Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Wilde proberen te forummen, conclusie; lukt niet..

Hai en bye dus.

En trusten.
Wat wilde ik nou toch typen?
Wij zijn naar naburig dorp geweest, naar een stenen/mineralen museum. Ongelooflijk hoe mooi stenen kunnen zijn zeg. Echt bijzonder!!!

Hier liefst ook elke dag naar buiten, frisse lucht in en beweging enzo. Lukt niet alle dagen van de maand. Naar school gaan gebeurt hier altijd op de fiets, dus dat scheelt al

Ik moet zo lachen om Wind en Vent, zo grappig!
Oh, shoot, ik heb nog een hele blz gemist zie ik nu pas.

Eerst weer verder lezen...
Grinnik, jullie zijn gek.

voor Mims
Sja, echt een gemis voor Indonesië kun je het overlijden van Soeharto niet noemen, he.. brrr.

Bij blote volleyballende mensen zie ik vooral heel veel bungelende dingen voor me..

Oooh wat klinkt dat weer goed, jullie zondag Bloes! Lekkah. Zo'n meidenhuishouden klinkt altijd wel heel gezellig.

En Pimp heeft een leuke avond gehad, Lil leuke kindervoorstelling (welke?)

Mooi. En hoop dat je dochter het bij een eenmalige aktie houdt, Bent! Gek joh, zo ineens. Had ze misschien tijdens ziek zijn zoveel geslapen dat ze uit haar ritme was? Noem ook maar wat, niet dat je er iets mee kan ofzo..

Ben vanmorgen terug naar bed gegaan, om 13.00u er weer uitgerold en na een advil en de standaard diclofenac weer redelijk opgeknapt. Daarna met hele hertenkamp naar kinderverjaardag bij vrienden geweest. Altijd erg gezellig daar met veel bekenden dus net thuis en fijne dag geweest. Ga morgen toch weer die arts bellen (pfff.. voel me dan zo'n zeikerd.. 'hallo, daar ben ik weer..' bah) want morgen is antibiotica kuur klaar maar heb nog steeds bloed in urine (sorrie, raar praatje), pijn bij plassen en gisteravond en vannacht weer koorts dus volgens mij mag het kuurtje wel verlengd worden. Dinsdag nader onderzoek in z'huis vanwege dat plekje wat gezien is op ct-scan vorige week. Zou misschien die hoofdpijn kunnen verklaren, denk dat het die recklinghausen weer is dus maak me daar niet druk over verder. Ach ja, zo'n beetje half Europa ligt momenteel ziek in bed dus hier geen uitzondering. En Mims ook solidair.. tof van je.

Kus op je zieke hoofd.
Ja Bam, je bent ook echt een zeikerd; dat je gaat lopen zeuren tegen een huisarts (alsof die niks te doen heeft!) als je ondanks behandeling in ziekenhuis en uitgebreide antibioticakuur nog steeds goed ziek bent! Sjongejonge, zelden zo'n aanstelster gezien.

Zo, sarcasm-mode uit, gewone Lilmode weer aan; hert, blijft liggen, bel morgen die huisarts, zorg dat het serieus genomen wordt want zo lang ziek is niet goed. En het is vooral niet goed en niet leuk voor jou, voor die huisarts is het gewoon zijn/haar werk (en die heeft nog veel meer werk straks, als jij niet fatsoenlijk aan de bel trekt als het niet goed gaat en daarmee wellicht narigheid verergert vanwege iets verwaarloosd. Dus. Want. Namelijk.

Ben je te gammel voor een wijntje, of wil dat nog wel lukken? Ach kom, virtueel kan alles.
Ik sluit me helemaal bij Lil aan, Bam. Ben je nou helemáál belatafeld?!?! Doe es ff normaal! Het is gewoon niet normaal dat je nog steeds zo ziek bent!! En dat vlekje? Dat noem je heel terloops, had je dat al eerder genoemd? Wil je ajb niet zo eng doen???

Maar vooral een hele dikke omdat je je nog steeds zo beroerd voelt. Jakkes.

Ook voor Mims een dikke knuffel. Red je je wel met Mops?

Meave, misschien zou je ipv speelkamer sowieso de jongens wat meer naar buiten moeten doen als ik dit zo lees...? Ik hoor je vaak mopperen dat je ze druk vindt, buitenlucht doet wonderen!

Ook hier verder alles op de fiets (uiteraard...) en ik wandel ook veel met de kids.

Ik moet trouwens niet doorslaan met buitenlucht... ik heb de fietskar van Leentje ook altijd open (tenzij het héél hard regent) zodat zij lekker frisse wind op haar koppie krijgt. Zo ook vandaag... ik heb een stuk gefietst met al mijn meiden en ging uiteindelijk voor een kop koffie en boterham naar mijn zusje, kom ik daar aan zit Leentje helemaal onder de modder, het droop helemaal over smoeltje... zat ze dan met een hele dikke smile... Zal wel door een plas zijn gereden.
Pim, het zou wel fijn zijn als ze meer buitenspelen, maar ik vind het zo sneu ze tegen hun zin buiten de deur te zetten. Ik stel het dus vaak voor, maar dwing ze op vandaag na dus eigenlijk nooit. Het maakt hier niet zoveel verschil hoor. Beneden kunnen ze ook erg veel energie kwijt.

Ze komen uiteraard wel dagelijks buiten. Heel soms in het weekend een pyamadag op zondag, maar da's een zeldzaamheid.
Ja, misschien is dat wel sneu... maar ik doe het dus wel. Loentje wil uit zichzelf wel, Lotje ook, maar Lientje moet ook echt een beetje gedwongen worden. Wij zijn daar sinds een poos dus wel echt mee bezig, ze moet gewoon iedere dag minimaal een half uurtje naar buiten. Als ik haar niet dwing gaat ze niet, die zit gewoon de hele dag zoet met haar Little People-poppetjes in een hoekje. Wat op zich heel leuk en lief en gezellig is, maar ik vind gewoon dat ze niet voldoende buitenlucht haalt uit de wandeling heen en weer naar school (en evt. heen en weer naar de super.) In het weekend gaan we met z´n altijd wel wandelen of fietsen, maar dat lukt me door de week niet altijd door slaapjes van haar kleine zusjes. En het gaat dus niet alleen om energie kwijtraken, want daar heb ik bij haar geen last van. (zij zou er eerder energie van moeten krijgen.) maar van veel buitenlucht eten ze beter, slapen ze beter, zitten ze fitter in hun vel. Ik weet niet, van mij móéten ze dus wel...
(Over slapen gesproken... Leentje heeft nu 4 nachten achter elkaar doorgeslapen... zou het?? zou het?? zou het?? Het zou zooo fijn zijn! Nu heeft ze in december al een keer 2 nachten doorgeslapen, twee weken geleden 3 nachten, maar daarna steeds weer knudde (en dan bedoel ik ook echt knudde 3 voedingen per nacht!) maar nu dus 4... het schept wel weer hoop!)
Pim, mijn kinderen blijven verplicht over en dan gaan ze verplicht naar buiten, tenzij ze binnenblijven vanwege zeikende regen. Dus dat half uurtje per dag zit gegarandeerd goed.

(Ik duim voor je Pim, van dat doorslapen!)
~nagelt Bam vast op de bank~

Lieverd, het is niet leuk maar blijf nou toch eens gewoon thuis, als je ziek bent. Als we even de andere kant opkijken sta jij weer een lunch te organiseren of sluip je door een winkel ofzo. Wees zuinig op dat mooie lijf van je, je hebt er maar één van. En plezier maken, dat komt weer als je weer beter bent. No worries, daar ben je veel en veel te leuk voor.

* belerende modus uit *

Ik zou de Bloesjes ook vaker naar buiten moeten mikken. Maar bij ons hetzelfde als bij Meave: ze willen niet. Ze kunnen hier ook niet heel makkelijk op straat spelen en rondfietsen. Alhoewel: dat kan vast wel maar ik vind het doodeng met het verkeer en de beetje typische buurt, hiertegenover.

Misschien moet ik gewoon niet zo zeiken hoor. Er fietsen wel meer kinderen rond hier maar ik ben dan altijd bang dat die van mij iets overkomt. Ergste nachtmerrie dus.

~duimt voor een doorslapende Leentje~

En Leentje met een toet vol modder? Hahahahahaha, heb je een foto?
Zeg! Hebben jullie mij een virus gegeven? Via de computer?

Kjongen ligt nl met 39,9 koorts in mijn bed. Kwam thuis van devadervan. Devadervan zei dat-Kjongen-nie-zo-lekker-was. Mhm. Thermometer was zeker te veel energieverspilling? En aangezien het gisteren reeds aan de hand was, wel gewoon vanmorgen naar het zwembad gesleurd. 'Maar ik wilde niet mama, ik voel me de hele tijd zo zwaar en moehoehoe'. Mhm.

Ik zet Chipi op het balkon als ik aan de afwas sta. Dan heeft ze zeker anderhalf uur verse lucht in den aderen per 5 dagen.

Nee, Bam had dat hier nog niet genoemd.

Ze belt wel met de huisarts, maar die belt haar vervolgens terug. Ik verdenk ze van telefoonseks. Zo vaak bellen ze. En de hele arts is welgeteld één (1!)keer gekomen, na heel wat gebel, en wat bleek...? Bammetje moest naar het ziekenhuis. Met spoed. Langzame Bambi, maar een NOG slomere huisarts. Gemaakt voor elkaar. Maar niet voor het leven.

~oh hoi Bam, ben jij er ook~
Woehaha, Leentje in de modder!

Denk je een Gezonde Moeder te zijn, sta je alsnog op de nominatie voor de OMA.

Bent, je kan gek worden van teweinig slaap. (Been there, done that.)

Dat je op een gegeven moment naar de wc sluipt, de deur op slot en met je vingers in de oren en je hoofd tegen de tegeltjes je je afvraagt hoelang je het daar ongestraft en ongestoord uit kan houden. En of er misschine zo een tukje inzit.

Mims ook een warm kruikje? We hebben ze hier in babyversie, met kokend water in een koperen huls. In kinderversie, in de vorm van een vis, met een fleece omhulsel. Of in de volwassen versie, op batterijen.
Bloes, je kinderen moeten wel een beetje streetwise zijn hoor als ze op dat VWO komen, anders worden ze gepest.

Tenzij ze dan wel een navelpiercing in mogen in de brugklas van je. Zo niet, stuur ze naar buiten.
Welnee joh, mijn kinderen wonen NAAST het VWO. Ze hoeven dus niet eens te kunnen fietsen, voor die reden.
Ha, da's zeker hoopvol! Doet maar slaap, kleine Leen. Gek is dat he, als ze dan ineens een hele nacht niet komen, ik word er altijd een beetje gek van wakker, of het wel goed is gegaan enzo.

Dank Lil, voor je wijze woorden. Je hebt ook helemaal gelijk, dus ik ga morgen bellen. Denk dat kuur niet helemaal aanslaat. Wel gek want waarom voelde ik me zoveel beter toen ik het ziekenhuis verliet. Nahja.

Noah speelt wel graag buiten met vriendjes (voetballluhhhhh, skateboarden, fietsen, rondscharrelen) maar Yentl niet zo. Is doordeweeks ook te moe, die crasht na school echt op de bank en wil dan kopje thee en relaxen. In weekend wel gelukkig. Vind het wel goed zo. Buitenspelen is beter maar komt wel weer.

Ohja, vrijdag nog gesprek gehad met juf van Noah. Noah doet ontzettend zijn best, is heel gemotiveerd (hij werkt uit zichzelf net zolang door tot hij zijn werkje helemaal af heeft ook al is de rest van de klas allang iets spelerigs aan het doen) maar loopt ook ontzettend op zijn tenen. Juf vond het ook zielig om te zien. Hij redt het gewoon niet met lezen, gaat nog zo moeizaam. Was al bekend en hij krijgt daar al een tijdje bijles voor op school en thuis oefenen we ook al tijden iedere dag maar het wil maar niet lukken, hij zit nog steeds in fase van woorden wel kunnen spellen maar het langer maken en tot een woord vormen, hij ziet er de logica niet van in. Dus ipv hem nog meer laten worstelen om hem maar mee te laten draaien op niveau van de rest van de klas, wordt hij vanaf deze week een paar blokken teruggezet tot waar hij het wél redt. En de kans is heel erg groot dat hij groep 3 nog een jaartje moet doen.

Er wordt een behandelingsplan voor hem opgesteld en de juf stelde voor om alsnog het rugzakje voor hem aan te vragen (ivm zijn autisme-diagnose) zodat er extra begeleiding in de vorm van een leerkracht van speciaal onderwijs kan worden ingezet. Daar schrok ik wel van eigenlijk, ze merkte dat het toch wel lastig is om hem iets te leren en herkende toch wel heel wat autistische trekjes in hem waarvan het soms moeilijk was om dat om te buigen. En dat terwijl wij daar op deze school nog niet echt over gesproken hebben, in afwachting van hun eigen bevindingen. (want wij zien dat in de loop der jaren juist zo anders bij Noah, hij wordt steeds flexibeler.. nou, een autist die flexibel wordt, ik heb daar nog nooit van gehoord.. )

Maar goed, als dat allemaal helpt, ik vind het prima. Baat het niet..

En een jaartje extra; als hij maar goed in zijn vel zit, zijn best doet (en dat doet hij enorm) Prima! Misschien wel erg fijn voor hem, niet meer zo enorm op die kleine teentjes van hem hoeven lopen..

Met rekenen is hij trouwens weer heel erg goed, loopt hij voor op de rest van de klas. Maar dat vindt hij ook enorm leuk, is thuis ook continu met cijfertjes bezig. Lekker ventje van me.

Zal wel wat worden trouwens, er is hier maar 1 groep 3 dus dan zit hij bij zijn zusje in de klas.

Mén, wat een boekwerk. Had ik dat nou niet in 3 zinnen duidelijk kunnen maken?
Ik heb je wel gehoord, Kjong!
Ach arm menneke zo op zijn tenen lopen!! Wat heerlijk dat je er zo relaxed in staat Bam! Het lijkt mij inderdaad veel fijner gewoon te mogen zijn zoals je bent dan altijd maar op je tenen te moeten lopen.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat hij ook niet alles tegelijk kan! In een half jaar én verhuizen én naar groep 3 én nieuwe omgeving, nieuwe vriendjes en een zieke moeder (die dan wel struisvogelt, maar toch...) dan kan je toch niet ook nog én goed rekenen en goed lezen? Ik vind het dan echt al superknap dat hij wel goed kan rekenen! Kan hij niet dyslectisch zijn ofzo? Want zoals je al zegt gaat het verder zo lekker met hem... komt zomaar ineens in me op.

Wel apart inderdaad als ze bij elkaar in de klas zouden komen... ben heel benieuwd hoe dat zou zijn. Ze zijn allebei wel heel anders en zullen ongetwijfeld gewoon hun eigen vriendjes om zich heen verzamelen, gaat vast goed. (Ik heb daar ook wel eens over nagedacht hoe dat zou zijn als Loentje ooit zou blijven zitten. Nu is daar geen sprake van, maar lijkt me heel apart om 2 kinderen in dezelfde klas te hebben)
Ach arme Kjongen!! Geef hem een dikke knuffel van.

Jemig echt half Nederland is ziek he?
En de vadervan die Kjongen dan toch het zwembad in stuurt.. grmbl.

Beterschap!

Weet niet of Noah dyslectisch is, weet ook niet zo goed eigenlijk wat dat precies inhoudt. Maar denk dat je daar altijd pas later achterkomt, toch?

Want hij zit nog maar zo kort in dat leesproces natuurlijk. Hij kan zelfs het alfabet nog niet eens terwijl Yentl dat 2 jaar geleden al zonder moeite op kon dreunen. En wat misschien ook meespeelt: Hij praat nog steeds niet zo soepeltjes (krijgt hij vanaf vrijdag weer logopedie voor), soms is hij écht niet te verstaan als hij iets wil vertellen. Dus kan me voorstellen dat woorden lezen - als je taal in spraak al niet machtig bent- dan al heel moeilijk is.

En wat jij zegt klopt ook heel erg: Het is nogal een roerig jaar geweest, heeft nogal zijn weerslag op een kind. Dus ach, lekker nog een jaartje. Heb hem al een beetje voorbereid, dat hij misschien een jaartje extra mag doen en hij dan niet meer zo heel hard hoeft te werken zoals nu en dat hij dan juist méér weet en kan dan de andere kindjes in zijn klas, nou, dat vond hij wel wat! Grinnik. Elk nadeel hep weer ze fordeel!
En beter het begin in de herhaling, dan zit dat in elk geval geramd.

Ik heb Chipi vandaag mijn diadeem opgedaan.

Voor het eerst een echt meisje.

Jammer dat haar haar net zo snel groeit als het mijne.

Wel fijn dat haar oorschelp haar verdwenen is.

Jammer dat mijn zwangerschapsbeharing permanent lijkt te worden.

Wel fijn dat al het uitgevallen hoofdhaar weer terug schijnt te komen.

Zo. Ik krijg er de kriebels van. Genoeg haar.

Hebben jullie, behalve Bambi dan, tenzij je haar vastbindt ~oh hooooi Bam, ben je daar ook weer~ ook wel eens een paar dagen reflectie. Overdenksels over vriendschappen die zijn afgelopen of ontstaan, over hoe je eigenlijk in de familie staat, wat je eigenlijk voor opgroeiopvoeding je aan het beoefenen bent, etc?
Oh jawel, als ik in de tuin sta te roken denk ik vaak aan die dingen, dus heus wel reflectie.

Wat zijn jouw bevindingen? Waar denk je over en wat is de uitkomst?
Het overvalt me eigenlijk meer dan dat ik er bewust voor ga zitten. Ik moet ineens poetsen. En dan komt het.

Er is wel een aanleiding waardoor het een tijdje om me heen zweemt. (Zo kwam ik een aantal weken geleden een vriendin tegen, en die zwaaide niet terug. En dat stak. En van haar ging ik door naar een ander. Eigenlijk is het gewoon opgebouwde irritatie.)

En dan ineens krijg ik er de tering in ofzo, en jammergenoeg blijft dat dan ook nog een dag of 2 hangen (los staande van pms), en krijgt iedereen in mijn omgeving even een nieuwe poetsbeurt en een aangewezen plaatsje. Of afgewezen plaatsje. (Dat laatste dus voor de vriendin. Heb anderhalf jaar gewacht op een soort van excuus, of op z'n minst mededogen. En nu klaar. ... Nooit echt klaar natuurlijk, zeker niet omdat ik haar al ken sinds ik 8 was, maar wel rustiger nu, verwijdering.)
Als de drank is in de man/v

Is het lachen wat hij/zij kan:

Waarom worden mannen intelligenter tijdens de sex?

Omdat ze in een genie ingeplugd zijn!

Waarom knipperen vrouwen niet met hun ogen tijdens de sex?

Daar is geen tijd genoeg voor, t 'is zo over!

Waarom kost het 1 miljoen spermacellen om 1 eitje te bevruchten?

Ze stoppen niet om de weg te vragen!

Waarom snurken mannen als ze op hun rug liggen?

Omdat hun ballen over hun sterretje vallen en ze dus vacuüm zuigen!

Waarom hebben mannen grotere hersens dan honden?

Zodat ze geen vrouwenbenen bespringen op een feestje

Waarom creëerde God de man eerst?

Je hebt een ruwe schets nodig voordat het perfect is

Hoeveel man heb je nodig om een toiletbril omlaag te doen?

Weet niet, t'is nog nooit gebeurd!

Waarom heeft God de man gecreëerd?

Omdat een vibrator het gras niet kan maaien

Een stel ligt in bed en de man zegt 'Ik ga je de gelukkigste vrouw op aarde maken'

Zegt de vrouw: 'Ik zal je missen!'

Hoe noem je een intelligente, goed uitziende, gevoelige man?

Een gerucht!

Waarom zeuren kleine jongetjes?

Ze oefenen vast voor later

Wat betekent het als je een man in je bed aantreft, happend naar adem en jouw naam roepend?

Je hebt het kussen niet lang genoeg aangedrukt!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven