het in jouw situatie ook handiger is om eerst zelf wat spaargeld op te bouwen, zodat je wat achter de hand hebt.

Je kunt 'de wereld' ook op andere manieren helpen, zoals door vrijwilligerswerk te doen of door kleding te doneren en je glas en oud papier enzo goed te scheiden.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 21:07:

Chantal0.

Ik kan me moilijk voorstellen dat er mensen zijn die echt niet eenmalig 5 euro kunnen missen, maar helaas zijn die mensen er toch.Zanne, ik heb bewondering voor jouw kijk op het leven. Het is vaak te idealistisch voor mezelf, maar ik vind het fantastisch hoe je leeft naar je principes.
quote:kat75 schreef op 24 juli 2011 @ 21:11:

Voor wat betreft de goede doelen eventueel een tip (is maar een klein beetje off topic..:) )

Ieder jaar kies ik één goed doel, die krijgen ¤100 van mijn vakantiegeld en daarmee is het klaar voor dat jaar, voor mijn gevoel help ik ze ook meer met een groter bedrag (maar da's gewoon mijn gevoel),zo blijft het ook een beetje overzichtelijk.

Dat vind ik echt veel geld! Denk niet dat veel mensen zomaar ¤100,- kunnen missen.

Ik wil de mensen die aan de deur komen altijd wat geven. En ik koop altijd kinderpostzegels, als daar kinderen voor langs komen.
quote:Chantalo1984 schreef op 24 juli 2011 @ 21:12:

[...]

Dankjewel ..

Weet je wat het is, ik geloof echt dat meerendeels van de nederlanders best wat kan missen maar helaas zijn er gewoon mensen zoals ik bv die het gewoon niet kunnen missen. Ik schaam me voor mijn situatie vandaar dat ik er niet te diep op in wil gaan omdat ik niet '' zielig '' gevonden wil worden.

Nu ik een baan heb sinds een maand hebben we gewoon net iets meer ademsvrijheid dan voorheen en dan ga je toch eens wat meer uitgeven.

Het neemt niet weg dat ik het enorm erg vind voor die mensen in afrika, en misschien vinden mensen mij dan egoistische maar na 2 kut jaren achter de rug te hebben vind ik gewoon dat wij ook even een extra'tje mogen.

En zoals ik al zei, ik doneer dan misschien geen geld maar ik doneer altijd wel mijn kleding en ander spulletjes waar ik mensen mee kan helpen, dit ben ik altijd blijven doen.

Maar nogmaals bedankt voor je reactie

Fijn dat je mijn excuses accepteert. En ik vind je niet zielig.

Ik dacht ook altijd dat iedereen wel 5 euro kan missen. Maar ik lees nu van je dat je zelf soms niet eens te eten had, dan snap ik dat je dus geen 5 euro kunt missen. Het spijt me dat ik zo geoordeeld heb. Soms ben ik gewoon een enorme trut.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 21:13:

Ik heb trouwens een nieuwe manier voor mezelf ontdekt om geld te besparen en toch lekker te eten: ik koop de producten met de 35% korting sticker erop bij de AH. Het is altijd weer een verrassing wat ik ga eten of drinken en de kwaliteit is nog steeds prima.Als ik zie dat er (lekker!) vlees een 35% kortingssticker heeft, dan koop ik dat en doe ik het in de vriezer, als we het die dag niet eten.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 21:15:

[...]

Zanne, ik heb bewondering voor jouw kijk op het leven. Het is vaak te idealistisch voor mezelf, maar ik vind het fantastisch hoe je leeft naar je principes.Nou dankjewel.
quote:Janna_ schreef op 24 juli 2011 @ 21:15:

Ik denk dat het in jouw situatie ook handiger is om eerst zelf wat spaargeld op te bouwen, zodat je wat achter de hand hebt.

Je kunt 'de wereld' ook op andere manieren helpen, zoals door vrijwilligerswerk te doen of door kleding te doneren en je glas en oud papier enzo goed te scheiden.

Klopt, dat sparen gaan we nu weer doen, dit deden we altijd al en ik dank god op mijn knieen ( ik geloof niet maar even bij wijze van spreken ) dat wij altijd gespaard hebben want zo konden wij de grote kosten de afgelopen jaren gewoon nog betalen.

Mijn eerste salaris krijg ik morgen binnen en we hebben even om het een beetje te vieren wat lekkere dingen gekocht om te genieten, vanaf morgen gaan we weer standaard wat sparen.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 21:16:

[...]

Soms ben ik gewoon een enorme trut.

Je biedt je excuses aan en komt op je oordeel terug dat vind ik goed van je.

Zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen ik noem geen namen
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 21:16:

[...]

Fijn dat je mijn excuses accepteert. En ik vind je niet zielig.

Ik dacht ook altijd dat iedereen wel 5 euro kan missen. Maar ik lees nu van je dat je zelf soms niet eens te eten had, dan snap ik dat je dus geen 5 euro kunt missen. Het spijt me dat ik zo geoordeeld heb. Soms ben ik gewoon een enorme trut.

Geeft echt niets, ik zal ook echt wel eens te veroordelend overkomen en ik kan jou kant ook wel begrijpen, het is ook moeilijk te begrijpen dat er ook in nederland mensen zijn die af en toe niet te eten hebben ..

Gelukkig dat je me niet zielig vind, ik wil dat ook absoluut niet, wij zijn een sterk gezin die er samen wel weer boven op komen, zolang mijn kinderen kunnen eten ben ik blij, ik ben groot genoeg om een dagje over te slaan

Maar nogmaals ik begrijp jou reacties ook alleen is het wel eens even tegen het zere been aan als je dat leest
quote:mamalief schreef op 24 juli 2011 @ 21:19:

[...]

Je biedt je excuses aan en komt op je oordeel terug dat vind ik goed van je.

Zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen ik noem geen namen

Dankje.

Zou jij ook eens moeten doen. Ik vind dat je altijd op Iris in zit te hakken. Nu ook weer. En dan als ze er wat van zegt doen alsof je neus bloedt.
quote:Chantalo1984 schreef op 24 juli 2011 @ 21:22:

[...]

Geeft echt niets, ik zal ook echt wel eens te veroordelend overkomen en ik kan jou kant ook wel begrijpen, het is ook moeilijk te begrijpen dat er ook in nederland mensen zijn die af en toe niet te eten hebben ..

Gelukkig dat je me niet zielig vind, ik wil dat ook absoluut niet, wij zijn een sterk gezin die er samen wel weer boven op komen, zolang mijn kinderen kunnen eten ben ik blij, ik ben groot genoeg om een dagje over te slaan

Maar nogmaals ik begrijp jou reacties ook alleen is het wel eens even tegen het zere been aan als je dat leest

Dat begrijp ik dat zo'n opmerking dan tegen het zere been is.

Maar gelukkig dat we het hebben uitgepraat
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 21:13:

Ik heb trouwens een nieuwe manier voor mezelf ontdekt om geld te besparen en toch lekker te eten: ik koop de producten met de 35% korting sticker erop bij de AH. Het is altijd weer een verrassing wat ik ga eten of drinken en de kwaliteit is nog steeds prima.Mijn runderlapjes waren inderdaad ook 35% afgeprijsd. Ik heb mijn weekmenu omgegooid en heb ze direct diezelfde dag nog gegeten. Met de nieuwe aardappels uit de tuin van schoonvader. En erwtjes en een potje andijvie.
@Zanne: Groots dat je je excuses aanbiedt. Voortschrijdend inzicht. Getuigt van lef.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 21:23:

[...]

Dankje.

Zou jij ook eens moeten doen. Ik vind dat je altijd op Iris in zit te hakken. Nu ook weer. En dan als ze er wat van zegt doen alsof je neus bloedt.

Ik hak niet, ik geef mijn mening en vertel mijn ervaringen.

Altijd op Iris is ook ietwat overdreven niet? Ik kom haar amper tegen op het forum.
Ik heb het ook niet breed, dus goede doelen steunen doe ik door te collecteren voor 'mijn' goede doel. Ook zamelen een aantal vriendinnen van mij en ik geld in door middel van de bekende harloopacties, fietsacties enz.

Geeft daarbij nog een feelgood-gevoel ook!

Qua boodschappen:

Ik heb per week 50 euro te besteden (woon alleen) en daar moet ook een terrasje enzo van betaald worden.

Mijn lijstje deze week:

blik soep

afbakbroodjes

1 brood

macaroni

yoghurt

fruit

gekookte kipfilet

1 fles aanmaaksiroop

1 komkommer

1x500 gr tauge

1x 500 gr champignons

2x paprika

2x courgette

koffiepads

gamba's

doe boodschappen bij toko, aldi, AH

(en hema voor de koffiepads)

koffiepads, blik soep en macaroni koop ik niet iedere week, maar er is steeds wel iets op van de voorraad en dat probeer ik op deze manier steeds bij te vullen. Merk dat ik vaak in totaal 30-40 euro uitgeef aan boodschappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven