scheiden

25-07-2011 00:28 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
=
Wat bedoel met " tis weer zo uit de hand gelopen" ?

Ben je geslagen? voel je je bedreigd en niet veilig? Bel de politie en maak er melding van.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Wat moet ik doen bij huiselijk geweld?

Als u slachtoffer bent van huiselijk geweld, kunt u hulp krijgen van het Steunpunt Huiselijk Geweld. Als u belt naar telefoonnummer 0900 – 1 26 26 26 komt u in contact met het steunpunt in uw omgeving. Bent u in direct gevaar, bel dan 112. Als u pleger of getuige bent van huiselijk geweld, kunt u ook bellen voor hulp en advies.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
3 tips:

- advocaat

- huisarts

- psycholoog.

Nu eerst kalmeren en gaan slapen. Morgen zie je de dingen weer helderder.
Ga in therapie!
Ik maak me geloof ik erg zorgen. Ik weet niet hoe je bedoelt dat het 'uit de hand is gelopen', maar weet dat je altijd de politie mag bellen? En als je kindjes gevaar lopen, dat je dan ook de politie wel moet bellen?
Als je man je slaat kan hij een contactverbod krijgen. Politie bellen is de eerste stap.

Als jij je man slaat, kan het net zo goed andersom gebeuren.

Als een ander belt ( met de melding van huiselijk geweld, wat - als kinderen dit meekrijgen - gelijk staat aan kindermishandeling ) kan het " zomaar " gebeuren dat jullie beiden - voorlopig - niet voor de kinderen mogen zorgen.

Waarom loopt het zo uit de hand?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
quote:1benverdrietig schreef op 25 juli 2011 @ 00:40:

Wil niet te veel vertellen.. voor nu.. maar ben geestelijk helemaal kapot.. geen lichamelijk geweld.. Kan ik man het huis uit sturen, wettelijk gezien, totdat ik met kids een ander thuis heb? Hier moet rust en harmonie komen voor kids..

Nee, het is ook zijn huis.

Jij hebt niet meer rechten dan hij; niet op het huis, niet op de spullen, niet op jullie geld en ook niet op jullie kinderen.
KoopwoningWat gebeurt er met uw woning na de echtscheiding?

Als u samen met uw ex-partner in een koophuis woonde is de eerste vraag van wie de woning is. Van belang hierbij is:

• Hoe leefde u samen?

o Zonder samenlevingscontract – de woning is van degene op wiens naam de woning staat

o Met samenlevingscontract - de woning is van degene op wiens naam de woning staat

o Geregistreerd partnerschap - de woning is van beiden

o Geregistreerd partnerschap met partnerschapvoorwaarden - de woning is van degene op

wiens naam de woning staat

o Huwelijk in gemeenschap van goederen - de woning is van beiden

o Huwelijk met huwelijkse voorwaarden - de woning is van degene op wiens naam de woning

staat

• Op wiens naam staat de woning?

o Op naam van u beiden – de woning is dan van u beiden

o Op naam van één van u – de woning is dan in principe van de degene op wiens naam de

woning staat, tenzij u gehuwd bent in gemeenschap van goederen of een geregistreerd

partnerschap heeft zonder voorwaarden

http://www.scheidingsplan ... vermogen/?page=koopwoning
Huurhuis

Wat gebeurt er met ons huurhuis?

Als je in een huurhuis woont, blijf je dat waarschijnlijk ook na de scheiding huren. Wie er dan blijft wonen, mag je zelf bepalen. Je hebt als je getrouwd bent allebei evenveel recht op de woning. Het maakt dan niet uit of je getrouwd bent in gemeenschap van goederen, op huwelijkse voorwaarden of een geregistreerd partnerschap bent aangegaan.

Hoofdhuurder of medehuurder

Als echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner ben je automatisch medehuurder. Het is daarbij niet van belang of je naam wel of niet onder het huurcontract staat. Wanneer je als medehuurder het huis toegewezen krijgt, word je hoofdhuurder. Het is wel verstandig om na de scheiding de tenaamstelling op het huurcontract aan te laten passen. Vraag dan ook meteen een technische inspectie aan, zodat je later niet voor vervelende verrassingen komt te staan.

Als je er samen niet uitkomt

Wie er blijft wonen, bepaal je in eerste instantie zelf. Kom je er samen niet uit, dan kun je het aan een rechter voorleggen. Als jij en je partner kinderen hebben, is er een grote kans dat de rechter het huis toewijst aan degene bij wie de kinderen meer dan de helft van de tijd wonen. Als jullie geen kinderen hebben, maakt de rechter een belangenafweging. Hij kijkt dan naar wat een eerlijke beslissing is. Voor de rechter maakt het niet uit of je een hoofdhuurder of een medehuurder bent.

Kom je er samen niet uit, maar willen jullie ook niet dat een rechter voor jullie bepaald? Schakel dan de hulp in van een echtscheidingsbemiddelaar
=
Kan je zelf ergens heen? Ik bedoel, als je je zo onveilig voelt... Hoe oud zijn de kinderen? Hoe lang speelt dit al?
Kan je hem niet voorstellen om, in het belang van de rust voor de kinderen, even een week uit logeren te gaan bij een vriend/familie? Niet om voor altijd weg te gaan maar om even tot rust te komen en oplossingen te bedenken?
=
quote:Tanja2000 schreef op 25 juli 2011 @ 00:45:

Kan je hem niet voorstellen om, in het belang van de rust voor de kinderen, even een week uit logeren te gaan bij een vriend/familie?=
Kan je anders niet zelf (met de kinderen) een week uit camperen (center parcs) vakantieweekje opa/oma/vriendin? Het is tenslotte vakantietijd
quote:1benverdrietig schreef op 25 juli 2011 @ 00:44:

Hij gaat never nooit vrijwillig vertrekken.. waar kan ik zo snel naar toe met kids? Morgen naar gemeente voor urgentie? Zoiets? Ooit van iemand gehoord namelijk..

Ga logeren/onderduiken met je kids bij familie of vrienden.

En verder: wat Dubiootje zegt.

Veel sterkte.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dit dus (bedoelde ik met: wat Dubiootje zegt)quote:dubiootje schreef op 25 juli 2011 @ 00:37:

3 tips:

- advocaat

- huisarts

- psycholoog.

Nu eerst kalmeren en gaan slapen. Morgen zie je de dingen weer helderder.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:1benverdrietig schreef op 25 juli 2011 @ 00:47:

[...]

Al zo vaak gesmeekt aan hem om dat te doen.. Raad het antwoord.. Wil niet zelf vertrekken en kids bij hem achterlaten.. Hij laat me er nooit meer in.. En voor de buitenwereld zijn we zo'n 'plaatje'

Misschien is hij ook bang dat jij hem er nooit meer inlaat.

Ik neem toch aan dat hij net zo veel van de kinderen houdt als jij doet?

Wiens idee is de scheiding, of is dat gezamenlijk besloten?
=
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juli 2011 @ 00:51:

[...]

Misschien is hij ook bang dat jij hem er nooit meer inlaat.

Ik neem toch aan dat hij net zo veel van de kinderen houdt als jij doet?

Wiens idee is de scheiding, of is dat gezamenlijk besloten?=
quote:1benverdrietig schreef op 25 juli 2011 @ 00:53:

Niemand weet het nog.. wat ik al zei: voor de buitenwerleld zo'n 'plaatje'.. Wil eerst voor mezelf zekerheden hebben voordat ik fam. situatie laat weten.. Dan kan ik tenminste niet meer 'terug krabbelen' Hij moet weg, en wel NU. Hij mag het huis hebben of hij koopt me uit, zal me een zorg zijn.. maar tot die tijd wil ik dat hij verkast.. Hoe kan ik dat hard maken??

Dat kan je niet hard maken. En als hij wel - tijdelijk - er uit zou gaan, dan wordt het toch ook al binnen een zucht en een scheet bekend hoe de situatie is? Neem tenminste aan dat wanneer hij met zijn koffers op de stoep staat van zijn beste vriend/ moeder/ oid die denkt " gezellig, Piet komt een weekje vakantie vieren " .

Zolang hij jou of de kinderen niets aandoet, niet bedreigt, is er geen enkele instantie die hem er uit komt zetten.
Mmm..heb je nu grote ruzie gehad en zie je het morgen weer anders? Of is er al lang iets gaande en wil je nu stappen gaan nemen? Nu is natuurlijk beetje relatief, daar het tegen 1 uur is.
quote:1benverdrietig schreef op 25 juli 2011 @ 00:53:

Niemand weet het nog.. wat ik al zei: voor de buitenwerleld zo'n 'plaatje'..

Daar zou ik dan morgen gelijk verandering in brengen, wat maakt het uit dat voor familie/vrienden het 'plaatje' nu uit elkaar spat?

Voor jou des te beter, de vrienden/familie kunnen je dan helpen en steunen. Dan sta je er niet meer alleen voor......

Sterkte
quote:1benverdrietig schreef op 25 juli 2011 @ 00:57:

[...]

maar hoe krijg ik het voor mekaar dat hij per direct het huis verlaat? .

Knokploeg

In een lijkenzak

Liegen over lichamelijke mishandeling

Lijken me alleen niet echt legale opties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven