Welk reisdocument voor Tunesie?

25-07-2011 08:28 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,,

Mijn vriend en ik willen een weekje naar Tunesie in September.

Maar ik vraag me nu af of je daar een id kaart of paspoort voor nodig hebt?

Er zijn verschillende conclusies op internet, maar wil het toch even zeker weten...

Groetjes
Tunesie is geen Europa, dus Paspoort? Ik vraag me dan meteen af waarom een IDkaart volgens internet voldoende zou zijn.
Ja daarom twijfel ik ook zo.

grensdocumenten

Paspoort of identiteitsbewijs geldig tot terugkomst in Nederland. Deze informatie geldt voor houders van de Nederlandse nationaliteit. Voor meer informatie kunt u ook uw reisbureau raadplegen.

Dit is direct gekopieerd van Oad. Een reisbureau zou wel beter moeten weten toch?
Voor tunesie heb je een paspoort nodig en hoef je ter plaatse geen visum oid aan te schaffen, je paspoort hoeft ook niet nog een x aantal maanden geldig te zijn na terug komst, hij moet wel gewoon nog geldig zijn.

Een ID is ook mogelijk maar ze raden aan om toch voor een paspoort te gaan.

Bron: Visumdienst
Turkije mag ook met je ID en dat ligt ook niet in Europa.
Je hebt een paspoort nodig. Dit linkje is van de Rijksoverheid.

*klik*
Alleen een identiteitskaart is voldoende voor Tunesie!
quote:vivagirl schreef op 25 juli 2011 @ 09:13:

Turkije mag ook met je ID en dat ligt ook niet in Europa.Turkije heeft een Europees- en een Aziatisch deel, misschien maakt dat het verschil.
Nog een verdere toelichting, als je met een georganiseerde reis gaat en je hebt een hotelreservering en een retourticket kun je gewoon met je ID-kaart reizen.

Google maar eens op ID-kaart en Tunesie.
quote:plukkiedewukkie schreef op 25 juli 2011 @ 09:28:

[...]

Turkije heeft een Europees- en een Aziatisch deel, misschien maakt dat het verschil.

3% van Turkije ligt in Europa.

Het gedeelte waar het toerisme is, Bodrum, Marmaris, Antalya, ligt in Azie.

Hoe het in Tunesie is, weet ik niet.

Vind het wel slecht dat er zoveel tegenstrijdige berichten over op het internet zijn te vinden.

Heb je de ambassade al gebeld? Of op de website gekeken?

Heb je trouwens een paspoort? Zo ja, dan geen probleem, die gewoon mee nemen.
quote:Lunax schreef op 25 juli 2011 @ 09:26:

Je hebt een paspoort nodig. Dit linkje is van de Rijksoverheid.

*klik*Nee het word aangeraden om met een paspoort te reizen, het is niet verplicht
Vroeger stonden er op je ID kaart nog de landen opgeschreven die je aan kon gaan met je ID kaart, is dat niet nog steeds zo ? Ik heb namelijk geen ID kaart dus zou het eerlijk gezegd niet meer weten.
quote:Chantalo1984 schreef op 25 juli 2011 @ 09:34:

[...]

Nee het word aangeraden om met een paspoort te reizen, het is niet verplichtHeb je op de link geklikt? Daar staat toch echt heel duidelijk voor welke landen je de ID kaart als reisdocument kunt gebruiken. Daar staat Tunesie niet bij. Het is een linkje van de Rijksoverheid dus ik ga er toch vanuit dat die weten waar je wel en niet heen mag met een door hen uitgegeven document...
@ Lunax, als je een reis geboekt hebt met retourticket en een hotel reservering hebt voor de tussenliggende dagen mag je wel met je ID-kaart reizen.

Tenminste dat was tot voorkort zo. Alleen vrij reizen mag niet. Je mag Tunesie dan wel in maar niet meer uit of je moet bij de ambassade een soort noodpaspoort aanvragen.

Dus als je een reis bij het reibureau geboekt hebt en alle resrveringen in je handbagage hebt zitten om te laten zien is het geen probleem.
Kan ik dat ook ergens terugvinden dan Christina? Ik weet niet of ik het zou gokken namelijk. Straks mag je niet meer uit, het is er best fijn, maar om nou niet meer naar huis te mogen?
Ik zou de site van de overheid aanhouden! Verder zou ik sowieso nooit voor een id kiezen, met een paspoort zit je altijd goed en kun je overal heen. Het kostenverschil is ook niet zo heel groot.
quote:Lunax schreef op 25 juli 2011 @ 09:39:

[...]

Heb je op de link geklikt? Daar staat toch echt heel duidelijk voor welke landen je de ID kaart als reisdocument kunt gebruiken. Daar staat Tunesie niet bij. Het is een linkje van de Rijksoverheid dus ik ga er toch vanuit dat die weten waar je wel en niet heen mag met een door hen uitgegeven document...schat ik kijk p de site van de Visumdienst, deze site gebruiken ze ook in de reiswereld om info op te zoeken, denk toch dat je iets verder moet lezen
quote:Lunax schreef op 25 juli 2011 @ 09:49:

Kan ik dat ook ergens terugvinden dan Christina? Ik weet niet of ik het zou gokken namelijk. Straks mag je niet meer uit, het is er best fijn, maar om nou niet meer naar huis te mogen?

Ik quote en dit komt van de visumdienst.com

Indien een (volledig verzorgde) pakketreis via een touroperator is geboekt volstaat een geldige identiteitkskaart, maar een paspoort wordt aanbevolen

Klik hier
@Chantalo: Schat? Hebben wij vroeger samen geknikkerd?
quote:Lunax schreef op 25 juli 2011 @ 09:58:

@Chantalo: Schat? Hebben wij vroeger samen geknikkerd? Wie weet ...
quote:Chantalo1984 schreef op 25 juli 2011 @ 09:57:

[...]

Ik quote en dit komt van de visumdienst.com

Indien een (volledig verzorgde) pakketreis via een touroperator is geboekt volstaat een geldige identiteitkskaart, maar een paspoort wordt aanbevolen

Klik hierIn deze vertrouw ik toch meer op de overheid. Maar dat is persoonlijk. Aan OV-chipkaart om een afweging te maken voor zichzelf
Lunax, ieder zijn ding..

Wij gebruiken al jaren deze site om visums ed aan te vragen voor klanten en mensen van informatie te voorzien over het bezoeken van landen dus ik durf 100% zeker te zegen dat de site van de visumdienst gelijk heeft.

Maar nogmaals TO moet inderdaad zelf maar kijken wat ze doet.
KLIK

Hier nog wat info. Op de site van de overheid staat het inderdaad niet omdat je alleen met je ID mag reizen als je een reis geboekt hebt met hotel en terugreis. Als je zonder georganiseerde reis het land binnen komt mag je er met een ID-kaart niet uit.

Mijn ouders hebben ook gewoon met ID-kaart gereisd.
poging 2 KLIK
Ik zou überhaupt niet naar Tunesië gaan. Er zijn zoveel leukere plaatsen op aarde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven